Szukaj

Informacje o Renault Safrane I 2.2 140KM 103kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1992-2002 oraz ponownie od 2008 roku. Pierwotnie Safrane zastąpił w ofercie Renault model 25. Podobnie jak on, Safrane dostępny był tylko w wersji liftback, a mimo planów, do produkcji nie trafiła odmiana kombi. Poza Francją model nie zrobił większej kariery. W 1996 roku auto zostało poddane modernizacji, a w 2002 roku zastąpił je model Vel Satis. W 2008 roku zaprezentowano nowego Safrane bazującego na modelach Samsung SM5 i Nissan Teana. Auto oferowane jest jedynie w krajach Dalekiego Wschodu.
czytaj więcej
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2156 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 182 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~tutel
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Renault Safrane to najbardziej wygodne auto z jakim miałem do czynienia. Oprócz przebogatego wyposażenia, które można mnożyć w nieskończoność i które nie tylko uprzyjemnia (dwustrefowa klima, wyjście na słuchawki dla pasażerów z tyłu), ale także ułatwia kierowanie autem (np. podgrzewana przednia szyba). Gdy zapomnisz wyłączyć światła, auto Ci o tym powie (tak, dokładnie powie!, dzięki wbudowanej \'gadaczce\'). Takiego wyposażenia próżno szukać u konkurencji. Ale Safrane to nie tylko komfort i wygoda, to także przyjemność w prowadzeniu, bezpieczeństwo, ZERO problemów z rdzą (ten kto pisze, że ma rdze to chyba kupił safrane złożone z trzech aut, bowiem auto wyjeżdzając z fabryki było w pełnym ocynku i rdza go po prostu nie rusza!, chyba że był stuknięty). Więc problemów z blacharką nie ma. Wkurzają czasami duperszmity, pierdułki,które po tylu latach eksploatacji mają prawo się zepsuć. Jednak niewielkim kosztem i sprawną złotą rączką da się je wszystkie samemu naprawić (pomoc forumowiczów z renaultsafrane.eu była mi zawsze nieoceniona). Warto poszukać wersji eksluzywnych, z mocnym silnikiem (np. biturbo). Cena jest wysoka, ale osiągi niespotykane (spalanie też :P). Moja 2.2 si to kompromis między osiągami i spalaniem. Safrane to auta niedowartościowane na naszym rynku (w niemczech jest inaczej), ale nie ma co narzekać, dzięki temu można kupić super luksusową limuzynę za cenę golfa, focusa czy corolli :D Kto się raz przejechał Safrane na pewno wróci do tego auta.
3,2
~Krzysztofff
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Więc tak: Posiadam od roku Safranke 2.2 12V z lpg. od kąd ją kupiłem zaczeły się moje problemy i nerwowe i finansowe. A mianowicie jak ją już kupiłem dosłownie 20km przed domem obróciło mi panewke. Kupiłem drugi silnik- koszt 900zł. po montażu i przejechaniu ok 2000 km coś się jej porobiło bo na benzynie nie chciała chodzić- każdy mechanik rozkładał ręce, samo z siebie przeszło po ok 10 tys km, zawieszenie- tragedia po zakupie jej wymieniłem wszystko na nowe, przejechałem jakieś 18 tys km i stuka i z tyłu i z przodu. Elektryka - centralny zamek ciągle się coś mu dzieje (nie zamyka, nie otwiera), klimatronik - także problemy z działaniem (wracałem z Holandi nią w grudniu temp. -10 i przestał działać nawiew, musiałem jechać prawie 1000 km przy otwartych szybach aby nie parowało), do tego już drugi raz wymieniałem na nowy czujnik cieszy w nagrzewnicy. Niby koszt 23zł ale sporo zabawy. A nie zapomnijmy o wymianie Termostatu gdzie trzeba mieć naprawdę gumowe ręce i jakieś 3h wolnego czasu (na forach piszą że im to zajmuje 10 min- kłamstwo jak nic!). A jeszcze lepsza sprawa to dostać ten termostat- wycofany z polski ja na swój czekałem 3tyg sprowadzony z Niemiec koszt 170zł. Mała moc silnika, niby 2,2 (137km i 1400kg wagi) a kolega Oplem Vectrą 1,8 8V mnie cyka jak chce. Spalanie także duże 14l LPG na 100 nie przekraczając 2,700 obr. PB 13l. Jedyny plus Auta to wygoda.
4,2
~stefan
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
W sumie auto jest naprawde bardzo dobre i nie doceniane, krazy mit o drogich czesciach ale tak naprawde zbytnio nie odbiegaja od czesci do np: Yarisa, Nissanow itd... Safrane: koncowka drazka kierowniczego-60zl, paski i filtry, swiece- grosze, kierunkowskaz Valeo 60-80zl, koncowka drazka stabilizatora 60-80zl, jedynie co drogie to lozyska 250zl z wymiana za sztuke i linka od predkosciomierza okolo 400zl ale mozna ja naprawic za jakies 20zl. Na koniec: Najbezpieczniejsze auto w klasie 92-96, i zupelnie niesklasyfikowane w tabelach aut kradzionych.
Średnie spalanie dla Renault Safrane I 2.2 140KM 103kW 1992-1996
10,8
l/100 km
12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,2
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Oj i tu się zawiodłem, spalanie na LPG 14l przy spokojnej mieszanej jeździe. na trasie udało mi się zejść 10,3 l LPG (jazda 90-100km/h) na PB to samo żadnej różnicy. Waga auta wcale nie jest taka duża tylko 1400kg. Przyśpieszenie auta wcale nie jest duże jak niby się wydaje. ok 13s do 100setki. Ogólnie nie polecam bo auto jest dość awaryjne i paliwożerne. Osobiście nigdy już nie kupię niczego z pod flagi Francji, miałem wcześniej BMW i po prostu chciałem spróbować innej marki- lecz wracam znowu do modelu E36.
11,6
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Zuzycie paliwa to juz inna historia :) Jest bardzo zroznicowane w moim przypadku oraz od mojej stopy. Jesli jezdze normalne i nie uzywam trybu sport spalanie nie wynosi mnie az tak duzo , 11l na setke, na trasie kolo 9l. W wersji sport i uzywajac caly czas gazu do oporu to po sprawdzeniu takiej operacji na stacji pokazalo mi az 18l !!! na pelnym baku miasto i trasa 60/40 przejezdzam 720km.Naprawy ? kupilem auto od drugiego wlasciciela z pelna ksiazka serwisowa renault oraz bardzo niskim przebiegiem . Zrobilem co mialem zrobic w tym aucie. Wymienilem srodkowy i tylni uklad wydechowy. Caly komplet tylnych hamulcow, wszystkie oleje i filtry wymienilem.Mam ten samochod ponad miesiac czasu i przejechalem nim jak narazie kolo 1500km.Jezdzi i sprawuje sie bardzo dobrze
12,4
Renault Safrane I
Hatchback 2.2 140KM 103kW
Jak na silnik 2.2 i ten komfort autko nie pali dużo.Przy trasie 330km z predkoscia 90-120 (głównie 110) na 5 biegu i bez zamulania przy przyspieszaniu bo tu czesto krecilem do 4 tysięcy,w temperaturze ok 7*C i włączonemu na maxa ogrzewaniu spaliło mi 11,44l LPG/100km Przy cenie 2,65zł/l zrobiłem traskę za dokładnie 100zł.Zobaczę jeszcze w czasie mrozów na tej samej trasie(do mojej ukochanej dziewczyny :) )i podzielę się wynikami.Pozdrawiam posiadaczy Safranek:)
Renault Safrane I