Szukaj

Informacje o Opel Astra F Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~StuDniA
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Ogólnie OK, Nazywałem Astrę młotkowozem, gdyż wystarczyło mieć młotek, klucz 10 i 13 i 15, oraz śrubokręt płaski i gwiazdkę, żeby naprawić wszystko w tym mobilu. Auto proste oraz ekonomiczne. Astrina mogłaby troszkę mniej palić lecz koszt części rekompensuje wszystko. Przez 4 lata wydałem na naprawy oraz coroczną wymianę oleju oraz filtrów 800 pln, śmieszna kwota, wliczając w to: wymianę kompletnego rozrządu wraz z pompą wody po zakupie, zrobiłem sam przy pomocy książki "Sam naprawiam Opel Astra F" a nie jestem mechanikiem. 2 razy Artrilla odmówiła posłuszeństwa na szczęście niedaleko domu (raz spalona pompa paliwa i moduł) (dwa gdzieś pompa paliwa po jakimś czasie traciła prąd, więc puszczone na krótko) . Polecę jednak ten wehikuł nie wymagającej osobie o niskim budżecie.
4,2
~owca
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Moja Astra jest od dawna użytkowana w mojej rodzinie. Pozbyłem się jej ze łzami w oczach, tylko ze względu na wiek. Na szczęście pojazd jest ciągle w dobrych rękach. Mój egzemplarz posiadał bardzo bogate wyposażenie: automatyczną skrzynię biegów, wspomaganie kierownicy, prawdziwy komputer pokładowy, szyberdach na korbę, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, fabryczne kasetowe radio blaupunkt z sześcioma głośnikami, zderzki i lusterka w kolorze nadwozia i spryskiwacze na przednich reflektorach. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Praktycznie nie rdzewieje. Nie jest demonem prędkości i mistrzem ekonomii, ale spełnia doskonale wszystkie moje potrzeby. Pilnowałem terminów wszystkich czynności eksploatacyjnych, a pojazd okazał się bardzo wdzięczny. Nowa Astra classic III, którą kupiłem wydaje się zdecydowanie mniej dopracowana i pod wieloma względami gorsza od jedynki.
3,6
~zibi
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
jak za 2500zl za samochod i jakies 2000zl do tej pory w naprawy nie ma tragedii.. wiekszosc napraw jakie dokonalem jest juz na pewien okres czasu/kilometrow wiec traktuje to jako inwestycje :) autko nawet niezle wykonane.. plastiki trzymaja sie nawet do teraz, tapicerka przedziera sie na siedzeniach w miejscach \"skrzydelek\" (kubelkowe siedzenia).. podsufitka troszeczke zaczyna odlazic w okolicach szyberdachu ale to pewnie przez skleroze przy jego zamykaniu i deszcze. ogolnie auto bym polecil tylko jak przy kazdym samochodzie... nie spieszyc sie z zakupem, pochodzic, poogladac i wybrac egzemplaz w jak najlepszym stanie i mozliwie najpewniejszym przebiegiem. moje jak sie okazalo mialo bogata historie ale pomimo tego jakos sie trzyma oczywiscie jak kazda astra blacharsko zaczyna kwitnac jak sad jabloni wiosna. z dachu schodzi bezbarwny.. auto caly czas stoi \"pod chmurka\" wiec ma w sumie prawo mimo wszystko kupilbym to auto po raz drugi ale tym razem wyszukalbym zadbany, dobry egzemplarz i porzadnie go obejrzal przed kupnem
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
7,6
