Szukaj

Informacje o Renault Safrane I

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1992-2002 oraz ponownie od 2008 roku. Pierwotnie Safrane zastąpił w ofercie Renault model 25. Podobnie jak on, Safrane dostępny był tylko w wersji liftback, a mimo planów, do produkcji nie trafiła odmiana kombi. Poza Francją model nie zrobił większej kariery. W 1996 roku auto zostało poddane modernizacji, a w 2002 roku zastąpił je model Vel Satis. W 2008 roku zaprezentowano nowego Safrane bazującego na modelach Samsung SM5 i Nissan Teana. Auto oferowane jest jedynie w krajach Dalekiego Wschodu.
czytaj więcej

Renault Safrane I – wybierz silnik

Oceny Renault Safrane I

Liczba ocen: 121
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~tutel
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Renault Safrane to najbardziej wygodne auto z jakim miałem do czynienia. Oprócz przebogatego wyposażenia, które można mnożyć w nieskończoność i które nie tylko uprzyjemnia (dwustrefowa klima, wyjście na słuchawki dla pasażerów z tyłu), ale także ułatwia kierowanie autem (np. podgrzewana przednia szyba). Gdy zapomnisz wyłączyć światła, auto Ci o tym powie (tak, dokładnie powie!, dzięki wbudowanej \'gadaczce\'). Takiego wyposażenia próżno szukać u konkurencji. Ale Safrane to nie tylko komfort i wygoda, to także przyjemność w prowadzeniu, bezpieczeństwo, ZERO problemów z rdzą (ten kto pisze, że ma rdze to chyba kupił safrane złożone z trzech aut, bowiem auto wyjeżdzając z fabryki było w pełnym ocynku i rdza go po prostu nie rusza!, chyba że był stuknięty). Więc problemów z blacharką nie ma. Wkurzają czasami duperszmity, pierdułki,które po tylu latach eksploatacji mają prawo się zepsuć. Jednak niewielkim kosztem i sprawną złotą rączką da się je wszystkie samemu naprawić (pomoc forumowiczów z renaultsafrane.eu była mi zawsze nieoceniona). Warto poszukać wersji eksluzywnych, z mocnym silnikiem (np. biturbo). Cena jest wysoka, ale osiągi niespotykane (spalanie też :P). Moja 2.2 si to kompromis między osiągami i spalaniem. Safrane to auta niedowartościowane na naszym rynku (w niemczech jest inaczej), ale nie ma co narzekać, dzięki temu można kupić super luksusową limuzynę za cenę golfa, focusa czy corolli :D Kto się raz przejechał Safrane na pewno wróci do tego auta.
1,8
~mateoi
Renault Safrane I
Hatchback 3.0 V6 170KM 125kW
Poprostu kupa francuskiego złomu , auto może było dobre ale 15 lat temu a teraz wysiada wszystko , zawieszenie słabe a koszta ida w tysiące zł , elektryka (el.szyby,centralny zamek,czujniki) , silnik pali jak smok bo przy normalnej jeżdzie pali 11-12l i to jest najmniej a jak się depnie to aż strach patrzec ile pali:// bez problemu da się osiągnąć wynik 20l na 100km , auto rdzewieje praktyczne zadnego zabezpieczenia przed korozją , naprawy drogie jak cholera i to samo z częściami a niektóre trzeba sprowadzać z zagranicy a ceny zwalaja z nóg. Niewarto chyba że ktoś jest fanem auta i przy okazji wygrał w lotto pare milionów.
3,2
~Krzysztofff
