Szukaj

Informacje o Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiązuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na płycie podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych. Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.
czytaj więcej
Powagosław
W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Bartosz
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Po przejechaniu 25 tys. km myślę, że mogę cokolwiek powiedzieć o swoim modelu. Peugeot 508 r.2011, sedan, zakupiony od prywatnego właściciela rok temu z przebiegiem 188 tys. km (aktualnie 213), po wymianie rozrządu przy przebiegu 180 tys. km. Silnik 2.0 HDi 140KM, skrzynia manualna. Jeżdżę głównie po mieście, do pracy mam 3 km - przy tak krótkich odcinkach silnik nie zdąży się nagrzać, spalanie pokazuje nawet 8-10 l/100 km, dodatkowo często zimą problem z wrzuceniem pierwszego biegu (na "rozgrzanym" aucie się to nie zdarza). Poza krótkimi miejskimi odcinkami, średnio raz w tygodniu 100 km trasa - tutaj spalanie w zależności od stylu jazdy, u mnie 4-7 l /100 km. Samochód ogólnie bardzo wygodny, moc wystarczająca do bezpiecznego poruszania się w trasie (bezproblemowe przyspieszenie i wyprzedzanie przy prędkościach "autostradowych"). Przez ostatni rok poza olejem, filtrami, klockami i tarczami, wymieniałem: mechanizm podnoszenia szyby od strony kierowcy (szyba spadła i nie dało się jej podnieść), mocowania przednich amortyzatorów (prawy i lewy, koszt 560 zł, podobno to typowa usterka tego modelu). Podsumowując, przez ostatnie 25 tys. km w dziewięcioletnim dieslu przy przebiegu ponad 200 tys. km nie było żadnej poważnej usterki, do tego samochód bardzo wygodny i całkiem przyjemny dla oka!
4,6
~rataj
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Kupując Peugeota 508 sugerowałem się właśnie tą stroną internetową więc jak do tej pory to nic mnie nie zaskoczyło, gdyż zarówno pozytywy jak i negatywy zostały wyrażone przez użytkowników. Podzielę się teraz swoimi wrażeniami. Na pierwszy rzut oka wygląd zewnętrzny specyficzny, jednym się podoba innym nie, kwestia gustu. Po wejściu do środka wiedziałem, że to auto jest dla mnie stworzone :) Wnętrze jest przestronne, ładnie wykończone, użyta dobra jakość materiałów. Silnik według mnie 2.0 140KM w zupełności daje radę jak na taki samochód. Większość km robię w cyklu mieszanym, trasa do pracy 22km i powrót oraz co jakiś czas sprawy na mieście - wynik 5,9l przy normalnej jeździe bez szaleństwa ale i bez ciągłego patrzenia na obrotomierz, w trasie jadę 120km/h, po mieście bez zamulania. Minusy- czasem ciężko wchodzi bieg wsteczny i mam wrażenie, że pedał sprzęgła ciężko chodzi lecz może to być tylko w moim modelu więc nie ma się co sugerować, woda która leje się do bagażnika po otwarciu klapy-błąd konstrukcyjny, głęboko osadzony schowek od strony pasażera oraz dostęp do filtra kabinowego . Kupując to auto brałem pod uwagę Honda Accord lecz po przeanalizowaniu za i przeciw Peugeot bezkonkurencyjnie wygrywa może poza wyglądem :P lecz tym razem chciałem mieć komfortowe rodzinne auto z dynamicznym oszczędnym i podobno bezawaryjnym silnikiem. Jak do tej pory jestem zadowolony. Polecam
4,6
~azazel
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Nie ma aut bez wad, to też ma ale naprawde niewielkie: 1. Najwieksza wg mnie to słupek prawy ograniczający widocznosć kierowcy (szeroki i pochylony). Raz władowałbym sie pod auto jadące z prawej. Od tamtej pory rozgladam sie jak szalony. Nie pomoglo - mimo rozgladu ostatnio znowu w ostatniej chwili zatrzymalem się przed ... smartem :). 2. Nawigacja fabryczna- lepiej na nia uważać. Raz zaprowadzila mnie do zupelnie innej miejscowosci (lepiej spojrzec na mape wczesniej), prowadzi tez czesto pod prąd. 3.Skrzypiaca klapa bagażnika (trochę wiejsko to brzmi :) )

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13
Drżenie kierownicy i pedałów
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014
  • inne
Witam. Jeśli to możliwe proszę o pomoc w wyjaśnieniu mojego problemu z samochodem. Otóż na jałowym biegu jak i w trakcie jazdy wyczuwam drżenie kierownicy i pedałów co obniża komfort jazdy. Odczuwalne jest też na siedzeniu pasażera. W serwisie mówią że to normalne /przebieg 153000 km/ i nie mogą znaleźć przyczyny. Może już ktoś opisywał podobny problem i znana jest przyczyna i wiadomo jak ją usunąć. Ja rozumiem że samochód ma przejechane sporo km ale nie zakładam aby wszystkie samochody z podobnym przebiegiem albo i większym doprowadzały do drgania kierownicy i pedałów i aby było to "normalne" Jestem drugim właścicielem. Samochód bezwypadkowy/sprawdzony/ z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Włodzimierz Brujewicz
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Bagażnik elektryczny
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Witam. Mam problem z otwieraniem i zamykaniem bagażnika elektrycznego. Po automatycznym otwarciu bagażnika bagażnik nie chce się zamknąć. Przed wymiana akumulatora bagażnik w ogóle się nie otwierał. Po wymianie aku otwiera się ale nie zamyka. Czy problem może być w tym jak bagażnik został otwarty i zamknięty ręczne?
Oczekuje na rozwiązanie
Falujące obroty
  • Peugeot 508 I Sedan Facelifting 1.6 e-THP 165KM 121kW 2014-2015
  • silnik
  • 88 tys. km
Witam, może ktoś z was pomoże. Przy hamowaniu silnikiem przy około 3 tys obrotów (zarówno na 2, 3 w biegu) słyszę falowanie obrotów. Tak jakbym dodawał delikatnie gazu i odpuszczał na przemian. Dodatkowo mam wrażenie, że wraz z tym objawem pojawiło się delikatne szarpanie podczas ruszania na 1 biegu przy zimnym silniku. Prośba o pomoc. Może ktoś z was spotkał się z czymś takim. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 508 I Sedan