Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Meriva

Lata produkcji: 2002 - teraz
Segment: Mikrovany
Najmniejszy z minivanów (segment K) w ofercie Opla, produkowany od 2002 roku. Obie generacje Merivy (A i B) zbudowano na bazie modelu Corsa C. Auta dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. Opel zdecydował się na wprowadzenie Merivy na rynek po sukcesie większego z minivanów marki, Zafiry. W 2005 roku model został zmodernizowany. W 2010 roku debiutowała druga generacja Merivy zaprojektowana w stylu znanym wcześniej z modeli Insignia oraz Astra IV. Na innych rynkach auto oferowane jest również jako Vauxhall (Wielka Brytania) lub Chevrolet Meriva (Ameryka Południowa).

Komentarze redakcji

Powagosław: Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań?
Luzacjusz: Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek.

Opel Meriva II

Jeżeli sądzicie, że nie da się zaprojektować auta rodzinnego, które byłoby jednocześnie praktyczne, atrakcyjne stylistycznie i oryginalne, to zerknijcie na drugą odsłonę Merivy. Jej bryła już z daleka obiecuje obszerne wnętrze, finezyjne przetłoczenia i ciekawe detale dodają karoserii dużo uroku, zaś otwierane pod wiatr drzwi tylne nadają całości niecodziennego charakteru. Przy okazji sprzyjają rodzinnemu wykorzystaniu Opla.

Jednak zanim ocenimy, jak auto sprawdza się w roli rodzinnego środka transportu, zbadamy, co proponuje kierowcy. Otóż serwuje mu szeroką regulację fotela i kierownicy, ułatwiającą zajęcie wygodnej pozycji, dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, przejrzyste zegary oraz - co już nie jest dobrą wiadomością - skomplikowaną obsługę konsoli centralnej. Cieszy solidny montaż i ładny wygląd materiałów, martwi natomiast ich twardość.

Gdyby nie trochę ograniczona szerokość kabiny, wnętrze Opla Merivy byłoby familijnym ideałem. Na długość i wysokość przestrzeni jest w bród, nietypowe drzwi tylne ułatwiają montaż fotelika i usadowienie w nim dziecka, przednie fotele są wygodne, a regulowana w różnych płaszczyznach i składana w trzech częściach kanapa znacznie podnosi możliwości aranżacyjne. Do tego dochodzą liczne schowki na drobiazgi oraz pojemny i ustawny bagażnik.

Niemiecki mikrovan przekonuje do siebie także dopracowanym podwoziem. Zawieszenie jest na tyle harmonijnie zestrojone, że sprawdza się zarówno wtedy, kiedy podczas rodzinnych wojaży oczekujemy wysokiego komfortu jazdy, jak również wtedy, kiedy podczas dynamicznej jazdy życzymy sobie stabilnego prowadzenia w zakrętach. Jedynie układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej komunikatywny.

Oryginalność kosztuje, o czym przekonuje nas Opel Meriva II. Okazuje się, że w segmencie miejskich minivanów to jedna z droższych propozycji. Na szczęście samochód nie zawodzi wyposażeniem standardowym, a w razie potrzeby może mieć na pokładzie wiele dodatków sprzyjających bezpieczeństwu, wygodzie podróżowania oraz funkcjonalności. Jedną z ciekawych opcji jest zintegrowany bagażnik rowerowy, który wysuwa się z tylnego zderzaka.

Opel Meriva I

Choć dziś minivan zbudowany na platformie auta miejskiego nikogo już nie dziwi, w chwili debiutu Opel Meriva zrobił na rynku niemałą furorę. Bo choć miał dyskusyjną urodę, w nadwoziu o skromnej wielkości zaproponował nieprawdopodobnie wręcz przestronne i pakowne wnętrze. Co ważne, projektanci nie zapomnieli też o jego funkcjonalności - stąd spora liczba skrytek oraz genialny system aranżacji kabiny Flex Space. Docenić należy ponadto przejrzysty, nieźle wykonany kokpit, ponarzekać można natomiast na nieco ograniczoną widoczność.

