Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 107

Lata produkcji: 2005 - 2013
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A i najmniejszy samochód w historii francuskiej marki. Następca Peugeota 106. Jego produkcja rozpoczęła się w 2005 roku, jako wspólny projekt Toyoty oraz koncernu PSA, do którego należą Peugeot i Citroen. 107 bazował na prototypie B-Zero opracowanym razem przez inżynierów trzech marek, który dał początek również bliźniaczym: Citroenowi C1 i Toyocie Aygo. Wszystkie trzy modele produkowane są w fabryce Toyoty i PSA w czeskim Kolinie. Od 2008 roku Peugeot 107 oferowany jest w wersji po face-liftingu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Brat bliźniak Citroena C1 i Toyoty Aygo. Z zewnątrz wygląda ciekawie i przyjemnie. W środku na kierowcę czeka świetnie zaprojektowane wnętrze, a pod maską - gwarancja oszczędności. Do tego jeszcze niewielka cena. „C’est si bon!”, jak mawiają w ojczyźnie Peugeota.
Luzacjusz: Gdyby każdy miał taki samochód, życie byłoby nudne. Ale z drugiej strony, nie stalibyśmy tyle w korkach i nie byłoby problemów z miejscem do parkowania. Co wybieracie? Ja chyba wolę korki.

Jeżeli rozglądając się za autkiem do miasta, chcesz znaleźć coś wyróżniającego się w tłumie, to “107-ka” może sprostać Twoim wymaganiom. Niemal jednobryłowa, zwarta sylwetka, zaprojektowany z pomysłem pas przedni i równie charakterystyczny tył składają się na obraz, który zdecydowanie może się podobać. W 2008 i 2012 roku samochód przeszedł dwie modernizacje, a ich efekty najłatwiej dostrzec z przodu.

Może z zewnątrz tego nie widać, ale w środku już na pierwszy rzut oka rozpoznamy w małym Peugeocie niskobudżetowy produkt. Tandetne materiały wykończeniowe i panele drzwiowe z gołej blachy wyraźnie zdradzają charakter auta. Z drugiej strony możemy liczyć na dokładny montaż plastików, wystarczająco czytelne wskaźniki i bajecznie prostą obsługę kokpitu. Widoczność do tyłu jest niestety ograniczona.

Skromne gabaryty mieszczucha spod znaku lwa ułatwiają manewrowanie, lecz sprawiają, że kabina pasażerska i kufer są iście filigranowe. W efekcie podróżujący na tylnej kanapie mogą zapomnieć o swobodzie ruchów, zaś pakujący bagaże muszą ograniczyć ekwipunek dosłownie do jednej torebki. Co gorsza, bagażnik jest bardzo niefunkcjonalny. Dobra wiadomość jest taka, że z przodu wolnego miejsca jest naprawdę dużo.

Konstruktorzy zawieszenia na pierwszym miejscu postawili jakość prowadzenia, dzięki czemu Peugeot 107 nadzwyczaj sprawnie pokonuje łuki drogi. Gorzej sprawa wygląda z komfortem resorowania - jest on co najwyżej przeciętny. Układ kierowniczy okazuje się bezpośredni, co cieszy w mieście, ale przeszkadza w trasie. Długim podróżom nie sprzyja zresztą także mizerne wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Wspólny projekt koncernu PSA Peugeot-Citroen oraz Toyoty (technikę 107 wykorzystują też pierwsze generacje C1 i Aygo) sprostał oczekiwaniom nabywców. Dzięki prostocie i trwałości zapewnił użytkownikom rzadkie wizyty w warsztacie i nieskomplikowane naprawy. Pomijając odmiany wysokoprężne i te wyposażone w przekładnię zautomatyzowaną, francuski maluch praktycznie się nie psuje, a na niedostatki w wykonaniu zamków drzwi czy uszczelek szyb można przymknąć oko. Silnik benzynowy (który pochodzi z Japonii), zawieszenie czy nadwozie dzielnie opierają się próbie czasu.

