Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Mały samochód dostawczy należący do segmentu kombivanów produkowany od 1996 roku. Jeden z pierwszych modeli tej klasy na rynku, razem z bliźniaczym Citroenem Berlingo, autem drugiej marki należącej do koncernu PSA. Początkowo Partner częściowo opierał się na elementach innych samochodów Peugeota, m. in. 306 i 405. Obecna od 2008 roku na rynku druga generacja auta spokrewniona jest natomiast z Citroenem C4 Picasso. Choć główne przeznaczenie modelu jest typowo użytkowe, Partner jest również dostępny w wersji osobowej Tepee dostosowanej do wymagań rodzinnego vana.

Generacje Peugeot Partner

Partner II

Spoglądając na Partnera z zewnątrz nietrudno rozpoznać jego przynależność klasową – to typowy „dostawczak” z dwubryłową karoserią wystylizowaną w oparciu o nieskomplikowane kształty. Nieco atrakcyjności dodają nadwoziu masywny, mocno zaokrąglony pas przedni, wyraźnie zaznaczone nadkola czy mocno wyprofilowana klapa bagażnika, choć i tak nie są w stanie ukryć prawdziwego charakteru auta. Czy to jednak komuś przeszkadza? Raczej nie.

Kwadratowe formy zewnętrzne swoje zalety odsłaniają wewnątrz. Choć Partner nie jest najprzestronniejszym modelem w swojej klasie, gwarantuje podróżnym imponującą ilość miejsca. Cieszy drugi rząd siedzeń, który jest łatwo dostępny dzięki przesuwanym drzwiom i wygodny dzięki zastosowaniu oddzielnych foteli. Za dopłatą dostępny jest nawet trzeci rząd siedzeń, w którym zmieszczą się nie tylko dzieci. Jak na auto tego typu przystało, bagażnik może pochwalić się ogromną pojemnością oraz perfekcyjną foremnością. Szkoda tylko, że dostęp do kufra „broni” wielka, ciężka i zazwyczaj brudna tylna pokrywa unoszona do góry.

Po kokpicie Peugeota widać użytkowy charakter pojazdu. Kierowca siada na wyjątkowo wysoko zamontowanym fotelu, a przed sobą widzi deskę rozdzielczą, która łączy nieciekawe wzornictwo z tanimi materiałami wykończeniowymi. Samo spasowanie kokpitu okazuje się na szczęście nienaganne, podobnie zresztą jak czytelność zestawu wskaźników. Zastrzeżenia trzeba natomiast skierować ku rozplanowaniu elementów obsługi – do przycisków umieszczonych za drążkiem skrzyni biegów naprawdę trudno dosięgnąć. Podróżowaniu autem sprzyja doskonała widoczność oraz przyzwoite wycieszenie.

Mając na uwadze pierwotne przeznaczenie Partnera oraz jego prostą konstrukcję, trudno narzekać na oferowane właściwości trakcyjne i komfort resorowania. Wiadomo, że w obu kwestiach auto nie dorówna zwykłej „osobówce”, ale mimo to zachowanie na zakrętach, jak i skuteczność pochłaniania nierówności stoją na dobrym poziomie. Podobnie ma się sprawa z pracą układu kierowniczego i hamulców – do doskonałości im daleko, ale większych powodów do narzekań brak.

Dostawczo-osobowa propozycja spod znaku lwa nie jest przesadnie droga, ale zupełnie rozczarowuje oferowanym wyposażeniem. Dopłacać trzeba za tak „oczywiste” elementy jak centralny zamek sterowany pilotem, roleta bagażnika, boczne airbagi czy ESP. Bez dopłaty nie dostaniemy ponadto prawych drzwi tylnych.

Partner I

Jeżeli szukasz samochodu, który na co dzień miałby służyć do transportu ładunków, a od czasu do czasu do rodzinnych wypraw za miasto, to Partner powinien sprostać Twoim wymaganiom. Może i jest niezbyt urodziwy, a jego wnętrze zostało wykonane z tanich materiałów, jednak to zarówno pakowne auto dostawcze, jak i całkiem wygodny samochód rodzinny. Co ważne, to również bardzo funkcjonalny pojazd, głównie za sprawą niezliczonej ilości schowków i skrytek umieszczonych w kabinie.

Pod maską użytkowo-osobowego Peugeota królują oczywiście diesle. Do wyboru mamy cztery tego typu silniki - 1.8D i 1.9D, które są powolne, niespecjalnie oszczędne, ale imponująco wytrzymałe oraz 1.6 HDi oraz 2.0 HDi, które pracują kulturalnie, zapewniają złoty środek pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak są kosztowne w obsłudze. Z motorów benzynowych najgodniejszy polecenia jest wariant 1.6 - trwały, żwawy i nadający się do pracy na LPG. Niestety, auto mocno przechyla się podczas pokonywania zakrętów.