Merivę skonstruowano w oparciu o technikę Corsy C, nic więc dziwnego, że właśnie z tego modelu pochodzą jednostki napędowe. I tak jak w przypadku "dawcy organów", najbardziej godne polecenia są dwa silniki - benzynowy 1.4 TwinSpark oraz wysokoprężny 1.7 DTI. Oba są oszczędne i niezawodne, choć ten drugi mógłby lepiej przyspieszać. Jak przystało na samochód rodzinny, mikrovan Opla komfortowo resoruje nierówności. Niestety, na zakrętach nadwozie mocno się przechyla.

W ślad za popularniejszą Corsą, Opel Meriva I. generacji okazuje się solidnie zbudowanym autem - w większych "benzyniakach" odnotowuje się podwyższone zużycie oleju, w dieslach CDTI psują się czasem pompy wtryskowe, układ napędowy trapią drobne wycieki, a elektryka niekiedy "strajkuje", ale mimo to niezawodność stoi na wysokim poziomie. Potencjalnego nabywcę powinny ucieszyć też niewygórowane ceny na rynku wtórnym, niewielki odsetek "zajeżdżonych" egzemplarzy, a także tanie i łatwe naprawy mechaniki.

Dane techniczne Opel Meriva

Silniki

Moc silników 75-180 KM

Poj. silników 1 248-1 796 cm3

Prędkość maks. 157-222 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-17,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Meriva

Średnia ocena modelu

na podstawie 289 opinii

4.06

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (79%)
NIE (21%)

Wybrane oceny kierowców Opel Meriva

Za całokształ daję 5, bo jestem bardzo mile zaskoczony. Jest bardzo łądny z zewnątrz, jak i w środku. Ja mam kolor złoto-srebrny ... więceja tapicerkę brązowo-beżową i tak świetnie to wygląda, że nie chciałbym innych kolorów. Szczególnie wnętrze wygląda bardzo łądnie i nowocześnie z zestwieniem kolorów ;) ukryj
dodano 12.06.2011 przez
Auto dla normalnych statecznych ludzi , wygodne , nowy model, w środku dosyć ładne na zewnątrz mniej, dobre opcje wyposażenia typu ... więcejgrzane fotele kierownica i mnóstwo innych dodatków , 120 koni silnik wystarcza w zupełności. ukryj
dodano 26.08.2013 przez
Zakup przemyślany. Samochód posiadam od niedawna, dlatego swój wpis będę sukcesywnie uzupełniał. Jeździłem kilkoma samochodami przed zakupem (kia venga, fiat ... więcej500L, nissan note, ford focus) i opel wydał mi się najbardziej przyjazny. Stanowi dobry kompromis pomiędzy przestronnością wnętrza, a właściwościami jezdnymi. Jest przede wszystkim bardzo ustawnym samochodem. Możliwości aranżacji wnętrza są duże a i sama przestrzeń w samochodzie, łącznie z bagażnikiem, jest zadowalająca. Bardzo podoba mi się rozwiązanie z kanapą dzieloną na trzy części, środkowy podłokietnik można złożyć i w samochodzie przewozić naprawdę długie rzeczy (spokojnie wchodzą narty bez ubytku miejsca dla dwójki pasażerów z tyłu). Ja kupiłem silnik 1.4 Turbo 120 KM i muszę przyznać, że ta jednostka napędowa ?daje redę?. Jak na samochód miejski i okazyjne wypady za miasto jest idealnie ? dobry kompromis pomiędzy niezłym spalaniem a znaczną dynamiką. Nie wiem tylko jak doładowany silnik będzie zachowywał się po przejechaniu 150 tysiącach kilometrów (podobno w astrach IV jest montowany już od 4 lat i nic nadzwyczajnego się z nim nie dzieje). Wersja wyposażenia jaką kupiłem to Enjoy, zastanawiałem się nad wyposażeniem podstawowym - Essentia, ale ta niestety nie ma komputera pokładowego i możliwości dopłaty do skrzyni 6-biegowej, w związku z tym ta opcja po przemyśleniach odpadła. Jeżeli ktoś ma dylematy z kupnem miejskiego samochodu dla 4-osobowej rodzinki to Merivę mogę śmiało polecić, chociaż te testowane przeze mnie samochody też nie były złe, ale przykładowo - kia venga 1.6, 125 kM: dobry - niezniszczalny silnik, długa gwarancja, ale gorsze wykończenie i gorsze zawieszenie, fiat 500L 1.4, 16V, 90kM: bardzo przestronny, niezłe zawieszenie, ale silnik 1.4 powoli rozpędzał ten słusznych rozmiarów samochód, poza tym sprzęgło bardzo delikatne i bez odpowiedniej wprawy samochód dość często szarpie przy zmianie biegów, poza tym 500L jest znacznie droższy od konkurentów, nissan note: w środku bardzo przestronny, ale niestety kosztem bagażnika, poza tym z zewnątrz wygląda na najmniejszy samochodzik spośród testowanych przez mnie modeli, silnik nie ma tradycyjnej turbiny tylko sprężarkę, która ?załącza? doładowanie po przekroczeniu 3.5 tys. obrotów, Ford focus: bardzo fajny samochód, super prowadzenie, cicho w środku, ale po przemyśleniach uznałem że to jest dobry samochód dla ludzi, którzy w trasie spędzają po 40 tysięcy kilometrów rocznie, auto mało ustane w środku, siedzi się bardzo nisko, ciężko montować foteliki dziecięce i dzieciaki z tyłu też siedzą nisko bez możliwości podziwiania świata? Każdy z tych samochodów miał swoje plusy i minusy, ale najkorzystniejszy bilans w mojej ocenie ma MERIVA. Oczywiście jest to tylko subiektywne odczucie! ukryj
dodano 13.10.2014 przez
SAMOCHOD NOWY KUPIONY W SALONIE I TERAZ WIEM PO 3LATACH ZE ZA TA KASE NIE KUPIL BYM MERIVY Z SILNIKIEM ... więcej1.6 (TAKA WLASNIE POSIADAM) 1.4 TO WOGOLE ODPADA BO ZA SLABY EWENTUALNIE TO MOZE DIESLA 1.7CDTI MOZE JESZCZE WERSJE 1.8 ALE TO NIE Z SALONU TYLKO SCIAGAL BYM Z ZAGRANICY!!!U NAS MERIVY SA UBOGIE A DODATKI KOSZTJA KUPE KASY !!! MAM WERSJE NJOY W SERII BYLY PRZEDNIE ELEKTRYCZNE SZYBY 2XPODUCHA +SKÓRZNA KIEROWNICA (HEHEH ALE DODATEK) I RADIO NA KASETY SMIECH NA SALI DOBRZE ZE SERYJNIE MONTUJA KOLA (W NAJTASZEJ WERSJI NAWET NIE BYLO W 2003 15 TYLKO 14!! 15 MIALA WERSJA NJOY I COSMO)!!!!! DOKUPILEM ZWYKLA KLIME ZA 4600 SAMOCHODOD OGOLNIE GOLY!!! PLUS ZE NIE JEST TAK SPOTYKANY NA ULICAH JAK TOYOTY C CZY ALMERY!!! SAMOCHOD LUBIE TYLKO ZA OBSZERNE WNETRZE I WYGODNA POZYCJE ZA KIERWONICA NO I W SUMIE ZAIWESZENIE TEZ MI SIE PODOBA ukryj
dodano 11.07.2006 przez
Zobacz oceny Opel Meriva Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Meriva

Pb
5,83 - 11,83
Na podstawie 166 raportów spalania
ON
4,10 - 7,77
Na podstawie 101 raportów spalania
LPG
5,60 - 11,33
Na podstawie 32 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Meriva