Dane techniczne Peugeot 107

Silniki

Moc silników 54-68 KM

Poj. silników 998-1 398 cm3

Prędkość maks. 154-160 km/h

Przyspieszenia 0-100 13,3-15,6 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 107

Średnia ocena modelu

na podstawie 89 opinii

4.14

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Koszty utrzymania

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 107

Bardzo proste w budowie auto. Stąd bardzo tanie w ekspoloatacji. Na allegro kupi wszystko w śmiesznych pieniądzach...np cały silnik za ... więcej1.5 tys czy skrzynie za 800zł. Sprzęgło na linkę, przepustnica manualna, czyli gaz na linkę, tylko jeden tłumik końcowy (czyli nie trzeba wymieniać tłumika środkowego, czy złącza elastycznego), lampka w srodku tylko pod drzwi kierowcy, jedna wycieraczka, jeden siłownik tylnej klapy ...jak widać na prawdę prosta konstrukcja. Auto choruje na typowe jego wady wieku dziecięcego...czyli roczniki 2006-2008. 1. Przecieki wody do bagażnika. Trzeba uszczlenić silikonem, lampy, 3-ci światło stop oraz wloty odpowietrzające na tylnym pasie. Czasami wymiany wymaga tez tylna uszczelka (150zł) 2. Pękają blaszki w docisku sprzęgła. Trzeba wymieniac całe sprzegło. Kupować Exedy na allegro za 400zł, wymiana 250zł. Nie jeździć do ASO gdzie krzyczą 1.5 tys zł. 3. Zacierają się pompy wody. Jeśli auto jest na oryginalenj pompie Aisin, to radzę od razu wymienić na np GMB. Kupić na alle za 180zł, a nie w ASO za 600zł. Wymiana dziecinnie prosta, bo pompa jest na pasku klinowym a nie pod rozrządem. 4. Parę przypadków pękniętej dzwigni, którą ciągnie linka sprzegła przy skrzyni biegów. Ta dzwignia rdzewiwje i pęka. Trzeba ją od razu zabezpieczyć jakis preparatem antykorozyjnym. I tyle. Kto wymieni pompe wody, uszczelni tył....jezdzi bezawaryjnym autkiem palącym śmieszne ilości paliwa w mieście...tzn max 6 litrów. ukryj
dodano 23.09.2012 przez
Piszę tą ocenę z perspektywy 4 lat użytkowania auta które kupiłem jako nowe. To jest tanie auto więc nie należy ... więcejsię spodziewać komfortu a'la mercedes. Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony jednak nie jest ono pozbawione wad. Szczegóły w opisie. ukryj
dodano 04.02.2010 przez
Za całokształt bardzo dobra ocena. Decydując się na malutkie autko miejskie, oceniam je pod tym kątem. Wszędzie się zmieści, rewelacja ... więcejna skrzyzowaniach = zostawiam wszystkie "duże" auta z tyłu. Dodatkowo bardzo dobrze "trzyma" się drogi - nie jest w żadnym razie nadsterowny. Na pewno duża w tym zasługa silnika. Autko z dieslem jest około 100 kg cięższe od benzynki. ukryj
dodano 25.05.2009 przez
Zobacz oceny Peugeot 107 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 107

Pb
4,13 - 7,30
Na podstawie 87 raportów spalania
ON
3,87 - 5,23
Na podstawie 5 raportów spalania
LPG
5,77
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 107

Głośne i żwawy samochodzik! Aktualny przebieg to troszkę ponad 30tyś km. Jeżdzę nim na codzień do pracy około 50km w ... więcej1 str. w cyklu mieszanym 50/50 (miasto/trasa). Jestem po dwóch przeglądach (co 15kk km), pierwszy niecałe 400zł(w France Automobiles al. Jerozolimskie Wawa, oczywiście nie bez ekscesów wysłali mnie do poczekalni gdzie spędziłem 2h, podczas których zmienili olej na [mineralny 15W40!] i przy okazji podmienili podzespoły klimatyzacji bo smrodu z klimy pozbyć się nie mogę już od roku, nie pomagały żadne odgrzybiania, dezynfekcje, filtry itd. świeżo po przeglądzie zaczeło śmierdzieć po wyłączeniu klimy tak jak by klima była nie czyszczona conajlniej z 3 lata, a auto nie miało jeszcze 7 miesięcy), drugi przegląd kosztował 450zł(aby sprostować błędy poprzedników poprosiłem chociaż o olej półsyntetyczny no i o swoją obecność przy samochodzie aby nie doszło do kolejnych śmierdzących niespodzianek w oczywiście innym punkcie serwisowym - jako jedynym z 8 w okolicach Wawy, który się zgodził na obecność przy aucie!). Spalanie zadowalające ale bez emocji. Na trasie minimalnie uzyskałem 4,5L/100km ale bez używania klimy. Max. spalanie 5,9L/100km było również w trasie ale przy długiej jeździe prędkością około 150km/h. W dużym mieście, korkach spalanie nie przekaracza 6L/100km w granicach 5,6 - 5,8L/100km. Dodam, że mam ciężką nogę. ukryj
dodano 28.11.2011 przez
Auto jest bardzo oszczędne i tanie w zakupie. Choć przyznam, oglądałem pewne statystyki w gazecie i auto wypada średnio patrząc na ... więcejspalanie / masa. Aczkolwiek jestem zadowolony z tego auta. Producent podaje spalanie w okolicach 4,5l / 100km. Jest to jak najbardziej wykonalne. Jeżdże 50% / 50% (trasa/miasto), przy mojej najzwyklejszej jeździe spalanie wynosi tyle ile producent podaje. Raz zrobiłem test, jakie może być maksymalne spalanie - na drugim biegu rozpędzałem sie nawet do 90km/h (te auto potrafi do 100 na 2 biegu). Wyszło mi nieco ponad 6 litrów - wynik bardzo dobry. Zaś używając mojego może nie najlepszego ecodrivingu - przyspieszanie dodając 75% gazu, zmiana przy 2400 obrotów, wczesne hamowanie silnikiem przed skrzyżowaniem... spalanie wyszło prawie 4l / 100km. Przy obecnej cenie paliw jest to rozsądny wybór auta. Aczkolwiek jeśli jeździ sie w 4 osoby, to nie ma co myśleć o dynamice. Tylko jeżdżąc samemu możemy sprawnie wyprzedzać inne auta. Wniosek - jeśli zależy Ci na małym aucie, o poprawnej dynamice i niskim spalaniu, no i dość niskim cenie zakupu - to jest to odpowiedni samochód. Ale mam 21 lat i jednak zależy mi na przyjemności z jazdy, dlatego oszczędzam na drugie auto - Corse OPC ;) (oczywiście bez szaleństw...) ukryj
dodano 31.10.2011 przez
Auto co tu dużo pisać, bardzo ekonomiczne. Zdecydowanie jedno z lepszych aut miejskich dostępnych na rynku, małe a jednocześnie pojemne ... więceji tanie w utrzymaniu. Miałem przyjemność pokonać trasę we dwie osoby Gdańsk-Zakopane, auto do 100-110km/h spalało około 5litrów bez klimatyzacji. Przy 130-140km/h jest to już około 6-ciu litrów. Niestety dynamika powyżej 130km/h bardzo spada, jednak silnik 1.0 nie jest na trasy ;) Natomiast w mieście, gdy jedziemy samemu, można spokojnie "zaszaleć". Niska masa w połączeniu z ciekawą skrzynią biegów (100km/h na drugim biegu, prędkość maksymalna 170km/h na czwartym) daje jako taką frajdę z jazdy. Przy takiej dynamicznej jeździe w mieście spalanie wynosi nie więcej niż 6.5litra ale to bardzo rzadkie zjawisko. Spalanie tutaj w 90% przypadków zamyka się w 5-6 litrów. Rewelacja. UWAGA, Nie polecam auta do przewozu 4osób na dłuższej trasie. Dynamika spada diametralnie, wyprzedzanie aut jadących 100km/h jest po prostu niebezpieczne, droga hamowania X razy większa... Jeśli jednak jedziemy samemu lub 2 osoby, nie ma problemu. Warto zaznaczyć, że auto bardzo lubi wysokie obroty. ukryj
