Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć
Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.

Volkswagen Tiguan - Oceń swoje auto

Volkswagen
Tiguan
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Volkswagen Tiguan
lista silników Volkswagen Tiguan
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Ukryj

Podsumowanie 82 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Tiguan

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,18
1% lepiej niż w segmencie Małe SUVy (4,15)

Całokształt

Całokształt
4,15

Mechanika

Silnik
4,16
Skrzynia biegów
4,23
Układ jezdny
4,56

Komfort

Widoczność
4,23
Ergonomia
4,48
Wentylacja i ogrzewanie
4,30
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,23
Wyciszenie
4,10

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
3,72
Stosunek jakość/cena
3,72

Niezawodność

Drobne usterki
4,23
Poważne usterki
4,18

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
78%
23%
NIE
na podstawie 80 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Przeniesienie napędu

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Silnik

Przeniesienie napędu

Karoseria

Filtr

Lista 83 ocen

4,69
dodano 24.06.2013 przez

Jeśli szukasz małego SUV'a który ma być wygodny, dynamiczny, i tylko w benzynie to jest to jeden z nielicznych który spełnia te założenia. Większość tego typu samochodów w benzynie mają za słabe silniki. Z reguły to 2.0 l 150 KM które jak dla mnie nie jadą :). No chyba, że jakaś amerykańska wersja auta. Wyjątkiem może być Outlander 2 generacji 2,4l 170 KM, Mazda CX7 lub Subaru Forester, Volvo i prawie wszystkie niemieckie auta. Auto daje poczucie bezpieczeństwa, w zimie na nie odśnieżonej drodze samochód rusza jak przyklejony, ale nie wolno zapomnieć o jednym, że hamuje jak każdy inny :) Ruszając samochodem z napędem 4x4 na ślizgiej nawierzchni odnosi się wrażenie że nie jest ślizgo dopiero hamując można się zdziwić, nie raz miałem hamulec w podłodze :). Ogólnie samochodem jeździ się przyjemnie, szkoda tylko że nie mam DCC. Trochę denerwuje duża średnica zawracania. Samochód posiada park assist, jest to chyba pierwsza wersja tego systemu - parkuje sam tylko równolegle. Całkiem dobrze sobie radzi, czasami sam bym tak nie potrafił :). Funkcja Auto Hold to podstawa w automacie, więc jeśli da się skonfigurować samochód z automatem bez Auto Hold to lepiej tego nie rób :). Ceny części nie wygórowane, co tu dużo mówić to nie porsche :), dużo części zapożyczyli z passata itp. a jak passat to i audi, skoda, więc to nie jakiś unikat. Tiguan ma możliwość złożenia lusterek tym samym pokrętłem którym można sterować elektrycznie lusterkami bądź włączyć ich ogrzewanie. Jeśli przełączymy lusterka na rozłożenie przy wyłączonym zapłonie to oczywiście się nie rozłożą, następnie jeśli włączymy zapłon to lusterka również nie rozłożą się , mimo tego, że pokrętło jest fizycznie ustawione na nie-złożone. Aby je rozłożyć trzeba na włączonym zapłonie jeszcze raz złożyć mimo że już są złożone i ponownie rozłożyć. To taki mały bug jak dla mnie. Pewnie da się to lepiej zakodować VCDS'em. Kolejną sprawą jest czujnik deszczu. Działa bardzo fajnie i dlatego mam go cały czas włączony, jednak gdy rusza się samochodem który stał na deszczu i nadal pada, to "pierwsze machnięcie wycieraczek nastąpi dopiero po parunastu metrach, więc dla bezpieczeństwa trzeba raz machnąć manulanie wycieraczkami. Kolejna rzecz to lusterko fotochromatyczne, działa dobrze dopóki ktoś nie usiądzie pośrodku, lub zagłówek będzie zbyt wysoko. I dlatego czasami czujnik nie jest w stanie wychwycić światła co nie powoduje przyciemnienia lusterka, ale to taki mały szczegół który pojawia się również u innych producentów. Jeżdżę nim ponad rok, i na pewno kupiłbym go jeszcze raz, najlepiej z pełnym wyposażeniem, bo wtedy Tiguan staje się magiczny :)

więcej »
2,08
dodano 30.12.2012 przez

Ogólnie rzecz ujmując samochód dobrze radzi sobie w terenie HA hA nie nadaje się absolutnie. Niestety na szosie jest o wiele gorzej tu daje o sobie znać bardzo zły silnik mimo 170 KM to padaczka +i nie dokońca dopracowane przeniesienie napędu i zawieszenie. Rozwiązanie techniczne napędu 4WD moim zdaniem mało elastyczne w codziennym użytkowaniu tego małego SUV-a. Kupiłem tego SUV-a z myślą o przeznaczeniu na szosę i do terenu ( las , rybki i tyle ) więc napęd na cztery koła jest mi potrzeby, jednak nie przez cały czas bo negatywnie wpływa na słabe przyspieszenie i bardzo duże spalanie paliwa jak na małego SUVa. Niestety wysoki środek ciężkośći tego samochodu dodatkowo niegatywnie wpływa na stabilność na szosie i w zakrętach - ESP pomaga ale nie należy zbyt ufać temu systemowi bo można tego żałować. Ja już nie będę bo o mało co miałbym z tego powodu wypadek. Dlatego trzeba niestety uważać by nie wypaść z zakrętu przy dużym deszczu lub na śliskiej nawierzchni szczególnie w zimie! . Do jazdy różnej tj. w większości w miejskiej i trochę do lekko i średnio trudnego terenu lepiej moim zdaniem wybrać inny SUV. Najbardziej rozczarowało mnie zawieszenie. Fakt jest wielowachaczowe ale stanowczo za twarde. Nie przekonuje mnie to, że w sumie jest to małe auto terenowe i właściwie musi mieć twarde zawiedzenie. Poza tym jakość materiałów jak na tani SUV wystarczająca . Kończąc jedno mogę powiedzieć następnym razem jak będę czytał pozytywne opinie wychwalające pod niebiosa dany model samochodu to na pewno w nią nie uwierzę, bo zachodzi duże prawdopodobieństwo, że opinia pochodzi od pracownika dystrybutora danej marki a nie od normalnego użytkownika. Dodatkowo awaryjność nowych modeli WV jest przerażająca silniki do bani , elektronika sypie się bardziej niż w renault to FAKTY potwierdzone wystarczy poszukać.

więcej »
4,38
dodano 20.02.2015 przez

Samochód już 5 lat w rodzinie, silnik po dotarciu sprawuje się znacznie lepiej niż na początku, lepsze przyśpieszenie, mocniejszy. Autko jest twarde, na niekorzyść dla komfortu ale plus dla trakcji, pokonuje zakręty niewiele odstając za samochodami osobowymi. Siedzenia wygodne, wyższe położenie zapewnia lepszą widoczność na drodze, silnik nie jest najlepiej wyciszony w tym modelu ale kwestia przyzwyczajenia. Skrzynia automatyczna tiptronic sprawuje się bardzo dobrze. z górki po naciśnięciu lekko hamulca sama redukuje przełożenia hamując silnikiem. Standartowo rusza z 2 biegu, a gdy wrzuci się tryb sportowy rusza z jedynki, można też wybrać manualnie co jest dobre z przyczepą i pełną załogą. Przełożenia krótkie co jest minusem na trasę, ale przy mniejszych odcinkach to wielka przewaga. Samochód ma 2 tony na haku i wielokrotnie ciągnął taką przyczepę, 140 koni w połączeniu z mocnymi przełożeniami powoduje sprawną jazdę pod wniesienia. Napęd 4motion nie jest szczytem marzeń bo quattro w audi, symetrical 4wd w subaru czy w land cruiserze to inna bajka, ale pomaga przejechać w grząskim terenie, opcja offroad dodatkowo przyhamowuje uślizgujące się koła przy podjeździe i zjeździe. Bagażnik za mały. Auto w moim przypadku bezawaryjne. Nawet żarówka się nie przepaliła. Tylko wymieniam olej i filtry. Polecam go jeśli chcesz samochód podwyższony, ładny i podoba Ci się VW. Następny będzie Subaru Forester.

więcej »
2,00
dodano 11.01.2013 przez

Z jednej strony silnik 1.4 TSI TC z modeli Scirocco czy Tiguan nagradzano tytułem Silnika Roku, z drugiej strony - trafiał często do napraw gwarancyjnych. Wyjątkowa konstrukcja podwójnego doładowania (turbo + kompresor) została wprawdzie wymyślona lata temu przez Włochów, ale Volkswagen spopularyzował ją w takich modelach jak Touran, Tiguan i Scirocco. Niestety, silnik benzynowy 1.4 Twincharger jest zbyt skomplikowany i Volkswagen poważnie rozważa wycofanie go z produkcji jeszcze w tym roku. Zbyt często bowiem zdarzało się, że na gwarancji wymieniano nie tylko pierścienie tłokowe, ale nawet całe pęknięte tłoki. Oprócz tego nagminne są awarie sprzęgła kompresora oraz zbieranie się nagaru w głowicy. OTO DOBRE NIEMIECKIE AUTO ZŁOM NA 4 KAŁACH

