Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Mały samochód dostawczy należący do segmentu kombivanów produkowany od 1996 roku. Jeden z pierwszych modeli tej klasy na rynku, razem z bliźniaczym Citroenem Berlingo, autem drugiej marki należącej do koncernu PSA. Początkowo Partner częściowo opierał się na elementach innych samochodów Peugeota, m. in. 306 i 405. Obecna od 2008 roku na rynku druga generacja auta spokrewniona jest natomiast z Citroenem C4 Picasso. Choć główne przeznaczenie modelu jest typowo użytkowe, Partner jest również dostępny w wersji osobowej Tepee dostosowanej do wymagań rodzinnego vana.

Generacje Peugeot Partner

Partner II

Spoglądając na Partnera z zewnątrz nietrudno rozpoznać jego przynależność klasową – to typowy „dostawczak” z dwubryłową karoserią wystylizowaną w oparciu o nieskomplikowane kształty. Nieco atrakcyjności dodają nadwoziu masywny, mocno zaokrąglony pas przedni, wyraźnie zaznaczone nadkola czy mocno wyprofilowana klapa bagażnika, choć i tak nie są w stanie ukryć prawdziwego charakteru auta. Czy to jednak komuś przeszkadza? Raczej nie.

Kwadratowe formy zewnętrzne swoje zalety odsłaniają wewnątrz. Choć Partner nie jest najprzestronniejszym modelem w swojej klasie, gwarantuje podróżnym imponującą ilość miejsca. Cieszy drugi rząd siedzeń, który jest łatwo dostępny dzięki przesuwanym drzwiom i wygodny dzięki zastosowaniu oddzielnych foteli. Za dopłatą dostępny jest nawet trzeci rząd siedzeń, w którym zmieszczą się nie tylko dzieci. Jak na auto tego typu przystało, bagażnik może pochwalić się ogromną pojemnością oraz perfekcyjną foremnością. Szkoda tylko, że dostęp do kufra „broni” wielka, ciężka i zazwyczaj brudna tylna pokrywa unoszona do góry.

Po kokpicie Peugeota widać użytkowy charakter pojazdu. Kierowca siada na wyjątkowo wysoko zamontowanym fotelu, a przed sobą widzi deskę rozdzielczą, która łączy nieciekawe wzornictwo z tanimi materiałami wykończeniowymi. Samo spasowanie kokpitu okazuje się na szczęście nienaganne, podobnie zresztą jak czytelność zestawu wskaźników. Zastrzeżenia trzeba natomiast skierować ku rozplanowaniu elementów obsługi – do przycisków umieszczonych za drążkiem skrzyni biegów naprawdę trudno dosięgnąć. Podróżowaniu autem sprzyja doskonała widoczność oraz przyzwoite wycieszenie.

Mając na uwadze pierwotne przeznaczenie Partnera oraz jego prostą konstrukcję, trudno narzekać na oferowane właściwości trakcyjne i komfort resorowania. Wiadomo, że w obu kwestiach auto nie dorówna zwykłej „osobówce”, ale mimo to zachowanie na zakrętach, jak i skuteczność pochłaniania nierówności stoją na dobrym poziomie. Podobnie ma się sprawa z pracą układu kierowniczego i hamulców – do doskonałości im daleko, ale większych powodów do narzekań brak.

Dostawczo-osobowa propozycja spod znaku lwa nie jest przesadnie droga, ale zupełnie rozczarowuje oferowanym wyposażeniem. Dopłacać trzeba za tak „oczywiste” elementy jak centralny zamek sterowany pilotem, roleta bagażnika, boczne airbagi czy ESP. Bez dopłaty nie dostaniemy ponadto prawych drzwi tylnych.

Partner I

Jeżeli szukasz samochodu, który na co dzień miałby służyć do transportu ładunków, a od czasu do czasu do rodzinnych wypraw za miasto, to Partner powinien sprostać Twoim wymaganiom. Może i jest niezbyt urodziwy, a jego wnętrze zostało wykonane z tanich materiałów, jednak to zarówno pakowne auto dostawcze, jak i całkiem wygodny samochód rodzinny. Co ważne, to również bardzo funkcjonalny pojazd, głównie za sprawą niezliczonej ilości schowków i skrytek umieszczonych w kabinie.

Pod maską użytkowo-osobowego Peugeota królują oczywiście diesle. Do wyboru mamy cztery tego typu silniki - 1.8D i 1.9D, które są powolne, niespecjalnie oszczędne, ale imponująco wytrzymałe oraz 1.6 HDi oraz 2.0 HDi, które pracują kulturalnie, zapewniają złoty środek pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak są kosztowne w obsłudze. Z motorów benzynowych najgodniejszy polecenia jest wariant 1.6 - trwały, żwawy i nadający się do pracy na LPG. Niestety, auto mocno przechyla się podczas pokonywania zakrętów.

