Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Caravelle T5 T5 Caravelle Minivan

Wojtek, 15 lat temu
Silnik 2.5 TDI 174KM 128kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 182 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Caravelle T5 T5 Caravelle Minivan 2.5 TDI 174KM 128kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,15
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Znakomity silnik 2,5TDI. Świetna, cicha, równa praca, jazda z nim jest wielce komfortowa, szczególnie z tiptronikiem. Minusem tego wyboru jest podwyższone spalanie, ale dynamika jazdy jak na taką komodę jest niesamowita.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : problemy z tiptronikiem na niskich biegach
Inne : nieszczelności w układzie wentylacyjnym
Układ elektryczny : awarie wskaźników komputera pokładowego
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Wspaniała jednostka pięciocylindrowa, daje poczucie bezpieczeństwa niemal w każdej sytuacji drogowej. W porównaniu z poprzednim silnikiem 2,5TDI skok jakościowy jest ogromny.
4,0
Skrzynia biegów
Generalnie dobra, ale w moim egzemplarzu szwankuje zmiana pomiędzy 2 i 3 przełożeniem przy jeździe z prędkością około 50-60 km/h, automat wtedy wariuje. Objaw nie jest częsty, ale się zdarza i jednak rzutuje na całokształt oceny
4,0
Układ jezdny
Dobre wybieranie nierówności, nic nie tłucze, amortyzatory wytrzymały ponad 150000 km.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie lustra plus wielkie szyby, do tego regularny obrys samochodu ułatwiający manewry. Mimo, że gabaryty są spore - parkowanie jest dość łatwe.
4,0
Ergonomia
Duże możliwości konfiguracji, nie wymagające dużej siły, łatwe w obsłudze. Sporo schowków, szczególnie z przodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra, trzystrefowa klima, dość szybkie ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W przypadku pięciometrowej komody pisanie o przestrzeni jest wręcz niestosowne. 9 osób może jeździć nawet długie dystanse, przy mniej niż 5 w aucie jest praktycznie pusto.
4,0
Wyciszenie
Mimo ze to diesel, to równopracująca jednostka pięciocylindrowa nie daje żadnych nadplanowych doznań akustycznych. Opór powietrza i toczenia dość wyraźny, samochód staje się szczególnie głośny przy prędkościach powyżej 140km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,5l + tiptronic + aerodynamika klocka musi robić swoje. W mieście spalanie nie spada z reguły poniżej 10 l, w trasie można zejść do 9, ale okupuje się to niemal żółwią jak na możliwości samochodu jazdą. Przy dynamicznej autostradowej jeździe z pełnym obciążeniem realne spalanie to 12,5, 13 litrów na setkę. Przeglądy są dość drogie, ale z reguły naprawy ograniczają się do wymian okresowych, bo samochód raczej się nie psuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Caravelle T5 T5 Caravelle Minivan