Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 308

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił Peugeota 307. Był pierwszym samochodem nowej generacji Peugeotów nazywanych według klucza X08, a prace nad nim trwały od kilku lat w ramach przedsięwzięcia „Project T7”. Od 2013 roku na rynku oferowana jest druga generacja 308. Do tej pory Peugeot sprzedał prawie 1,3 miliona egzemplarzy tego samochodu. Na bazie modelu 308 powstało sportowe, 2-drzwiowe coupe RCZ oraz SUV 3008.

Komentarze redakcji

Powagosław: Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306.
Luzacjusz: Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Peugeot 308 II

Styliści 308 nigdy nie mieli łatwego życia. Kiedy naszkicowali pierwszą generację, skierowano ku nim oskarżenia, że z kompaktu zrobili “nadmuchanego” vana, a kiedy narysowali drugą odsłonę, otrzymali informację, że jego nudny wygląd może służyć jako tabletka nasenna. I choć faktycznie nowy model swoją bryłą w stylu Golfa, oględnie mówiąc, nie porywa, dzięki kilku ostrym przetłoczeniom, nowoczesnym lampom i eleganckim detalom może się podobać.

Powściągliwy styl zewnętrzny nie znalazł swojej kontynuacji w środku. A wręcz przeciwnie - nie brakuje tam nowatorskich rozwiązań. Zegary oglądamy nie przez, a nad kierownicą, zaś funkcjami pokładowymi (w tym nawiewem) sterujemy nie przyciskami, a poprzez dotykowy wyświetlacz. Podczas gdy do zegarów łatwo przywyknąć, obsługa “wszystkiego” za pomocą ekranu jest uciążliwa. Uśmiech na twarzy wywołują za to kompaktowa, miła w dotyku kierownica, fantastyczne materiały wykończeniowe, dokładny montaż i dobra widoczność.

Pod względem przestronności kabina Peugeota 308 II. generacji prezentuje się raczej przeciętnie, bo choć z przodu miejsca jest w każdym kierunku pod dostatkiem, w drugim rzędzie wyżsi pasażerowie nie mają co zrobić z kolanami. Na same pochwały zasługują natomiast siedzenia - zarówno przednie fotele, jak i tylna kanapa okazują się bardzo wygodne. Dla rodzin nie bez znaczenia jest też pojemny i ustawny kufer.

W odróżnieniu od wielu rywali, francuski kompakt okazuje się bardzo lekki, co w sprzężeniu z udanie zestrojonym podwoziem owocuje bardzo przyjemnym podróżowaniem. Zawieszenie nie tylko skutecznie resoruje nawet większe wyrwy w jezdni, ale również pozwala na stabilne prowadzenie podczas pokonywania łuków. Dynamicznemu traktowaniu zakrętów sprzyja zresztą bezpośrednio działający układ kierowniczy.

Dla tych, którzy liczą każdą złotówkę, Peugeot 308 nie będzie najszczęśliwszym wyborem - łatwo znaleźć auto klasy C kosztujące mniej. Wysokie kwoty widniejące w cenniku rekompensuje jednak w znacznym stopniu wyposażenie, jakie dostajemy w standardzie. Jeśli chodzi o gwarancję, ta podstawowa jest krótka, ale opcjonalnie można ją przedłużyć.

Peugeot 308 I

Wystarczy jedno spojrzenie, aby dowiedzieć się, z jakiego okresu w designerskich dziejach Peugeota pochodzi pierwsza odsłona 308. Karoseria o muskularnej bryle, głębokich przetłoczeniach i monstrualnej “paszczy” pełniącej rolę grilla jasno wskazuje, że model ten powstał, kiedy styliści francuskiej marki mieli alergię na łagodne kształty czy subtelne detale. Wprawdzie w ramach liftingu z 2011 roku auto zyskało nieco ogłady, jednak szokujący wygląd zniknął dopiero z chwilą wprowadzenia na rynek następcy.