Za sprawą nieskomplikowanej budowy, a przede wszystkim niskim cenom znakomitej większości części, eksploatacja Peugeota Partnera I. generacji nie powinna nadszarpnąć domowego budżetu. Niezawodność francuskiego auta jest jednak przeciętna - w układzie napędowym występują wycieki, silniki HDi cierpią na przypadłości typowe dla nowoczesnych diesli, zawieszenie okazuje się niezbyt trwałe, a elektryka lubi płatać figle. Na rynku wtórnym egzemplarzy jest sporo, jednak intensywna eksploatacja większości z nich utrudnia odnalezienie odpowiedniego auta.

Komentarze redakcji

Powagosław: W wersji dostawczej praktyczny i estetyczny. W wersji osobowej nie mniej estetyczny, a do tego nie mniej praktyczny. Nie wiadomo tylko, dlaczego wszystkim bardziej podoba się Berlingo…
Luzacjusz: Nazwanie samochodu „Partner” to ocieranie się o fałszywy sylogizm. Bo dla mnie to taki partner, jak funkcja drzemki w alarmie przeciwpożarowym. A do tego ta dwuznaczność: „Mam małą firmę i dorobiłem się sześciu Partnerów”. Ale co tam, niech żyje tolerancja.

Publikacje o Peugeot Partner

Peugeot Partner Tepee - dla rodziny, dla firmy
 
Nasz test Peugeot Partner Tepee Active 1.6 HDI

Francuski kombivan z silnikiem 1.6 HDI jest przestronny, funkcjonalny i oszczędny. Sprawdzi się w roli samochodu dla firmy, jak również auta dla rodziny bądź osób prowadzących aktywny tryb życia. Liczne zalety Peugeota Partnera Tepee ułatwiają przymknięcie oka na pewne mankamenty.

Partner ważny w biznesie

Przedstawiciele tzw. drobnej przedsiębiorczości, sklepikarze czy właściciele punktów usługowych, i kurierzy często poszukują pojazdu, który połączy w sobie cechy samochodu dostawczego z autem miejskim. Dziesięć lat temu taką praktycznie nową klasę pojazdów stworzyli dwaj francuscy producenci w tym Peugeot.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot Partner

Peugeot Partner na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot PartnerautoWcentrum - społeczność Peugeot Partner

najwyższe oktanyAuta - Peugeot Partner

Peugeot Partner 44,64

Peugeot Partner Escapade - Muflon 62,05

Peugeot Partner Tepee 62,13

Peugeot Partner 31,45

Peugeot Partner 43,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot Partner

imtmmarcin 30,08

p-a-d-k 91,40

mikusf 30,00

slawekpay 30,04

skala03 50,19

zlosnik 64,36

sienek86 42,26

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot Partner

Rysy (ale nie góry)
Rysy (ale nie góry) Wczoraj jechałem do Radomia. Wyjazd był podyktowany poszukiwaniem wózka niemowl...
Podbieranie paliwa
Podbieranie paliwa 28.04.2013r. Tydzień temu przeprowadziłem test swojego samochodu na długiej t...
Sprzedaż Partnera i podsumowanie przy przebiegu 247 kkm. silnik HDi trwałą jednostką
Sprzedaż Partnera i podsumowanie przy przebiegu 247 kkm. silnik HDi trwałą jednostką Nadszedł czas sprzedaży Partnera po jednym roku 11 miesięcy i 15 dni przebyłem n...
płakać mi się chce....
płakać mi się chce.... No niestety, ale partnerek sypie się dalej.... :( Po ostatnich dużych naprawach...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot Partner

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot Partner
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot Partner

Peugeot Partner

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot Partner
 

Peugeot Partner najczęściej porównywane z:

Opel Meriva
1.4 Turbo ECOTEC (120 KM)
Nissan Note
1.2 DIG-S (98 KM)
Hyundai ix20
1.4 CRDi (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Peugeot Partner Van Presence Peugeot Partner Van Presence
Rocznik: 2012. Przebieg: 109 000 km. Silnik: 1.6 66KM .
Cena: 36 900 zł 36 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Peugeot Partner Trende Peugeot Partner Trende
Rocznik: 2011. Przebieg: 101 660 km. Silnik: 1.6 68KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot Partner

Peugeot Partner
1.6 diesel 90 KM
77 300 km, 2008
26 900 PLN
Peugeot Partner
2.0 diesel 66 KM
228 000 km, 2004
9 900 PLN
Peugeot Partner
1.6 diesel 66 KM
139 000 km, 2009
28 000 PLN
Peugeot Partner
1.6 diesel 92 KM
2013
59 400 PLN

Ocena auta Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 37 opinii
  • 3,65
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00

Wybrane opinie

Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

Generalnie jest naprawdę nieźle. Auto, jak każdy samochód ma swoje wady, ale nie są one nie do przyjęcia. Jeśli komuś zależy na pojemnym i ekonomicznym aucie z świetnym dostępem do części zamiennych i niemałą tolerancją na niewielkie niespodzianki, to jak najbardziej polecam.

dodał: Hendryk
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

Ogólnie z samochodu jestem zadowolony i uważam, że wówczas to był dobry wybór, konkurencja Renault Kango trochę mniejszy Berlingo kazali mi czekać na wybraną wersję 4 m-ce. Bardzo przyjemny silnik, wygodny, dłuższe wyjazdy na wakacje nie były żadnym problemem.

dodał: elwat@op.pl
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

auto inne od wszystkich, pakowne, dziwne, ale nie polecam jako samochodu rodzinnego... tylko do pracy... wtedy pełny poziom zadowolenia z samochodu!!! i wówczas jest OK!

dodał: Bart
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

zrobiłem nim dopiero 5 tyś km i mam go od niecałych 2 m-cy narazie mnie nie zawodzi wymieniłem oleje i filtry leje rope i tylko jazda

dodał: szymonnak
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

Zrobiłem dopiero nim 30000 km, ale jestem pomimo kilku drobnych napraw bardzo zadowolony.

dodał: Qbuś71

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Peugeot Partner

Peugeot Partner II Peugeot Partner 2.0 HDi 190 C - galeria redakcyjna Peugeot Partner Peugeot Partner II Furgon Facelifting Peugeot Partner II Tepee Facelifting 1.6 HDi 92KM - galeria redakcyjna Peugeot Partner II Tepee Peugeot Partner Tepee Facelifting
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot Partner

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot Partner

Peugeot Partner

137 komentarzy

113 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~a.m~a.m

Do ~Mam okazję kupic Partnera : MARIO !!!kup sobie OPLA a jak chcesz sam naprawiać i mieć nowe części ----to kup FIATA nie dozajeb---a pozdrawiam Ania M.

~mario~mario

mam partnera 1.9.disel 2001r.mam problem po planowaniu głowicy zanika mi wspomaganie hamulca na wolnych obrotach pomóżcie co robic

~nico~nico

Przestało działać centralne zamykanie.Co za przyczyna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
21 484
Przejechany dystans
13 452 497 km
Zatankowanego paliwa
800 519 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 590
Wydanych pieniędzy
1 215 560 zł
Średnie wydatki na auto
1 289 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 678
Wydanych pieniędzy
1 270 236 zł
Średnie wydatki na auto
1 347 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (943)

Testy zderzeniowe Peugeot Partner

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot Partner przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot Partner
2014

Peugeot Partner
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Na podstawie 54 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mopek, dodano: 17.02.2010 20:33

Tutaj Partner sprawuje się rewelacyjnie. W największe mrozy rozgrzewałem silnik 10-15min przed jazdą a spalanie po mieści wyszło 7litrów. Normalnie po mieście ok. 6l. trasa zawsze 5l (tylko na autostradzie wyszło 6l)

pełny raport Peugeot Furgon 1.6 HDi

autor: Sebastian B...., dodano: 16.02.2008 17:31

Hmmm....no właśnie - do tego co deklaruje producent swobodnie można dorzucić litr. Mam umiarkowanie ciężką nogę, a na trasie nauczyłem się wyprzedzać bez redukcji. Rzadko przekraczam 130. I właściwie na trasie sporadycznie schodzę poniżej 6l - głównie nocą bądż w trudnych warunkach (śnieg/obfity deszcz). Co do napraw - brak. Koszt pierwszego przeglądu 497zł - wymienili podobno dodatkowo 2 żarówki z postojowych. O tyle ciekawe,że nie widziałem, żeby się przepaliły.

pełny raport Peugeot Furgon 1.6 HDi

autor: Piotrek, dodano: 05.11.2011 08:40

Części oryginalne kupione w ASO ze zniżkami lub dostępne w innych sklepach są naprawdę nie wygórowane. Warto dać parę złotych więcej na oryginalne elementy jak i materiały eksploatacyjne, bo odbija się to na bezawaryjnej długiej pracy samochodu. Warto lać lepsze paliwa typu premium - silnik żwawiej pracuje i dodatkowo oszczędza się pompę wysokiego ciśnienia - element wrażliwy na paliwo niskiej jakości.

pełny raport Peugeot Furgon 2.0 HDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot Partner I Furgon 2.0 HDi 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot Partner, oglądali także