Merive mam okolo 2 tygodni. Auto jest wygodne i jazda nim jest naprawde fajna sprawa nawet na dluzszej trasie. Dobrze ... więcejtrzymie sie trasy, przyspieszenia ma dosyc dobre jak na 1.4 silnik, choc mozna by sie cos lepszego spodziewac od silnika 1.4 16V. Dlamnie brakuje tego przyspieszenia na 2 biegu. W sumie mozna byc zadowolony z Merivy pod katem jazdy i osiagniec silnika. Wnetrze: dla mnie super,wnetrze jest ladnie i funkcjonalnie rozwiazane. Tylne siedzenia maja tez sporo miejsca. Bagaznik moglby byc troche wiekszy choc po rozlozeniu tylnych siedzen mamy ogromna przestrzen do wykorzystania. Spalanie: zrobilem test na 330km jazde mieszana (miasto,poza miastem, autostrada) wyszlo mi 5,6. Chwilowo jezdze tylko miasto i poza miastem by sprawdzic spalanie. Minus: dla mnie sa slubki przy przedniej szybie.Przy skrecie w lewo lub w prawo zaslaniaja widocznosc, jednakze do tego tez mozna sie przyzwyczaic. ukryj
dodano 07.11.2008 przez
auto z tym silnikem ma apetyt na olej napędowy ale i ja mam ciężką nogę(dużo przyspieszeń w mieście a ... więcejtrasa około 130km/h.waga ponad 1400 kg i duża powierzchnia czołowa robią swoje.w porównaniu z paskiem kombi z 1998 r silnik 1.9 tdi 81 kW pali około 1.5 do 1.8 litra więcej.jedno co zauważyłem to im droższe paliwo np z shela albo statoila to spalanie poniżej 7 litrów,około 6,9 . Gdy ropa z niewiadomo skąd wynik koło 7,8 litrana 100 km w trasie.może nalażało by taki silnik trochę podżyłowac zeby spalanie spadło ,napewno przy tej masie ,przeswicie i powierzchni czolowej silnik powinien miec około 130 KM.te 101 kM to zdecydowanie za mało.a ludzie którzy piszą że schodzą tym autem z takim silnikem poniżej 6 litrów a nawet 5.5 to albo kłamią albo pchają swoje auto lub coś w tym stylu. ukryj
dodano 21.01.2010 przez
Jeżdżę stylem zupełnie mieszanym, dynamiczny, oszczędny i zrównoważony. Minimalne spalanie uzyskałem jadąc bez włączonej klimatyzacji i w nocy (bardzo mały ... więcejruch). Średnie maksymalne spalanie, dokładnie nie liczyłem, ale były spalania powyżej 8 litrów na 100/km (zima 2009/2010), więcej jazdy po mieście, krótkie odcinki, rzędu 10 km. około 70%). Średnie minimalne spalanie szacuję na około 6 litrów, jazda mieszana, miasto/trasa z podziałem 50/50%, lato). Reasumując na trasie można śmiało zejść do około 5 litrów, w mieście trudno poniżej 7 litrów (krótkie odcinki). Oczywiście podane dane tyczą się polskich dróg. Na autostradzie (Niemcy, brak ograniczeń), średnia prędkość około 160km/h średnie spalanie około 7,3l/100km. Klimatyzacja włączona. ukryj
dodano 17.03.2010 przez
Jeżdżę MERIVA 1.8 16V 125KM ze skrzynią EASYTRONIC. NA początku myślałem, że to porażka - spalanie wychodziło mi około 12 ... więcejlitrów w mieście. Z czasem nauczyłem się jeździć tym autem i średnie spalanie w mieście wychodzi około 9,2l/100km. Niektórzy stwierdzą, ze to dużo, może i tak ale przy jeździe z cały czas włączoną klimatyzacją i automatyczną skrzynią biegów to według mnie ok. Przy tym aucie doceniłem co to znaczy wygoda użytkowania automatycznej skrzyni biegów. Szczerze polecam zakup tego auta ze skrzynią EASYTRONIC. Stylistycznie nie powala na kolana ale jest wygodne, pakowne i używane dość tanie. ukryj
dodano 05.09.2010 przez
Spalanie tego samochodu troszkę wybiega poza moje oczekiwania, tzn. spalanie podczas jazdy miejskiej wynosi około8-8,5 litra. Jazda mieszana wychodzi bardzo ... więcejpodobnie, może się nieznacznie poprawić na korzyść naszego portfela. Co do jazdy w trasie, bardzo mnie autko zawiodło tzn, do 120 km/h (jak na trasę prędkość zawrotna) spalanie 6,2 natomiast gdy chcemy drogę pokonać nieco szybciej spalanie rośnie- około 140-150km/h spalanie wynosi jakieś 7,5 a gdy nieco jeszcze przyspieszymy 160-170km/h spalanie wynosi 8,5 to już proszę interpretować indywidualnie. ukryj
dodano 15.12.2009 przez
Zobacz raporty spalania Opel Meriva Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Meriva

Przeczytaj pozostałe 8 publikacje o Opel Meriva

Generacje Opel Meriva

2010 - teraz
2002 - 2010

Nowe Opel Meriva

nowe Opel Meriva
Opel Meriva
ceny od 55 300 zł do 85 650

Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM od 2014

w pakiecie Essentia

w cenie katalogowej brutto

55 300 zł

Wyposażenie standardowe
Uchwyty ISOFIX dla fotelików dziecięcych na tylnych zewnętrznych siedzeniach
System Hill Start Assist - wspomaganie ruszania na pochyłościach
Stalowe obręcze kół 15" (niedostępne z 1.6 CDTI 110 KM)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet „Komfort kierowcy” (800 zł)
Pakiet „Komfort kierowcy i pasażera” (1 000 zł)
Pakiet Bezpieczeństwa (1 900 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet „Komfort kierowcy” (800 zł)
Pakiet „Komfort kierowcy i pasażera” (1 000 zł)
Pakiet Bezpieczeństwa (1 900 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 37 oferty Opel Meriva

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Meriva

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 347

Przejechany dystans

413 437 zł

Zatankowanego paliwa

96 879 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

368

Wydanych pieniędzy

145 113 zł

Średnie wydatki na auto

1 687 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

678

Wydanych pieniędzy

142 934 zł

Średnie wydatki na auto

1 662 zł

ZOBACZ 86 dzienników kosztów Opel Meriva Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Meriva

Liczba wpisów: 12
komentarzy(16)
komentarzy(8)
komentarzy(11)
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(15)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Meriva dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Meriva

Liczba wpisów: 25
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Meriva Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Meriva

Liczba wpisów: 6
Spalanie przy naprawde spokojnej jeździe na pb miasto 8 l na lpg 8,5 9,5 trasa tu róznica większa raz na ... więcejpb przy 80 km/h stala prędkość na drodze szybkiego ruchu w zimie dlatego tak wolno przez ponad 100 km 5 l a z rególy ok 6,5 na lpg najlepszy rezultat to 8,5. ukryj
dodano 31.03.2011 przez
Cieszy mnie fakt, że mimo małego silnika mam dobre osiągi tym autkiem i co najważniejsze mało płacę na stacji. Nie ... więcejpali się żadna kontrolka awarii, co w poprzednim aucie doprowadzało mnie do szału. ukryj
dodano 18.06.2014 przez
instalacja pracuje bez zarzutu. obsługa była szybka i fachowa Polecam ten warsztat to już drugie auto które tam zagazowałem ... więcej ukryj
dodano 06.01.2015 przez
Auto pracuje ok. Nie czuć w ogóle jak się włącza gas. Pali mi tylko 9.5l przy normalnej jeździe do 120km/h ... więcej ukryj
dodano 28.01.2015 przez
Wszytko OK. Polecam obsługa i montaż oraz użytkowanie w jak najlepszym porządku.
dodano 19.05.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Meriva