Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Scenic I RX4

Produkowany w latach od 1996 do 2003.

Generacje Renault Scenic

  • Scenic I   1996 - 2003
    Renault Scenic I

Wersje nadwozia Renault Scenic I

Silniki Renault Scenic I RX4

Lista silników:

Publikacje o Renault Scenic

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Scenic II - sukcesor króla?

Życie jest paradoksalne. Jeszcze 30-40 lat temu liczebność przeciętnego gospodarstwa domowego stanowiła przynajmniej dwukrotność obecnej średniej. Przyrost naturalny bynajmniej nie balansował w okolicach zera, a statystyki nie straszyły wizjami umierającego społeczeństwa. Jeszcze nie tak dawno na jednego...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic Dziadzia 74,60

Renault Scenic 78,21

Renault Scenic 64,81

Renault Scenic Rynoffffffka 87,24

Renault Scenic 1.9dti chip 69,48

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

tomibaranek 42,56

darekrzu 38,90

ziemowit44 46,45

grodzian 41,70

mroofczak 32,33

puggiblue 41,59

Dani_1 48,39

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!!
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!! Witam. Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wiadomościami na temat finału...
Uszczelnienie kolektora wydechowego
Uszczelnienie kolektora wydechowego Witam. Dzisiaj naprawiłem w warsztacie rozszczelnienie na łączniku kolektora ...
To już jest koniec...
To już jest koniec... Już po 13 dniach od umieszczenia ogłoszenia w Internecie znalazł się kupiec na "...
Parę aktualnych fotek
Parę aktualnych fotek W związku z tym, że szczeniaka wypucowałem, to strzeliłem mu parę fotek. To rzad...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Scenic
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Ford C-MAX
1.6 EcoBoost (150 KM)
Mazda 5
2.0 MZR (150 KM)
Ford C-MAX
2.0 TDCi (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Comfort
Rocznik: 2013. Przebieg: 16 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 66 690 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 16 790 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD Demonstracyjny Mitsubishi ASX Invite 1,8 DID 150KM 4WD
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 610 km. Silnik: 1.8 150KM, diesel.
Cena: 105 290 zł 86 900 zł
Zyskujesz: 18 390 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic I RX4

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 3,93
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Renault Scenic RX4 1.9 dTi (107 KM)

Najbardziej niedoceniane auto, jakie znam. Dla takich jak ja, którzy poruszają się głównie po asfalcie, zimą często zaśnieżonym lub oblodzonym, a także po polnych drogach, często błotnistych i rozmokłych, po prostu nie widzę lepszej opcji. Na zimówkach człowiek czuje się królem szos, kiedy po śnieżycy wszyscy jadą 30-tką, a ja spokojnie 70-tką. Pewnie, że inne terenówki też mi się podobają, ale kosztują wiele więcej i oferują znacznie mniej. Ludzie bez kompleksu Jeepa czy Toyoty nie mają się co zastanawiać ;-) Jak wyjdzie nowy SUV Renault, na pewno wybiorę się do salonu obejrzeć.

dodał: gstroy
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

Przesiadłem się z Opla Tigry, po krótkim "szoku" co do wielkości teraz jeżdzi mi się rewelacyjnie. Auto kupiłem w grudniu i miałem okazję sprawdzić zalety napędu 4X4. Na śliskim jedzie się rewelacyjnie pomimo tego że nie jeździłem na zimowych oponach. Start rewelacja, z hamowaniem gorzej. Myślę, że w tym przypadku zimówki by pomogły. Przejechałem dopiero 3 tys. km, ale już teraz widzę, że do tego typu samochodów mogę się przyzwyczaić.

dodał: tymonm@op.pl
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

Po przesiadce z Safrane był trochę twardy. Nie miał żadnej awarii w ciągu 80000 km. jazdy. Co do ergonomi mam trzy uwagi: strasznie głupi mechanizm otwierania szyby kierowcy (przy krótkim naciśnięciu szyba otwiera się zupełnie), wyciąganie zagłówków wymaga siły tura, mechanizm rozkładania siedzeń wymaga anielskiej cierpliwości (w Safranie sprawę załatwiała dźwignia - czasem chce się rozłożyć siedzenie błyskawicznie ;)

dodał: Niecierpliwy
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

Auto śwetnie sprawdza się w zimie. Mieszkam trochę w Krakowei trochę w Zakopanem i na takie krążenie jest super. Tylny napęd włącza się w sposób nieutrudniający życia kierowcy. Auto raczej średnio nadaje się na dłuzsze trasy międzymiastowe ze względu na hałas i zużycie paliwa. Typowy SUV o zgrabnym ponadczasowym wyglądzie i całkiem sporych wymiarach wnętrza (bagażnik też jest OK).

dodał: Jarek
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

3 w jednym to właściwe określnie. Funkcjonalny, komfortowy i szybki. Idealny typ samochodu dla kogoś kto wozi rodzinę. Nawet jeśli nie to można wyjąc foteliki tylne i wrzucić np 3 rowery + bagaże. Jest to minivan ale na podjazdach musiałem strąbić już niejednego Passata czy opla bo wloką się lewym pasem i blokują ruch.

dodał: kk62@interia.pl
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic III Facelifting Renault Scenic III Grand Facelifting Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic III Facelifting 2013 Renault Grand Scenic 2009 Renault Scenic II Renault Scenic XMOD Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna Renault Scenic I Van - galeria społeczności Renault Grand Scenic
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2000r.
    dodał: gregor, 03.07.2014

    Witam! Instalacja stag ale nie pamiętam numeru założona w krakowskim zakładzie na mogilskiej jakieś 4 lata temu i do tej pory przejechałam ok 300 tys (licznik ok 420tys) na tej instalacji, kłopoty ...jakie kłopoty przegląd raz w roku i śmiga jak ta lala. A silniczek tej renówki ...mega, jeśli ktoś ma inne zdanie wyzywam go na pojedynek, miecze, sierpy, młoty ..co tylko chce !! :D

  • 6.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i (90KM) 1998r.
    dodał: Stan, 31.01.2010

    Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Tankuję wyłącnzie na markowych stacjach i nie mam żadnych problemów z gazem. Po założeniu w pewnym zakładzie i dobrym zestrojeniu spalanie prawie nie wzrosło: na trasie od 6,4 do max.8 l/100km (zależnie od stylu jazdy), w mieście 8-9 l/100km. Jak czytam o spalaniu rzędu 10-12 litrów to wierzyć mi się nie chce...

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

461 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Paweł~Paweł

Mam 1,6dci od miesiąca rok 2012 przebieg 40tys.
Spalanie miasto może dojść nawet do 10l mieszane około 7 trasa 90km/h to dojdzie do 5l. .deklarowane spalania przez producenta to fikcja .
Jeździ się ok prowadzi dobrze wyciszenie ok dynamika jak na 1,6 jest na dobrym poziomie - nie porównuje tego do Japończyków czy wyścigówek tylko do tej samej lub podobnej klasy.Trochę denerwuje mnie turbo dziura bo zaczyna ciągnąć nie od dołu tylko 1800obr. Wykończenie dobre mam pół skóry i nawet fajnie skomponowane . Trzeci rzad siedzeń dla dzieci nie liczcie na jakikolwiek luksus czy nadmiar miejsca .Schowków dużo.Denerwuje mnie start-stop - bo nie da rady go wyłączyć tylko po uruchomieniu za każdym razem - złe rozwiązanie. Generalnie za te pieniądze fajny samochód tym bardziej że raczej nie używa się takich modeli jako auta flotowe idzie znaleźć fajny egzemplarz używany - polecam dla osób które cenią wygodę i spokojną jazdę z rodzinami - ps. fani bmw i innych komentujcie swoje auta ja starałem się opisać rzeczywisty model z danym silnikiem

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
49 932
Przejechany dystans
31 167 759 km
Zatankowanego paliwa
1 632 940 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 760
Wydanych pieniędzy
2 584 632 zł
Średnie wydatki na auto
1 325 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 644
Wydanych pieniędzy
2 838 421 zł
Średnie wydatki na auto
1 456 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 950)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic I RX4

Na podstawie 60 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: rafalzabrze, dodano: 04.12.2012 12:57

