Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Tiguan II SUV

Przemco, ponad rok temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : całokształt
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : niepraktyczny układ start/stop
5,0
Całokształt
To mój trzeci VW z DSG i uważam, że w tej cenie to naprawdę dobry wybór. Daję 5 za całokształt, troszkę na wyrost bo oczywiście do czegoś zawsze można się przyczepić, aczkolwiek w tym przypadku naprawdę trudno. Wygląd zewnętrzny auta to kwestia gustu, dla mnie OK, zgrabny, nie za duży, mieści się wszędzie. Wewnątrz wygodnie, miejsca dla kierowcy aż nadto (mam 2m wzrostu i ponad 100kg), kierownica regulowana w dwóch, a fotele przednie we wszystkich kierunkach, co prawda ręcznie, ale bardzo precyzyjnie można go ustawić. Polecam wersję z masażem lędźwi!!! Z "ekstrasów" polecam aktywny tempomat, asystent pasa, asystent awaryjnego hamowania, asystent cofania (wykrywa ruch poprzeczny). ACC działa bardzo poprawnie, aczkolwiek to nie Tesla, więc tak całkiem w samopas puścić go nie można. Przy dużym ruch na autostradzie trzeba mu troszkę pomagać, ale jest naprawdę dobrze. Nie jest to demon prędkości aczkolwiek 170km/h po niemieckiej autobahn'ie można jechać bez żadnego problemu, nieco gorzej z dynamiką, szczególnie przy wyprzedzaniu - 250Nm przy tej masie i gabarycie to jednak ciut za mało. Polecam koła 18" bo są znacznie cichsze niż 17", choć oczywiście opony do nich droższe. Dlatego też używam allseason, które też znacznie lepiej sprawdzają się na błotnistych leśnych duktach. Auto dla każdego kto chce mieć wygodne, podwyższone 4x4 z przyzwoitym wyposażeniem, i to bez konieczności wydania 300k zł. Praktycznie w ogóle nie używam układu start/stop! Uważam że to znikoma oszczędność paliwa czy środowiska, za to na pewno zwiększone zużycie rozrusznika i akumulatora. Poza tym, ma bardzo kiepski soft - silnik się zatrzymuje gdy koła wciąż się obracają, czyli auto potrafi zgasnąć w momencie gdy akurat chcę przyśpieszyć. I to jest ta łyżka dziegciu...
Wrażenia
4,0
Silnik
jeszcze z 50Nm by się przydało
5,0
Skrzynia biegów
tylko 6 biegów, ale bez zastrzeżeń... łopatki przy kierownicy się przydają
4,0
Układ jezdny
co prawda tylko dołączane 4x4, ale bez zastrzeżeń, działa błyskawicznie
4,0
Karoseria
lakier cieniutki, żałuję że nie zrobiłem od razu ceramiki
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń, aczkolwiek kamerki wstecznej trochę mi brakuje
5,0
Ergonomia
przydałoby by się USB w okolicy lusterka wstecznego do zasilenia kamerki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tip/top! automatyczna, 3-strefowa klima!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wszędzie dość dużo miejsca, a tylne siedzenia są przesuwane i mają regulowane oparcia.
4,0
Wyciszenie
ten poziom hałasu jeszcze nie męczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
póki co stać mnie ;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
100/100...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do tej pory tylko tarcze i klocki z tyłu, po raptem 25 tys. km, które to było podobno "przypalone". to skutek kiepskiej jakości użytych materiałów, a nie mojej jazdy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać w niemalowane, ale nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Tiguan II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Tiguan II SUV