Mniej odwagi od autorów stylistyki zewnętrznej miał zespół odpowiadający za projekt wnętrza. I wyszło to kokpitowi na dobre. Zastosowanie klasycznych rozwiązań sprawiło, że zegary zamiast odciągać uwagę efektowną formą jasno przekazują istotne informacje, natomiast elementy obsługi zamiast zmuszać do wertowania instrukcji pozwalają nam łatwo skorzystać z żądanych funkcji. Złego słowa nie można też powiedzieć o wykończeniu - tworzywa są należytej (zwłaszcza w bogatszych wersjach) jakości, a spasowanie elementów okazuje się dokładne.

Choć już wcześniejsze 307 mogło poszczycić się niebagatelną ilością miejsca w środku i wysoką funkcjonalnością, Peugeot 308 postawił poprzeczkę jeszcze wyżej. Podczas gdy hatchback jest po prostu przestronny i ma wystarczająco pojemny kufer, kombi to prawdziwe monstrum - w jego obszernym bagażniku zdołano nawet umieścić dwa dodatkowe foteliki, co w tej klasie jest prawdziwym ewenementem. Z szeregu wybija się nieco model coupe-cabrio, jednak pomijając jego ciasną kanapę tylną, nawet do tego wariantu nadwozia trudno mieć większe zastrzeżenia. Wszystkie odmiany łączą fotele, które są dobrze wyprofilowane, ale mogłyby być ciut obszerniejsze.

Kierowcy ceniący sobie skuteczne pochłanianie nierówności znajdą w modelu spod znaku lwa swojego przyjaciela. Samochód niebywale skutecznie pochłania wszelkie wyboje, dzięki czemu nawet jazda po polskim pseudoasfalcie nie powoduje bólów kręgosłupa. Co ważne, dobre resorowanie idzie w parze z bezpiecznym prowadzeniem. “Francuz” nie jest może materiałem na wybitnego slalomistę, ale jego podwozie stabilnie podąża wyznaczonym kursem jazdy, a układ kierowniczy daje wyczucie tego, co dzieje się z kołami.

Tych, którzy sądzą, iż Peugeot 308 I. generacji jest równie kapryśny jak poprzednik, pragniemy wyprowadzić z błędu. Co prawda nie jest to mistrz bezawaryjnej jazdy, jednak bynajmniej nie zasługuje na miano auta szczególnie usterkowego. Uważać trzeba na rozrząd w budowanych razem z BMW silnikach benzynowych, na turbosprężarkę w 1.6 HDi, a także filtr FAP we wszystkich dieslach. Elektryka raczej rzadko miewa chwile słabości, a zawieszenie choć stuka, okazuje się trwałe. Na korzyść francuskiego kompaktu przemawiają wręcz śmiesznie niskie ceny zakupu oraz szeroka dostępność tanich części.

Dane techniczne Peugeot 308

Silniki

Moc silników 82-205 KM

Poj. silników 1 199-1 997 cm3

Prędkość maks. 172-237 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,5-14,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 308

