Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Tiguan - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Volkswagen Tiguan
 
lista silników Volkswagen Tiguan

Podsumowanie 77 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Tiguan

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,17
Podobnie jak w segmencie Małe SUVy (4,15)

Całokształt

Całokształt

4,13

Mechanika

Silnik

4,16

Skrzynia biegów

4,23

Układ jezdny

4,56

Komfort

Widoczność

4,25

Ergonomia

4,48

Wentylacja i ogrzewanie

4,29

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,22

Wyciszenie

4,12

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

3,70

Stosunek jakość/cena

3,69

Niezawodność

Drobne usterki

4,22

Poważne usterki

4,17

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
76%
24%
NIE
na podstawie 75 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Przeniesienie napędu

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Przeniesienie napędu

Karoseria

Filtr

Lista 77 ocen

sortuj komentarze od
4,69
dodano 24.06.2013 23:32:57 przez

Jeśli szukasz małego SUV'a który ma być wygodny, dynamiczny, i tylko w benzynie to jest to jeden z nielicznych który spełnia te założenia. Większość tego typu samochodów w benzynie mają za słabe silniki. Z reguły to 2.0 l 150 KM które jak dla mnie nie jadą :). No chyba, że jakaś amerykańska wersja auta. Wyjątkiem może być Outlander 2 generacji 2,4l 170 KM, Mazda CX7 lub Subaru Forester, Volvo i prawie wszystkie niemieckie auta. Auto daje poczucie bezpieczeństwa, w zimie na nie odśnieżonej drodze samochód rusza jak przyklejony, ale nie wolno zapomnieć o jednym, że hamuje jak każdy inny :) Ruszając samochodem z napędem 4x4 na ślizgiej nawierzchni odnosi się wrażenie że nie jest ślizgo dopiero hamując można się zdziwić, nie raz miałem hamulec w podłodze :). Ogólnie samochodem jeździ się przyjemnie, szkoda tylko że nie mam DCC. Trochę denerwuje duża średnica zawracania. Samochód posiada park assist, jest to chyba pierwsza wersja tego systemu - parkuje sam tylko równolegle. Całkiem dobrze sobie radzi, czasami sam bym tak nie potrafił :). Funkcja Auto Hold to podstawa w automacie, więc jeśli da się skonfigurować samochód z automatem bez Auto Hold to lepiej tego nie rób :). Ceny części nie wygórowane, co tu dużo mówić to nie porsche :), dużo części zapożyczyli z passata itp. a jak passat to i audi, skoda, więc to nie jakiś unikat. Tiguan ma możliwość złożenia lusterek tym samym pokrętłem którym można sterować elektrycznie lusterkami bądź włączyć ich ogrzewanie. Jeśli przełączymy lusterka na rozłożenie przy wyłączonym zapłonie to oczywiście się nie rozłożą, następnie jeśli włączymy zapłon to lusterka również nie rozłożą się , mimo tego, że pokrętło jest fizycznie ustawione na nie-złożone. Aby je rozłożyć trzeba na włączonym zapłonie jeszcze raz złożyć mimo że już są złożone i ponownie rozłożyć. To taki mały bug jak dla mnie. Pewnie da się to lepiej zakodować VCDS'em. Kolejną sprawą jest czujnik deszczu. Działa bardzo fajnie i dlatego mam go cały czas włączony, jednak gdy rusza się samochodem który stał na deszczu i nadal pada, to "pierwsze machnięcie wycieraczek nastąpi dopiero po parunastu metrach, więc dla bezpieczeństwa trzeba raz machnąć manulanie wycieraczkami. Kolejna rzecz to lusterko fotochromatyczne, działa dobrze dopóki ktoś nie usiądzie pośrodku, lub zagłówek będzie zbyt wysoko. I dlatego czasami czujnik nie jest w stanie wychwycić światła co nie powoduje przyciemnienia lusterka, ale to taki mały szczegół który pojawia się również u innych producentów. Jeżdżę nim ponad rok, i na pewno kupiłbym go jeszcze raz, najlepiej z pełnym wyposażeniem, bo wtedy Tiguan staje się magiczny :)

więcej »
2,08
dodano 30.12.2012 14:18:05 przez

Ogólnie rzecz ujmując samochód dobrze radzi sobie w terenie HA hA nie nadaje się absolutnie. Niestety na szosie jest o wiele gorzej tu daje o sobie znać bardzo zły silnik mimo 170 KM to padaczka +i nie dokońca dopracowane przeniesienie napędu i zawieszenie. Rozwiązanie techniczne napędu 4WD moim zdaniem mało elastyczne w codziennym użytkowaniu tego małego SUV-a. Kupiłem tego SUV-a z myślą o przeznaczeniu na szosę i do terenu ( las , rybki i tyle ) więc napęd na cztery koła jest mi potrzeby, jednak nie przez cały czas bo negatywnie wpływa na słabe przyspieszenie i bardzo duże spalanie paliwa jak na małego SUVa. Niestety wysoki środek ciężkośći tego samochodu dodatkowo niegatywnie wpływa na stabilność na szosie i w zakrętach - ESP pomaga ale nie należy zbyt ufać temu systemowi bo można tego żałować. Ja już nie będę bo o mało co miałbym z tego powodu wypadek. Dlatego trzeba niestety uważać by nie wypaść z zakrętu przy dużym deszczu lub na śliskiej nawierzchni szczególnie w zimie! . Do jazdy różnej tj. w większości w miejskiej i trochę do lekko i średnio trudnego terenu lepiej moim zdaniem wybrać inny SUV. Najbardziej rozczarowało mnie zawieszenie. Fakt jest wielowachaczowe ale stanowczo za twarde. Nie przekonuje mnie to, że w sumie jest to małe auto terenowe i właściwie musi mieć twarde zawiedzenie. Poza tym jakość materiałów jak na tani SUV wystarczająca . Kończąc jedno mogę powiedzieć następnym razem jak będę czytał pozytywne opinie wychwalające pod niebiosa dany model samochodu to na pewno w nią nie uwierzę, bo zachodzi duże prawdopodobieństwo, że opinia pochodzi od pracownika dystrybutora danej marki a nie od normalnego użytkownika. Dodatkowo awaryjność nowych modeli WV jest przerażająca silniki do bani , elektronika sypie się bardziej niż w renault to FAKTY potwierdzone wystarczy poszukać.

więcej »
2,77
dodano 10.01.2013 12:05:07 przez

Moja ocena jest zrobiona po 3 roku prywatnego użytkowania i 90.000km. Wszystkie przeglądy serwisowe robione , olej wymieniany co rok . Nie mogę polecać tego auta, ale aktualnie nie mam punktu odniesienia, czy inne marki to taki sam fajans. Śmieszą mnie natomiast opinie wielu szczęśliwych posiadaczy VW, którzy po 1000-2000km wysławiają na Autocentrum pod niebiosa nowo nabyte auto. Ja też byłem takim szczęśliwym po zakupie nowego auta. Teraz jestem mniej szczęśliwy, ale pocieszeniem jest to, że podobno inni mają wcale nie lepiej, czy są to posiadacze 2-3-4 letnich modeli niemieckich, japońskich czy koreańskich, wszystko jeden fajans robiony w globalnych fabrykach części z plasteliny. Po prostu w dobie kryzysu producenci przezrzucili koszty testowania aut na klientów. Ja powoli zaczynam być zmęczonym testerem i nie wiem czy przy takiej dostępności i horrendalnych cenach części zamiennych do tego badziewia nie zmienię przed planowanym czasem. Tylko pytanie na co zamieniać skoro nowe auta wszystkie tak mają. Auta na 3 lata a potem sięgaj głęboko do kieszeni i płać za części i ich wymianę. Jak rozmawiam z zaprzyjaźnioną firmą, która ściąga części, to tylko zacierają ręce, bo teraz mają żniwa. Nie jest ważne czy to Chevrolet, czy BMW czy VW, wszystko się psuje i łożyska, sprzęgła, mechanizmy szyb czy wycieraczek, nie mówiąc o turbinach i SILNIKU !!! ( 2.0 TDI)sprzedają się świetnie, a ponoć ostatnio szczególnie dobrze idą części do tanich modeli BMW. Moje perypetie serwisowe w dalszej części opisu - polecam. Jeśli chcecie jeszcze o coś pytać to można na maila.

więcej »
2,00
dodano 11.01.2013 17:46:24 przez

Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych. Wyjątkowa konstrukcja podwójnego doładowania (turbo + kompresor) została wprawdzie wymyślona lata temu przez Włochów, ale Volkswagen spopularyzował ją w takich modelach jak Touran, Tiguan i Scirocco. Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Zbyt często bowiem zdarzało się, że na gwarancji wymieniano nie tylko pierścienie tłokowe, ale nawet całe pęknięte tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy. OTO DOBRE NIEMIECKIE AUTO ZŁOM NA 4 KAŁACH

więcej »
5,00
dodano 06.12.2009 17:00:59 przez

Auto dla mnie i mojej rodziny idealne. Miałem wcześniej Opla Vectrę C, następnie Mitsubishi Pajero i jakość wykonania nie ma żadnego porównania z VW Tiguanem. Auto bardzo praktyczne ( duża ilość schowków ) rewelacyjnie wyposażone ( klimatronic dwustrefowy, bi-ksenony skrętne, napęd 4x4 nawigacja skórzana tapicerka ). Auto z homologacja na 5 osób pozwoliło mi odliczyć 22% VAT-u od ceny zakupu a do tego rewelacyjne rabaty od dilera pokwiliły mi zakupić auto w cenie np Toyoty Rav4 lub Mitsubishi Outlander które testowałem i nie mają takiego wyposażenia oraz jakość wykonania jak auto z Wolfsburgu. Auto polecam wszystkim których stać na zakup SUV-a którzy chcą poczuć trochę luksusu a nie stać ich na Audi BWM czy Mercedesa.

więcej »
4,31
dodano 15.08.2008 22:45:04 przez

Auto dobrze wykonane, materiały zastosowane w środku dobre (jak w większości nowych aut). O ich trwałości można coś powiedzieć po dłuższej eksploatacji. Bardzo wygodne fotele. Ze względu na umieszczenie koła dojazdowego w bagażniku - cierpi na tym jego wielkość i to jest jedna z głównych wad auta. W bagażniku miejsca tyle co w Golfie. Można przesunąć fotele pasażerów, ale wtedy mają bardzo mało miejsca w środku Tiguana bardzo dobrze się prowadzi. Napęd 4x4 przypomina o sobie na mokrej drodze. Nie sprawdzałem możliwości terenowych, ale trzeba zachować tu dużo zdrowego rozsądku.

więcej »
3,85
dodano 13.01.2013 23:08:34 przez

Ogólnie pozytywne autko silnik umiarkowanie dynamiczny, szkoda że do homologacji nie dawali tego 170KM, zawieszenie zdecydowanie za twarde, silnik ma bardzo krótkie przełożenia w automacie samochód rusza z 2, w trasy za głośny, już polówka ciszej pracuje na trasie, napęd haldex czuć przy śliskim czy grząskim, do pięt nie dorasta torsenowi 50x50, autko ogólnie przyjazne i miłe, po zaczepieniu 2t 2ośki nie ma czym jechać, ogólnie polecam, szczególnie za spalanie i układ kierowniczy oraz ergonomię w środku.

więcej »
4,54
dodano 06.02.2010 16:40:52 przez

Swietne auto na częste, średnie trasy (200-500km), z max. 2-3 pasażerów, 1-2 walizki, do zrobienia w jeden dzień oraz supersuv na miasto - bez klopotów z wciśnieciem się. Terenowo: drogi lokalne, nawet bardzo dziurawe i drogi wiejskie jak najbardziej; kompletne bezdroża-ostrożnie. Reflekory bardzo dobre, chodzą za kierownicą, bezpieczna jazda nocą Spory komfort jazdy i prowadzenia. Poza tym wygląda jakoś - elegancki i bez ostentacji

więcej »
4,92
dodano 10.08.2013 08:32:32 przez

Myślę że samochód wart swoich pieniędzy gwarantuje komfort jazdy( jak na tę klasę) Dobrze trzyma się jezdni nie przechyla się na zakrętach. Prawdziwe informacje producenta i sprzedawców odnośnie jego spalania przysporzą temu modelowi więcej nabywców. Szukając pojazdu na dojazd do pracy (ok 20km) niedzielnych wycieczek i wyjazdu na urlop polecam ten samochód

więcej »
4,77
dodano 17.10.2012 18:00:18 przez

Dobre hamulce jak na tą mase wozu,bardzo dobre światła biksenon z dynamicznym doświetlaniem zakrętów a nie tam jakieś statyczne(co za każdym załączeniem kieronkowzozu załącza się halogen)warte 4,3tyś zł.Polecam nagłośnienie DYNAUDIO,nie warto dopłacać do RNS 510 wystarczy RNS315 z nagłośnienem DYNAUDIO (sama przyjemność)Ogólnie auto warte uwagi i kasy.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium

Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.

Cena: 71 890  ►  61 890 zł

Zyskujesz 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1,6DDIS ELEGANCE

Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, diesel.

Cena: 118 190  ►  89 900 zł

Zyskujesz 28 290 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Tiguan, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Tiguan

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Tiguan

VW Tiguan - pogromca miejskiej dżungli
VW Tiguan - pogromca miejskiej dżungli Kompaktowe rozmiary i podwyższone zawieszenie to bardzo przydatne cechy w miejskiej dżungli. Znakomicie odnajduje się w niej Volkswagen Tiguan, który nawet w bazowej wersji CityLine dodatkowo odznacza się przestronną kabiną i komfortem. Idealny SUV... do miasta.

Volkswagen Tiguan - zobacz filmy

VW Tiguan Track&Field 2.0 TDI 140 KM 4Motion DSG, 2013 - wideotest AutoCentrum.pl
VW Tiguan Track&Field 2.0 TDI 140 KM 4Motion DSG, 2013 - wideotest AutoCentrum.pl A miałem w tym tygodniu jeździć Ibizą Cuprą... Wypatrzyliście jednak w tle testu BMW i3 stojącego testowego Tiguana R-Line i padło pytanie, czy będzie test. Zrobiliśmy film z przyspieszenia, zrobiliśmy porównanie bi-xenonów, a teraz czas na pełny test - co prawda do Krakowa zabrałem wersję Track&Field, ale zobaczycie sami, że to był dobry pomysł :)
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 721
Volkswagen Tiguan 77

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum

Społeczność Volkswagen Tiguan

Auta - Volkswagen Tiguan
najwyższe oktany

Volkswagen Tiguan52,84

Volkswagen Tiguan Tiguś50,51

Volkswagen Tiguan Tiguan 4MOTION31,51

Volkswagen Tiguan Tigi74,33

więcej aut

Kierowcy - Volkswagen Tiguan
najaktywniejsi

tomekbies30,05

dominusx30,08

kingusia7730,00

karamba9930,15

primo7830,15

kulczasm32,17

więcej kierowców

zobacz stronę tej społeczności