Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 508

Lata produkcji: 2011 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiązuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na płycie podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych. Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.

Komentarze redakcji

Powagosław: W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji.
Luzacjusz: Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508.

Złośliwi twierdzą, że jest bardziej niemiecki niż francuski, ale nas bardziej niż tego typu skojarzenia interesuje to, jak Peugeot 508 faktycznie wygląda. A trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Jego stylizacja stanowi złoty środek pomiędzy subtelną elegancją a charakterną wyrazistością, dzięki czemu potrafi przyciągnąć wzrok i wzbudzić pożądanie. Nadwozie przeszło w 2014 roku kurację odmładzającą, której oznaki najłatwiej dostrzec z przodu.

Złego słowa nie da się też powiedzieć o stylizacji wnętrza, będącej notabene dziełem Polaka. Ładnej formie kokpitu towarzyszą zresztą wyśmienite materiały wykończeniowe, miłe zarówno dla oka, jak i w dotyku. Z miejsca kierowcy trzeba pochwalić dobrą widoczność na zewnątrz oraz znakomitą czytelność wskaźników. Skrytykować należy z kolei obsługę funkcji pokładowych, którą utrudnia zbytnio oddalony od kierującego dotykowy wyświetlacz.

Pod względem obszerności kabiny pasażerskiej oraz pojemności kufra Peugeot 508 nie jest czempionem, lecz trzyma wysoki poziom adekwatny do samochodu tej klasy. Jeśli chodzi o funkcjonalność wnętrza, z przodu brakuje skrytek, natomiast z tyłu schowków jest pod dostatkiem, a bagażnik przekonuje do siebie regularnymi kształtami i garścią przydatnych rozwiązań. Na wygodnych fotelach praktycznie nie czuć upływu kilometrów.

Skojarzenia z autami niemieckimi francuska limuzyna wywołuje też za sprawą zestrojenia podwozia. Stosunkowo sztywne nastawy sprawiają, że samochód pewnie pokonuje łuki drogi i zachowuje się przewidywalnie, ale jednocześnie ograniczają nieco skuteczność resorowania nierówności. Na plus zapiszemy komunikatywny układ kierowniczy, minus przyznamy z kolei potężnej średnicy zawracania, która przeszkadza w manewrowaniu.

Cennik Peugeota klasy średniej plasuje się gdzieś pomiędzy najtańszymi a najdroższymi konkurentami. Potencjalnego nabywcę powinno ucieszyć wyposażenie - standard jest bowiem bogaty, a wśród opcji znajdziemy wszystkie najważniejsze elementy oczekiwane od samochodu tego pokroju. Klienta chętnego na “508-kę” zmartwić może z kolei dość ograniczona oferta wersji silnikowych.

Dane techniczne Peugeot 508

Silniki

Moc silników 112-204 KM

Poj. silników 1 560-2 179 cm3

Prędkość maks. 188-234 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-11,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 508

Średnia ocena modelu

na podstawie 103 opinii

4.57

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

Wady

- Układ jezdny

- Skrzynia biegów

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (97%)
NIE (3%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 508

