Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S80 I

ArturPL, 14 lat temu
Silnik 2.4 i 20V 170KM 125kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Duży luksusowy wóz, a koszty eksploatacji są całkiem akceptowalne.
4,0
Całokształt
Gdy urodziło mi się dziecko, szukalem dużego przede wszystkim bezpiecznego wozu. S80 sprawdza się w tej roli idealnie. Daje komfort, poczucie bezpieczeństwa i subtelną elegancję. Nie mam z autem żadnych problemów i jestem z niego bardzo zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie do wyścigów, zdecydowanie do spokojnej dostojnej jazdy. Nie lubi szybkich startów ze świateł oraz ostrych przyspieszeń, wówczas wymaga wysokich obrotów i staje się nieprzyzwoicie głośny. W przypadku normalnej ale nie powolnej jazdy jest całkowicie wystarczający, nigdy nie ma się odczucia że jest za słaby. Nie polecam jednak jego słabszej wersji 2.4 140 KM, do s80tki jest zbyt słaba. Co ważne kontrukcja silnika jest malo skomplikowana i w moim przypadku całkowicie bezproblemowa. Silnik dobrze współpracuje z LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, biegi chodzą ok. Skok lewarka przyjemny. Zestopniowanie ok.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie trochę zbyt sztywny, szczególnie z przodu. Wydaje sie, iż w limuzynie tej klasy mógłby być nieco bardziej komfortowy na typowo polskich nierównościach. Na drogach dobrej jakości samochód po prostu płynie. W ciasnych zakrętach auto nie jest tak pracyzyjne jak np Ford Focus ale kontrola trakcji włącza się bardzo rzadko.
Komfort
4,0
Widoczność
To wielki wóz ale gdy sie go wyczuje manewrowanie to żaden problem. Moim zdaniem widoczność w każdą stronę dobra.
5,0
Ergonomia
Guziki i pokretła są intuicyjne. Dobra jest możliwość włączenia świateł na stałe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System obsługi wentylacji-klimatyzacji genialny. Grzeje zimą, chłodzi latem. Tryb AUTO działa ok. Przydaje się szyberdach, wiosna i jesienią często go używam. Oczywiście w letnie wieczory też.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uwielbiam tę szerokość wnętrza to ona daje mi poczucie komfortu. Przód miejsca w bród. Tył równie dobrze lepiej niż w V70. Bagażnik 450 litrów jest długi i szeroki, wożę nim rower gorski koła 26 ze zdjętym przednim kołem - to sporo mówi. Bagażnik nie jest głęboki co stanowi jego minus ale walizek, torebek itp zmieszczę tam multum. Wożę rower górski, wózek dziecięcy, torby i walizki i mieszcze się.
4,0
Wyciszenie
Silnik w trakcie gwałtownego przyspieszania zbyt glośny, to samo dotyczy wysokich obrotów. W trakcie normalnej jazdy cichutko, zero uciążliwych szumów toczenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto sporo waży. Spokojna jazda miasto 11, trasa typowo polska szosa do 120 km/h 8 litrów. Autostrada 140 na tempomacie 9.5. Korki i ciągłe ostre przyspieszanie w mieście 13-14. Niezrozumiale wysokie ceny usług w ASO Volvo. Rozumiem że to marka pramium ale zwykły przegląd olejowy nie powinien kosztować 4 razy więcej niż to samo w Fordzie. Polecam znalezienie mechanika specjalizującego sie w obsłudze Volvo, wówczas ceny są normalne jak na tę klasę wozu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry sprawdzony egzemplarz nie jest tani ale polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdzę 15 miesięcy i póki co nic oprócz wymiany żarówek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 20V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo S80 I 2.4 i 20V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,4
l/100km
11,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S80 I