Za sprawą nieskomplikowanej budowy, a przede wszystkim niskim cenom znakomitej większości części, eksploatacja Peugeota Partnera I. generacji nie powinna nadszarpnąć domowego budżetu. Niezawodność francuskiego auta jest jednak przeciętna - w układzie napędowym występują wycieki, silniki HDi cierpią na przypadłości typowe dla nowoczesnych diesli, zawieszenie okazuje się niezbyt trwałe, a elektryka lubi płatać figle. Na rynku wtórnym egzemplarzy jest sporo, jednak intensywna eksploatacja większości z nich utrudnia odnalezienie odpowiedniego auta.

Komentarze redakcji

Powagosław: W wersji dostawczej praktyczny i estetyczny. W wersji osobowej nie mniej estetyczny, a do tego nie mniej praktyczny. Nie wiadomo tylko, dlaczego wszystkim bardziej podoba się Berlingo…
Luzacjusz: Nazwanie samochodu „Partner” to ocieranie się o fałszywy sylogizm. Bo dla mnie to taki partner, jak funkcja drzemki w alarmie przeciwpożarowym. A do tego ta dwuznaczność: „Mam małą firmę i dorobiłem się sześciu Partnerów”. Ale co tam, niech żyje tolerancja.

Publikacje o Peugeot Partner

Peugeot Partner Tepee - dla rodziny, dla firmy
 
Nasz test Peugeot Partner Tepee Active 1.6 HDI

Francuski kombivan z silnikiem 1.6 HDI jest przestronny, funkcjonalny i oszczędny. Sprawdzi się w roli samochodu dla firmy, jak również auta dla rodziny bądź osób prowadzących aktywny tryb życia. Liczne zalety Peugeota Partnera Tepee ułatwiają przymknięcie oka na pewne mankamenty.

Partner ważny w biznesie

Przedstawiciele tzw. drobnej przedsiębiorczości, sklepikarze czy właściciele punktów usługowych, i kurierzy często poszukują pojazdu, który połączy w sobie cechy samochodu dostawczego z autem miejskim. Dziesięć lat temu taką praktycznie nową klasę pojazdów stworzyli dwaj francuscy producenci w tym Peugeot.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot Partner

Peugeot Partner na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot PartnerautoWcentrum - społeczność Peugeot Partner

najwyższe oktanyAuta - Peugeot Partner

Peugeot Partner 48,97

Peugeot Partner Mistral 35,92

Peugeot Partner Plemnik 32,13

Peugeot Partner Sanrz Tropez 1.4 75,44

Peugeot Partner 72,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot Partner

Morcom 30,00

marcinek_ka 45,58

a_zabr 30,09

zlosnik 69,33

slawekpay 30,04

skala03 49,29

wotold 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot Partner

Wymiana żarówek podświetlenia regulacji nawiewu powietrza - krótka instrukcja
Wymiana żarówek podświetlenia regulacji nawiewu powietrza - krótka instrukcja Poniżej przedstawiam krótką instrukcję wymiany żarówek jak w tytule. Czas wykona...
Złamany bagnet oleju który wpadł do miski olejowej
Złamany bagnet oleju który wpadł do miski olejowej Wpis trochę zaległy gdyż przytrafiło mi się to 4 tygodnie temu. Otóż, podczas p...
płakać mi się chce....
płakać mi się chce.... No niestety, ale partnerek sypie się dalej.... :( Po ostatnich dużych naprawach...
małe podsumowanie - przebieg 200 kkm
małe podsumowanie - przebieg 200 kkm Ogólnie auto do wszystkiego; prywatnie na wypady weekendowe, na zakupy do market...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot Partner

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot Partner
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot Partner

Peugeot Partner

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot Partner
 

Peugeot Partner najczęściej porównywane z:

Opel Meriva
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
Hyundai ix20
1.4 CRDi (77 KM)
Volkswagen Caddy
2.0 TDI (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT Demonstracyjny Nissan Note DIG-S ACENTA IKEY PAKIET AUTO PAKIET SPORT
Rocznik: 2014. Przebieg: 711 km. Silnik: 1.2 98KM, benzynowy.
Cena: 67 790 zł 61 000 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Note 1.2 80KM Acenta Family Pack Demonstracyjny Nissan Note 1.2 80KM Acenta Family Pack
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 690 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 8 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Peugeot Partner

Peugeot Partner
1.6 diesel 90 KM
77 300 km, 2008
26 900 PLN
Peugeot Partner
2.0 diesel 66 KM
228 000 km, 2004
9 900 PLN
Peugeot Partner
1.6 diesel 66 KM
139 000 km, 2009
28 000 PLN
Peugeot Partner
1.6 diesel 92 KM
2013
59 400 PLN

Ocena auta Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 37 opinii
  • 3,65
  • Średnia dla segmentu
    : 0,00

