Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot Partner

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Mikrovany
Mały samochód dostawczy należący do segmentu kombivanów produkowany od 1996 roku. Jeden z pierwszych modeli tej klasy na rynku, razem z bliźniaczym Citroenem Berlingo, autem drugiej marki należącej do koncernu PSA. Początkowo Partner częściowo opierał się na elementach innych samochodów Peugeota, m. in. 306 i 405. Obecna od 2008 roku na rynku druga generacja auta spokrewniona jest natomiast z Citroenem C4 Picasso. Choć główne przeznaczenie modelu jest typowo użytkowe, Partner jest również dostępny w wersji osobowej Tepee dostosowanej do wymagań rodzinnego vana.

Komentarze redakcji

Powagosław: W wersji dostawczej praktyczny i estetyczny. W wersji osobowej nie mniej estetyczny, a do tego nie mniej praktyczny. Nie wiadomo tylko, dlaczego wszystkim bardziej podoba się Berlingo…
Luzacjusz: Nazwanie samochodu „Partner” to ocieranie się o fałszywy sylogizm. Bo dla mnie to taki partner, jak funkcja drzemki w alarmie przeciwpożarowym. A do tego ta dwuznaczność: „Mam małą firmę i dorobiłem się sześciu Partnerów”. Ale co tam, niech żyje tolerancja.

Partner II

Spoglądając na Partnera z zewnątrz nietrudno rozpoznać jego przynależność klasową – to typowy „dostawczak” z dwubryłową karoserią wystylizowaną w oparciu o nieskomplikowane kształty. Nieco atrakcyjności dodają nadwoziu masywny, mocno zaokrąglony pas przedni, wyraźnie zaznaczone nadkola czy mocno wyprofilowana klapa bagażnika, choć i tak nie są w stanie ukryć prawdziwego charakteru auta. Czy to jednak komuś przeszkadza? Raczej nie.

Kwadratowe formy zewnętrzne swoje zalety odsłaniają wewnątrz. Choć Partner nie jest najprzestronniejszym modelem w swojej klasie, gwarantuje podróżnym imponującą ilość miejsca. Cieszy drugi rząd siedzeń, który jest łatwo dostępny dzięki przesuwanym drzwiom i wygodny dzięki zastosowaniu oddzielnych foteli. Za dopłatą dostępny jest nawet trzeci rząd siedzeń, w którym zmieszczą się nie tylko dzieci. Jak na auto tego typu przystało, bagażnik może pochwalić się ogromną pojemnością oraz perfekcyjną foremnością. Szkoda tylko, że dostęp do kufra „broni” wielka, ciężka i zazwyczaj brudna tylna pokrywa unoszona do góry.

Po kokpicie Peugeota widać użytkowy charakter pojazdu. Kierowca siada na wyjątkowo wysoko zamontowanym fotelu, a przed sobą widzi deskę rozdzielczą, która łączy nieciekawe wzornictwo z tanimi materiałami wykończeniowymi. Samo spasowanie kokpitu okazuje się na szczęście nienaganne, podobnie zresztą jak czytelność zestawu wskaźników. Zastrzeżenia trzeba natomiast skierować ku rozplanowaniu elementów obsługi – do przycisków umieszczonych za drążkiem skrzyni biegów naprawdę trudno dosięgnąć. Podróżowaniu autem sprzyja doskonała widoczność oraz przyzwoite wycieszenie.

Mając na uwadze pierwotne przeznaczenie Partnera oraz jego prostą konstrukcję, trudno narzekać na oferowane właściwości trakcyjne i komfort resorowania. Wiadomo, że w obu kwestiach auto nie dorówna zwykłej „osobówce”, ale mimo to zachowanie na zakrętach, jak i skuteczność pochłaniania nierówności stoją na dobrym poziomie. Podobnie ma się sprawa z pracą układu kierowniczego i hamulców – do doskonałości im daleko, ale większych powodów do narzekań brak.

Dostawczo-osobowa propozycja spod znaku lwa nie jest przesadnie droga, ale zupełnie rozczarowuje oferowanym wyposażeniem. Dopłacać trzeba za tak „oczywiste” elementy jak centralny zamek sterowany pilotem, roleta bagażnika, boczne airbagi czy ESP. Bez dopłaty nie dostaniemy ponadto prawych drzwi tylnych.