Średnia ocena modelu

na podstawie 196 opinii

4.32

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Ergonomia

Wady

- Widoczność

- Układ jezdny

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 308

Przymierzajac sie do zakupu ogladalem rozne samochody - w tym miedzy innymi Aurisa, Golfa oraz i30. Pod wzgledem jakosci wykonania/materialow ... więcej... w zasadzie porownania sa bez sensu, ciezko w to uwierzyc ale w peugeocie po prostu sa najlepsze. Silnik choc ma tylko 125KM, to przyspieszenie na poziomie 8,9s/100. ZNAKOMITA elastycznosc, niskie spalanie. Wiecej o silniku w sekcji "Silnik". Wyglad - kwestia gustu, golfopodobny. Samochod z wyprzedazy rocznika, nie udalo mi sie kupic wersji Allure na ktorej mi zalezalo (ma miedzy innymi reflektory FullLED), ale Active i tak nie jest zly (po dolozeniu czujnikow cofania i nawigacji). Postaram sie opisac cos wiecej po paru miesiacach i wiekszym przebiegu ukryj
dodano 09.04.2014 przez
To dobre auto dla mało wymagających. Dobrze się sprawdzi przy małej eksploatacji jako dojazd do pracy, jednorazowy wypad na urlop/wakacje. ... więcejJest to samochód bardzo przestrzenny o bardzo ciekawej stylistyce. Wykonanie wewnątrz na przyzwoitym poziomie, materiały naprawdę dobrej jakości, dużo lepsze niżeli w Fordach. Dużo miękkich, materiałowych wstawek, wygodne fotele przednie z dobrym trzymaniem w bocznym. Samochody są bardzo dobrze wyposażone nawet przy podstawowych wersjach. Przestrzenny bagażnik nawet w wersji hatchback. Do tego ponadprzeciętna ekonomiczność. Spalanie na rewelacyjnym (niskim) poziomie. Kolejnym atutem tego samochodu są ceny w salonach. Podejrzewam, że jest to jeden z najtańszych diesli dostępnych na rynku. Mi najbardziej w tym samochodzie nie podoba się układ zawieszenia oraz układ kierowniczy. Są to dwa najbardziej niedopracowane elementy tego samochodu. Układ kierowniczy był słaby od zawsze, ale fakt zużycia zawieszenia po 65000 km mówi jasno jak delikatny jest to zestaw. Z początku auto było naprawdę miękkie i komfortowe. Teraz zrobiło się niewygodne, sztywne i hałaśliwe. Ta „sztywność” jest bardzo złudna ponieważ samochód bardzo źle zachowuje się na drodze (prosta i zakręty). Auto nie trzyma się drogi jak sztywny mało komfortowy spartański Fucus. Absolutnie nie ma porównania do nowej Mazdy 3. Gdybym teraz zastanawiał się nad kupnem nowego samochodu (Diesel) bardzo poważnie podszedłbym do nowego Fiata Brawo. Cóż, zakup to kwestia ustępstw i dostrojenia do własnych preferencji. ukryj
dodano 21.04.2010 przez
Ogromny postęp. Doskonałe wykończenie z użytymi bardzo dobrymi materiałami wykończeniowymi. Doskonałe wyciszenie, w klasie compactów bardzo duży bagażnik. Pewne prowadzenie ... więcej ukryj
dodano 10.03.2014 przez
Bardzo pozytwne auto za te pieniądze. Wygląda przyjemnie z zewnątrz - nie rzuca się zbytnio w oczy. Dobre materiały wewnątrz ... więcej- solidne spasowanie. Model nowy 308 cieszy oko. ukryj
dodano 15.04.2014 przez
Zobacz oceny Peugeot 308 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 308

Pb
5,57 - 10,17
Na podstawie 76 raportów spalania
ON
3,83 - 8,50
Na podstawie 161 raportów spalania
LPG
7,73 - 8,33
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 308