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Więc tak: Posiadam od roku Safranke 2.2 12V z lpg. od kąd ją kupiłem zaczeły się moje problemy i nerwowe i finansowe. A mianowicie jak ją już kupiłem dosłownie 20km przed domem obróciło mi panewke. Kupiłem drugi silnik- koszt 900zł. po montażu i przejechaniu ok 2000 km coś się jej porobiło bo na benzynie nie chciała chodzić- każdy mechanik rozkładał ręce, samo z siebie przeszło po ok 10 tys km, zawieszenie- tragedia po zakupie jej wymieniłem wszystko na nowe, przejechałem jakieś 18 tys km i stuka i z tyłu i z przodu. Elektryka - centralny zamek ciągle się coś mu dzieje (nie zamyka, nie otwiera), klimatronik - także problemy z działaniem (wracałem z Holandi nią w grudniu temp. -10 i przestał działać nawiew, musiałem jechać prawie 1000 km przy otwartych szybach aby nie parowało), do tego już drugi raz wymieniałem na nowy czujnik cieszy w nagrzewnicy. Niby koszt 23zł ale sporo zabawy. A nie zapomnijmy o wymianie Termostatu gdzie trzeba mieć naprawdę gumowe ręce i jakieś 3h wolnego czasu (na forach piszą że im to zajmuje 10 min- kłamstwo jak nic!). A jeszcze lepsza sprawa to dostać ten termostat- wycofany z polski ja na swój czekałem 3tyg sprowadzony z Niemiec koszt 170zł. Mała moc silnika, niby 2,2 (137km i 1400kg wagi) a kolega Oplem Vectrą 1,8 8V mnie cyka jak chce. Spalanie także duże 14l LPG na 100 nie przekraczając 2,700 obr. PB 13l. Jedyny plus Auta to wygoda.
Średnie spalanie dla Renault Safrane I
10,2 – 13,3
l/100 km
6,6 – 8,4
l/100 km
11,5 – 13,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Renault Safrane I
Hatchback 2.1 TD 90KM 66kW
Auto jest rewelacyjne.Tankujesz i jezdzisz.Ja swoim nakrecilem juz 110 tys i nigdy nie zawiodl.Nie cieknie i nie slychac nic niepokojacego,a na blacie juz 310 tys.Ceny czesci sa rozsadne i mowie o ekspoatacyjnych,bo innych nie musialem kupowac.U nas jest taksowkarz ,ktory na tym silniku zamontowanym w Espace ma 750 tys i chwali bardzo.Autem mozna podrozowac z predkoscia 150 km/h i uwierzcie mi zaden niemiec nie ma tak wygodnych foteli.Zawieszenie tez miekkie co w polaczeniu z fotelami daje taki komfort,ze martwi mnie do jakiego auta sie przesiade jak mi Safrane zabraknie.Auto z tym silnikiem nie jest dla ludzi z ciezka noga.To nie wyscigowka i katowanie nie dla niej.
14,2
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Oj i tu się zawiodłem, spalanie na LPG 14l przy spokojnej mieszanej jeździe. na trasie udało mi się zejść 10,3 l LPG (jazda 90-100km/h) na PB to samo żadnej różnicy. Waga auta wcale nie jest taka duża tylko 1400kg. Przyśpieszenie auta wcale nie jest duże jak niby się wydaje. ok 13s do 100setki. Ogólnie nie polecam bo auto jest dość awaryjne i paliwożerne. Osobiście nigdy już nie kupię niczego z pod flagi Francji, miałem wcześniej BMW i po prostu chciałem spróbować innej marki- lecz wracam znowu do modelu E36.
11,6
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Zuzycie paliwa to juz inna historia :) Jest bardzo zroznicowane w moim przypadku oraz od mojej stopy. Jesli jezdze normalne i nie uzywam trybu sport spalanie nie wynosi mnie az tak duzo , 11l na setke, na trasie kolo 9l. W wersji sport i uzywajac caly czas gazu do oporu to po sprawdzeniu takiej operacji na stacji pokazalo mi az 18l !!! na pelnym baku miasto i trasa 60/40 przejezdzam 720km.Naprawy ? kupilem auto od drugiego wlasciciela z pelna ksiazka serwisowa renault oraz bardzo niskim przebiegiem . Zrobilem co mialem zrobic w tym aucie. Wymienilem srodkowy i tylni uklad wydechowy. Caly komplet tylnych hamulcow, wszystkie oleje i filtry wymienilem.Mam ten samochod ponad miesiac czasu i przejechalem nim jak narazie kolo 1500km.Jezdzi i sprawuje sie bardzo dobrze
Renault Safrane I