Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Scenic I RX4

Lata produkcji: 1996 - 2003
Segment: Minivany

Komentarze redakcji

Dane techniczne Renault Scenic I RX4

Podstawowe parametry Renault Scenic I RX4

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
60 l

Wymiary zewnętrzne Renault Scenic I RX4

Długość
4394 mm
Szerokość
1775 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi
2012 mm
Wysokość
1729 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika
1880 mm
Rozstaw osi
2624 mm
Rozstaw kół - przód
1505 mm
Rozstaw kół - tył
1485 mm
Zwis przedni
868 mm
Zwis tylny
876 mm
Prześwit
183 mm

Wymiary wewnętrzne Renault Scenic I RX4

Odległość od siedziska przedniego do dachu
1029 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu
964 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu
1480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu
1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu
1420 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu
1446 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny
1738 mm

Wymiary bagażnika Renault Scenic I RX4

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1800 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
410 l
Szerokość pomiędzy nadkolami
1015 mm
Wysokość bagażnika
487 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy
794 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą
1581 mm
Wysokość progu załadowczego
621 mm

Własności transportowe Renault Scenic I RX4

Drzwi tylne - wysokość
955 mm

Opony Renault Scenic I RX4

Szerokość
215 mm
Profil
65 %
Średnica
16"

Szkic techniczny Renault Scenic I RX4

Szkic techniczny Renault Scenic I RX4
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Scenic I RX4

