Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 3d

Andrzej, 11 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 64 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.4 D-4D 90KM 66kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : duża przestrzeń ładunkowa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : j.w - beznadziejna skrzynia MMT
4,0
Całokształt
w sumie auto jest ergonomiczne, wygodne, po złożeniu siedzeń tylnych powstaje całkiem pokaźna przestrzeń, dynamiczne, mało pali, ciche wewnątrz, w zasadzie bez usterek - tylko ta niezczęsna skrzynia MMT
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik diesel - oszczędny, dynamiczny i dość cichy
1,0
Skrzynia biegów
skrzynia MMT jest zupełnym nieporozumieniem, wymieniony zespół sprzęgła w ramach akcji serwisowej, co najmniej 2x w roku konieczna jest kalibracja, bo po właczeniu jazdy auto nie reaguje i trzeba dodać sporo gazu - wówczas nagle szarpie. W trakcie manewrów potrafi nagle zgubic sterowanie i wrzuca jak nieprzytomne na 1, a potem wymaga ok. 3000 obrotów(diesel!!!)aby wzrzucić na 2. Ostatnio podczas skręcania w boczną uliczkę auto zdecydowało, że należy przejść na N, mimo iż dźwignia była w pozycji jazdy do przodu. To jakaś zupełnie nieudana konstrukcja, ale Toyota milczy jak gdyby nigdy nic !!! Serwis jest ok., kalibrują, bo nic więcej nie poradzą.
4,0
Układ jezdny
bez uwag, auto trzyma się drogi jak należy.
Komfort
4,0
Widoczność
jestem wysoki i nie mam problemów z widocznością, lusterka pokazują to, co jest potrzebne.
4,0
Ergonomia
gdyby tylko zagłówki dały się regulować w pozio0mie - byłoby bardzo dobrze, fotele ok., choc rajdowe nie są
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
dzięki klimatyzacji problem zaparowanych szyb nie istnieje, klimatyzacja nie powala, ale wystarcza, przy 4 osobach na dłuższej trasie w srodku nieco duszno, ale w końcu w podróży trzeba stanąć...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na auto małe - wystarczająco, zaletą jest przesuwane tylne oparcie - albo więcej miejsca dla pasażerów albo na bagaż. $ dorosłe osoby o przeciętnych gabarytach mieszczą się zupełnie dobrze
4,0
Wyciszenie
mimo iż to diesel - często w trakcie jazdy padały pyatania, czy to rzeczywiście diesel. Przy predkości ponad 100km/h - nieco głosno, ale taka już uroda tego miejskiego auta
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio zuzywa ok. 5 l/100km co jest wynikiem zadowalającym, na trasie przy rozsądnej prędkosci zamykla się w ok. 4,5l/100 km. Na więcej nie ma co liczyć. Przeglądy cfenowo w granicach rozsądku - mały nieco ponad 500 zł., duzy ok. 1200 zł., to ceny podobne jak w innych serwisach dla porównywalnych aut
3,0
Stosunek jakość/cena
auto było drogie - ponad 60 tys. zł. dzisiaj za te pieniadze można kupić auto wieksze i porządnej jakości
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przebieg wprawdzie niewielki, ale to już 7 rok eksploatacji - poza żarówkami - chyba przepaliły się 3 razy, reszta ok., wymiana żarówki jest koszmarna - jeżdżę do serwisu, nie jest zbyt drogo. W ramach majsterkowania nie udało mi się uzyskać czasu wymiany poniżej pł godziny - koszmarne dojście.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zaważyła na ocenie skrzynia MMT, reszta ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris II Hatchback 3d