Wybrane opinie

Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

Generalnie jest naprawdę nieźle. Auto, jak każdy samochód ma swoje wady, ale nie są one nie do przyjęcia. Jeśli komuś zależy na pojemnym i ekonomicznym aucie z świetnym dostępem do części zamiennych i niemałą tolerancją na niewielkie niespodzianki, to jak najbardziej polecam.

dodał: Hendryk
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

Ogólnie z samochodu jestem zadowolony i uważam, że wówczas to był dobry wybór, konkurencja Renault Kango trochę mniejszy Berlingo kazali mi czekać na wybraną wersję 4 m-ce. Bardzo przyjemny silnik, wygodny, dłuższe wyjazdy na wakacje nie były żadnym problemem.

dodał: elwat@op.pl
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

auto inne od wszystkich, pakowne, dziwne, ale nie polecam jako samochodu rodzinnego... tylko do pracy... wtedy pełny poziom zadowolenia z samochodu!!! i wówczas jest OK!

dodał: Bart
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

zrobiłem nim dopiero 5 tyś km i mam go od niecałych 2 m-cy narazie mnie nie zawodzi wymieniłem oleje i filtry leje rope i tylko jazda

dodał: szymonnak
Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi (90 KM)

Zrobiłem dopiero nim 30000 km, ale jestem pomimo kilku drobnych napraw bardzo zadowolony.

dodał: Qbuś71

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Peugeot Partner

Peugeot Partner II Tepee Facelifting 1.6 HDi 92KM - galeria redakcyjna Peugeot Partner Tepee Facelifting Peugeot Partner 2.0 HDi 190 C - galeria redakcyjna Peugeot Partner II Peugeot Partner II Furgon Facelifting Peugeot Partner II Tepee Peugeot Partner
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot Partner

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot Partner

Peugeot Partner

137 komentarzy

113 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~a.m~a.m

Do ~Mam okazję kupic Partnera : MARIO !!!kup sobie OPLA a jak chcesz sam naprawiać i mieć nowe części ----to kup FIATA nie dozajeb---a pozdrawiam Ania M.

~mario~mario

mam partnera 1.9.disel 2001r.mam problem po planowaniu głowicy zanika mi wspomaganie hamulca na wolnych obrotach pomóżcie co robic

~nico~nico

Przestało działać centralne zamykanie.Co za przyczyna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 808
Przejechany dystans
12 029 061 km
Zatankowanego paliwa
740 463 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 405
Wydanych pieniędzy
1 154 256 zł
Średnie wydatki na auto
1 310 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 231
Wydanych pieniędzy
1 176 443 zł
Średnie wydatki na auto
1 335 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (881)

Zużycie paliwa Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Na podstawie 54 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kuba, dodano: 30.07.2011 18:26

Jeżdżę głównie po pomiędzy miejscowościami. Typowe, duże miasto jak np. Poznań, Warszawa itp. bardzo rzadko. Na trasie Poznań-Zakopane potem trochę górzystej Słowacji spalił 6,4l i trzeba zaznaczyć, że jeździłem dynamicznie i nie żałowałem obrotów. Na co dzień spala 5,6l przy oszczędnej jeździe. W porównaniu masa i wielkość do pojemności i mocy silnika to uważam, że wynik jest b.dobry.

pełny raport Peugeot Tepee 1.6 HDi FAP

autor: MeHico, dodano: 28.09.2010 15:05

autko mam 2,5 roku. robie nim 15-20tys km rocznie. silnik malo dynamiczny (nie ten typ samochodu ;-) ale daje rade jesli jezdze sam bo gdy sa pasazerowie to juz wogole nie ma przyspieszenia. maxymalne spalanie: zima 2009/2010 przy -30st.C palil 11-12 l/100km w porannych warszawskich korkach.

pełny raport Peugeot Furgon 1.4

autor: krzysztof, dodano: 10.07.2010 17:18

uważam że jak na gabaryty i masę pojazdu jest ok zużycie przy umiejętnym dobraniu prędkości /obrotów silnika optymalna praca jest w obrotach 1700/ 2500 obr.na trasie prędkość 80-110 km/h bez gwałtownych przyspieszeń 4,8 l/100 na 58 l/ON 1200 km wydaje się dobrym osiągnięciem na trasie Rybnik -Lublin a w mieście przy włączonej klimie od kwietnia do lipca mieści się w 6,5 l na 100 km dodam że przebieg to 189 tyś km w lutym sprowadzony z Niemiec obecnie jest na liczniku 196 tyś km jak na razie jest OK.Dodam że po sprowadzeniu wymiana wszystkich filtrów olejów silnik skrzynia begów i rozrząd

pełny raport Peugeot Furgon 2.0 HDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot Partner Furgon 2.0 HDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot Partner I Furgon 2.0 HDi 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot Partner, oglądali także