Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot 508

Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiązuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na płycie podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych. Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.

Peugeot 508 SW Facelifting BlueHDi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 508 SW Facelifting BlueHDi - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Peugeot 508 SW Facelifting BlueHDi - galeria redakcyjna - widok z przodu
Peugeot 508 SW Facelifting BlueHDi - galeria redakcyjna - lewy bok
Peugeot 508 RXH - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Peugeot 508 RXH - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Peugeot 508 RXH - galeria redakcyjna - kierownica

AC-sfakcja

 
87%

Pierwszy rzut oka

Przykuwa uwagę i wydaje się droższy niż jest w rzeczywistości. Stylistyczna aspiracja do segmentu premium wśród sedanów tej klasy to nic nowego. Ale Peugeot ma argumenty: design 508 jest niebanalny, zwiewny i elegancki. Przetłoczenia, linia boczna czy światła robią znakomite wrażenie.

 
85%

Co jest w środku

W środku? Dobre, bo polskie. Choć wygląd deski rozdzielczej może się podobać i to nie tylko ze względu na jej projektanta, naszego Adama Bazydłę, funkcjonalność tejże z całą „guzikologią” jest dyskusyjna. Za to materiały i wykończenie - pierwsza klasa.

 
82%

Jak bardzo Ci wygodnie?

Zawieszenie 508-ki to emanacja komfortu. Ale głównie na prostej nawierzchni. Fotele przyzwoicie wyprofilowane, po raz pierwszy w Peugeocie mają wysuwane podparcia na uda. Właściwie mogą, za dopłatą.

 
75%

Praktycznie rzecz biorąc

Bagażnik w końcu na miarę auta tej klasy (w przeciwieństwie do poprzednika) mieści 545 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy ta wartość wzrasta do 1581 l. To niezły (ale nie powalający) wynik na tle konkurencji. Gorzej jest ze schowkami. Butelkę wody, portfel czy komórkę lepiej dać na przechowanie pasażerowi.

 
71%

Fajnometr ;)

U polskiego kierowcy kupującego limuzynę liczy się, by jej produkcja odbywała się na Zachodzie, ale nie za bardzo na Zachodzie. Więc nabywcy 508 większość populacji będzie przyglądać się z pytaniem: „Czemu właściwie on to zrobił?”. Hm… 508 ma charakter, pardon - charakterek. Z tym francuskim, gardłowym „r”.

Jednym zdaniem

Dlaczego kupić?

Bo za tę cenę to zapewne najlepiej wyglądająca, najbardziej komfortowa limuzyna na rynku.

Dlaczego nie kupić?

Bo jeśli koniecznie chcesz niemieckie auto, to nie niekoniecznie warto kupować je we Francji.

Kiedy Peugeot pokazał prototypowy model SR1 już było wiadomo, że francuską markę czeka istna rewolucja stylistyczna. Designerzy postanowili bowiem raz na zawsze odejść od masywnych, „nadmuchanych” kształtów i agresywnie zaprojektowanych detali, a zamiast tego zaproponować klasyczne, dostojne formy i szczegóły łączące nowoczesność z elegancją. Według właśnie tej formuły styliści zaprojektowali model 508. Efekt? Mimo niemałych rozmiarów nadwozia auto prezentuje się bardzo zgrabnie, a dzięki poszczególnym elementom opracowanym z wyczuciem smaku całość zachwyca swoją subtelności i budzi pożądanie.

Poczucie obcowania z ekskluzywną limuzyną nie mija, gdy zaglądamy do wnętrza. Zasługa w tym jednak nie tylko jego stylizacji (a propos będącej dziełem Polaka, Adama Bazydło), lecz przede wszystkim jakości wykończenia nieosiągalnej dla aut konkurencji. Zastosowane materiały to absolutna ekstraliga, a znalezienie uchybień w kwestii montażu to zadanie wręcz niewykonalne. Kokpit ma też jednak swoje minusy – w zajęciu prawidłowej pozycji za kierownicą przeszkadza niewystarczający zakres regulacji fotela, a efektywną obsługę utrudnia duża liczba małych przycisków. Za to czytelność zegarów i wyświetlacza umiejscowionego na konsoli jest bez zarzutu.

„508-ki” nie polecimy niestety tym, którzy wybierając samochód klasy średniej sugerują się przede wszystkim jego przestronnością. W obu rzędach siedzeń miejsca jest niby całkiem dużo, ale po tak pokaźnych rozmiarach (m.in. długim rozstawie osi) moglibyśmy spodziewać się czegoś więcej. Peugeot ustępuje swoim bezpośrednim rywalom również w kwestii obszerności bagażnika – niezależnie czy bierzemy pod uwagę sedana, czy też kombi, pojemność kufra okazuje się jedynie przeciętna. Plusem części pasażerskiej wnętrza są wygodne siedzenia, zaś atutami przedziału bagażowego – foremne kształty i wysoka ładowność.

Choć francuskie limuzyny kojarzymy zwykle z miękko zestrojonym zawieszeniem, w układzie jezdnym 508 znalazły się sztywne nastawy. Mimo to, na komfort nie można narzekać – zawieszenie pracuje cicho i jedynie większe przeszkody sprawiają, że drgania przenoszone są do kabiny. Na uznanie zasługuje stabilność auta podczas jazdy na wprost oraz zachowanie podwozia na zakrętach. Niczego sobie okazuje się układ kierowniczy.

Cena podstawowej wersji 508 kształtuje się na podobnym poziomie, co u konkurencji. Na korzyść Peugeota przemawia fakt, że bazowy model ma mocną jednostkę napędową i niezłe wyposażenie seryjne (z poduszkami czołowymi, bocznymi i kurtynowymi, klimatyzacją, jak i pełną „elektryką”). Potencjalnych nabywców ucieszyć powinna dostępność wielu ekskluzywnych opcji takich jak asystent parkowania, 4-strefowa klimatyzacja automatyczna, ogrzewanie postojowe czy 19-calowe obręcze aluminiowe.

Komentarze redakcji

Powagosław: W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji.
Luzacjusz: Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508.

Wersje nadwozia Peugeot 508

Silniki Peugeot 508

Lista silników:
1.6 VTi (120KM), 1.6 e-THP (165KM), 1.6 VTi (120KM), 1.6 THP (156KM), 2.0 HYbrid4 (200KM), 1.6 HDi FAP (112KM), 1.6 HDi (115KM), 2.0 HDi (160KM), 2.0 BlueHDi (180KM), 2.0 HDi FAP (140KM), 2.0 HDi (140KM), 2.0 HDi FAP (163KM), 2.2 HDi FAP (204KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Peugeot 508

Peugeot 508 FL - Pozytywne zmiany
 
Nasz test Peugeot 508 FL

Cykl życia współczesnych samochodów można mierzyć w "trzylatkach". Nowy model - trzy lata - lifting - trzy lata - gruntowna przebudowa lub kolejna generacja i tak dalej. Model 508 właśnie przekroczył próg pierwszej "trzylatki", więc Peugeot zaprezentował światu model po liftingu....

Peugeot 508 2.0 HDI Allure - francuska klasa średnia
 
Nasz test Peugeot 508 2.0 HDI Allure

Nie przepadasz za stylistyczną banalnością niemieckich limuzyn? Rzuć okiem na Peugeota 508. To samochód dopracowany w najmniejszych szczegółach, który pozytywnie zaskakuje komfortem oraz właściwościami jezdnymi.

Z polskim akcentem - Peugeot 508
 
Nasz test

Ostatnio moja rodzina poprosiła mnie o pomoc w znalezieniu nowego samochodu. Opel Insignia? Nie, za dużo ostatnio jej wszędzie jeździ. BMW Serii 3? Trochę drogie. Klasyczny Volkswagen Passat? Rodzinka się skrzywiła... To może Lexus IS?? Nie, bo sąsiad takiego ma... Wśród sterty katalogów zawieruszył...

Premium we francuskim wydaniu - Peugeot 508 RXH
 
Nasz test

Peugeot nie kryje swoich aspiracji. Producent ciekawie stylizowanych i dobrze wykończonych aut mierzy w segment Premium. Najdobitniejszym przykładem rosnących aspiracji jest hybrydowy model 508 RXH.

Pomieszanie z poplątaniem - Peugeot 508 RXH

Twórcy współczesnych samochodów dwoją się i troją, aby w jednym aucie zaproponować zalety charakterystyczne dla najróżniejszych segmentów rynku, łącząc w tym celu zgoła odmienne koncepcje stylistyczne czy rozwiązania techniczne. I choć w opinii wielu takie "samochody do wszystkiego" są w zasadzie...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 508

Peugeot 508 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot 508autoWcentrum - społeczność Peugeot 508

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 508

Peugeot 508 Allure 66,38

Peugeot 508 42,15

Peugeot 508 SW 45,21

Peugeot 508 SW - Mops 54,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 508

speedle 31,14

Starless 30,13

smolarcz 48,53

hironomus 49,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 508

Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Minął gorący okres świąteczno, weselno (tak, bywają wesela w grudniu :), sylwest...
Wrażenia przed 1 przeglądem (8 500 km zrobione)
Wrażenia przed 1 przeglądem (8 500 km zrobione) Kilometry szybko lecą i nim się obejrzymy samochód jest już stary :) Ale nie o t...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 508

od 81 000 zł do 148 900

Dostępne silniki

Benzyna (120 - 165 KM): 1.6 VTi , 1.6 e-THP

 

Diesel (115 - 180 KM): 1.6 e-HDi, 2.0 BlueHDi, 2.0 HDi

Skrzynie biegów

automatyczna: 6-stopniowa

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Peugeot 508
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 508

Peugeot 508 1.6 e-THP 165KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

ESP
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Look (dla sedana) - 1 700
Pakiet Look (dla SW) - 2 000
Pakiet Półskórzany - 6 000
Pakiet Skórzany - 8 000

Cena katalogowa

96 200

Zobacz ofertę Peugeot 508 1.6 e-THP 165KM - 4 drzwiowy sedan
 

Peugeot 508 najczęściej porównywane z:

Renault Laguna
2.0 dCi (130 KM)
Citroen DS5
1.6 THP (200 KM)
Audi A4
2.0 TDI clean diesel (190 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot 508

Peugeot 508
2.0 diesel 140 KM
84 546 km, 2011
63 990 PLN
Peugeot 508
2.0 diesel 140 KM
8 500 km, 2013
82 900 PLN
Peugeot 508
2.0 diesel 160 KM
2013
95 900 PLN
Peugeot 508
2.0 diesel 160 KM
2013
115 200 PLN

Ocena auta Peugeot 508

Galerie Peugeot 508

Peugeot 508 Sedan 2.0 HDi FAP 163KM - galeria redakcyjna Peugeot 508 RXH Peugeot 508 sedan Peugeot 508 Sedan 1.6 e-HDi FAP 112KM - galeria redakcyjna Peugeot 508 SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM - galeria redakcyjna Peugeot 508 Sedan Facelifting (2015) Peugeot 508 kombi Peugeot 508 RXH Facelifting (2015) Peugeot 508 RXH - galeria redakcyjna Peugeot 508 SW Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 508

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 508

Peugeot 508

29 komentarzy

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adam~Adam

Dla tych którzy się wahają jaki silnik diesla wybrać to polecam 2.0 HDI 163 KM w manualnej skrzyni 6 biegowej gdyż takie auto nie posiada filtra cząstek stałych !!! Dodam że 2.2 HDI 205 KM w manualnej skrzyni też nie ma filtra. Wszystkie pozostałe diesle tego modelu mają ten badziew. Uwaga bo te same silniki w automacie to posiadają. Mowa tu o Peugeotach 508 z rocznika 2011, a dane posiadam z instrukcji obsługi auta.

~ccc~ccc

Przejechane 9000.Wady : Obcieranie klapy bagażnika o zderzak-serwis, poprawił polakierował. Zobaczymy efekty pracy za jakieś 5000 km. I ta woda lejąca sie do bagażniko po jego otwarciu masakra

~Tomek~Tomek

Witam mam z 2012 roku PEUGEOTA 508 GT 204 konie, zrobiłem mape na 225koni i moment skoczył z 460 na 560, wszystko ladnie pieknie, ale po jakimś czasie jak jade to włacza mi sie tryb awaryjny ze usterka skrzni biegów jest, wczesniej przed mapowaniem tego nie mialem, co zalecicie? ps; gdy wlaczy mi sie tryb awaryjny wyjde zamnke samochód i po minucie wsiade i moge jechac dalej ale jak daleko to juz nie ode mnie zalezy.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
20 747
Przejechany dystans
12 671 546 km
Zatankowanego paliwa
773 422 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 475
Wydanych pieniędzy
1 175 673 zł
Średnie wydatki na auto
1 278 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 480
Wydanych pieniędzy
1 227 075 zł
Średnie wydatki na auto
1 334 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (920)

Testy zderzeniowe Peugeot 508

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 508 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 508 1.6 diesel 'Active', LHD
2011

Peugeot 508
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 508

Na podstawie 87 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Wojtek Katowice, dodano: 07.10.2013 22:25

Benzyna turbo musi spalić w mieście 8 do 9l. Na trasie do 130km/h spala niewiele, a osiągi przyzwoite. Moje jest na gwarancji, na razie bez bólu. Ceny - średnie, na tle innych franc/włoskich wypada OK.

pełny raport Peugeot SW 1.6 THP

autor: zetafon, dodano: 30.03.2014 18:27

nie ponosilem znaczacych kosztow - okresowe przeglady i wymiany eksploatacyjne w ASO wcale nie splukuja kieszenie (jak w poprzednim japonczyku)

pełny raport Peugeot Sedan 1.6 THP

autor: Ml, dodano: 28.08.2014 23:10

Średnie spalanie od początku wyniosło 7.4litra (50% miasto, 50% trasa). Przy delikatnej jeździe ok.80-100km/godz. można zejść w okolice 6l.

pełny raport Peugeot SW 1.6 THP

Skarbnica wiedzy o Peugeot 508

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 508

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot 508
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Peugeot 508 2.0 HDi FAP 163KM