absolutnie rewelacyjny silnik. przy mieszanej jeździe miasto / trasa wynik bez żadnego oszczędzania i ecodrivingu to 5,5 - 6. przy ... więcejsamym mieście trudno przekroczyć 7. w trasie norma to 5-5,2 a przy oszczędnej spokojnej jeździe schodzimy do 4,0 - 4,5. jest to niesamowite. to pierwszy diesel jakim jeżdżę - naprawdę rewelacja - bez problemu na baku robię 1050-1150 km. jestem pod wrażeniem tego silnika, jego momentu obrotowego, zapasu mocy - chociaż dosyć wyraźnie reaguje spadkiem mocy przy obciążeniu. ale jeżeli ktoś jeździ najczęsciej sam lub z jedną osobą to silnik jest fantastyczny. poza tym hdi jest cichsze niż tdi czy tdci lub d4d (subiektywnie tak mi się wydaje) do tego kultura pracy jest naprawdę niezła. poprzedni ze stajni francuskiej był 110 KM w benzynie, niestety nie umywa się do tego silnika. po 21000km jestem wielkim fanem. zobaczymy co będzie dalej. ukryj
dodano 10.06.2009 przez
paliwo opisałem przy silniku. Jestem bardzo zadowolony (poza ceną paliwa). Trasa zużycie minimalne, miasto dość niskie. Ceny przeglądów za wyskie. Jak ... więcejw Tpyocie za Avensis. Mogę zapłacic raz w roku ale ta beznadziejna obsługa klienta, brak kontaktu i chęci współpracy, porady. Nie chce się wracać do salonu. Dlatego odstępuję od czynności serwisowych innych niż konieczne (olej). Te przeglądy nic nie wnoszą. Poziom płynów w przeźroczystych zbiornikach kontroluję samodzielnie. A i tak jak coś się pojawia tego nie identyfikują tylko zostawiają a nawet ignorują. Miałem taką sytuację gdy widziałem drobny, zewnętrzny problem na silniku, który nie został zidentyfikowany. ukryj
dodano 09.04.2011 przez
Po przejechaniu 11 tysięcy kilometrów: średnie spalanie z 9999km to 4,9l/100km (bez najmniejszego oszczędzania auta z założeniem, że auto to ... więcejnarzędzie do ciężkiej codziennej pracy) więć zakładam, że 4,9 to taka totalna średnia z jazdy 50%miasto 50%trasa auto na kiepskiej trasie krajowej prędkość 90-100km z włączoną klimą 3,8l/100km auto na autostradzie 130-150 z włączoną klimą 7,3l/100km wyciągam z tegi taki wniosek, że 92km diesel 5biegów jest prawie idealny - brakuje mu 6. biegu dzięki któremu spalanie przy 140 na autostradzie spadłoby do 5l :( ale i tak jest zaje bisty!!! 1000km/bak to skrajne minimum!!! średnio 1200km/bak ukryj
dodano 08.07.2013 przez
mam mieszane odczucia. z jednej strony 1400 kg, cały czas na klimie i światłach, ale z drugiej wg producenta powinno ... więcejbyć 6,9 l / 100 km. mnie się nie udaje, a nie mam zbyt ciężkej nogi i mieszkam w małej miejscowości, więc nie stoję w korkach. wg komputera średnie zużycie to 7,2 ale realnie wg własnych wyliczeń wychodzi 7,6. nawet w trasie ciężko zejść poniżej 6 l przy spokojnej jeżdzie. z drugiej strony trasa 800 km z przeciętną prędkością 160 km/h średnio wychodzi 7,5 l więc powiedziałbym nieźle, tym bardziej że momentami auto leciało prawie 200 km/h. ukryj
dodano 12.04.2011 przez
auto mam od 1 miesiąca, po dwóch tankowaniach pod korek, jazda w mieście (warszawskie korki). Zobaczymy jak będzie w trasie. ... więcej5,5 l/100km pokazywał komputer jak jeździł nim poprzedni właściciel - średnia z 3500 km. Moje średnie spalanie - tylko po mieście 6,6 l/100km. Ale to mój pierwszy diesel. Poza tym auto super. Duże, wygodne, dość sztywne. Jak dla mnie super, tylko co za dwbil umieścił boczne lusterka tak bardzo "cofnięte". trzeba przekręcić głowę, przez co nie za bardzo widać kątem oka co się na drodze dzieje. Ale to kwestia przyzwyczajenia. ukryj
dodano 16.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 308 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 308

Przeczytaj pozostałe 26 publikacje o Peugeot 308

Newsy o Peugeot 308

Przeczytaj pozostałe 18 newsów o Peugeot 308

Testy zderzeniowe Peugeot 308 Euro NCAP

Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2, LHD
Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2, LHD
2013
Zobacz szczegóły
Peugeot 308CC 1.6 SportPack, LHD
Peugeot 308CC 1.6 SportPack, LHD
2009
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Generacje Peugeot 308

2013 - teraz
2007 - teraz

Nowe Peugeot 308

nowe Peugeot 308
Peugeot 308
ceny od 59 900 zł do 104 600

Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM od 2014

w pakiecie ALLURE

w cenie katalogowej brutto

80 600 zł

Wyposażenie standardowe
ASR - system kontroli trakcji
Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
Reflektory przednie Full LED:- światła do jazdy dziennej, pozycyjne, mijania i drogowe w technologii LED- automatyczna regulacja położenia świateł
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Skórzany (9 700 zł)
Pakiet Park Assist (1 500 zł)
Pakiet Aktywny Tempomat (3 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Skórzany (9 700 zł)
Pakiet Park Assist (1 500 zł)
Pakiet Aktywny Tempomat (3 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 20 oferty Peugeot 308

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 308

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

620

Przejechany dystans

135 500 zł

Zatankowanego paliwa

27 797 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

29

Wydanych pieniędzy

19 938 zł

Średnie wydatki na auto

604 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

149

Wydanych pieniędzy

76 509 zł

Średnie wydatki na auto

2 318 zł

ZOBACZ 33 dzienniki kosztów Peugeot 308 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 308

Liczba wpisów: 9
komentarzy(12)
komentarzy(7)
komentarzy(1)
komentarzy(7)
komentarzy(5)
komentarzy(6)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 308 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 308

Liczba wpisów: 3
Witam Instalacja założona w 2011r Chciałbym przestrzec przed zakładaniem instalacji BRC ja niestety założyłem bo miałem taką w latach 90' ... więcejlecz teraz to co zakłądają to wielki chłam i dziadostwo. Posiadałem już 9 samochodów które były przerobione na gaz ale takich problemów nigdy nie miałem. Przez 4 miesiące od założenia naliczyłem ponad 20 wizyt w serwisie który udawał że naprawia lecz wracałem z coraz większymi problemami. Do dnia dzisiejszego instalacja jest niesprawna w w Centrali BRC Czakram przyjmuje pod nr tel (14)............ Pan M.K. który twierdzi że chce pomóc ale ma czas na odpowiedz 14-dni a na benzynie mogę jeździć. Od samego początku były problemy które ze względu na ilość wypunktuję: 1 wysokie spalanie ponad 15litrów na 100km 2 nie odcina zawór w butli 3 późne przełączanie z benzyny na gaz 4 mrugające kontrolki od przełącznika na gaz wskazujące na błąd centralki 5 nieszczelna instalacja 6 i najważniejsza brak mocy ledwo jedzie Do dnia dzisiejszego po 4 miesiącach została usunięta jedna dolegliwość tj mrugające kontrolki a reszta cały czas występuje(zaworów które nadal nie działają wymienili już 3szt. a w Czekramie BRC Tarnów Pan w serwisie twierdzi że może jest uszkodzona butla dlatego nie działają zawory ). Chciałem zdjąć na własny koszt tą wadliwą instalację ale warsztat który ją zakładał twierdzi że nie może mi zwrócić kasy za instalację bo nie jest jego wina że instalacja nie działa poprawnie a w BRC Czekram czekają aż minie gwarancja albo sprzedam samochód i niech martwi się inny właściciel. Na stwierdzenie że samochód o pojemności 1,6 pali 15litrów twierdzą że muszę przejść próbę litrażową z ich pracownikiem i jeździć za moją kasę 3x100 km . Taka próba w przypadku sprawy sądowej jest bezsensu bo zawsze pracownik może zeznać co mu szef każe a testów z PZM Panowie z CZekram nie uznają bo to jak twierdzą nie jest wiarygodny wynik. Instalacja jest nie droga bo kosztuje tylko 2500zł lecz teraz wiem dlaczego jest taka tania i w promocji. Piszę ten list aby dotarło do większej ilości ludzi zainteresowanych zakładaniem instalacji BRC i jak działa serwis BRC Czekram jakie jest podejście do klientów i jak dbają o swoja opinie i jakość. Mam nadzieje że może ta moja opinia wpłynie na właścicieli firmy BRC Czekram na poprawienie wizerunku i serwisu BRC a ja i tak będę musiał porobić dodatkowe płatne testy a następnie zdemontuję tą źle założoną instalację i założę instalację w innym warsztacie na pewno nie firmy BRC. Proszę o opinie czy mieli Państwo takie przejęcia z serwisem i instalacją BRC. Z poważaniem P. ukryj
dodano 12.07.2011 przez
Jest tanio i dobrze.
dodano 14.10.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 308

Skarbnica wiedzy o Peugeot 308

Ciekawostki
dodano 15.02.2015 przez
Nowy Peugeot 308 w każdej z 4 kategorii, które bada Euro NCAP (ochrona pasażerów dorosłych, ochrona dzieci, ochrona pieszych oraz wyposażenie wspomagające bezpieczeństwo) otrzymał maksymalną…
dodano 15.02.2015 przez
Auto swój oficjalny debiut zaliczyło we wrześniu 2013 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Niedługo po debiucie, pojazd pojawił się w europejskich salonach sprzedaży.
dodano 19.08.2011 przez
Peugeot 308 SW został wybrany najlepszym samochodem rodzinnym roku 2008 w Szwecji w konkursie pisma "Motorforaren". Jurorzy docenili 308 SW za m.in. wysoki poziom bezpieczeństwa…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą