Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Peugeot Partner

Mały samochód dostawczy należący do segmentu kombivanów produkowany od 1996 roku. Jeden z pierwszych modeli tej klasy na rynku, razem z bliźniaczym Citroenem Berlingo, autem drugiej marki należącej do koncernu PSA. Początkowo Partner częściowo opierał się na elementach innych samochodów Peugeota, m. in. 306 i 405. Obecna od 2008 roku na rynku druga generacja auta spokrewniona jest natomiast z Citroenem C4 Picasso. Choć główne przeznaczenie modelu jest typowo użytkowe, Partner jest również dostępny w wersji osobowej Tepee dostosowanej do wymagań rodzinnego vana.

Generacje Peugeot Partner

Partner II

Spoglądając na Partnera z zewnątrz nietrudno rozpoznać jego przynależność klasową – to typowy „dostawczak” z dwubryłową karoserią wystylizowaną w oparciu o nieskomplikowane kształty. Nieco atrakcyjności dodają nadwoziu masywny, mocno zaokrąglony pas przedni, wyraźnie zaznaczone nadkola czy mocno wyprofilowana klapa bagażnika, choć i tak nie są w stanie ukryć prawdziwego charakteru auta. Czy to jednak komuś przeszkadza? Raczej nie.

Kwadratowe formy zewnętrzne swoje zalety odsłaniają wewnątrz. Choć Partner nie jest najprzestronniejszym modelem w swojej klasie, gwarantuje podróżnym imponującą ilość miejsca. Cieszy drugi rząd siedzeń, który jest łatwo dostępny dzięki przesuwanym drzwiom i wygodny dzięki zastosowaniu oddzielnych foteli. Za dopłatą dostępny jest nawet trzeci rząd siedzeń, w którym zmieszczą się nie tylko dzieci. Jak na auto tego typu przystało, bagażnik może pochwalić się ogromną pojemnością oraz perfekcyjną foremnością. Szkoda tylko, że dostęp do kufra „broni” wielka, ciężka i zazwyczaj brudna tylna pokrywa unoszona do góry.

Po kokpicie Peugeota widać użytkowy charakter pojazdu. Kierowca siada na wyjątkowo wysoko zamontowanym fotelu, a przed sobą widzi deskę rozdzielczą, która łączy nieciekawe wzornictwo z tanimi materiałami wykończeniowymi. Samo spasowanie kokpitu okazuje się na szczęście nienaganne, podobnie zresztą jak czytelność zestawu wskaźników. Zastrzeżenia trzeba natomiast skierować ku rozplanowaniu elementów obsługi – do przycisków umieszczonych za drążkiem skrzyni biegów naprawdę trudno dosięgnąć. Podróżowaniu autem sprzyja doskonała widoczność oraz przyzwoite wycieszenie.

Mając na uwadze pierwotne przeznaczenie Partnera oraz jego prostą konstrukcję, trudno narzekać na oferowane właściwości trakcyjne i komfort resorowania. Wiadomo, że w obu kwestiach auto nie dorówna zwykłej „osobówce”, ale mimo to zachowanie na zakrętach, jak i skuteczność pochłaniania nierówności stoją na dobrym poziomie. Podobnie ma się sprawa z pracą układu kierowniczego i hamulców – do doskonałości im daleko, ale większych powodów do narzekań brak.

Dostawczo-osobowa propozycja spod znaku lwa nie jest przesadnie droga, ale zupełnie rozczarowuje oferowanym wyposażeniem. Dopłacać trzeba za tak „oczywiste” elementy jak centralny zamek sterowany pilotem, roleta bagażnika, boczne airbagi czy ESP. Bez dopłaty nie dostaniemy ponadto prawych drzwi tylnych.

Partner I

Jeżeli szukasz samochodu, który na co dzień miałby służyć do transportu ładunków, a od czasu do czasu do rodzinnych wypraw za miasto, to Partner powinien sprostać Twoim wymaganiom. Może i jest niezbyt urodziwy, a jego wnętrze zostało wykonane z tanich materiałów, jednak to zarówno pakowne auto dostawcze, jak i całkiem wygodny samochód rodzinny. Co ważne, to również bardzo funkcjonalny pojazd, głównie za sprawą niezliczonej ilości schowków i skrytek umieszczonych w kabinie.

Pod maską użytkowo-osobowego Peugeota królują oczywiście diesle. Do wyboru mamy cztery tego typu silniki - 1.8D i 1.9D, które są powolne, niespecjalnie oszczędne, ale imponująco wytrzymałe oraz 1.6 HDi oraz 2.0 HDi, które pracują kulturalnie, zapewniają złoty środek pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak są kosztowne w obsłudze. Z motorów benzynowych najgodniejszy polecenia jest wariant 1.6 - trwały, żwawy i nadający się do pracy na LPG. Niestety, auto mocno przechyla się podczas pokonywania zakrętów.