Średnia ocena modelu

na podstawie 83 opinii

4.04

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Silnik

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Renault Scenic I RX4

Jest to autko które pewnie nikogo nie rzuci na kolana, ale na które warto zwrócić uwagę jeśli posiadamy dość specyficzne ... więcejpotrzeby. Choć z wyglądu pewnie kontrowersyjny (bo to wciąż Scenic, który podoba się chyba wyłącznie ich właścicielom), z pochodzenia mocno ryzykowny (tak, należę do zdecydowanych zwolenników japońskich pojazdów uśmiechających się z politowaniem na widok francuza na drodze) a z przeznaczenia dość nieokreślony (nie terenowy, nie tylko rodzinny, zdecydowanie nie sportowy, choć SUV znaczy pomoć Sport Utility Vehicle) moim zdaniem wart obejrzenia i rozważanie. Dlaczego kupiłem? Po pierwsze dlatego, iż szukałem autka, które często będzie tracić asfalt pod kołami i nie będzie w takich momentach sprawiało problemów. Nie chodzi tu jedynie o napęd 4x4 niezbędny w błocie i stromym podjeździe po kamieniach, ale również o spory prześwit, co wyeliminowało autka typu Octavia Classic 4x4 czy Passat Synchro. Po drugie chciałem auto w miarę małe, w którym kobieta za kierownicą nie będzie wyglądałą jak dziewczyna gangstera a sama ona nie będzie się bała pojechać do sklepu czy z dzieckiem do parku. Z żalem zrezygnowałem tutaj z Hondy CR-v, a żona odrzuciła Freelandera. Po trzecie potrzebuję czasami coś ze sobą zabrać, więc podziękowałem Suzuki Jimmi, starym Vitarom i Fiatom Panda. Po czwarte autko musiało mieć już kilka lat, aby dało się kupić sprawdzony egzemplarz w dobrym stanie za cenę dwudziestu kilku tysięcy złotych. Tu z przykrością zrezygnowałem z Fiata Sedici 4x4 czy Suzuki SX4. Odpadły też nowe pomysły Renault i Forda, które pojawią się na rynku wtórnym w normalnej cenie pewnie dopiero za 5-6 lat. No i po piąte, auto musiało mieć umiarkowany apetyt na paliwo i opłatę OC. Przy tym warunku z mojego castingu odpadło chyba 80% aut o terenowych aspiracjach szczcących się wspaniałymi jednostkami pod maską. Kiedyś wiele skorzystałem z podobnych opisów zostawianych na Autocentrum.pl, dzisiaj chciałem wrzucić swoją - może komuś do czegoś się przyda. Więcej w szczegółach. ukryj
dodano 31.01.2009 przez
O wadach napisałem niżej, w punktach. Teraz zalety. Auto przy zakupie w 2001 roku kosztowało ponad 100 tys zł. Dziś, ... więcejpo 8 latach, mające na koncie 118 tys km przebiegu i po dokonaniu przez poprzedniego wlasciciela inwestycji w postaci wymiany wału napędowego na rozbieralny, kosztowało 18 tys. Jak dla mnie, zwykłego zjadacza chleba, żonatego, z jednym dzieckiem, o dochodach rodziny w okolicach 5-6k, lubiącego 2, 3 dniowe wypady w góry raz w miesiącu - auto idealne. Nie jest to demon szybkości. Jazda ponad 130 km/h jest udręką (hałas i brak ekonomii). Ale powiedzmy szczerze: gdzie poza autostradą jezdzi się szybciej? Jest dynamiczne mimo braku turbo. 140 KM daje rade w miescie. Jest naprawde mocny. Kiedy stoję na swiatłach, silnika nie słychać. Gdyby nie fakt, że gałka biegów lekko drży myślałbym, że zgasł. Ważna jest wymiana rozrządu po 100 tys. To naprawde polepsza kulturę pracy tego auta. Koszt niemały: ok 1500 zł (wraz z kołem zmiennych faz, które hałasuje po 100 tys). Po tej wymianie jednak auto z 'diesla' (hałas) zrobiło się prawie jak hybryda. Na wolnych obrotach po prostu nie słychac silnika. Zawieszenie po 100 tys jest do poprawek. Ale w jakim aucie nie jest? Normalna sprawa. koszt - zależy od tego co się zwali. Niestety jesli np. wahacz - moze być kiepsko. Zawieszenie w Rx4 jest niestandardowe. Zamienników niet. Wiec przed zakupem - ostro sprawdzić i negocjowac cenę. Spalanie znacznie zalezy od tego jak depczecie w gaz. Żeby osiągnąć srednie spalanie na poziomie 7.5-8l trzeba poćwiczyć. Nalezy jeździć tak, że rozpędzasz się do np. 100km/h, a następnie utrzymujesz tę prędkość poprzez muskanie pedału gazu. Wtedy chwilowe spalanie masz na poziomie 3-4l. Jesli trasa długa spokojnie zejdziesz ze srednim spalaniem do 7-7.5 l. Jazda dynamiczna, ostra po mieście - 11-12 l. Jesli tak chcesz jezdzić - załóż gaz. Jednak uwaga: po przesiadce z normalnego auta, gdzie jezdzi się tyłkiem po asfalcie, w tym jest troche jak w autobusie, a co najmniej jak w busie. Zatem zanim kupisz - spróbuj, czy ci to odpowiada. Generalnie - dobre auto za 20 tys zł. Warte tych pieniędzy. Choć oczywiście nie odzyskasz ich przy sprzedazy. Bo, jak wiadomo, w Polsce 'najlepszym samochodem jest... VW Golf!' he he he. He he he he he he. Uhuhuhuuuuhuhuhu i-i-i-iiiiiiiiiihihihihiiiiiiiiiiii huuuuu hu hu he he he he :)))))) ukryj
dodano 29.09.2009 przez
Najbardziej niedoceniane auto, jakie znam. Dla takich jak ja, którzy poruszają się głównie po asfalcie, zimą często zaśnieżonym lub oblodzonym, ... więceja także po polnych drogach, często błotnistych i rozmokłych, po prostu nie widzę lepszej opcji. Na zimówkach człowiek czuje się królem szos, kiedy po śnieżycy wszyscy jadą 30-tką, a ja spokojnie 70-tką. Pewnie, że inne terenówki też mi się podobają, ale kosztują wiele więcej i oferują znacznie mniej. Ludzie bez kompleksu Jeepa czy Toyoty nie mają się co zastanawiać ;-) Jak wyjdzie nowy SUV Renault, na pewno wybiorę się do salonu obejrzeć. ukryj
dodano 04.03.2007 przez
Zobacz oceny Renault Scenic I RX4 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Scenic I RX4

Pb
6,97 - 11,07
Na podstawie 30 raportów spalania
ON
5,30 - 9,00
Na podstawie 24 raportów spalania
LPG
9,23 - 13,13
Na podstawie 11 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Scenic I RX4

Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za ... więcejdrogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą "troszkę" droższe niż dla wersji asfaltowej. ukryj
dodano 31.01.2009 przez
Witam. Zaraziłem się tym pojazdem dzięki uporowi Żony Mojej. jeśli chodzi o wygląd to jest obłędny, wnętrze także wygodne i funkcjonalne, samochód ... więcejna prawdę rzuca się w oczy i ludziska się oglądają ale to wszystko. tragedią jest układ napędowy i podwozie. Skrzynia biegów ma resurs około 130 tyś. kilometrów potem to płacz i zgrzytanie zębów. Non stop coś szumi tłucze się i jęczy. Wał to istne szaleństwo co 4-6 tyś km lecą łożyska w sukach i trzeba je wymieniać. Co prawda większość części z napędu jest od merca i można je kupić za grosze ale non stop to kręcenie przy aucie. Naprawa skrzyni biegów to koszt od 1200 zł jak się ma szczęście do niemal zakupu nowej. trzeba uważać by wszystkie opony były identyczne bo zaraz skrzynia leci w mak, należy pilnować oleju i musi to być tylko olej zalecany przez Renault bo inaczej naprawa murowana. Mam silnik 2,0 benzyna i jeżdżę wolno i oszczędnie co widać po spalaniu. Latem na trasie potrafi spalić zaledwie 9,5 l gazu ale zimą już jest o 2 l więcej. przy dojeżdżaniu do pracy około15 km w jedną stronę zimą spalanie wzrasta do 12 l gazu plus oczywiście benzyna na rozruch. ukryj
dodano 30.11.2010 przez
Autko nie pali duzo, zawsze cos okolo 8l/100km, podrozuje sie bardzo komfortowo, balem sie kupowac francuza ale jestem bardzo zadowolony! ... więcejDynamika - auto daje niezle sobie rade, w sumie jestem troche zdziwiony, oczywiscie pozytywnie. Czesci - nie sa drogie, serwisowanie - 550zl wymiana rozrzadu ;) a jezeli nie ma sie dwoch lewych rak reszta tez nie jest droga (wymiana plynow w wale latwizna i duza roznica w jezdzie), dostepnosc czesci internet bez problemu, wiele od espaceIII. W moim przypadku na poczatku dziwnie sie siedzialo, tak wysoko, ale teraz juz wszystko gra. Na pewno posmigam tym audtkiem z 2-3 lata! ukryj
dodano 23.02.2009 przez
Naprawy wykonuję poza autoryzowanym serwisem, u "znajomego" mechanika, ceny zdecydowanie niższe,a solidnie i mogę w pełni zaufać jego słowom. No ... więcejcóż, zimą potrafi spalać (jazda typowo miejska, głównie w stołecznym korku) nawet ok. 9,5-10,5 litra, ale jak odpalę go, to zanim wsiądę pochodzi nawet dobrych kilka minut - ja wtedy muszę spalić dymka, więc musi tyle palić. Latem w mieście spoko 8-9 litrów. ukryj
dodano 03.12.2007 przez
prosze o podanie jakie czesci pasuja od innych aut bo serwisy szaleja, koncowka drazka od megana 59żl , ... więcejswożen wachacza delphi ak02c 49 zł, amorek przod kayaba 334837 210zł ,mam pytanie otylne amorki , acha wal na rozbieralny okolo 1000zl przerobka ,prosze o podawanie podobnych zamienników wzajemnie sobie pomożemy i ułatwimy obsluge yych aut dzieki ! ukryj
dodano 08.03.2009 przez
Zobacz raporty spalania Renault Scenic I RX4 Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Scenic

Przeczytaj pozostałe 5 publikacje o Renault Scenic

Newsy o Renault Scenic

Przeczytaj pozostałe 5 newsów o Renault Scenic

Testy zderzeniowe Renault Scenic Euro NCAP

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009
Zobacz szczegóły
Renault Scenic
Renault Scenic
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Lista silników Renault Scenic I RX4

Nowe Renault Scenic

nowe Renault Scenic
Renault Scenic
ceny od 71 000 zł do 118 150

Renault Scenic IV Minivan Energy TCe 115KM od 2013

w pakiecie LIFE

w cenie katalogowej brutto

75 000 zł

Wyposażenie standardowe
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
regulator-ogranicznik prędkości
Fotel kierowcy z regulacją wysokości / i podparcia lędźwiowego
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Look 16'' (1 600 zł)
Pakiet City 1 (1 500 zł)
Pakiet Navigation (2 500 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Look 16'' (1 600 zł)
Pakiet City 1 (1 500 zł)
Pakiet Navigation (2 500 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Renault Scenic

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Scenic

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 075

Przejechany dystans

2 040 448 zł

Zatankowanego paliwa

443 532 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2 280

Wydanych pieniędzy

791 682 zł

Średnie wydatki na auto

1 863 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

3 030

Wydanych pieniędzy

887 746 zł

Średnie wydatki na auto

2 089 zł

ZOBACZ 425 dzienników kosztów Renault Scenic Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Scenic

Liczba wpisów: 64
komentarzy(65)
komentarzy(27)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
komentarzy(4)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Scenic dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Scenic

Liczba wpisów: 124
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Scenic Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Scenic I RX4

Liczba wpisów: 3
Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej ... więcejzbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli. ukryj
dodano 10.08.2011 przez
Pe³en Profesjonalizm, gor±co polecam.
dodano 22.08.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic I RX4

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic

Sposoby wykonania czynności
dodano 03.07.2012 przez
Hej'ka... Taka jak sądzę 'ciekawostka', a z drugiej strony może i pytanie... Dziwnym to się mi wydaje lecz osobiście 'przetestowałem'... Otóż, komputer pokładowy wyświetlił komunikat…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą

Modele z tego samego segmentu