Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 940 Kombi

Łoś, 15 lat temu
Silnik 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 249 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo 940 Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : olbrzymia przestrzeń w aucie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto! Bardzo dużo miejsca wewnątrz. Dobrze się prowadzi. Niesamowicie zwrotne - średnica skrętu 9,8m. Silnik dynamiczny i cichy. Ogólnie auto dobrze wygłuszone. Kańciaste kształty sprawiają że dużo się mieści we wnętrzu auta a parkując i manewrując łatwo wyczuć samochód. Jakość plastików mogła by byś trochę lepsza, było by wtedy mniej \"świerszczy\" w aucie. Minusem jest również brak regulacji kolumny kierowniczej. Przy podniesieniu fotela robi się trochę mało miejsca na nogi pod kierownicą wchodząc i wychodząc z auta. Co do części to są ogólnie dostępne w dosyć niskich cenach (może nie tak tanie jak do opla, ale przestępne). Sama konstrukcja samochodu prosta i trwała. Jeden z ostatnich trwałych szwedów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mój silnika to 2.0T 155KM. Bardzo przyjemny dźwięk, elastyczny i wbrew temu zo się wydaje nie taki paliworzerny u mnie średnio 9.7 L w cyklu mieszanym. Szkoda że tylko trochę traci zapał powyżej 4Tys obrotów, no ale to jest limuzyna. Natomiast dynamika bardzo zadowalająca. Konstrukcja nie do zajechania. Kultowy red block. Mógłby być trochę mocniejszy jak w modelu 850 ale i tak jest nieźle bo 100 robi w jakieś 9 sekund. Jak na potężne kombi to jest dobry wynik.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi jak \"po maśle\". Biegi wchodzą idelanie, bez porównania z golfami i vectrami.
5,0
Układ jezdny
Napęd na tył. Przydatny podczas szybkiego ruszania. Fakt że przez to trochę więcej pali, ale jest rewalszy od przedniego napędu.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja! Wszystko widać jak na dłoni.
5,0
Ergonomia
Prosty i zarazem ergonomiczny. Można zarzucić że mało estetyczny, ale funkcjonalny do bólu ( jak dla mnie).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima szybko i miło chłodzi w zimie dobrze grzeje. Silnik turbo szybko się nagrzewa więc ogrzewanie też szybko działa. Ogrzewanie foteli też super!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla każdego wystarczy. Fotele niesamowicie wygodne. Co jakiś czas wsiadam jeszcze do Felicji i Golfa 2 i odnoszę wrażenie jakbym siadał na ławce. Bagażnik ma 600L!! Chyba rekord w smojej klasie. Wlot bagażnika szeroki na blisko 130cm!! Szeroki \"prawie\" tak ja sam samochód :)
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony. Głośniej może się zrobić przy wyższych prędkościach z racji mało opływowej sylwetki. U mnie hałasowało jeszcze łożysko na wale i kliepskie opony zimowe. Po zmianie opon na Nokiany H i po wymianie łożyska, w aucie zrobiło się po prostu cicho. Jadąc 70KM/h na 5 można rozmawiać szeptem :). Dla mnie rewelacja.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętnie dla tej klasy. U mnie średnio 9-10L na 100 Km w mieszanej jeździe. Jest OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
zdecydowanie wart zakupu jeśli szukasz dużego rodzinnego kombi
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
We wszystkich silnikach turbo benzyna z tego okresu zawór upustowy DV ma dziurawą membranę więc dolot jest nieszelny (słabsze auto, wyższe spalanie). Należy wzaślepić go i zamontować BOV. Różnica od razu zauważalna. Należy również wymienić wszystkie rureczki gumowe w dolocie bo u mnie wszystkie były poparciałę i nieszczelne ze starości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana łożyska na wale napędowym 180zł

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 i Turbo 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 940 Kombi