Z auta jestem bardzo zadowolony. Puegeot stworzyl naprawde dobry, dopracowany samochod i chociaz ma swoje wady, da sie do nich ... więcejprzyzwyczaic. Dla mnie duza zaleta jest fakt, iz auto nie jest tak popularne w Polsce z uwagi na stereotypy jak np. przewartosciowane Passaty i Insignie, ma swoj styl i pomimo, iz w nadwoziu SW ma rodzinny charakter, daje jednoczesnie duzo frajdy z jazdy. ukryj
dodano 17.06.2012 przez
Jeżeli wybrać, to wersję Allure z dodatkowym wyposażeniem - pakiet oświetlenie,pakiet elektryczny. Automat lub manual - nie zautomatyzowaną. ... więcej ukryj
dodano 27.05.2011 przez
Samochód wybitnie niedopracowany i niewygodny na długich trasach szczególnie dla wysokich osób. Kopia koncepcji kilku aut, tj. VW, trochę z ... więcejAudi. Czerpali ze sprawdzonych rozwiązań w motoryzacji. Rozwiązań francuskich brakuje, może oprócz stylizacji bryły samochodu. ukryj
dodano 02.12.2011 przez
Awaryjny Francuz?... Nic blednego! Typowy stereotyp wspolczesnego Polaka) - Moj Francuz okazal sie byc fajnym i rozsadnym rozwiazaniem! Mialem rozne ... więcejsamochody od Koreancow (Daewoo, Hyundai) i Wlochow (Fiat ) oraz Niemcow (Audi, Ford, Passat) poczawszy, a na Japonczykach skonczywszy (w tym dwie tzw. "bezawaryjne marki"!? - Mazda i Honda :)). Francuzow - nigdy nie mialem I ... zaryzykowalem? - Nie , nie zaryzykowalem to byl swiadomy i po 3 latach musze stwierdzic - b.dobry wybor! ukryj
dodano 08.04.2014 przez
Zobacz oceny Peugeot 508 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 508

Pb
5,30 - 9,33
Na podstawie 63 raportów spalania
ON
4,67 - 8,20
Na podstawie 63 raportów spalania
LPG
6,87
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 508

Średnie z 7000 od momentu przekroczenia 3000 to 8.2l. W mieście trudno powiedzieć bo min to 7.5l bez korków, nieduże ... więcejmiasto a max to w mróz 20 stopni na odcinku 2km w mieście najpierw 20l, potrm spadło do 15 a jak się rozgrzał to 11.3. Baaardzo dużo zależy jak się jeździ - jak to w uturbionych silnikach. I tak w trasie max było 8.4l głównie 130-150, dynamiczny przejazd przez Warszawę a do kilka prób do 200 i raz 215. Z kolei na wyboistej drodze max 90km/h w 5 osób i full bagażnik pokazał 5.3l. Na całej wyniosło 5.8, ostatnio też osiągnałem malo bo 6.0 - spokojna, normalna jazda max 120. Ale głównie bez patrzenia na oszczędzanie w trasie wychodzi ok. 6.5l, w zime do 7.0, im szybciej tym więcej. Dynamika i dźwięk silnika są naprawdę fajne i jeśli pali średnio 1l więcej od 2.0 HDi to uważam, że nie ma sensu brać diesla jeśli dużo się nie jeździ. W trasie wystarczy jechać spokojniej i osiąga się te same wyniki a w mieście zanim diesel się rozgrzeje tyle samo. ukryj
dodano 14.07.2012 przez
UPDATE: przebieg niecałe 35.000. Ze spalania jestem zadowolony i wszystko byłoby super gdyby nie rozrząd. Wymieniony był pierwszy raz po ... więcej18.000 po długiej trasie, następnie przy 27.000 także po długiej wyprawie, zobaczymy czy się powtórzy. Wtedy też sączył się olej spod pokrywy silnika. Jeśli chodzi o rozrząd to rozciąga się łańcuch i po odpaleniu na zimym hałasuje. Spalanie Jadąc 90 pokazuje 4-4,5l. 120 - 5,8, 130-140 - 6,8-7,2 160 - 7,8 200 - 12-14l. Najmniej pokazał 4,3l jadąc w kolumnie pojazdów 70-90. Wakacyjne wyjazdy, 5.500km w 2 tygodnie, od Warszawy 1700 km autostrady na zachód, prędkości 130-170 - 7-8l, przez Holandię 110 i 5,3l a z całego dystansu 6,8. Wycieczki wychodzily w granicach 4,8-7,5. Średnie spalanie z ostatnich 2000 km z przewagą trasy waha się między 7 a 7,5l, ale nie brakuje też miejskiej jazdy na krókich odcinkach na zimnym. Miasto od 7,5 ( późnym wieczorem ) do 11,5. Polskie krajówki z wyprzedzaniem i tak do 130-150 6,5-7,5l ukryj
dodano 23.05.2014 przez
Posiadam ten samochód jako służbowy i od 2011r. zrobiłem nim 158tyś. Jeżeli chodzi o spalanie to uważam, że przy masie ... więcejauta i dynamice jaką ono oferuje to są rewelacyjne wartości. Jeżdżę dość dynamicznie i spalanie w trasie jestem w stanie utrzymać na poziomie 6,5 - 7L uważam, że jak na prędkości nie mniejsze niż 160km/h to dobre wyniki. Przy jeździe w przedziale 160 - 220km/h średnie spalanie pokazuje 8L więc również jest OK. Jeżeli jeździ się spokojniej to bez większego problemu uzyskujemy spalanie 6L. Silnik jest naprawdę dynamiczny do 200km/h idzie bez żadnych problemów i wyprzedza passat-y 170konne:)))co również ważne jak do tej pory bez żadnych problemów technicznych. Pozdrawiam... ukryj
dodano 23.01.2014 przez
Na trasie zejście poniżej 6l/100km bez wiekszego problemu. W trybie sekwencyjnym automatycznej skrzyni biegów można bardzo przyoszczędzić, a zmiana biegów ... więcejza pomocą łopatek jest bardzo przyjemna. Spalanie w mieście na krótkich odcinkach (Kraków) jest znacznie większe. Momentami sięga 9l/100km, ale jak tylko silnik się rozgrzeje to średnia spada do około 7.9l/100km po zakorkowanym Krakowie. Przy prędkości autostradowej 150km/h na tempomacie, średnie spalanie wychodzi około 6.4l/100km więc bardzo dobrze! ukryj
dodano 11.06.2015 przez
Jeżdżę po mieście z dużą ilością korków, raz w miesiącu pokonuję odcinek na autostradzie - ok. 300 km, jednak głównie ... więcejmiasto. Przy średniej prędkości ok. 30 km/h auto spala 8,8 l na 100km. Myślę, że można jeszcze zejść Ogólnie jestem zadowolony, super wygodny i cichy. Przebieg ok 40000 km, była jedna awaria jakiejś pompy, naprawa w ramach 3-letnej gwarancji ponad rok temu, trochę szwankuje elektronika, np. czasami przy dotykowym otwieraniu, drzwi nie reagują i trzeba otwierać z pilota. ukryj
dodano 02.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 508 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 508