więcej »
5,00
dodano 06.12.2009 przez

Auto dla mnie i mojej rodziny idealne. Miałem wcześniej Opla Vectrę C, następnie Mitsubishi Pajero i jakość wykonania nie ma żadnego porównania z VW Tiguanem. Auto bardzo praktyczne ( duża ilość schowków ) rewelacyjnie wyposażone ( klimatronic dwustrefowy, bi-ksenony skrętne, napęd 4x4 nawigacja skórzana tapicerka ). Auto z homologacja na 5 osób pozwoliło mi odliczyć 22% VAT-u od ceny zakupu a do tego rewelacyjne rabaty od dilera pokwiliły mi zakupić auto w cenie np Toyoty Rav4 lub Mitsubishi Outlander które testowałem i nie mają takiego wyposażenia oraz jakość wykonania jak auto z Wolfsburgu. Auto polecam wszystkim których stać na zakup SUV-a którzy chcą poczuć trochę luksusu a nie stać ich na Audi BWM czy Mercedesa.

więcej »
4,31
dodano 15.08.2008 przez

Auto dobrze wykonane, materiały zastosowane w środku dobre (jak w większości nowych aut). O ich trwałości można coś powiedzieć po dłuższej eksploatacji. Bardzo wygodne fotele. Ze względu na umieszczenie koła dojazdowego w bagażniku - cierpi na tym jego wielkość i to jest jedna z głównych wad auta. W bagażniku miejsca tyle co w Golfie. Można przesunąć fotele pasażerów, ale wtedy mają bardzo mało miejsca w środku Tiguana bardzo dobrze się prowadzi. Napęd 4x4 przypomina o sobie na mokrej drodze. Nie sprawdzałem możliwości terenowych, ale trzeba zachować tu dużo zdrowego rozsądku.

więcej »
3,85
dodano 13.01.2013 przez

Ogólnie pozytywne autko silnik umiarkowanie dynamiczny, szkoda że do homologacji nie dawali tego 170KM, zawieszenie zdecydowanie za twarde, silnik ma bardzo krótkie przełożenia w automacie samochód rusza z 2, w trasy za głośny, już polówka ciszej pracuje na trasie, napęd haldex czuć przy śliskim czy grząskim, do pięt nie dorasta torsenowi 50x50, autko ogólnie przyjazne i miłe, po zaczepieniu 2t 2ośki nie ma czym jechać, ogólnie polecam, szczególnie za spalanie i układ kierowniczy oraz ergonomię w środku.

więcej »
4,54
dodano 06.02.2010 przez

Swietne auto na częste, średnie trasy (200-500km), z max. 2-3 pasażerów, 1-2 walizki, do zrobienia w jeden dzień oraz supersuv na miasto - bez klopotów z wciśnieciem się. Terenowo: drogi lokalne, nawet bardzo dziurawe i drogi wiejskie jak najbardziej; kompletne bezdroża-ostrożnie. Reflekory bardzo dobre, chodzą za kierownicą, bezpieczna jazda nocą Spory komfort jazdy i prowadzenia. Poza tym wygląda jakoś - elegancki i bez ostentacji

więcej »
4,92
dodano 10.08.2013 przez

Myślę że samochód wart swoich pieniędzy gwarantuje komfort jazdy( jak na tę klasę) Dobrze trzyma się jezdni nie przechyla się na zakrętach. Prawdziwe informacje producenta i sprzedawców odnośnie jego spalania przysporzą temu modelowi więcej nabywców. Szukając pojazdu na dojazd do pracy (ok 20km) niedzielnych wycieczek i wyjazdu na urlop polecam ten samochód

więcej »
4,77
dodano 17.10.2012 przez

Dobre hamulce jak na tą mase wozu,bardzo dobre światła biksenon z dynamicznym doświetlaniem zakrętów a nie tam jakieś statyczne(co za każdym załączeniem kieronkowzozu załącza się halogen)warte 4,3tyś zł.Polecam nagłośnienie DYNAUDIO,nie warto dopłacać do RNS 510 wystarczy RNS315 z nagłośnienem DYNAUDIO (sama przyjemność)Ogólnie auto warte uwagi i kasy.

więcej »