Jak na auto o masie 1300kg i bardzo przeciętnej aerodynamice to jest dobrze ( wiadomo zawsze by się chciało jechać taniej ale od tego są małe autka albo nowe downsizingowane dizle czy benzyniaki a nie „pojazd” z jakby nie patrzeć już innej epoki motoryzacji- za 11tyś zł ) Szczegóły: Średnia z 11 000km to na gazie 10l.z małym przecinkiem. Trasa do 90km/h 8,5 LPG (6,9 – 7,3Pb)*, miasto 9,5 – 10,5l.LPG (9-9,5Pb)* Autostrada przy 140 -150 km/h okolice 12l.LPG (10,5Pb)* Przy 180 km/h pokazywał chwilowe 14,9l*Pb . Podaję z * bo komputer mimo że jadę na LPG to „myśli”, że jedzie na benzynie i dla niej podaje odczyty ( żeby to zmienić potrzeby jest przekaźnik za jakieś 200zł - ja go nie montowałem). Odczyty z autostrady (12l. A4/A8 Zabrze – za Wrocław) , spalania w mieście i trasie przy prędkość średniej 70-80km/h) są dokładne bo liczone od zatankowanie do skończenia butli. Rekord to 385 km na 33l. LPG co daje 8,5. Jak widać różnica między miastem a trasą do niecałe 2l LPG. Nie liczymy autostrady bo powstają wiry w butli. Co do Pb potrzebnej na rozruch (i automatyczne ssanie do rozgrzania silnika) to średnio leję 5l. na 400 km. Podsumowując: licząc spalanie Pb z komputera to faktycznego zużycia LPG na 11 tyś km (w 5,5 miesiąca ) zaoszczędziłem 1,3 tyś zł. Opłaca się?

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

autor: J 23, dodano: 20.06.2009 12:50

Jestem właścicielem Scenica 1,9 dTi 72 KW (98 KM krótko ale na tyle się orientuję,że mogę podać spalanie silnika samochodu.W jeździe mieszanej maksymalnie wyszło mi 6,7 l/100km,na długiej trasie przy szybkości 120-140 km/h zużycie paliwa wyniosło 4,9 l/100km.Muszę jednak zaznaczyć,że jakość paliwa ma tutaj bardzo duże znaczenie w jego zużyciu na 100 kilometrów,poza tym jeżdżę spokojnie bez żadnych nagłych zrywów i przyspieszeń.Jeżdżę na oleju napędowym o grosze na litrze droższym ale w podliczeniu finansowym i tak zyskuję.Nadmieniam,że nie jest to mój pierwszy samochód a z wykształcenia jestem po kierunku technicznym,silniki wysokoprężne.Życzę powodzenia.

pełny raport Renault Minivan 1.9 dTi

autor: brudka@poczta.f, dodano: 02.07.2012 13:52

No więc tak: Silnik 163KM 2.0 Turbo - f4R. Instalacja: Stag Premium, listwa: Valtek czerwona, Reduktor: Zavoli S do 250KM Autko chodzi super na gazie, żadnych problemów, Początkowo był problem z przepływnością gazu z butli do reduktora Przy mocnym przyspieszaniu auto dostawało czkawki, bo reduktor nie dostawał oczekiwanej ilości gazu), ale po usunięciu dławika w wielozaworze przy butli (oryginalnie w BRC jest taki czopek który sobie w wielozaworze pływa i przy zerwaniu przewodu na podwoziu zamyka wylot gazu z butli, taki pływaczek - przy dużym zapotrzebowaniu na gaz powoduje zamknięcie dopływu gazu - bo robi się podciśnienie i go zasysa) temat zniknął ;) Dlatego od razu proponuję albo usunąć sobie ten dławik albo dolot gazu z butli do reduktora puścić grubym przekrojem, by wam gazu w przewodzie nie zabrakło w czasie mocnego przyśpieszania i by wam dławik nie domknął wylotu ;) Po za opisaną - nazwijmy to "usterką". Autko spisuje się wyśmienicie z instalacją LPG. Ogólnie jest to dość ekonomiczny silnik jak na 2 litry pojemności z turbiną, więc na LPG także się ta ekonomika objawia. Mam przejechane na LPG niecałe 40000 km i nigdy nie miaem sytuacji bym w najwyższym spalaniu przeproczył 12l/100km. Średnio na podjazdach jest to 11,0 - 11,5 litra, a nieraz poniżej 11 litrów (mówimy cały czas o gazie). Na trasie autko spala średnio 9 litrów gazu przy spokojnej jeździe, w 10 litrach zmieści się przy jeździe rzędu 140-150 km/h. Więc nic tylko gazować i jeździć ;) Ps. Współczuję posiadaczom silników 1.4 z nowej serii - to przecież jest jakaś totalna pomyłka z ymi statystykami spalania :/

pełny raport Renault Grand Scenic 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic I RX4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic I RX4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Opis techniczny Renault Scenic I

Model Scenic powstał na płycie podłogowej popularnej Meganki. Początkowa nazwa to Renalut Megane Scenic, jednak koncern w późniejszym czasie zdecydował się wyodrębnić nowy model i z Megane Scenic pozostało tylko Scenic jako odrębna nazwa.

Zobacz dane techniczne Renault Scenic I RX4
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także