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Astra po 220 tys padła uszczelka głowicy przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą zostało zrobione głowica zplanowana o 0.35mm wypiaskowane wszystkie kanały dolotowe i wylotowe i wyszlifowane wszystkie zawory ,nowe uszczelniacze paski pompa zamiast katalizatora strumienica po tych zabiegach asterka dostała takiego kopa moment obrotowy na niskich jest powalający jedynie co w****ia to szybko odcina na obrotach .Asterką dojeżdżam do pracy codziennie ok 25 km na tej trasie nikkt nie ma prawa mnie wyprzedzić czyli byt non stop i spalanie ok 6.8 nie wiem co bym musiał robić aby spalić powyżej 8 litrów auto naprawde oszczędne oleju nie spala ani grama jeżdże na syntetyku 10w60 od 10lat
6,1
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Astra F rocznik 1997 sprowadzona z Niemiec kilka lat temu, z przebiegiem 143 tys km, z silnikiem X16SZR, skrzynią F13WR(MTA)i przekładnią główną 3,74 - to samo co później w Astrach Classic. Spalanie w mieście latem 8l/100km, zimą 9l/100km, na trasie latem przy oszczędnej jeździe potrafi nawet zejść do 5l/100km, lecz zazwyczaj w dużym ruchu bierze 6l/100km. Producent podaje dla tego modelu spalanie 4,9l/100km przy 90km/h i 6,5l/100km przy 120km/h i rzeczywiście w 2 osoby na równej drodze bez wiatru i deszczu tak jest (najmniej spala przy 70km/h bo tylko 4,1l/100km, lecz często szkoda czasu by jechać tak wolno). Często w mieście pierwszy kilometr przy rozgrzewaniu spali około 15l/100km. Oleju spala natomiast dość sporo bo 0,3l/1000km. Podsumowując samochód ma prosty silnik i tanie części, na tle aut z lat 90-tych z podobnymi silnikami (nie z rodziny ECOTEC) pali dość mało, lecz osiągi ma nie najlepsze - czasami nawet wyprzedzenie ciężarówki od 70km/h na 3 biegu jest trudne - szeroki zakres przełożeń w skrzyni wiąże się ze słabym przyspieszeniem. W rodzinie jest jeszcze taka sama Astra ze skrzynią sportową F13CR, tą samą przekładnią główną 3,74 i chodzi dużo lepiej a pali raptem 5% więcej, tyle że na trasie jest w niej dużo głośniej. P.S. Ciekawostką jest że nawet te same roczniki produkowane w różnych miejscach (Antwerpia i Bochum) mają prędkościomierze z różnym błędem wskazań (sam osobiście mierzyłem liczniki w obu Astrach na słupkach drogowych oraz GPS-em) Latem na oponach 175/65R14 (o obwodzie 1781mm) tej Astrze z Belgii licznik przy 20km/h zawyża o 9km/h, natomiast w miarę wzrostu prędkości jego błąd maleje do 0% przy 130km/h. Astrze z Niemiec zaś przy 20km/h zawyża o 7km/h, a w miarę wzrostu prędkości jego przekłamanie wzrasta do 11km/h przy 130km/h - sprawdzałem też kiedyś 2 Astry F Classic i obie miały skrzynie F13WR z Bochum co odpowiada temu drugiemu przypadkowi uzyskiwanych błędów wskazań. Jeśli ktoś ma chęć sprawdzić sobie typ skrzyni biegów to na dole jej bocznej ścianki zaglądając przez lewy przedni błotnik jest wybity często pobrudzony piachem numer. Można też sprawdzić z jaką prędkością jedzie przy obrotach silnika 2000/min, na 4 biegu: 61km/h(F13CR) czy 68km/h(F13WR). Oba prędkościomierze w tym zakresie oszukują bardzo podobnie.
8,8
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Zużycie paliwa, częściowo przez automatyczną skrzynię biegów bywa dosyć wysokie. W mieście osiąga około 9 litrów podczas płynnej jazdy, w korkach dochodzi do 12 litrów, a zimą - w trudnych warunkach atmosferycznych nawet 15. NA trasie samochód bywa całkiem ekonomiczny. Koszty wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych są niskie. Wersja z automatyczną skrzynią biegów różni się pod pewnymi względami od tej z manualną. Bardzo trudnodostępne i drogie są elemnty układu wydechowego, który zaczyna trochę rdzewieć.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Hatchback