Za sprawą nieskomplikowanej budowy, a przede wszystkim niskim cenom znakomitej większości części, eksploatacja Peugeota Partnera I. generacji nie powinna nadszarpnąć domowego budżetu. Niezawodność francuskiego auta jest jednak przeciętna - w układzie napędowym występują wycieki, silniki HDi cierpią na przypadłości typowe dla nowoczesnych diesli, zawieszenie okazuje się niezbyt trwałe, a elektryka lubi płatać figle. Na rynku wtórnym egzemplarzy jest sporo, jednak intensywna eksploatacja większości z nich utrudnia odnalezienie odpowiedniego auta.

Komentarze redakcji

Powagosław: W wersji dostawczej praktyczny i estetyczny. W wersji osobowej nie mniej estetyczny, a do tego nie mniej praktyczny. Nie wiadomo tylko, dlaczego wszystkim bardziej podoba się Berlingo…
Luzacjusz: Nazwanie samochodu „Partner” to ocieranie się o fałszywy sylogizm. Bo dla mnie to taki partner, jak funkcja drzemki w alarmie przeciwpożarowym. A do tego ta dwuznaczność: „Mam małą firmę i dorobiłem się sześciu Partnerów”. Ale co tam, niech żyje tolerancja.

Publikacje o Peugeot Partner

Peugeot Partner Tepee - dla rodziny, dla firmy
 
Nasz test Peugeot Partner Tepee Active 1.6 HDI

Francuski kombivan z silnikiem 1.6 HDI jest przestronny, funkcjonalny i oszczędny. Sprawdzi się w roli samochodu dla firmy, jak również auta dla rodziny bądź osób prowadzących aktywny tryb życia. Liczne zalety Peugeota Partnera Tepee ułatwiają przymknięcie oka na pewne mankamenty.

Partner ważny w biznesie

Przedstawiciele tzw. drobnej przedsiębiorczości, sklepikarze czy właściciele punktów usługowych, i kurierzy często poszukują pojazdu, który połączy w sobie cechy samochodu dostawczego z autem miejskim. Dziesięć lat temu taką praktycznie nową klasę pojazdów stworzyli dwaj francuscy producenci w tym Peugeot.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot Partner

Peugeot Partner na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Peugeot PartnerautoWcentrum - społeczność Peugeot Partner

najwyższe oktanyAuta - Peugeot Partner

Peugeot Partner Mistral 37,69

Peugeot Partner Tepee 62,13

Peugeot Partner 71,24

Peugeot Partner 33,73

Peugeot Partner Osiołek 50,83

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot Partner

hopfm 30,00

pilot12 30,10

czyzo84 30,12

grand1612 30,19

forrest1 30,13

wlime 30,11

irek125 83,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot Partner

Kilkudniowy postój przy temperaturze sięgającej - 22 C w nocy
Kilkudniowy postój przy temperaturze sięgającej - 22 C w nocy Jestem ciekaw jak odpali mój Peugeot po 4 dniowym postoju pod chmurką, temperatu...
Złamany bagnet oleju który wpadł do miski olejowej
Złamany bagnet oleju który wpadł do miski olejowej Wpis trochę zaległy gdyż przytrafiło mi się to 4 tygodnie temu. Otóż, podczas p...
Pólka nad pasażerami na wycieczkę
Pólka nad pasażerami na wycieczkę Ponieważ sezon wycieczkowy zaczął się już pełną parą, planuję następną wycieczkę...
wyciek płynu do wspomagania układu kierowniczego
wyciek płynu do wspomagania układu kierowniczego Niestety, ale dzisiaj po raz pierwszy wyskakuje awaria. Przy wykonywaniu skrętu...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot Partner

od 60 200 zł do 83 050

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (98 - 120 KM): 1.6

 

Diesel (75 - 115 KM): 1.6 HDi, 1.6 e-HDi STT

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Peugeot Partner
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot Partner

Peugeot Partner 1.6 HDi 92KM - 4 drzwiowy minivan

Najważniejsze wyposażenie

elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
szyberdach
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Widoczność - 1 350
Pakiet Bezpieczeństwo dzieci - 800
Pakiet elektryczno-adaptacyjny - 600
Pakiet Plus - 0

Cena katalogowa

76 200

Zobacz ofertę Peugeot Partner 1.6 HDi 92KM - 4 drzwiowy minivan
 

Peugeot Partner najczęściej porównywane z:

Opel Meriva
1.6 CDTI Ecotec (110 KM)
Volkswagen Caddy
1.6 TDI (75 KM)
Skoda Roomster
1.2 TDI CR DPF (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Peugeot Partner II Van Peugeot Partner II Van
Rocznik: 2012. Przebieg: 108 000 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 33 900 zł
Peugeot Partner Van Presence Peugeot Partner Van Presence
Rocznik: 2011. Przebieg: 113 545 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 28 100 zł

Używane Peugeot Partner

Peugeot Partner
1.6 diesel 90 KM
77 300 km, 2008
26 900 PLN
Peugeot Partner
2.0 diesel 66 KM
228 000 km, 2004
9 900 PLN
Peugeot Partner
1.6 diesel 66 KM
139 000 km, 2009
28 000 PLN
Peugeot Partner
1.6 diesel 92 KM
2013
59 400 PLN

Ocena auta Peugeot Partner

Wybrane opinie

Peugeot Partner Furgon 1.9 D (70 KM)

Solidny samochód do pracy lub dla aktywnej rodziny, ludzi uprawiających sport, dużo podróżujących. Bardzo dobry, niezawodny wolnossący Diesel, 200 000 km przejechane bez poważniejszej awarii układu napędowego. Po tym przebiegu zużyły się tulejki metalowo gumowe oraz swożnie wahaczy przednich w czym duża zasługa polskich dróg. Po przebiegu 215 000 km rozszczelniła się pompa wtryskowa na osi przyśpieszacza (pompa Bosch). Solidne rozwiązania konstrukcyjne, nie można powiedzieć żeby auto było "delikatne". Relatywnie tanie części układu jezdnego, gorzej z częściami do silnika (komplet do wymiany paska napędu rozrządu - 340zł, kompletna oś przyśpieszacza pompy wtryskowej - 130zł). Zdarzają się drobne usterki instalacji elektrycznej polegające przede wszystkim na braku kontaktu na żarówkach, łatwe do usunięcia we własnym zakresie. Drogi serwis autoryzowany, jednak przeciętny mechanik samochodowy jest w stanie obsłużyć prawie wszystkie układy samochodu. Jestem bardzo zadowolony.

dodał: Grzegorz (gciosk@poczta.onet.pl)
Peugeot Partner Furgon 1.6 HDi (90 KM)

Specyficzne auto zyskujące coraz większą popularność, troszkę niedoceniane. Naprawdę nie do przecenienia jeśli chodzi o wielkość, ilość schowków, kulturę przemieszczania się. Ciężko mówić o usterkach czy niezawodności ponieważ to nowe auto, czas pokaże. Doceniam tylko jego walory użytkowe pisząc o nowym aucie za 74.000zł po przecenie rocznikowej dałem 58.000 w praktycznie maksymalnym wyposażeniu, wersja osobowa. Kiepskie audio fabryczne. Dość wysoko zawieszone przy świetnym silniku fajnie daje sobie radę nawet na wiejskich i polnych drogach przy niewielkich prędkościach. Komfortowe w podróży jak na auto MPV. Porównując z VW Sharanem 1998 i Xarą Picasso 2002 bez wątpliwości stawiam na Partnera.

dodał: sh97m97n
Peugeot Partner Furgon 1.9 D (70 KM)

Ogólnie nie jęczę. Jestem nawet zadowolony. Gdyby nie makabryczne wyrwy w naszych drogach zimą i tuż po to myślę, że zawieszenie wytrwało by do 200 tys. km. Rewelacyjny diesel 1,9. Jeżdżę od początku na pełnym syntetyku i po 120 tys (przy bardzo ostrej jeździe na wysokich obrotach) zużycie oleju oscyluje ok. 1 litra na 15 tys km. Tragiczny dostęp do części w autoryzowanym serwisie - nigdy nic nie ma. Rozrząd z gwarancją na 120 tys km - rewelacja (przy wymianie trochę drogi, bo aby mieć gwarancję trzeba auto "autoryzowanie serwisować"). Ogółem: miałem już kilka samochodów niemieckich, ale ten "Francuz" jest z nich najlepszy. I uczciwy serwis (wszelkie uwagi i wykonane naprawy sprawdzam)

dodał: croll@fundacja.pl
Peugeot Partner Furgon 1.9 D (70 KM)

W sumie autko nigdy mnie nie zawiodło. Super i do pracy i na weekend. Czegoś pod nazwą urlop nie znam. Jeden minus to moc silnika, ale jak się ma diesla wolnossącego to nie można się spodziewać rewelacji. No i może jeszcze jedna uwaga: nigdy nie opieraj się na autoryzowanym serwisie bo dostęp do części zamiennych jest tragiczny. Miałem stłuczkę po przejechaniu 800 km (!!!!!!) i miesiąc czekałem na części. Auto było na gwarancji i nie miałem innego wyjścia. Wielkim plusem jest to, że nigdy nie czepiała mnie się policja ani służby celne na granicy. Nigdy na granicy nie kazano mi otwierać bagażnika. I to tyczy się granicy PL-CZ i PL-D. Jakoś to autko wzbudza zaufanie.

