Szukaj

Informacje o Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 189 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~PJ40
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Niestety ocena niska, bo mój egzemplarz okazał się być beczką bez dna. Wymieniłem w nim prawie wszystko co dało się wymienić [rozrząd, KZFR, zawór ZFR, świece, amortyzatory, tuleje belki skrętnej, tłumiki, akumulator, regenerowałem alternator, pompę wody, termostat, czujnik temperatury, tarcze i klocki na obu osiach, półosie, 2 razy skrzynię biegów (w tym raz na gwarancji), cewki zapłonowe, wszystkie trzy poduszki (w tym jedną dwa razy), podnośnik prawej szyby w drzwiach, wszystkie filtry (dwa razy), wszystkie płyny, i trzy razy nabijałem klimatyzację] a do tego jeszcze kilka napraw i wymian eksploatacyjnych.
4,3
~Krzysztof
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Jak na tyle lat jazdy szybkiej lub \"ciężkiej\" cud, ze to auto jeszcze sie nie rzosypało. Paleta palsadek betonowych, 30 worków zaprawy, kleju cementu itp. kostak brukowa czego to auto ni eprzewiozło jadąc na pełnym dobiciu to szok. Nadwozie ucierpiało sporo - gradobicie, uderzenia kamieni wieciee jak to u nas remontują drogi.... W efekcie mam małe wgnioty po gradzie i ogniska korozji na tylnych nadkolach. Auto dzielnie zniosło uderzenie w tył od Corolli w zasadzie tylk owkłądki amortyzujące pękły zderzak cały a Corolla do oblacharza. Powim tak świetny dojeżdżak do pracy na zakupy itd taki wół roboczy na codzień. Na trasy owszem byłem nim daleko daleko na południu Europy dało się jedyne zastrzenia jakie mam to poziom hałasu - jeżdżę w trasie bardzo szybko ponad 150 km/h więc to mi doskwiera po kilku godzinach jazdy pędzikiem. Przy takiej jeździe koszt benzyny byłby wysoki dlatego polecam LPG lub diesla.
4,2
~Max
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Scenic to całkiem udane auto. Ma swoje wady i jest może ciut za delikatny na nasze polskie dziury, ale rekompensuje to świetnym wyglądem, genialnym nadwoziem, bogatym wyposażeniem oraz bardzo wysokim poziomem komfortu i bezpieczeństwa. Plusem jest też dosyć trwałe,proste i tanie w naprawie zawieszenie. Silnik 2.0 16V o mocy 140KM jest idealny do tego modelu. Silnik jak na benzyniaka jest niesamowicie elastyczny (zmienne fazy rozrządu). Elastyczność porównywalna z 1.9DCi a przyspieszenia o niebo lepsze (10 sek. do setki). Jak na swoją moc silnik jest zadziwiająco ekonomiczny, a po założeniu instalacji gazowej (sekwencja)to niemal mistrzostwo świata-25zł kosztuje przejechanie 100km. Nawet diesel nie gwarantuje takiej ekonomiczności, nie mówiąc już o przyjemności z jazdy. Generalnie mimo psujących sie i czasami denerwujących pierdółek, auto jest tanie w utrzymaniu i godne polecenia.Wielka szkoda, że Scenic II już nie jest tak tani w eksploatacji, bo pewnie bym go kupił jako następcę szczeniaczka, a tak to chyba będę musiał skierować się w stronę topornej niemieckiej konkurencji.
Åšrednie spalanie dla Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
8,6
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Jak na tak wysoki samochód, niezbyt lekki i naprawdę dynamiczny, średnie spalanie (poza zimą) na poziomie 8.5, chyba jest całkiem przyzwoite. W zimie po mieście wychodziło jakieś 13, ale na trasie było już normalnie. Przy spokojnej jeździe dało się zejść do około 6.5, ale nie po to ma się 2 litry pod maską, żeby być zawalidrogą. Co do napraw to nie są one drogie (poza szczegółami - podam w innej rubryce), ale CZĘSTE. Samochód teoretycznie niezawodny (raz była laweta, ale z powodu niewymienionych po zakupie cewek), lecz wymagający ciągłej uwagi, aby zachować go w tym stanie. Ja włożyłem w niego ponad 5 tysięcy (w ciągu trzech lat), więc w którymś momencie przestało to być opłacalne.
8,6
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW
To auto nie dla mnie. Nie potrafię nim jeździć oszczędnie, bo po przesiadce z aut 1.0 lub 1.4, nie mogę się nacieszyć przyspieszaniem pod górkę na V biegu ;) Da się jechać bardzo ekonomicznie (na trasie przy drodze bez ciężarówek da się zejść poniżej 7 litrów - wg. komputera) ale pierwsze wyprzedzanie i... potem ciężko już zdjąć nogę z gazu ;) Zatem: - trasa na "lekach uspokajających" ok 7 l/100km - trasa normalnie ok 8 l/100km - mieszana jazda (nie w zimie) 8,5 - - zima w mieście (ale małym) do 12 litrów
9,0
Renault Scenic I
Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW
Silnik 2,0 i 140KM + wysoka i ciężka buda a spalanie mniejsze niż w lanosie 1,5. Średnio pali 8-9 l benzyny i 10-11 l gazu. Co ważne silnik idealnie współpracuje z instalacją gazową. Ja mam dobrą sekwencję i oprócz częstszych tankowań w zasadzie nie wiem że mam gaz. No i w kieszeni sporo zostaje :). Na gazie auto przejechało już 100 tys. km poza standardowymi przeglądami nigdy nie było najmniejszych problemów czy to z silnikiem, czy z instalacją gazową. Po 70 tys. wymieniłem, membrany w reduktorze, zregenerowałem listwę wtryskową i instalacja jest jak nowa. Silnik dzięki temu, że jest mocny i bardzo elastyczny, nie wymaga kręcenia, a to wpływa na niskie zużycie paliwa. Pomimo, ze to 16 zaworówka, to najlepiej się nim jeździ w zakresie 2-3,5 tys. Wyżej go kręcić nie ma sensu, bo to nie auto rajdowe.

Usterki Renault Scenic I

Liczba wpisów: 142
Niskie obroty biegu jałowego
  • Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
  • silnik
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Terkotanie (chrobotanie) w silniku podczas przyspieszania.
  • Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • silnik
Witam, mój problem polega na tym że w czasie jazdy podczas dodawania gazu słychać w silniku jakby chrobotanie (terkotanie) a kiedy zwalniam gaz i jadę normalnie to cichnie dodam że ten chrobot nasila się wraz z obrotami silnika i od około 2500 - 3000 obr. jest już naprawdę głośno. Dodam że na postoju tego nie słychać bez względu na wysokość obrotów. Przebieg silnika to 200 tyś. (przynajmniej tyle jest na liczniku), branie oleju to 1 l. na około 2 tyś. km. Gdyby ktoś miał pomysł gdzie szukać problemu byłbym bardzo wdzięczny bo dotychczasowi moi doradcy proponowali dodatkowo wygłuszyć komorę silnika albo pogłośnić radio.
Problem rozwiÄ…zany
16 komentarzy
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
  • Renault Scenic I Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2001
  • inne
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko jest u mechanika- wyczyścił błąd i niby ok- ale po dwóch dniach problem znów się pojawił.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Renault Scenic I Minivan