Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2007-2013. 308 I był bezpośrednim następcą Peugeota 307. Samochód zaprojektowany przez Stephana Peureuxa nawiązywał do swojego poprzednika stylistyką (choć był też od niego większy), był z nim również blisko spokrewniony, jeśli chodzi o względy techniczne - dzielił m.in. płytę podłogową PSA PF2 Platform. Model oferowany był w wersjach 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kombi (308 SW), a także w odmianie coupe-kabriolet (308 CC). W 2011 roku model przeszedł facelifting.

Peugeot 308 GTI - widok z tyłu
Peugeot 308 GTI - widok z tyłu
Peugeot 308 GTI - prawy bok
Peugeot 308 GTI - prawy bok
Peugeot 308 GTI - kokpit
Peugeot 308 GTI - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Peugeot 308

  • 308 I   2007 - teraz
    Peugeot 308 I
    • Wybierz generację

    • 308 II (2013 - teraz)
    • 308 I (2007 - teraz)

Komentarze redakcji

Powagosław: Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306.
Luzacjusz: Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Wersje nadwozia Peugeot 308 I

Silniki Peugeot 308 I Hatchback 5d

Lista silników:

Publikacje o Peugeot 308

Peugeot 308 SW - odpowiedzialny młodzieniec
 
Nasz test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM

Rodzinny kompakt to często marzenie młodych rodziców. Dobrze poradzi sobie w mieście, a włożenie wózka do bagażnika nie będzie przypominało gry w Tetris. Prezentowany Peugeot 308 SW sprosta tym wymaganiom, a przy okazji nie zanudzi swoją poprawnością.

Peugeot 308 SW - odejście od ekstrawagancji
 
Nasz test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure

Tuż przed wakacjami w salonach Peugeota pojawi się model 308 SW. Wraz z kompaktowym kombi zadebiutowały nowe silniki 1.2 PureTech. Auto kryje też na pokładzie inne niespodzianki, które w 308 hatchback będą dostępne od jesieni.

Peugeot 308 1.6 THP - wysokie aspiracje
 
Nasz test Peugeot 308 1.6 THP Allure

Druga odsłona Peugeota 308 jest znacznie ciekawszym samochodem od swojego poprzednika. Pod atrakcyjnym nadwoziem kryje się nietypowo urządzone wnętrze z wieloma opcjami oraz rozbudowaną elektroniką.

Peugeot 308 - na podbój segmentu C
 
Nasz test Peugeot 308

Nowy przedstawiciel Peugeota w klasie C pozostał przy nazwie swojego poprzednika. Jednak jeśli myślicie, że mechanicznie to wciąż ten sam, "uśmiechnięty" samochód, jesteście w dużym błędzie. Francuzi bowiem postawili sobie bardzo ambitny cel - wejść na szczyt segmentu hatchbaków w Europie....

Rodzina na swoim
 
Nasz test

Siedem miejsc we francuskim kombi bazującym na hatchbacku? Peugeot swoim 308 SW, pokazuje że to ma sens. 308 SW okazuje się niezwykle wszechstronnym i praktycznym samochodem rodzinnym o wielu talentach.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 308

Peugeot 308 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 308autoWcentrum - społeczność Peugeot 308

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 308

Peugeot 308 37,75

Peugeot 308 Pug 33,65

Peugeot 308 55,63

Peugeot 308 48,72

Peugeot 308 kombi 31,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 308

krol_rynsztoka 50,73

fordonczyk 38,71

xxpieciaaa 30,00

robus2 30,12

copernicus1 30,04

R420R 54,17

pawliszon 30,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 308

Start/Stop
Start/Stop Po wczorajszej trasie, dziś ni stąd ni zowąd zaczął działać Start/Stop, który wc...
Od czegoś trzeba zacząć, najlepiej od zalania baku...
Od czegoś trzeba zacząć, najlepiej od zalania baku... Dzisiaj pierwsze tankowanie, a to oznacza że od dziś zaczynamy pomiary spalania ...
Montaż automatu do świateł jazdy dziennej.
Montaż automatu do świateł jazdy dziennej. Pomimo, ze w samochodzie sa fabryczne mozliwosci zalaczenia swiatel do jazdy dzi...
"okrągła rocznica"
Pierwsza "okrągła" liczba na liczniku po zakupie - na trasie DK-1 na wysokości K...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 308

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot 308
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 308

Peugeot 308

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot 308
 

Peugeot 308 najczęściej porównywane z:

Dacia Logan
1.2 16V LPG (75 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT (150 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Peugeot 308 308 SW Business Peugeot 308 308 SW Business
Rocznik: 2012. Przebieg: 122 116 km. Silnik: 1.6 68KM .
Cena: 32 900 zł
Peugeot 308 1.6 E-HDi Business Peugeot 308 1.6 E-HDi Business
Rocznik: 2012. Przebieg: 115 897 km. Silnik: 1.6 82KM .
Cena: 35 900 zł

Używane Peugeot 308

Peugeot 308
1.4 benzyna 98 KM
21 727 km, 2012
43 500 PLN
Peugeot 308
1.2 benzyna 82 KM
2013
57 900 PLN
Peugeot 308
1.6 diesel 110 KM
65 000 km, 2010
30 000 PLN
Peugeot 308
1.6 diesel 90 KM
147 000 km, 2010
25 400 PLN

Ocena auta Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

  • Średnia ocena
    na podstawie 5 opinii
  • 3,76
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Peugeot 308

Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.6 THP 155KM - galeria redakcyjna Peugeot 308 5d 2007 Peugeot 308 Hatchback 2011 Peugeot 308 II SW (2014) Peugeot 308 R HYbrid Concept (2015) Peugeot 308 R Concept (2013) Peugeot 308 CC Peugeot 308 GTI Peugeot 308 Kombi Peugeot 308 3d 2007
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 308

  • 1.
  • 2,00 Peugeot 308 1.6 VTi (120KM) 2009r.
    dodał: byk2, 12.07.2011

    Witam Instalacja założona w 2011r Chciałbym przestrzec przed zakładaniem instalacji BRC ja niestety założyłem bo miałem taką w latach 90' lecz teraz to co zakłądają to wielki chłam i dziadostwo. Posiadałem już 9 samochodów które były przerobione na gaz ale takich problemów nigdy nie miałem. Przez 4 miesiące od założenia naliczyłem ponad 20 wizyt w serwisie który udawał że naprawia lecz wracałem z coraz większymi problemami. Do dnia dzisiejszego instalacja jest niesprawna w w Centrali BRC Czakram przyjmuje pod nr tel (14)............ Pan M.K. który twierdzi że chce pomóc ale ma czas na odpowiedz 14-dni a na benzynie mogę jeździć. Od samego początku były problemy które ze względu na ilość wypunktuję: 1 wysokie spalanie ponad 15litrów na 100km 2 nie odcina zawór w butli 3 późne przełączanie z benzyny na gaz 4 mrugające kontrolki od przełącznika na gaz wskazujące na błąd centralki 5 nieszczelna instalacja 6 i najważniejsza brak mocy ledwo jedzie Do dnia dzisiejszego po 4 miesiącach została usunięta jedna dolegliwość tj mrugające kontrolki a reszta cały czas występuje(zaworów które nadal nie działają wymienili już 3szt. a w Czekramie BRC Tarnów Pan w serwisie twierdzi że może jest uszkodzona butla dlatego nie działają zawory ). Chciałem zdjąć na własny koszt tą wadliwą instalację ale warsztat który ją zakładał twierdzi że nie może mi zwrócić kasy za instalację bo nie jest jego wina że instalacja nie działa poprawnie a w BRC Czekram czekają aż minie gwarancja albo sprzedam samochód i niech martwi się inny właściciel. Na stwierdzenie że samochód o pojemności 1,6 pali 15litrów twierdzą że muszę przejść próbę litrażową z ich pracownikiem i jeździć za moją kasę 3x100 km . Taka próba w przypadku sprawy sądowej jest bezsensu bo zawsze pracownik może zeznać co mu szef każe a testów z PZM Panowie z CZekram nie uznają bo to jak twierdzą nie jest wiarygodny wynik. Instalacja jest nie droga bo kosztuje tylko 2500zł lecz teraz wiem dlaczego jest taka tania i w promocji. Piszę ten list aby dotarło do większej ilości ludzi zainteresowanych zakładaniem instalacji BRC i jak działa serwis BRC Czekram jakie jest podejście do klientów i jak dbają o swoja opinie i jakość. Mam nadzieje że może ta moja opinia wpłynie na właścicieli firmy BRC Czekram na poprawienie wizerunku i serwisu BRC a ja i tak będę musiał porobić dodatkowe płatne testy a następnie zdemontuję tą źle założoną instalację i założę instalację w innym warsztacie na pewno nie firmy BRC. Proszę o opinie czy mieli Państwo takie przejęcia z serwisem i instalacją BRC. Z poważaniem P.

  • 2.
  • 5,00 Peugeot 308 1.6 VTi (120KM) 2007r.
    dodał: Jadwig Zajonc, 14.10.2011

    Jest tanio i dobrze.

  • 3.
  • 5,00 Peugeot 308 1.6 VTi (120KM) 2008r.
    dodał: Witold, 01.03.2011
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 308

Peugeot 308

37 komentarzy

26 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

maniac1maniac1

peugeot 308 - niesamowite wrażenia z jazdy próbnej, naprawdę polecam, oto link http://rynek_finansow.produktyfinansowe.pl/e/lead/1024/

~paweł58~paweł58

paweł-mam peugeota 308 1,6 benzyna 2008r. po przejechaniu ok.30km wyświetla sięikonka silniczka, załącza wentylator ,kommputer pokazuje spalanie 0,cewki są dobre .Diagnosta stwierdził zanik zapłonu na cylindrze 3.czy ktoś miał podobny problemi jak sobie poradził

~KOMOR 308~KOMOR 308

Do ~taxi : TYPOWY POLSKI MALKONTENT. Z OPINII KTÓRE NAPISAŁ TO NAWET LAIK MOŻE TO NAPISAĆ KTÓRY WIE ŻE SAMOCHÓD MA 4 KOŁA I KIEROWNICĘ DO NAUKI TRZEBA SIĘ ZABRAĆ.WIEDZA TO KONKRET A NIE SLOGANY PUSZCZAĆ W ETER.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 149
Przejechany dystans
17 875 642 km
Zatankowanego paliwa
856 927 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 824
Wydanych pieniędzy
1 313 443 zł
Średnie wydatki na auto
1 295 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 085
Wydanych pieniędzy
1 354 012 zł
Średnie wydatki na auto
1 335 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (1 014)

Testy zderzeniowe Peugeot 308

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 308 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 308 1.6 diesel, Level 2, LHD
2013

Peugeot 308
Peugeot 308CC 1.6 SportPack, LHD
2009

Peugeot 308
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Na podstawie 9 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: ~~człowiek, dodano: 06.07.2011 21:30

Ja rozumiem, że to 1,6 benzyna, i wcale nie pali dużo. Tak szczerze to pali nawet w normie jak taką pojemność - średnia z 57 000 które przejechałem tym autem to 8,2 litra - z czego większość w mieście. To w czym problem? Ano w tym, że to auto nie jedzie tak, że powinno wymagać aż tyle paliwa. Pali za dużo jak na to co daje w zamian.

pełny raport Peugeot Hatchback 5d 1.6 VTi

autor: Annc, dodano: 09.04.2014 18:00

Narazie poza niskim spalaniem (przebieg niecale 500km, srednie spalanie 6,3/100km) nic na ten temat nie moge napisac. Utrata wartosci - jak to Peugeot, pewnie ogromna, choc z tego co juz teraz widze - wg mnie niczym nie uzasadniona. Koszty serwisowania (przeglady) stosunkowo niedrogie. Fajna rozszerzona gwarancja (do 5 lat)

pełny raport Peugeot Hatchback 5d 1.6 THP

autor: misieknie, dodano: 10.06.2009 21:05

absolutnie rewelacyjny silnik. przy mieszanej jeździe miasto / trasa wynik bez żadnego oszczędzania i ecodrivingu to 5,5 - 6. przy samym mieście trudno przekroczyć 7. w trasie norma to 5-5,2 a przy oszczędnej spokojnej jeździe schodzimy do 4,0 - 4,5. jest to niesamowite. to pierwszy diesel jakim jeżdżę - naprawdę rewelacja - bez problemu na baku robię 1050-1150 km. jestem pod wrażeniem tego silnika, jego momentu obrotowego, zapasu mocy - chociaż dosyć wyraźnie reaguje spadkiem mocy przy obciążeniu. ale jeżeli ktoś jeździ najczęsciej sam lub z jedną osobą to silnik jest fantastyczny. poza tym hdi jest cichsze niż tdi czy tdci lub d4d (subiektywnie tak mi się wydaje) do tego kultura pracy jest naprawdę niezła. poprzedni ze stajni francuskiej był 110 KM w benzynie, niestety nie umywa się do tego silnika. po 21000km jestem wielkim fanem. zobaczymy co będzie dalej.

pełny raport Peugeot SW 1.6 HDi FAP

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.4 VTi 98KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 308, oglądali także