Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

kierowca, 4 lata temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Niewiele się zmieniło od poprzedniej oceny. Zużycie paliwa w mieście to 9.5 l 100 km pod warunkiem że nie ma przesadnych korków. Oleju bierze 1l10-12 tysięcy. Zawieszenie stało się troszkę łagodniejsze. Ogólnie pozytywne odczucia. Systemy asystentów aktywny tempomat alarm kolizyjny itd działają perfekcyjnie. Rozpoznawanie linii np. działa np w deszczu po ciemku przy zużytym oznakowaniu poziomym. Ale nawigacja słaba ; niezbyt szczęśliwie proponuje trasy. Koszmarna obsługa. Nieaktualne pokrycie siecią dróg.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy i oszczędny-taki był od nowości. Słyszalny od ok. 3500-4000 obrotów. Tyle, że powyżej 3500 obrotów nie ma sensu kręcić. Najlepiej ciągnie od 2500 do 3500 obrotów
5,0
Skrzynia biegów
Jest jak nowa. Bez luzów.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, szybko reagujący na ruchy kierownicą stabilny przy wysokich prędkościach przy założeniu dobrego wyważenia opon.
5,0
Karoseria
Solidnie zmontowana. Nie pojawiły się jeszcze trzaski.
Komfort
4,0
Widoczność
Po prostu dobra bo kwadratowa. Widać koniec maski.
4,0
Ergonomia
Mało intuicyjna nawigacja. Przeładowane ekrany powielającymi się informacjami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nadzwyczajnie wydajna. 3-stopniowe ogrzewanie siedzeń szybko daje ciepło a jak ktoś lubi to może się smażyć. Niestety poprzez umieszczenie nawiewów do góry w zimie ciepło bucha w twarz a korpus marznie. Zanim temperatura się wyrówna mija trochę czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu pasażerowie mają więcej miejsca niż w większości klasy średniej innych marek. Z przodu kierowca ma tylko dobrze. Zabudowany pas przedni powoduje że często kolano opiera się o konsolę
5,0
Wyciszenie
Lepiej być nie może jeśli chodzi o silnik. Ponieważ jest to kwadratowy SUV to szumy wiatru są wyraźne od ok 140 kmh
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny w VW np. gadżety droższe niż np. w Peugeocie Fordzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Możliwość zakupu dość dowolnie grupowanego wyposażenia de facto obniża cenę w stosunku do francuzów a zwłaszcza japończyków
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Tiguan II SUV