Partner I

Jeżeli szukasz samochodu, który na co dzień miałby służyć do transportu ładunków, a od czasu do czasu do rodzinnych wypraw za miasto, to Partner powinien sprostać Twoim wymaganiom. Może i jest niezbyt urodziwy, a jego wnętrze zostało wykonane z tanich materiałów, jednak to zarówno pakowne auto dostawcze, jak i całkiem wygodny samochód rodzinny. Co ważne, to również bardzo funkcjonalny pojazd, głównie za sprawą niezliczonej ilości schowków i skrytek umieszczonych w kabinie.

Pod maską użytkowo-osobowego Peugeota królują oczywiście diesle. Do wyboru mamy cztery tego typu silniki - 1.8D i 1.9D, które są powolne, niespecjalnie oszczędne, ale imponująco wytrzymałe oraz 1.6 HDi oraz 2.0 HDi, które pracują kulturalnie, zapewniają złoty środek pomiędzy osiągami a spalaniem, jednak są kosztowne w obsłudze. Z motorów benzynowych najgodniejszy polecenia jest wariant 1.6 - trwały, żwawy i nadający się do pracy na LPG. Niestety, auto mocno przechyla się podczas pokonywania zakrętów.

Za sprawą nieskomplikowanej budowy, a przede wszystkim niskim cenom znakomitej większości części, eksploatacja Peugeota Partnera I. generacji nie powinna nadszarpnąć domowego budżetu. Niezawodność francuskiego auta jest jednak przeciętna - w układzie napędowym występują wycieki, silniki HDi cierpią na przypadłości typowe dla nowoczesnych diesli, zawieszenie okazuje się niezbyt trwałe, a elektryka lubi płatać figle. Na rynku wtórnym egzemplarzy jest sporo, jednak intensywna eksploatacja większości z nich utrudnia odnalezienie odpowiedniego auta.

Dane techniczne Peugeot Partner

Silniki

Moc silników 61-120 KM

Poj. silników 1 360-1 997 cm3

Prędkość maks. 135-177 km/h

Przyspieszenia 0-100 11,4-17,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot Partner

Średnia ocena modelu

na podstawie 388 opinii

3.83

Średnia dla segmentu: Mikrovany 3.98

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Drobne usterki

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (74%)
NIE (26%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot Partner

Przed zakupem dokładnie analizowałem rynek pod kontem przestronnych pojazdów, nieskomplikowanych i tanich w eksploatacji, przypadkiem wpadłem do Peugeota bo mieli ... więcejprzeceny na nowe samochody -20% po skonfigurowaniu partnera w najwyższej opcji okazało się że jego cena jest zbliżona do przeciętnego kompaktu a dostaje się pojazd duży, wygodny, praktyczny, ekonomiczny i nie rzucający się w oczy. Jadąc z dziewczyną na łykendowy wypad wstawiamy do środka dwa rowery i nie martwię się że o coś zaczepie nimi tak jak to się dzieje kiedy rowery są na dachu. Jak jadę z kumplami na łykendowe picie gdzieś nad rzekę to oni sobie śpią w namiocie a ja wywalam najszerszy fotel z tyłu i rozkładam wzdłuż materac na równej podłodze, no i spie pod dachem ;P Co do jazdy, trzeba sobie zdawać sprawe że jest to wysoki samochód i na zakrętach buja, nie jest szybki powyżej 100km/h ale do 100 jakoś się zbiera, jest ekonomiczny, również dlatego że od kiedy zacząłem nim jeździć nie dostałem mandatu za prędkość i jakby sytuacji ryzykownych na drodze trochę mniej. Partner pasuje mi też ze względu na to że nie wzbudza zainteresowania dresiarzy i małomiasteczkowej hołoty, zostawiam go pod domem na ulicy i nie powinien zginąć, w przeciwieństwie do wypierdzianych przez Niemców potem Turasów importowanych passatów i golfów które niewiadomo czemu giną na potęgę, a od których nowy Partner jest dla mnie znacznie wygodniejszy. ukryj
dodano 17.09.2009 przez
Jeżeli komuś nie zależy na komfortowym wnętrzu z bajerami, a na przestrzeni w samochodzie i niezawodności, to mogę śmiało polecić ... więcejPartnera. Kwestia jest taka, żeby trafić odpowiedni model, bo jak zawsze znajdzie się zakała, która potrafi zepsuć opinię o pojazdach danej marki. ukryj
dodano 05.11.2011 przez
Auto po 6 miesiącach jazdy głównie po mieście zachowuje się narazie poprawnie, jest duze, wygodne, silnik rewelacja, niektórym może przeszkadzać ... więcejtwarde i głośne zawieszenie ... Wysoka pozycja za kierownicą pozwala na spokojną i bezpieczną jazdę. W drugim rzędzie sporo miejsca, 3 dorosłe osoby bez problemów się mieszczą, bagażnik prawie 700 litrów do półki ... Ostatnia podróż 800 km w 12 godzin nie była zbytnio męcząca co dobrze świadczy o przydatności pojazdu nawet na długich trasach. ukryj
dodano 18.08.2010 przez
Na całe szczęście samochód na gwarancji i jak na razie usterki pomału są usuwane
dodano 04.04.2010 przez
Zobacz oceny Peugeot Partner Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot Partner

