Szukaj

Informacje o Peugeot 508 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Klasa średnia
Model klasy średniej (segment D) produkowany od 2011 roku. W ofercie francuskiej marki zastąpił nie tylko Peugeota 407, ale i większego 607, flagowy model marki. Z kolei historycznie, 508 nawiązuje do popularnego modelu 504 z lat 1968-83. Koncepcyjnymi pierwowzorami auta były prototypy „5 by Peugeot” oraz SR1. 508 zbudowano na płycie podłogowej nowego Citroena C5, z którym dzieli wiele innych rozwiązań technicznych. Powstała też uterenowiona wersja kombi modelu, którą nazwano 508 RXH.
czytaj więcej
Powagosław
W przeciwieństwie do modelu 608, 508-ka emanuje wszystkimi cechami, jakimi powinno charakteryzować się auto segmentu D z wyższymi aspiracjami. Jest eleganckie i dynamiczne, bardzo zgrabne, wręcz majestatyczne z każdej strony. 508 wysoko zawiesił poprzeczkę konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Francuzi mający bzika na punkcie swojej tożsamości i tradycji, Francuzi, którym nadal wydaje się, że francuski to najważniejszy międzynarodowy język świata, a ich kraj to największa potęga globu, zbudowali właśnie piękną limuzynę w stylu absolutnie niefrancuskim. Niech żyje włosko-niemiecki Peugeot 508. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~maciek2031
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
Witam, Zazwyczaj przy wyborze auta posiłkuje się komentarzami zamieszczanymi na tym forum, wiec postanowiłem wpisać swoją opinię. Auto godne polecenia, po prostu nie wiem skąd biorą się złe opinie dla tego silnika, jestem mega zadowolony spalanie w mieście 8,7l /100km przy jeździe wcale nie ekonomicznej normalnej dynamicznej ale też bez przesady to limuzyna. Wygodne, eleganckie i świetnie wyposażone, jeżeli będziemy o nie dbali odwdzięczy się bezawaryjnością oraz ekonomią. Gorąco polecam auto z tą jednostką napędową.
4,6
~roman112
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
Użytkuję auto z przebiegiem 180 tys. silnik chodzi ładnie, równo, bez turbo dziury przyspiesza, w kabinie jest cichutko,czasem zafaluje na wolnych obrotach i to wszystkie mankamenty. Ma specyficzną pracę na wolnych obrotach- leciutko cyka jak świerszcz. To jego normalna praca Natomiast są to silniki wymagające dobrego serwisu, a nie pana Józka z garażem, wtedy chodzą bezproblemowo, znam takich co mają już drugie thp i sobie chwalą. Koszt możliwych usterek jest i tak znacząco niższy niż w dieslu, ale jeśli nie stać cię na naprawy, to kup wolnossący (dotyczy wszystkich silników). Co do 508 SW jako całokształtu, trochę zbyt twarde jak na francuza zawieszenie, cichutkie , ale twarde. W środku słychać tylko roletę od bagażnika, to trzeba jakimś sposobem uciszyć. Komfort , wygoda, wartości jezdne 508 ma w najlepszej jakości, a manewrowanie jest przyjemne, jak na tak duży samochód nawet bardzo.
4,0
~Sebastian
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
Dwie strony medalu: jedna to wygoda, przestrzeń, wygląd, bogate wyposażenie z drugiej strony, awarie silnika, pompa vacum, rozrząd, łańcuch padł przy 160tys, wtyczka od klimy, plamy oleju, zjadanie oleju i zbyt słaby silnik do gabarytów. Może bym kupił jeszcze raz ale na pewno z innym silnikiem i małym przebiegiem. Raczej unikać.
Średnie spalanie dla Peugeot 508 I SW 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
Z ostatnich 10 tys. z przewagą miasta wychodzi 8,5. Samo miasto (Wrocław) w zależności od korków. W czasie ferii przy braku korków 9, w korkach bez problemu dobija do 11. Trasa z ostatniego weekendu z Wrocka do Dziwnowa (większość S3) 5 osób plus bagaże - ja wykręciłem w tamtą stronę 7,5, żona wracała i zbiła całość do 6,8 (przy prędkościach do 140km/h). Ostatnie kilka lat jeździłem dieslami 1,9 i 2.0 - tam da autostradzie przy 160 paliły 6,5, a Peugeot w benzynie przy 160 weźmie powyżej 8. Generalnie polecam auto
10,3
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
spalanie w tym samochodzie to tragedia, może z manualem lepiej sobie radzi ale z automatyczną skrzynią biegów srednie spalanie w miescie to 12litrów w normalnej jeździe. W trasie bardzo dobrze sie sprawdza ostatnie 400km troche autostrady troche wyprzedzanie spalanie ok 7,3l wiec nawet okej ogólnie auto godne polecenia jednak polecam z silnikiem diesla :)))) Silnik dość nieudany naprawy drogie- silnik bmw
9,1
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
Zanim kupiłem to auto czytałem o spalaniach średnich rzędu 8-9L/100km - w co nie chciało mi się wierzyć - no i faktycznie, żeby normalnie przemieszczać się po mieście w sposób "od świateł do świateł" to trzeba przyjąć spalanie nawet 11L/100km, natomiast na trasie to już bardzo ładnie bo z tempomatem przy 140km/h to wychodzi nawet poniżej 7L. Tak czy owak - bardzo polecam!

Usterki Peugeot 508 I

Liczba wpisów: 13
Drżenie kierownicy i pedałów
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2011-2014
  • inne
Witam. Jeśli to możliwe proszę o pomoc w wyjaśnieniu mojego problemu z samochodem. Otóż na jałowym biegu jak i w trakcie jazdy wyczuwam drżenie kierownicy i pedałów co obniża komfort jazdy. Odczuwalne jest też na siedzeniu pasażera. W serwisie mówią że to normalne /przebieg 153000 km/ i nie mogą znaleźć przyczyny. Może już ktoś opisywał podobny problem i znana jest przyczyna i wiadomo jak ją usunąć. Ja rozumiem że samochód ma przejechane sporo km ale nie zakładam aby wszystkie samochody z podobnym przebiegiem albo i większym doprowadzały do drgania kierownicy i pedałów i aby było to "normalne" Jestem drugim właścicielem. Samochód bezwypadkowy/sprawdzony/ z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Włodzimierz Brujewicz
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Bagażnik elektryczny
  • Peugeot 508 I SW 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Witam. Mam problem z otwieraniem i zamykaniem bagażnika elektrycznego. Po automatycznym otwarciu bagażnika bagażnik nie chce się zamknąć. Przed wymiana akumulatora bagażnik w ogóle się nie otwierał. Po wymianie aku otwiera się ale nie zamyka. Czy problem może być w tym jak bagażnik został otwarty i zamknięty ręczne?
Oczekuje na rozwiązanie
Falujące obroty
  • Peugeot 508 I Sedan Facelifting 1.6 e-THP 165KM 121kW 2014-2015
  • silnik
  • 88 tys. km
Witam, może ktoś z was pomoże. Przy hamowaniu silnikiem przy około 3 tys obrotów (zarówno na 2, 3 w biegu) słyszę falowanie obrotów. Tak jakbym dodawał delikatnie gazu i odpuszczał na przemian. Dodatkowo mam wrażenie, że wraz z tym objawem pojawiło się delikatne szarpanie podczas ruszania na 1 biegu przy zimnym silniku. Prośba o pomoc. Może ktoś z was spotkał się z czymś takim. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 508 I SW