Szukaj

Informacje o Peugeot 308 I

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2013 pierwsza generacja Peugeota 308 zastąpiła bezpośrednio model 307. Auto, którego projektantem był Stephan Peureux, stylistycznie odwoływało się do poprzednika (chociaż było też od niego większe). Pod względem technicznym oba modele także były blisko powiązane – powstały na tej samej platformie podłogowej PSA PF2 Platform. Peugeot 308 dostępny był w wariantach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), jak również w wersji copue-kabriolet (308 CC). W 2011 r. Peugeot 308 przeszedł kurację odmładzającą. Peugeot 308 był też pierwszym modelem francuskiej marki, w którym wraz z nową generacją modelu zmieniała się cyfra w jego nazwie. Od tego modelu każdy jego następca nosi nazwę 308 wraz z kolejnym numerem generacji. Podobną zasadę przyjęto wobec innych modeli Peugeota.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 308 I

Liczba ocen: 255
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,8
~Jacek
Peugeot 308 I
SW 1.6 THP 150KM 110kW
Fatalny silnik, z którym były cały czas problemy, głównie wycieki oleju, których nikt nie był w stanie jednoznacznie zlokalizować. Przy okazji wycieków, prawie zawsze pojawiały się jakieś problemy z silnikiem. W trakcie ponad 3 lat użytkowania, miałem wrażenie, że ciągle umawiam się z mechanikami. Najpierw naiwnie jeździłem do autoryzowanego serwisu, ale po 3 wizytach, podczas których wydałem łącznie prawie 3 tys. zł, na darmo, ponieważ problem nie został usunięty, zacząłem jeździć do zwykłych mechaników. Poza tym duże spalanie, które trudno ograniczyć z uwagi na bardzo dynamiczny silnik. Jako największy plus można uznać bardzo bogate wyposażenie (miałem wersję Premium), bardzo dobre radio z odtwarzaczem CD oraz olbrzymi bagażnik, szczególnie po złożeniu tylnych siedzeń.
2,3
~obywatello
Peugeot 308 I
Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW
Najgorszy szrot jaki miałem a jeździłem Citroenami (AX, Saxo, C3), Peugeotem 405, Fordem Focusem, Fiatem Punto, Renault Traffic, BMW 3, Nissanem X-trailem. Responsywność układu kierowniczego w 308 jest DRAMATYCZNA – działa jak z gumy! Trzeba mocno przekręcić kierownicę by samochód zareagował. Przyjemność z jazdy zerowa. Ja wiem, że Peugeot to nie BMW, ale jakieś minimum powinno być a ja się czuję jakbym prowadził wannę a nie samochód. Koszty eksploatacji i napraw w ciągu 3 lat to 10 tys. PLN (nie ASO). Koszty to eksploatacyjne rzeczy (rozrząd, filtry, świece, akumulator, olej, tarcze, klocki) jak i awarie: dwa razy EGR (pierwszy raz czyszczenie/drugi raz wymiana na nowy EGR), rozwalił się kluczyk do stacyjki, poszła chłodnica klimatyzacji, naprawiana nieszczelna turbina. Auto dwa razy umarło (laweta) i nie chciało jechać z powodu awarii zaworu EGR. Auto z polskiego salonu cały czas w jednej rodzinie - przebieg 143 tys. km. Fatalny system audio! Jedyne plusy tego auta to bardzo obszerna kabina jak na tę klasę samochodu (mam 190cm) i nierdzewiejąca ocynkowana karoseria.
3,8
~BlueLion
Peugeot 308 I
SW 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Przyjemny jako auto rekreacyjne, na trasę, na wyjazd wakacyjny itp. Bardzo pakowny, a przy tym oszczędny. W moim egzemplarzu wystąpiło jednak stosunkowo dużo usterek - konieczna była wymiana maglownicy (występował 'przeskok' kierownicy podczas skręcania), wymiana chłodnicy (zaczęła mocno przeciekać), sporadycznie check engine z powodu blokowania się EGR-u, awaria uszczelki pod wtryskiwaczem, awaria nawiewów, awaria czujnika temperatury. Na plus FAP, który wytrzymał do 180,000 (wtedy czyszczenie i uzupełnienie płynu), dwumas, który do końca się nie odzywał i turbina, która również nie zdradzała oznak zużycia.

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23
Zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta!
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011
  • nadwozie
Witam - problem jest ciekawy... Podczas jazdy najczęściej po przejechaniu kilku - kilkunastu kilometrów nagle słychać jakieś zgrzyty jakby tarcie z lewej strony auta jakby ze skrzyni biegów. Najciekawsze jest to ze zgrzyty występują tylko gdy następuje hamowanie silnikiem lub poprostu na luzie gdy zmniejsza się prędkość. Nie ma znaczenia czy wcisnięte jest sprzęgło czy też nie. Gdy dodam gazu i samochód ciągnie zgrzyt ustępuje prawie całkowicie a najczęściej całkowicie. Olej w skrzyni dolewałem ale to nie to. Jak auto jest zimne czy też może ustało chwilkę problem mija i znów za kilka kilkanaście kilometrów znów to samo... Kolejna rzecz jaką zauważyłem to to że jak kręcę (chyba) w prawo zgrzyt ustępuje jak odwrotnie to się nasila. Podejrzewałem też łożysko ale gdy przyciska pedał gazu to zgrzyt cichnie jak puszczam nasila się więc sam już nie wiem. Łożysko też bardziej buczy a tu zgrzyt jakby coś tarło się. nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ergonomia.
  • Peugeot 308 I
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
- Źle wyprofilowane i pochylone oraz za krótkie siedzisko fotela bez możliwości regulacji - przy gwałtowniejszym hamowaniu wjeżdża się pod kierownice, - bardzo bezpośredni układ kierowniczy przy małych prędkościach, - schowek na okulary nad drzwiami pasażera - za mały na okulary - ale szkła kontaktowe się zmieszczą, - centralny podłokietnik blokuje dźwignię hamulca ręcznego - zbyt do tyłu przesunięte sterowanie lusterkami i otwieranie szyb, - lusterka wsteczne zamontowane w połowie drzwi - niebezpiecznie daleko ucieka się wzrokiem w bok od przedniej szyby.
5 komentarzy
kłopot ze skrzynią biegów
  • Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi 16V 90KM 66kW 2007-2011
  • układ napędowy
  • 150 tys. km
Ostatnio występują kłopoty z wrzucaniem biegów. Raz mogłem jechać na 2 i 4 biegu ale problem ustał po jakimś czasie. Dzień później po 15 minutach jazdy nie mogłem zejść z 2 biegu nawet na neutral . Następnego dnia znowu skrzynia działa poprawnie. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie, a dokładniej co może być przyczyną tej usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 I