Pb
5,60 - 10,37
Na podstawie 46 raportów spalania
ON
4,30 - 9,03
Na podstawie 259 raportów spalania
LPG
6,23 - 14,67
Na podstawie 21 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot Partner

Auto jak najbardziej godne polecenia, nie oszczędzam go zanadto ale dbam. Mitem jest słabe zawieszenie i jakaś nadzwyczajna wrażliwość na ... więcejpaliwo (lałem czasem nawet te ze stacji marketowych :) i było ok, tyle że więcej palił). Przeglądy co 12 - 15 tys (miesięcznie robię ok. 6 - 7tys). Zrobiłem nim już 75tys (w momencie kupna miał na szafie 104tys) i z poważniejszych napraw to tylna belka przy 140tys - niektórzy mówią że wymienia się co ok 100tys, a z tych mniejszych to urwała się linka sprzęgła (najdroższa i najlepsza koszt +/- 100zł), wymieniłem łączniki stabilizatorów (oryginały Peugeot´a 105zł, zamienniki 30zł - co kto woli), łożysko prawego koła z przodu (90zł) i uszczelniłem skrzynię (ehh poprzedni właściciel..) - wyciekł prawie cały olej ale pomimo to skrzynia się nie zatarła i chodzi elegancko. Co do ładowności - wiózł raz 950kg papieru, nic się nie stało i jechał całkiem żwawo ;). Spalanie (z obciążeniem do 200kg) : Spalanie minimalne pewnie mniejsze ale ciężko się powstrzymać przed dynamiczną jazdą przy tym silniku, na prawdę daje radę i nie jeden na światłach się zdziwił. Spalanie max. liczone przy włączonej klimie i obrotach do 4tys w cyklu mieszanym z przewagą miasta 65%, trasa 130km/h wzwyż. Prędkość do jakiej maksymalnie go rozpędziłem to 185 km/h z lekkiej górki +400kg towaru na pace. Przy normalniej jeździe w cyklu mieszanym (trasa max do 110km/h) na "prawie pusto" 6,5l jest do osiągnięcia bez problemu - nie wlokąc się! Jak ktoś chce mieć poniżej 6l /100km to niech nie przekracza 90km/h. ukryj
dodano 14.07.2012 przez
Witam posiadam partnera 1,6 hdi 2013 spalanie na trasie przy 140 km/h to okolo 10l na100km,auto bardzo glosne na trasie,przy ... więcej50000 tys tylne zawieszenie sie rozleciało, scieło opony po bokach do zera (czekam na opinie serwisu czyja wina ze sie zawieszenie rozlecialo bo auto jest na gwarancji ),serwis beznadziejny przy 42000 tys zostawiłem 700zl za serwis i kontrole pojazdu panowie stwierdzili ze ogumieniei ,wycieraczki które już nie zbieraja wody itd, samochod jest w stanie bardzo dobrym wiec dopiero przy wymianie opon na zimowe po 8000 tys u wulkanizatora dowiedzialem sie ze dwie letnie opony na osi tylnej do wymiany na wiosne ,ogólnie drugi raz nie kupił bym tego beznadziejnego aut dodam ze kupiłem nowe salonie i nie woziło nic cieżkiego max 200kg .Wspomaganie tez jęczy poczekam jak bedzie gozej bo na serwisie powiedzą ze ok jest ,szyby el sie zacinaja raz sie otwierają raz nie .Nie będę się rozpisywał pierwszy i ostatni raz skusiłem się na nowe auto w polskim salonie one sa jakieś wybrakowane na europe wschodnią dotej pory jezdziłem samochodami sprowadzanymi prawie wszystkie były powypadkowe ale nie było z żadnym takich problemów jak z nową krajówką. ukryj
dodano 04.11.2014 przez
Auto serwisowane, przejechane 140tys km Maksymalne spalanie w okresie zimowym, przy krótkich trasach, ale podobne zapotrzebowanie występuje przy dość szybkiej ... więcejjeździe po autostradach. Przekroczenie 3 tys obrotów powoduje znaczny wzrost spalania. Dane producenta to fikcja. Autko ogólnie bardzo fajne. Wygodne i przestronne, daje dobry komfort jazdy. Co do awaryjności to jak na razie brak znaczących awarii, tylko przewidywane wymiany podzespołów. Wadą w moim autku jest sprzęgło, które pracuje dość opornie i powoduje ciasne wrzucanie biegów. I tutaj wystąpiła dwa razy potrzeba wymiany linki z samo regulatorem. Bardzo ciekawy efekt jakby pęknięcia linki - pedał wędruję w podłogę, po czym, można go sobie podnieść i przez jakiś czas działa prawidłowo. I jeszcze jedna mała ale bardzo dokuczliwa usterka drzwi przesuwnych. Ciągle się tłuką i trzeba wymieniać plastiki prowadzące. Przy braku smarowania, częste zakleszczenia zamka owych drzwi. ukryj
dodano 13.03.2008 przez
Auto używane codziennie jako firmowe i prywatnie.Kupiłem jako używane.Posiadam go od 1,5 roku .Praktycznie niezawodne tylko raz jedyny alternator rozwalił ... więcejmi akumulator ale wiedziałem o tym prędzej.Nie jest to auto do dynamicznej jazdy ale do codziennej pracy nadaje się znakomicie .Najlepsze spalanie do 2500-2600 obr to jakieś 80-90 km/h średnio 6,5 l/100km.Części w rozsądnej cenie jak się poszuka kpl. rozrząd ( z pompą itd.) plus filtry i olej średnio 500-700 zł.Dobrze się prowadzi, nie jest twarde, wrażenia z jazdy po 100 tys km naprawdę pozytywne.Po tych 100 tys. słyszę stabilizatory ale to ok 120 zł i znów spokój .Jeżeli chodzi o zimę to przy -25 C odpalał bezproblemowo.Prawda taka jak dbasz tak masz.Moim zdaniem auto warte polecenia. ukryj
dodano 04.05.2012 przez
Autko poprostu rewelacyjne, codziennie pokonuje 100 km do pracy (pusty) trasa mieszana praktycznie pół/pół w drodze powrotnej moze z ... więcej10 minut na światełkach... Jeżdżę do 90 i to na prawde max... i pali dokładnie 5,5 - licze spalanie przy każdym tankowaniu ! na długiej trasie predkość 100-120 spalił 7,2... brakuje 6-stki w skrzyni ;) właściwości trakcyjne i hamulce super jedyny minusik to na zime za lekki tył- zażuci czasem... przed zakupem obejżałem kilkanaście sztuk - jedyny który nadawał sie do kupna... cięszko znajść w dobrym stanie... prawie każdy to "milioner" z cofniętym licznikiem... często aż powycierane dziury na pedałach... opgólnie JAK ZNAJDZIECIE w dobrym stanie to polecam ! ukryj
dodano 15.01.2013 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot Partner Dodaj raport spalania