Przeczytaj pozostałe 8 publikacje o Peugeot 508

Newsy o Peugeot 508

Przeczytaj pozostałe 5 newsów o Peugeot 508

Nowe Peugeot 508

nowe Peugeot 508
Peugeot 508
ceny od 96 200 zł do 152 900

Peugeot 508 Sedan Facelifting 1.6 e-THP 165KM od 2014

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

96 200 zł

Wyposażenie standardowe
Chromowana listwa ochraniająca próg bagażnika (tylko SW)
Zagłówki tylnej kanapy (x3) z regulacją wysokości
Składanie oparcia tylnej kanapy z bagażnika (tylko SW)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Look (dla SW) (2 000 zł)
Pakiet Look (dla sedana) (1 700 zł)
Pakiet Skórzany (8 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Look (dla SW) (2 000 zł)
Pakiet Look (dla sedana) (1 700 zł)
Pakiet Skórzany (8 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 16 oferty Peugeot 508

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 508

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

251

Przejechany dystans

70 490 zł

Zatankowanego paliwa

14 030 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2

Wydanych pieniędzy

639 zł

Średnie wydatki na auto

58 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

59

Wydanych pieniędzy

28 508 zł

Średnie wydatki na auto

2 592 zł

ZOBACZ 11 dzienników kosztów Peugeot 508 Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 508

Liczba wpisów: 1
Wszystko działa i narazie jestem zadowolony.
dodano 20.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 508