dodał: baca
Peugeot Partner Furgon 1.8 D (61 KM)

wymiana wiatraka chłodnicy (130tyś- 400zł) bo klima w upałach nie dawała rady i przez to że jeden wiatrak nie działał była za duża temp. płynu. Efekt klima przestaje działać. Belka tył wymiana po 130 tyś- 800zł. Wymiana sterownika natężenia nawiewu powietrza 90 tyś- 500zł. Od samego początku hałas szczególnie na 2-gim biegu (jakby coś uderzało o coś), serwis tłumaczy że ten typ tak ma... Fakt bo tyle lat to mam i nic się nie pogorszyło... Całe zawieszenie do remontu 150tyś. Uwaga na słabo zamocowaną plastikową pokrywę silnika bo potrafi na wybojach narobić niezłych szkód łącznie z unieruchomieniem silnika (szczególnie kostka brukowa)!!!

dodał: margharita1@poczta.onet.pl

Galerie Peugeot Partner

Peugeot Partner II Tepee Facelifting 1.6 HDi 92KM - galeria redakcyjna Peugeot Partner 2.0 HDi 190 C - galeria redakcyjna Peugeot Partner II Tepee Peugeot Partner II Furgon Facelifting Peugeot Partner Peugeot Partner Tepee Facelifting Peugeot Partner II Peugeot Partner II Furgon Facelifting (2015) Peugeot Partner II Tepee Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot Partner

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot Partner

Peugeot Partner

137 komentarzy

113 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~a.m~a.m

Do ~Mam okazję kupic Partnera : MARIO !!!kup sobie OPLA a jak chcesz sam naprawiać i mieć nowe części ----to kup FIATA nie dozajeb---a pozdrawiam Ania M.

~mario~mario

mam partnera 1.9.disel 2001r.mam problem po planowaniu głowicy zanika mi wspomaganie hamulca na wolnych obrotach pomóżcie co robic

~nico~nico

Przestało działać centralne zamykanie.Co za przyczyna?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 141
Przejechany dystans
17 872 280 km
Zatankowanego paliwa
856 609 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 818
Wydanych pieniędzy
1 312 443 zł
Średnie wydatki na auto
1 294 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 077
Wydanych pieniędzy
1 353 576 zł
Średnie wydatki na auto
1 335 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (1 014)

Testy zderzeniowe Peugeot Partner

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot Partner przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot Partner
2014

Peugeot Partner
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot Partner

Na podstawie 323 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: krzysztof, dodano: 10.07.2010 17:18

uważam że jak na gabaryty i masę pojazdu jest ok zużycie przy umiejętnym dobraniu prędkości /obrotów silnika optymalna praca jest w obrotach 1700/ 2500 obr.na trasie prędkość 80-110 km/h bez gwałtownych przyspieszeń 4,8 l/100 na 58 l/ON 1200 km wydaje się dobrym osiągnięciem na trasie Rybnik -Lublin a w mieście przy włączonej klimie od kwietnia do lipca mieści się w 6,5 l na 100 km dodam że przebieg to 189 tyś km w lutym sprowadzony z Niemiec obecnie jest na liczniku 196 tyś km jak na razie jest OK.Dodam że po sprowadzeniu wymiana wszystkich filtrów olejów silnik skrzynia begów i rozrząd

pełny raport Peugeot Furgon 2.0 HDi

autor: pxm, dodano: 23.01.2012 18:58

Posiadam wersję dostawczą 2 osobową. Średnie roczne spalania, prz rozsądnej, ale czasami dynamicznej jeżdzie wynosi: 6,58.Spalanie waha się od 6L na trasie, do 7L w 60% w mieście i dużym ruchu ma trasie. Nie zauważyłem specialnie różnicy w jeździe z klimą i bez.

pełny raport Peugeot Furgon 2.0 HDi

autor: Tomek, dodano: 22.06.2007 11:49

zużycie paliwa przy mojej ciężkiej nodze w mieście w normie, na trasie miłe zaskoczenie - przy spokojnej jeździe z włączona klimą rekord to 5,6 (trasa ok. 1200 km, po Polsce, częściowo po górach)

pełny raport Peugeot Furgon 1.8 D
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot Partner

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot Partner

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Peugeot Partner
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot Partner, oglądali także