Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2013. 308 I był bezpośrednim następcą Peugeota 307. Samochód zaprojektowany przez Stephana Peureuxa nawiązywał do swojego poprzednika stylistyką (choć był też od niego większy), był z nim również blisko spokrewniony, jeśli chodzi o względy techniczne - dzielił m.in. płytę podłogową PSA PF2 Platform. Model oferowany był w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), a także w odmianie coupe-kabriolet (308 CC). W 2011 roku model przeszedł facelifting.

Peugeot 308 GTI - widok z tyłu
Peugeot 308 GTI - widok z tyłu
Peugeot 308 GTI - prawy bok
Peugeot 308 GTI - prawy bok
Peugeot 308 GTI - kokpit
Peugeot 308 GTI - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Peugeot 308

  • 308 I   2007 - teraz
    Peugeot 308 I
    • Wybierz generację

    • 308 II (2013 - teraz)
    • 308 I (2007 - teraz)

Komentarze redakcji

Powagosław: Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306.
Luzacjusz: Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Wersje nadwozia Peugeot 308 I

Silniki Peugeot 308 I Hatchback 5d

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Peugeot 308

Peugeot 308 1.6 THP - wysokie aspiracje
 
Nasz test Peugeot 308 1.6 THP Allure

Druga odsłona Peugeota 308 jest znacznie ciekawszym samochodem od swojego poprzednika. Pod atrakcyjnym nadwoziem kryje się nietypowo urządzone wnętrze z wieloma opcjami oraz rozbudowaną elektroniką.

Peugeot 308 - na podbój segmentu C
 
Nasz test Peugeot 308

Nowy przedstawiciel Peugeota w klasie C pozostał przy nazwie swojego poprzednika. Jednak jeśli myślicie, że mechanicznie to wciąż ten sam, "uśmiechnięty" samochód, jesteście w dużym błędzie. Francuzi bowiem postawili sobie bardzo ambitny cel - wejść na szczyt segmentu hatchbaków w Europie....

Rodzina na swoim
 
Nasz test

Siedem miejsc we francuskim kombi bazującym na hatchbacku? Peugeot swoim 308 SW, pokazuje że to ma sens. 308 SW okazuje się niezwykle wszechstronnym i praktycznym samochodem rodzinnym o wielu talentach.

Peugeot 308 po liftingu, czyli subtelne zmiany na lepsze

"Uśmiechnięty od ucha do ucha" przód stał się w ostatnich latach synonimem produktów spod znaku lwa. Trend "wesołej twarzy" chyli się jednak ku końcowi, bowiem styliści Peugeota znaleźli nowy pomysł na pas przedni. Jest subtelniejszy, nowocześniejszy i znacznie bardziej elegancki....

Peugeot 308 - francuski pomysł na klasę kompakt
 
Nasz test

Klasa aut kompaktowych, to najgorsza rzecz na rynku. I bynajmniej nie dla kupujących, a dla koncernów. Obecnie każdy, większy producent ma w swojej ofercie wóz segmentu C, a to oznacza, że trzeba zbudować coś, co wręcz ogłusza ludzi i całkowicie odwraca ich uwagę od konkurencji. Po prostu auto musi błysnąć....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 308

Peugeot 308 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 308autoWcentrum - społeczność Peugeot 308

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 308

Peugeot 308 Peżocik 60,86

Peugeot 308 Pug 33,77

Peugeot 308 44,52

Peugeot 308 43,77

Peugeot 308 54,00

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 308

Fablokman 30,06

R420R 46,03

copernicus1 30,22

Apus121 30,16

robus2 30,09

marian_kolanko 37,35

xxpieciaaa 30,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 308

Troszkę o Pug-u
Troszkę o Pug-u Dokładnie to Pug należy do teściowej, chociaż często i gęsto z niego korzystam. ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 308

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot 308
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 308

Peugeot 308

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot 308
 

Peugeot 308 najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
1.2 TSI BlueMotion Technology (105 KM)
Peugeot 301
1.6 HDi (92 KM)
Skoda Octavia
1.2 TSI (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 74 990 zł
Zyskujesz: 11 939 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 308

Peugeot 308
1.4 benzyna 98 KM
21 727 km, 2012
43 500 PLN
Peugeot 308
1.2 benzyna 82 KM
2013
57 900 PLN
Peugeot 308
1.6 diesel 110 KM
65 000 km, 2010
30 000 PLN
Peugeot 308
1.6 diesel 90 KM
147 000 km, 2010
25 400 PLN

Ocena auta Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 3,76
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Peugeot 308

Peugeot 308 3d 2007 Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 155KM - galeria redakcyjna Peugeot 308 CC Peugeot 308 GTI Peugeot 308 SW 2011 Peugeot 308 Hatchback 2011 Peugeot 308 5d 2007 Peugeot 308 CC 2011 Peugeot 308 II Hatchback 5d - galeria redakcyjna Peugeot 308 SW II (2014)
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 308

  • 1.
  • 2,00 Peugeot 308 1.6 VTi (120KM) 2009r.
    dodał: byk2, 12.07.2011

    Witam Instalacja założona w 2011r Chciałbym przestrzec przed zakładaniem instalacji BRC ja niestety założyłem bo miałem taką w latach 90' lecz teraz to co zakłądają to wielki chłam i dziadostwo. Posiadałem już 9 samochodów które były przerobione na gaz ale takich problemów nigdy nie miałem. Przez 4 miesiące od założenia naliczyłem ponad 20 wizyt w serwisie który udawał że naprawia lecz wracałem z coraz większymi problemami. Do dnia dzisiejszego instalacja jest niesprawna w w Centrali BRC Czakram przyjmuje pod nr tel (14)............ Pan M.K. który twierdzi że chce pomóc ale ma czas na odpowiedz 14-dni a na benzynie mogę jeździć. Od samego początku były problemy które ze względu na ilość wypunktuję: 1 wysokie spalanie ponad 15litrów na 100km 2 nie odcina zawór w butli 3 późne przełączanie z benzyny na gaz 4 mrugające kontrolki od przełącznika na gaz wskazujące na błąd centralki 5 nieszczelna instalacja 6 i najważniejsza brak mocy ledwo jedzie Do dnia dzisiejszego po 4 miesiącach została usunięta jedna dolegliwość tj mrugające kontrolki a reszta cały czas występuje(zaworów które nadal nie działają wymienili już 3szt. a w Czekramie BRC Tarnów Pan w serwisie twierdzi że może jest uszkodzona butla dlatego nie działają zawory ). Chciałem zdjąć na własny koszt tą wadliwą instalację ale warsztat który ją zakładał twierdzi że nie może mi zwrócić kasy za instalację bo nie jest jego wina że instalacja nie działa poprawnie a w BRC Czekram czekają aż minie gwarancja albo sprzedam samochód i niech martwi się inny właściciel. Na stwierdzenie że samochód o pojemności 1,6 pali 15litrów twierdzą że muszę przejść próbę litrażową z ich pracownikiem i jeździć za moją kasę 3x100 km . Taka próba w przypadku sprawy sądowej jest bezsensu bo zawsze pracownik może zeznać co mu szef każe a testów z PZM Panowie z CZekram nie uznają bo to jak twierdzą nie jest wiarygodny wynik. Instalacja jest nie droga bo kosztuje tylko 2500zł lecz teraz wiem dlaczego jest taka tania i w promocji. Piszę ten list aby dotarło do większej ilości ludzi zainteresowanych zakładaniem instalacji BRC i jak działa serwis BRC Czekram jakie jest podejście do klientów i jak dbają o swoja opinie i jakość. Mam nadzieje że może ta moja opinia wpłynie na właścicieli firmy BRC Czekram na poprawienie wizerunku i serwisu BRC a ja i tak będę musiał porobić dodatkowe płatne testy a następnie zdemontuję tą źle założoną instalację i założę instalację w innym warsztacie na pewno nie firmy BRC. Proszę o opinie czy mieli Państwo takie przejęcia z serwisem i instalacją BRC. Z poważaniem P.

  • 2.
  • 5,00 Peugeot 308 1.6 VTi (120KM) 2007r.
    dodał: Jadwig Zajonc, 14.10.2011

    Jest tanio i dobrze.

