Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Passat B8 Limousine Facelifting

Dawid M, 3 miesiące temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Passat B8 Limousine Facelifting 1.5 TSI EVO 150KM 110kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Korzystałem z Passata przez prawie 3 lata, niedługo zmieniam auto na inne. Wiadomo, że 150 KM nie będzie kosmosem dla samochodu o takich gabarytach, natomiast auto jest dość sprawne i przyjemnie się nim jeździ - szczególnie na autostradach i eskach. W czasie użytkowania miałem jedynie problem z jedną kontrolką oleju - wskazywała zbyt niski poziom oleju niezgodnie z tym, co pokazywał bagnet. Czasami miałem też problem z czujkami ciśnienia w oponach, które po wymianie opon pokazywały utratę powietrza, również niezgodnie z prawdą. Poza tym auto jest naprawdę niezłe, szkoda, że to ostatni Passat w "limuzynie".
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik TSI, bez problemów i bez awarii. Przyspieszenie w tej kategorii pojazdów nie powala, natomiast wynika to raczej z samego balansu KM/kg masy własnej.
3,0
Skrzynia biegów
Niekiedy jest problem z wrzuceniem wstecznego i 1, trzeba odciągnąć na N i wrzucić ponownie bieg. Nieco frustrująca.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemne i responsywne, jak na swoje rozmiary auto - w mojej opinii dużo przyjemniejsze niż Insignia.
5,0
Karoseria
Brak problemów, ale po 3 latach użytkowania nie powinny też takie wystąpić - auto przechowywane na zewnątrz, poza garażem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w aucie, można się ewentualnie przyczepić tylnej szyby, która nie ma wycieraczki i czasami to przeszkadza.
4,0
Ergonomia
Fajnie się sprawdza w dłuższych trasach, auto nie jest męczące. Nie wiem czy jest to odpowiednia kategoria, natomiast 'ekopowiadomienia', które notorycznie wyskakują bywają męczące - na szczęście można je wyłączyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód nada się do tego, aby w cywilizowanych warunkach przewieźć 4 osoby na dłuższej trasie. Nie testowałem go z fotelikiem. Miejsca jest sporo.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie w mojej opinii dość przeciętne. Szczególnie na autostradzie. Przy 200 km/h ledwo słychać radio :D
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo zaskoczyła mnie niewielka ilość spalanego paliwa, które w porównaniu nawet do Kii Cee'd, którą jeździłem tymczasowo i Renault Megane, którą użytkowałem przez rok wypada bardzo dobrze. Silnik jest ekonomiczny. Raz dolewałem oleju.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko mi to ocenić. Auto brałem w leasingu na służbowe i po uzyskaniu rabatu było w bardzo fajnej wycenie. Natomiast w porównaniu do aut w segmencie powiedziałbym, że było dość sprawiedliwie wycenione nawet przed tym rabatem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W czasie 3 lat użytkowania miałem jedynie problem z jedną kontrolką oleju - wskazywała zbyt niski poziom oleju niezgodnie z tym, co pokazywał bagnet. Czasami miałem też problem z czujkami ciśnienia w oponach, które po wymianie opon pokazywały utratę powietrza, również niezgodnie z prawdą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek w czasie mojego użytkowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Passat B8 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Passat B8 Limousine Facelifting