Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Verso Minivan

Łukasz, 11 lat temu
Silnik 2.2 D-CAT 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Verso Minivan 2.2 D-CAT 150KM 110kW od 2009 - Oceń swoje auto
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Niezniszczalne i całkiem komfortowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szarpanie podczas zmiany biegów, wysoki koszt naprawy
Silnik : Zapychający się filtr (DPF?)
5,0
Całokształt
Doskonale z minusem za skrzynię biegów i filtr. Wysokie koszty eksploatacji ze względu na zużycie paliwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po 150 000 silnik zrobił się głośniejszy i czuć drgania na kierownicy na biegu jałowym. Elastyczność - jak na tak cięzkie auto - ponad 1,6 t - bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Po 150 000 podczas zmiany z 5 na 6 pojawiły się szarpnięcia - pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów (producent nie przewiduje wymiany!). Ale koszt powala - 3 500 zł w serwisie Toyoty. Poza tym - zmiany szybkie i płynne. Niepotrzebny ręczny tryb zmiany biegów, tryb sport i łopatki za kierownicą.
5,0
Układ jezdny
175 000 i żadnych wymienionych elementów oprócz silent bloków - przęd. Na polskich drogach! REWELACJA! Raz ustawiana zbieżność. Zużyłem jeden komplet opon zimowych i jeden letnich.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów. Dodatkowo kamera z tyłu z monitorem w lusterku wstecznym kierowcy - rewelacyjne rozwiązanie. Dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci - duży plus. Bardzo duże lusterka zewnętrzne.
4,0
Ergonomia
Oparcie siedzenia kierowcy powinno być regulowane płynnie a nie skokowo.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo nagrzewa się w zimie. Mimo, że jest dodatkowa nagrzewnica. Klimatyzacja automatyczna - włączona cały rok (ustawiam tylko temperaturę). Chłodzenie - automat ustawia nawiew na twarz kierowcy. Nie wszystkim to pasuje - żona narzka, że marźnie (mimo, że klima dwustrefowa).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni. Bagażnik ok mimo 7miu siedzeń. Regulacja tylnych siedzeń - rewelacja. Dwoje dzieci w fotelikach plus osoba dorosła pomiędzy może podróżować nawet na dłuższym dystansie. Trzeci rząd siedzeń - bardzo malo miejsca na nogi, ale dorosły 175 cm mieści się. Bardzo twarde plastiki we wnętrzu i łatwo się rysują. Ale jednocześnie trwałe i łatwe w czyszczeniu. Mnóstwo schowków.
3,0
Wyciszenie
Diesel ma swoje prawa - drgania i hałas większy niż przy silnikach benzynowych. W miarę cich do 120 km/h. Powyżej - głośno. Powyżej 160 - bardzo głośno (w przypadku rozmowy telefonicznej trzeba zwolnić). Hałas powietrza opływajacego lusterka zewnętrze. Powierzchnia czołowa duża - to też źrodło hałasu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: 8,6 l/100km, trasa 8,3 l/100km. Ceny przeglądow i napraw wysokie - samochód serwisowany tylko w serwisie producenta. Np. wymiana dwóch żarówek świateł mijania - 147 złotych (razem z żarówkami o podwyższonej jasnosci).
3,0
Stosunek jakość/cena
Katalogowo 126 000 zł za wersję SOL PLUS silnik 2,2 D-CAT i automatyczna skrzynia biegów (6 biegów a więc dośc nowoczesna, klasyczna z konwerterem hydrokinetycznym). Drogi w zakupie (wyższa akcyza!) i eksploatacji. Auto służbowe a więc koszt paliwa boli podczas urlopu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka razy wymieniana tapicerka na drzwiach kierowcy i pasażera z przodu - rozwarstwiała się. Podczas gwarancji - bezpłatnie. Potem nie a więc zrezygnowałem (w tej chwili rozwarstwiła sie na drzwiach z tyłu). Panel radia czasem gaśnie - zgłoszone w serwisie - nie mogą zlokalizować przyczyny. Czasem zawiesza się połączenie Bluetooth z telefonem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 150 000 km zapychający się filtr. Mimo podobno niezawodnego rozwiązania - dodatkowy wtryskiwacz paliwa do filtra - zapchał się co spowodowało awaryjne zatrzymanie i podróż lawetą do najbliższego serwisu. Ale tutaj plus dla Toyoty Eurocare - mimo, że samochód po gwarancji (przebieg 160 000) - auto zastępcze na trzy dni za darmo. Skrzynia biegów - szarpanie przy zmianie z 5 na 6. Pomogła wymiana oleju (przy przebiegu 160 000).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Verso Minivan