  • 3.
  • 5,00 Peugeot 308 1.6 VTi (120KM) 2008r.
    dodał: Witold, 01.03.2011
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 308

Peugeot 308

34 komentarze

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Szymon~Szymon

Witam
Kupiłem 308 II generacji. Przejechałem prawie 7.000 km. W porównaniu z poprzednikiem to zupełnie inny pojazd, klasę lepszy. Doskonałe materiały wykończeniowe, bardzo dobre prowadzenie. Zadziwiły mnie hamulce, samochód naprawdę rewelacyjnie zatrzymuje się. Posiadam podstawową Acces 1.6 HDI 92KM. Bardzo niskie zużycie paliwa, przy dynamicznej jeździe na trasie zawsze poniżej 5 litrów ( bez autostrady ). W podstawowej wersji auto ma wszystko co jest konieczne, nawet tempomat seryjny i sterowanie radiem przy kierownicy. Wady ? Niezbyt duża ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu, natomiast rekompensowana znów przez bardzo duży bagażnik jak na Kompakt ( 400 l ). Silnik 92 KM przy sporym momencie obrotowym 230 Nm na szaleństwo nie pozwoli, lecz tragedii nie ma. wystarczy do bezproblemowego bezpiecznego poruszania się. Naprawdę duży postęp w stosunku do poprzednika. Ocena obiektywna należy do każdego z osobna. Ja jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam

~Witold~Witold

Udało mi się rozwiązać ten problem. W czasie serwisu instalacji gazowej którą mam, komputer pokazał błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu okazało się, że to był uszkodzony reduktor gazu. Po jego wymianie, usterka znikła. Jak ręką odjął.
Technik u gazownika powiedział mi,że francuskie tak mają. Mają bardzo czujny komputer, który reaguje na drobne usterki, pokazując często inna usterkę niż jest. Niestety trzeba szukać do oporu, bo serwisy firmowe przyzwyczajone do serwisowania tylko nowych samochodów są słabo zorientowane, a producenta interesuje sprzedaż nowych lub prawie nowych aut, a nie kilkuletnich

~Seba~Seba

Do ~Witold: Witam
Oczywiście mam ten sam problem tylko w 1,4. Wymieniłem cewki, świece, popychacze itp. problem w dalszym ciągu- samochód dusi, szarpie przy 130 km/h. Pomysły skończyły się. Czy udało ci się rozwiązać problem???

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 043
Przejechany dystans
11 619 463 km
Zatankowanego paliwa
712 280 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 318
Wydanych pieniędzy
1 107 174 zł
Średnie wydatki na auto
1 296 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 157
Wydanych pieniędzy
1 128 182 zł
Średnie wydatki na auto
1 321 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (854)

Testy zderzeniowe Peugeot 308

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 308 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2, LHD
2013

Peugeot 308
Peugeot 308CC 1.6 SportPack, LHD
2009

Peugeot 308
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Na podstawie 9 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: canibal, dodano: 13.11.2008 19:50

Super silnik 120 ps stworzony we współpracy z bmw. Autem przy przebiegu 250 km pojechałem na węgry 650 km w jedna stronę na miejscu sam nie mogłem uwierzyć ile wyszło spalanie 5,7 jezda do 120 km/h ale była to jazda w nocy wiec spokojniej. Na miescu zrobilismy jeszcze troche kilometrów a cała trasa to 1600km przy średnik spalaniu 6.1l. Powiem tak wczesniej miałem peugeota 207 z silnikiem 1,6 110 ps i tamten silnik nie schodził poniżej 7 litrów.A co ciekawsze silniczek teraz jak juz ma troche przejechane pali jeszcze mniej polecam

pełny raport Peugeot Hatchback 5d 1.6 VTi

autor: kierowca, dodano: 16.07.2011 08:01

Jeżdzę autem 4 rok / 47 tys / , miałem 2 przeglądy- koszt łączny 1100,00 zł. z obsługą klimatyzacji. Brak napraw, usterek. Wróciłem z wakacji we Włoszech. Zużycie 4,5 l 100 km.- jazda normalna stosunkowo nieobciążonym autem. W mieście zużycie 6,2-6,5 L/100 km. / klimatyzacja i Kraków /

pełny raport Peugeot Hatchback 5d 1.6 HDi FAP

autor: Andi, dodano: 16.04.2014 10:41

auto mam od 1 miesiąca, po dwóch tankowaniach pod korek, jazda w mieście (warszawskie korki). Zobaczymy jak będzie w trasie. 5,5 l/100km pokazywał komputer jak jeździł nim poprzedni właściciel - średnia z 3500 km. Moje średnie spalanie - tylko po mieście 6,6 l/100km. Ale to mój pierwszy diesel. Poza tym auto super. Duże, wygodne, dość sztywne. Jak dla mnie super, tylko co za dwbil umieścił boczne lusterka tak bardzo "cofnięte". trzeba przekręcić głowę, przez co nie za bardzo widać kątem oka co się na drodze dzieje. Ale to kwestia przyzwyczajenia.

pełny raport Peugeot Kombi 1.6 HDi 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi 98KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 308, oglądali także