Generacje Peugeot Partner

Nowe Peugeot Partner

nowe Peugeot Partner
Peugeot Partner
ceny od 60 200 zł do 92 850

Peugeot Partner II Tepee Facelifting 1.6 HDi 92KM od 2012

w pakiecie Active

w cenie katalogowej brutto

76 200 zł

Wyposażenie standardowe
Zderzak przedni w kolorze nadwozia z dolnym wykończeniem w kolorze srebrnym, zderzak tylny w kolorze nadwozia
Drzwi boczne prawe przesuwane i z szybą uchylną
Centralny zamek sterowany pilotem
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Plus (0 zł)
Pakiet Bezpieczeństwo dzieci (800 zł)
Widoczność (1 350 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Plus (0 zł)
Pakiet Bezpieczeństwo dzieci (800 zł)
Widoczność (1 350 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 18 oferty Peugeot Partner

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot Partner

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 707

Przejechany dystans

303 673 zł

Zatankowanego paliwa

63 624 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

248

Wydanych pieniędzy

97 726 zł

Średnie wydatki na auto

1 745 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

370

Wydanych pieniędzy

69 025 zł

Średnie wydatki na auto

1 233 zł

ZOBACZ 56 dzienników kosztów Peugeot Partner Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot Partner

Liczba wpisów: 26
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(8)
komentarzy(3)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot Partner dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Peugeot Partner

Liczba wpisów: 15
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Peugeot Partner Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Peugeot Partner

Ciekawostki
dodano 19.08.2011 przez
Pierwsza wersja Peugeota Partnera i bliźniaczego Citroëna Berlingo miała swoją premierę w 1996 roku w wersji osobowej oraz dostawczej. Samochód w chwili swego wejścia na…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą