Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B2 Kombi

artur89, 14 lat temu
Silnik 1.8 87KM 64kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Passat B2 Kombi 1.8 87KM 64kW 1986-1988 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto pomimo wieku 23 lat ma niesamowicie zdrowe \'blachy\' jedyne pojedyncze ogniska rdzy w rogach drzwi, orginalny lakier w bardzo dobrym stanie. Odziwo auto jest bezwypadkowe, co mimo wszystko nie tłumaczy tego że progi są orginalne i podniesienie auta na lewarku nie stanowi najmniejszego problemu...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów, zniszczony kosz sprzegłowy, złamane zabezpieczenie, opiłki metalu w oleju w skrzyni.
Układ elektryczny : wkładka stacyjki
4,0
Całokształt
Autko bardzo przyjemne, dużo miejsca, siedzenia obszerne i komfortowe, nawet przy większych odległościach, hałas w środku utrzymuje się w rozsądnych granicach, nie męczy, komfort jazdy i prowadzenia zaskakująco wysoki, biorąc pod uwagę wiek auta, samochód bardzo praktyczny i pakowny, oczywiście osoby o sportowych będą bardzo zawiedzione ale nie do tego został on stworzony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik charakteryzuje się wysoką bezawaryjnością i kultura pracy zarówno gdy jest zaraz po odpaleniu jak i rozgrzany, odgłos pracy miły dla ucha, żwawo wkręca się na obroty, pomimo wieku nadal pracuje na oleju półsyntetycznym, prosty i tani w naprawach, nadal nie ma problemów z dostępnością części, jak na razie brak jakichkolwiek awarii, dobrze znosi zasilanie paliwem LPG.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna 3 biegowa, psuje dynamikę jazdy, i podnosi zużycie paliwa. Zmiana biegów płynna, możliwość manualnego wyboru \'1\' i \'2\', brak trybu sport, przy pełnym otwarciu przepustnicy zmiana biegu następuje przy około 5000 obr/min, jednak odczuwalny jest brak 4 przełożenia, ew za krotka trójka przy 100km/h silnik ma około 3000 obr/min co wpływa na ekonomie jazdy, redukcja biegów trochę \"ospała\".
4,0
Układ jezdny
Auto przyjemne w prowadzeniu, wspomaganie kierownicy jest zestrojone optymalnie, auto dobrze prowadzi się w trasie, praca układu zawieszenia stanowi rozsądny kompromis pomiędzy prowadzeniem się auta a komfortem resorowania, praca układu jezdnego cicha, jego zaletą jest niski stopień skomplikowania, co jest zaletą na naszych uwzględniając jakość naszych dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała, wymiary auta są bardzo dobrze \'wyczuwalne\', przednie słupki wąskie i dobrze poprowadzone niczego nie zasłaniają, lusterka odpowiedniej wielkości zapewniające dobrą widoczność wokół auta.
4,0
Ergonomia
Pomimo swojego wieku, konstrukcję auta można określić jako bardzo przemyślaną, duży, pakowny bagaż o regularnym kształcie, niska krawędź załadunku, możliwość położenia siedzeń \'na płasko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ o ledwie przeciętnej wydajności jeżeli chodzi o wentylacje, na wyższych biegach charakteryzuje się relatywnie dużą głośnością. Ogrzewanie wnętrza pojazdu dobre.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo obszerne w środku, dużo miejsca zarówno dla osób siedzących z przodu jak i z tylu, siedzenia dobrze wyprofilowane i wygodne, tylna kanapa szeroka, jedynie przednie fotele mogły by mieć lepsze trzymanie boczne, ale jest to w końcu auto rodzinne bez sportowych aspiracji.
4,0
Wyciszenie
Pomimo upływu lat auto można uznać za dobrze wyciszone, praca zawieszenie cicha, hałas silnika staję się natarczywy dopiero powyżej 3000 obrotów na minutę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto bardzo proste i tanie w naprawach, nie ma problemów z dostępnością części zamiennych zarówno nowych jak i używanych, są one kompatybilne w dużej mierze z audi 80 b2/b3 czasem z audi 100 zwanym cygarem. Niewielkie problemy mogą sprawić jedynie wersje aut które nie były zbyt popularne na rynku. Minus za zużycie paliwa, co jest winą 3 biegowej przekładni automatycznej, co może kompensować instalacja LPG którą auto bardzo dobrze znosi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę cenę auta i jego eksploatacji do tego co samochód za nią oferuje, uważam że jest on autem godnym polecenia, zarówno dla osób szukających auta rodzinnego za nie wielkie pieniądze, pakownego woła roboczego czy auta na ryby jak i miłośników young timer\'ów. Będzie wiernie służył pod warunkiem że uda się nabyć na rynku wtórym zadbany egzemplarz, co wbrew pozorom jeszcze się zdarza, a bieżąca nie będzie kłopotliwa i kosztowna.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bolączka tego egzemplarza jak i wszystkich passatów b2 jest tzw \'elektryka\'. Chodzi głównie o listwę, wkładkę stacyjki i inne \'drobiazgi\' które jednak potrafią napsuć wiele nerwów właścicielowi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek musiałem wymienić skrzynie biegów, nie wiem na ile była to wina samej skrzynia, jednakże wiem że w dużym stopniu miał na to wpływ sposób użytkowania przez poprzedniego właściciela. (duże wycieki oleju, źle wyregulowany gaźnik ( silnik \'trzymał\' 2000 obr/min na biegu jałowym), zepsute ssanie) laika nie będę tłumaczył jaki wpływ ma to na trwałość skrzyni, fachowcy się domyślą.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Passat B2 Kombi