Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Peugeot 508

Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiązuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na płycie podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych. Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.

Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - prawy bok
Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - widok z tyłu
Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - widok z przodu
Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - widok z tyłu
Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - pełny panel przedni
Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - fotel kierowcy, widok z przodu
Peugeot 508 SW Facelifting - galeria redakcyjna (2) - kierownica

AC-sfakcja

 
87%

Pierwszy rzut oka

Przykuwa uwagę i wydaje się droższy niż jest w rzeczywistości. Stylistyczna aspiracja do segmentu premium wśród sedanów tej klasy to nic nowego. Ale Peugeot ma argumenty: design 508 jest niebanalny, zwiewny i elegancki. Przetłoczenia, linia boczna czy światła robią znakomite wrażenie.

 
85%

Co jest w środku

W środku? Dobre, bo polskie. Choć wygląd deski rozdzielczej może się podobać i to nie tylko ze względu na jej projektanta, naszego Adama Bazydłę, funkcjonalność tejże z całą „guzikologią” jest dyskusyjna. Za to materiały i wykończenie - pierwsza klasa.

 
82%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Zawieszenie 508-ki to emanacja komfortu. Ale głównie na prostej nawierzchni. Fotele przyzwoicie wyprofilowane, po raz pierwszy w Peugeocie mają wysuwane podparcia na uda. Właściwie mogą, za dopłatą.

 
75%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik w końcu na miarę auta tej klasy (w przeciwieństwie do poprzednika) mieści 545 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy ta wartość wzrasta do 1581 l. To niezły (ale nie powalający) wynik na tle konkurencji. Gorzej jest ze schowkami. Butelkę wody, portfel czy komórkę lepiej dać na przechowanie pasażerowi.

 
71%

Fajnometr ;)

U polskiego kierowcy kupującego limuzynę liczy się, by jej produkcja odbywała się na Zachodzie, ale nie za bardzo na Zachodzie. Więc nabywcy 508 większość populacji będzie przyglądać się z pytaniem: „Czemu właściwie on to zrobił?”. Hm… 508 ma charakter, pardon - charakterek. Z tym francuskim, gardłowym „r”.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo za tę cenę to zapewne najlepiej wyglądająca, najbardziej komfortowa limuzyna na rynku.

Dlaczego nie kupić?

Bo jeśli koniecznie chcesz niemieckie auto, to nie niekoniecznie warto kupować je we Francji.

Złośliwi twierdzą, że jest bardziej niemiecki niż francuski, ale nas bardziej niż tego typu skojarzenia interesuje to, jak Peugeot 508 faktycznie wygląda. A trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Jego stylizacja stanowi złoty środek pomiędzy subtelną elegancją a charakterną wyrazistością, dzięki czemu potrafi przyciągnąć wzrok i wzbudzić pożądanie. Nadwozie przeszło w 2014 roku kurację odmładzającą, której oznaki najłatwiej dostrzec z przodu.

Złego słowa nie da się też powiedzieć o stylizacji wnętrza, będącej notabene dziełem Polaka. Ładnej formie kokpitu towarzyszą zresztą wyśmienite materiały wykończeniowe, miłe zarówno dla oka, jak i w dotyku. Z miejsca kierowcy trzeba pochwalić dobrą widoczność na zewnątrz oraz znakomitą czytelność wskaźników. Skrytykować należy z kolei obsługę funkcji pokładowych, którą utrudnia zbytnio oddalony od kierującego dotykowy wyświetlacz.

Pod względem obszerności kabiny pasażerskiej oraz pojemności kufra Peugeot 508 nie jest czempionem, lecz trzyma wysoki poziom adekwatny do samochodu tej klasy. Jeśli chodzi o funkcjonalność wnętrza, z przodu brakuje skrytek, natomiast z tyłu schowków jest pod dostatkiem, a bagażnik przekonuje do siebie regularnymi kształtami i garścią przydatnych rozwiązań. Na wygodnych fotelach praktycznie nie czuć upływu kilometrów.

Skojarzenia z autami niemieckimi francuska limuzyna wywołuje też za sprawą zestrojenia podwozia. Stosunkowo sztywne nastawy sprawiają, że samochód pewnie pokonuje łuki drogi i zachowuje się przewidywalnie, ale jednocześnie ograniczają nieco skuteczność resorowania nierówności. Na plus zapiszemy komunikatywny układ kierowniczy, minus przyznamy z kolei potężnej średnicy zawracania, która przeszkadza w manewrowaniu.

Cennik Peugeota klasy średniej plasuje się gdzieś pomiędzy najtańszymi a najdroższymi konkurentami. Potencjalnego nabywcę powinno ucieszyć wyposażenie - standard jest bowiem bogaty, a wśród opcji znajdziemy wszystkie najważniejsze elementy oczekiwane od samochodu tego pokroju. Klienta chętnego na “508-kę” zmartwić może z kolei dość ograniczona oferta wersji silnikowych.

Komentarze redakcji

Powagosław: W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji.
Luzacjusz: Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508.

Wersje nadwozia Peugeot 508

Silniki Peugeot 508

Lista silników:
1.6 THP (156KM), 1.6 VTi (120KM), 1.6 e-THP (165KM), 1.6 VTi (120KM), 2.0 HYbrid4 (200KM), 1.6 HDi FAP (112KM), 1.6 HDi (115KM), 2.0 HDi (140KM), 2.0 HDi FAP (163KM), 2.0 BlueHDi (180KM), 2.0 HDi (160KM), 2.0 BlueHDi (180KM), 2.0 HDi FAP (140KM), 2.0 BlueHDi (150KM), 2.2 HDi FAP (204KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Peugeot 508

Peugeot 508 SW GT - mocna kombinacja
 
Nasz test Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi GT

Połączenie idealne. Przestronne i dobrze wykończone kombi z mocnym, a zarazem oszczędnym silnikiem Diesla pod maską. Cena Peugeota 508 SW 2.0 HDi GT może sprawiać wrażenie zaporowej, ale w pełni uzasadnia ją bogate wyposażenie.

Peugeot 508 FL - Pozytywne zmiany
 
Nasz test Peugeot 508 FL

Cykl życia współczesnych samochodów można mierzyć w "trzylatkach". Nowy model - trzy lata - lifting - trzy lata - gruntowna przebudowa lub kolejna generacja i tak dalej. Model 508 właśnie przekroczył próg pierwszej "trzylatki", więc Peugeot zaprezentował światu model po liftingu....

Peugeot 508 2.0 HDI Allure - francuska klasa średnia
 
Nasz test Peugeot 508 2.0 HDI Allure

Nie przepadasz za stylistyczną banalnością niemieckich limuzyn? Rzuć okiem na Peugeota 508. To samochód dopracowany w najmniejszych szczegółach, który pozytywnie zaskakuje komfortem oraz właściwościami jezdnymi.

Z polskim akcentem - Peugeot 508
 
Nasz test

Ostatnio moja rodzina poprosiła mnie o pomoc w znalezieniu nowego samochodu. Opel Insignia? Nie, za dużo ostatnio jej wszędzie jeździ. BMW Serii 3? Trochę drogie. Klasyczny Volkswagen Passat? Rodzinka się skrzywiła... To może Lexus IS?? Nie, bo sąsiad takiego ma... Wśród sterty katalogów zawieruszył...

Premium we francuskim wydaniu - Peugeot 508 RXH
 
Nasz test

Peugeot nie kryje swoich aspiracji. Producent ciekawie stylizowanych i dobrze wykończonych aut mierzy w segment Premium. Najdobitniejszym przykładem rosnących aspiracji jest hybrydowy model 508 RXH.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 508

Peugeot 508 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 508autoWcentrum - społeczność Peugeot 508

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 508

Peugeot 508 SW - Mops 51,61

Peugeot 508 Peugeot 508 SW 43,04

Peugeot 508 43,76

Peugeot 508 SW 45,63

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 508

speedle 30,11

hironomus 46,48

p508sw 36,94

smolarcz 50,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 508

Wrażenia przed 1 przeglądem (8 500 km zrobione)
Wrażenia przed 1 przeglądem (8 500 km zrobione) Kilometry szybko lecą i nim się obejrzymy samochód jest już stary :) Ale nie o t...
Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Minął gorący okres świąteczno, weselno (tak, bywają wesela w grudniu :), sylwest...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 508

od 96 200 zł do 152 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (165 KM): 1.6 e-THP

 

Diesel (150 - 180 KM): 2.0 BlueHDi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Peugeot 508
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 508

Peugeot 508 1.6 e-THP 165KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

ESP
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Look (dla sedana) - 1 700
Pakiet Look (dla SW) - 2 000
Pakiet Półskórzany - 6 000
Pakiet Skórzany - 8 000

Cena katalogowa

96 200

Zobacz ofertę Peugeot 508 1.6 e-THP 165KM - 4 drzwiowy sedan
 

Peugeot 508 najczęściej porównywane z:

Volkswagen Passat
1.8 TSI BlueMotion Technology (180 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI ECOTEC (163 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Peugeot 508  Acces Peugeot 508 Acces
Rocznik: 2011. Przebieg: 69 331 km. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 47 900 zł
Peugeot 508 Allure Peugeot 508 Allure
Rocznik: 2012. Przebieg: 143 789 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł

Używane Peugeot 508

Peugeot 508
2.0 diesel 140 KM
84 546 km, 2011
63 990 PLN
Peugeot 508
2.0 diesel 140 KM
8 500 km, 2013
82 900 PLN
Peugeot 508
2.0 diesel 160 KM
2013
95 900 PLN
Peugeot 508
2.0 diesel 160 KM
2013
115 200 PLN

Ocena auta Peugeot 508

Galerie Peugeot 508

Peugeot 508 RXH - galeria redakcyjna Peugeot 508 Sedan Facelifting (2015) Peugeot 508 RXH Peugeot 508 kombi Peugeot 508 Sedan 2.0 HDi FAP 163KM - galeria redakcyjna Peugeot 508 SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM - galeria redakcyjna (2) Peugeot 508 Sedan 1.6 e-HDi FAP 112KM - galeria redakcyjna Peugeot 508 SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM - galeria redakcyjna Peugeot 508 SW Facelifting (2015) Peugeot 508 sedan
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 508

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 508

Peugeot 508

29 komentarzy

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adam~Adam

Dla tych którzy się wahają jaki silnik diesla wybrać to polecam 2.0 HDI 163 KM w manualnej skrzyni 6 biegowej gdyż takie auto nie posiada filtra cząstek stałych !!! Dodam że 2.2 HDI 205 KM w manualnej skrzyni też nie ma filtra. Wszystkie pozostałe diesle tego modelu mają ten badziew. Uwaga bo te same silniki w automacie to posiadają. Mowa tu o Peugeotach 508 z rocznika 2011, a dane posiadam z instrukcji obsługi auta.

~ccc~ccc

Przejechane 9000.Wady : Obcieranie klapy bagażnika o zderzak-serwis, poprawił polakierował. Zobaczymy efekty pracy za jakieś 5000 km. I ta woda lejąca sie do bagażniko po jego otwarciu masakra

~Tomek~Tomek

Witam mam z 2012 roku PEUGEOTA 508 GT 204 konie, zrobiłem mape na 225koni i moment skoczył z 460 na 560, wszystko ladnie pieknie, ale po jakimś czasie jak jade to włacza mi sie tryb awaryjny ze usterka skrzni biegów jest, wczesniej przed mapowaniem tego nie mialem, co zalecicie? ps; gdy wlaczy mi sie tryb awaryjny wyjde zamnke samochód i po minucie wsiade i moge jechac dalej ale jak daleko to juz nie ode mnie zalezy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 935
Przejechany dystans
18 582 051 km
Zatankowanego paliwa
888 359 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 938
Wydanych pieniędzy
1 355 642 zł
Średnie wydatki na auto
1 300 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 254
Wydanych pieniędzy
1 411 589 zł
Średnie wydatki na auto
1 353 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (1 043)

Testy zderzeniowe Peugeot 508

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 508 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 508 1.6 diesel 'Active', LHD
2011

Peugeot 508
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 508

Na podstawie 119 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Lukasmasdes, dodano: 19.10.2014 21:55

średnie spalanie z 1600 km to 7 l na 100 km. Miasto trasa 50/50. Moim zdaniem to bardzo dobry wynik jak na tak duże auto. Ponoć po 10 000 km ma być jeszcze lepiej. Cena pierwszego przeglądu ma wynieść około 600 zł wię równię bardzo dobrze.

pełny raport Peugeot Sedan Facelifting 1.6 e-THP

autor: Ml, dodano: 28.08.2014 23:10

Średnie spalanie od początku wyniosło 7.4litra (50% miasto, 50% trasa). Przy delikatnej jeździe ok.80-100km/godz. można zejść w okolice 6l.

pełny raport Peugeot SW 1.6 THP

autor: Glogmak, dodano: 30.04.2012 18:05

Rewelacja :) Średnia rzeczywiste spalanie z 10 000 km 5,9 l/100 km. Jak na taką masę i mój styl jazdy to bardzo dobry wynik.

pełny raport Peugeot SW 2.0 HDi FAP

Skarbnica wiedzy o Peugeot 508

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 508

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 508
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 HDi FAP 163KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180KM