Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan I SUV

Zbyszek olcz@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 6 tys. km
Volkswagen Tiguan I SUV 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto dobrze wykonane, materiały zastosowane w środku dobre (jak w większości nowych aut). O ich trwałości można coś powiedzieć po dłuższej eksploatacji. Bardzo wygodne fotele. Ze względu na umieszczenie koła dojazdowego w bagażniku - cierpi na tym jego wielkość i to jest jedna z głównych wad auta. W bagażniku miejsca tyle co w Golfie. Można przesunąć fotele pasażerów, ale wtedy mają bardzo mało miejsca w środku Tiguana bardzo dobrze się prowadzi. Napęd 4x4 przypomina o sobie na mokrej drodze. Nie sprawdzałem możliwości terenowych, ale trzeba zachować tu dużo zdrowego rozsądku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Znacznie ciszej niż pompowtryskiwacze. Silnik elestyczny, 140 kM wystarczające, choć 170kM proponowane w nowym rozwiązaniu znacznie podniesie dynamikę auta
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótka jedynka, od czwórki jest bardzo dobrze, po mieście trzeba się napracować, w trasie super
5,0
Układ jezdny
Jak w VW - twardo ale w zakrętach nic nie ucieka na boki
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu trzeba uważać, bardzo przydają się czujniki parkowania, szkoda że tylko dżwiękowe
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Poprzednio miałem Golfa IV. Jest tak jak w Golfie plusie, bez fajerweków, ale nic nie denerwuje. Super fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa poprawnie, nawiewy z Golfa Plusa, bardzo praktyczne regulowane nawiewy z tyłu. Ogrzewanie - brak doświadczeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Dla pasażerów tylko przy maksymalnym zmiejszeniu bagażnika (regulowane fotele z tyłu). W tym przypadku bagażnik jest raczej umowny. Przy czterech dorosłych osobach podróż na dystansie 800 km nie powodowała zmęczenia dla kierowcy i pasażerów.
5,0
Wyciszenie
W kabinie jest cicho nawet przy 130 km/h. Duża w tym zasługa nowego silnika TDI_CR. Zawieszenie pracuje cicho, nic nie dobija
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie spalanie na poziomie 6,5 - 7l, Miasto w pobliżu 9,5-10l przy skokojnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania bardzo dobra jak we wszystkich VW. Może w środku brak polotu ale nikt tu nie wpadł na pomysł by np. gniazdo 12V umieścić w centralnym punkcie. Cena auta jest przesadzona o ok. 20-25 tys. zł. Jednak za 90-95 tys. konkurenci proponują za duż twardego plastiku w środku, ale to już tylko kwestia gustu i przyzwyczajenia do danej marki.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobrze jest wybrać wesję Track&Field. Można bez obaw wjeżdzać pod większe przeszkody (ale bez przesady)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przejechaniu w ciągu miesiąca 5500km bak usterek, Mam nadzieję że dalej też będzie OK
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Tiguan I SUV