dodano 13.05.2012 przez
Zrobiłem autem 60tys km. Auto zasadniczo jest używane tylko w mieście, do tego na krótkich, max 10km, dystansach (Kraków). Kupiłem ... więcejto auto bo szukałem w rankingach jak najmnieszego spalania, i do tego, żeby auto było mało awaryjne. I wszystko sie spełniło. Całe podzespoły, włącznie z silnikiem jest toyoty (silnik od toyoty yaris II). A co do spalania, jeżdząc tylko i wyłącznie po mieście, (6km do pracy), bardzo delikatnie (max 2.5 tys obrotów i zmiana biegu) spala mi 5.6-5.8 zbiornik w zbiornik. Wszystko zawsze dokładnie przeliczam i nie chce być inaczej. Zawsze tankuje jak 'piknie' rezerwa, tankuje około 33 litrów i robie około 580km do następnego 'piknięcia'. Maxymalnie co mi spalił na tej samej codzinneij trasie, to 6.2, ale to była zima i mróz ponad -10 trzymał przez prawie 3 tygodnie. Natomiast raz wybrałem sie w trasę z córką, również jechałem bardzo delikatnie, utrzymując 2 tys obrtów, bez zbędnego wyprzedzania, prędkość max 80-90km na godz i spalanie uwaga 3.7!. Także 4 litry w trasie bez problemów robimy. Zaznaczę, że wszystkie pomiary robione bez klimy, bo jej nie mam. ukryj
dodano 23.11.2014 przez
Zrobiłem autem 60tys km. Auto zasadniczo jest używane tylko w mieście, do tego na krótkich, max 10km, dystansach (Kraków). Kupiłem ... więcejto auto bo szukałem w rankingach jak najmnieszego spalania, i do tego, żeby auto było mało awaryjne. I wszystko sie spełniło. Całe podzespoły, włącznie z silnikiem jest toyoty (silnik od toyoty yaris II). A co do spalania, jeżdząc tylko i wyłącznie po mieście, (6km do pracy), bardzo delikatnie (max 2.5 tys obrotów i zmiana biegu) spala mi 5.6-5.8 zbiornik w zbiornik. Wszystko zawsze dokładnie przeliczam i nie chce być inaczej. Zawsze tankuje jak 'piknie' rezerwa, tankuje około 33 litrów i robie około 580km do następnego 'piknięcia'. Maxymalnie co mi spalił na tej samej codzinneij trasie, to 6.2, ale to była zima i mróz ponad -10 trzymał przez prawie 3 tygodnie. Natomiast raz wybrałem sie w trasę z córką, również jechałem bardzo delikatnie, utrzymując 2 tys obrtów, bez zbędnego wyprzedzania, prędkość max 80-90km na godz i spalanie uwaga 3.7!. Także 4 litry w trasie bez problemów robimy. Zaznaczę, że wszystkie pomiary robione bez klimy, bo jej nie mam. ukryj
dodano 23.11.2014 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 107 Dodaj raport spalania

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 107

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

250

Przejechany dystans

38 987 zł

Zatankowanego paliwa

7 436 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3

Wydanych pieniędzy

298 zł

Średnie wydatki na auto

25 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

13 501 zł

Średnie wydatki na auto

1 125 zł

ZOBACZ 12 dzienników kosztów Peugeot 107 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 107

Liczba wpisów: 14
komentarzy(15)
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 107 dodaj typowy słaby punkt