Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Scenic I RX4

Produkowany w latach od 1996 do 2003.

Generacje Renault Scenic

  • Scenic I   1996 - 2003
    Renault Scenic I

Wersje nadwozia Renault Scenic I

Silniki Renault Scenic I RX4

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Scenic

Czy warto kupić: używane Renault Scenic II (od 2003 do 2009)

Przestronny, bezpieczny i komfortowy. Za francuskim minivanem z drugiej ręki przemawiają także rozsądne ceny oraz bogate wyposażenie. Czy warto kupić używane Renault Scenic II?

Renault Grand Scenic - komfort po francusku
 
Nasz test Renault Grand Scenic Privilege - 1,6 dCi 130 KM

Francuzi doskonale wiedzą jak projektować ponadprzeciętnie komfortowe samochody. Najlepszym tego przykładem jest Renault Grand Scenic. To obecnie jedna z najlepszych propozycji w klasie 7-osobowych vanów.

MinivanoSUV - Renault Scenic RX4

Już w latach '90 SUVy były całkiem popularne. Jedni producenci inwestowali w nowe modele, aby konkurować w tej klasie, inni szli na łatwiznę i "uterenowiali" te już istniejące. Jeden z nich wybrał jednak dość zastanawiającą drogę do świata dużych prześwitów i napędów 4x4.

Scenic I - uwierzyć w stereotypy?
 
Nasz test

Niektórzy uważają, że wszystko, co zaczyna się na literę "F" na ziemię zesłał szatan, choćby Fiata, Forda, czy auta francuskie. No i Facebooka oczywiście. Tymczasem są też ludzie, którzy znaleźli w słowniku słowo "stereotyp", na Facebooku w postach opisują nawet wizytę w toalecie,...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Scenic II - sukcesor króla?

Życie jest paradoksalne. Jeszcze 30-40 lat temu liczebność przeciętnego gospodarstwa domowego stanowiła przynajmniej dwukrotność obecnej średniej. Przyrost naturalny bynajmniej nie balansował w okolicach zera, a statystyki nie straszyły wizjami umierającego społeczeństwa. Jeszcze nie tak dawno na jednego...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Scenic

Renault Scenic na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault ScenicautoWcentrum - społeczność Renault Scenic

najwyższe oktanyAuta - Renault Scenic

Renault Scenic Kameleon 1.6 74,18

Renault Scenic Granduś 62,27

Renault Scenic Family Car 79,93

Renault Scenic 63,04

Renault Scenic 72,80

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Scenic

szymanek999 31,99

pabllitos 34,03

jarni 89,91

Lilaa 81,01

tomibaranek 44,01

robert72 77,12

dardo65 43,52

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Scenic

karta padła
karta padła Dziś miałem przygodę z kartą ,od kilku dni nie otwierała drzwi i odpalała tylko ...
Uszczelnienie kolektora wydechowego
Uszczelnienie kolektora wydechowego Witam. Dzisiaj naprawiłem w warsztacie rozszczelnienie na łączniku kolektora ...
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!!
Mechanicy od siedmiu boleści - FINAŁ!!! Witam. Tak jak obiecałem chciałem podzielić się wiadomościami na temat finału...
Nowe kapcie
Nowe kapcie Postanowiłem na ten sezon zafundować Reni nowe nóżki, a że trafiła się okazja wy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Scenic

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Scenic
 

Najpopularniejsza wersja Renault Scenic

Renault Scenic

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Scenic
 

Renault Scenic najczęściej porównywane z:

Dacia Lodgy
1.5 dCi (110 KM)
Dacia Lodgy
1.5 dCi (90 KM)
Kia Carens
1.7 VGT CRDI (136 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium Demonstracyjny Ford C-MAX Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 450 km. Silnik: 1.6 150KM, benzynowy.
Cena: 100 350 zł 81 450 zł
Zyskujesz: 18 900 zł Zobacz szczegóły »
Ford Fiesta Silver X Ford Fiesta Silver X
Rocznik: 2014. Silnik: 1.3 60KM, benzynowy.
Cena: 49 300 zł 41 300 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Scenic

Renault Scenic
1.2 benzyna 130 KM
2013
84 500 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 115 KM
189 000 km, 2004
13 600 PLN
Renault Scenic
1.9 diesel 120 KM
147 000 km, 2005
13 999 PLN
Renault Scenic
1.6 benzyna 90 KM
153 000 km, 1999
6 999 PLN

Ocena auta Renault Scenic I RX4

  • Średnia ocena
    na podstawie 78 opinii
  • 3,93
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Wybrane opinie

Renault Scenic RX4 1.9 dTi (107 KM)

Najbardziej niedoceniane auto, jakie znam. Dla takich jak ja, którzy poruszają się głównie po asfalcie, zimą często zaśnieżonym lub oblodzonym, a także po polnych drogach, często błotnistych i rozmokłych, po prostu nie widzę lepszej opcji. Na zimówkach człowiek czuje się królem szos, kiedy po śnieżycy wszyscy jadą 30-tką, a ja spokojnie 70-tką. Pewnie, że inne terenówki też mi się podobają, ale kosztują wiele więcej i oferują znacznie mniej. Ludzie bez kompleksu Jeepa czy Toyoty nie mają się co zastanawiać ;-) Jak wyjdzie nowy SUV Renault, na pewno wybiorę się do salonu obejrzeć.

dodał: gstroy
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

Przesiadłem się z Opla Tigry, po krótkim "szoku" co do wielkości teraz jeżdzi mi się rewelacyjnie. Auto kupiłem w grudniu i miałem okazję sprawdzić zalety napędu 4X4. Na śliskim jedzie się rewelacyjnie pomimo tego że nie jeździłem na zimowych oponach. Start rewelacja, z hamowaniem gorzej. Myślę, że w tym przypadku zimówki by pomogły. Przejechałem dopiero 3 tys. km, ale już teraz widzę, że do tego typu samochodów mogę się przyzwyczaić.

dodał: tymonm@op.pl
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

Po przesiadce z Safrane był trochę twardy. Nie miał żadnej awarii w ciągu 80000 km. jazdy. Co do ergonomi mam trzy uwagi: strasznie głupi mechanizm otwierania szyby kierowcy (przy krótkim naciśnięciu szyba otwiera się zupełnie), wyciąganie zagłówków wymaga siły tura, mechanizm rozkładania siedzeń wymaga anielskiej cierpliwości (w Safranie sprawę załatwiała dźwignia - czasem chce się rozłożyć siedzenie błyskawicznie ;)

dodał: Niecierpliwy
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

Auto śwetnie sprawdza się w zimie. Mieszkam trochę w Krakowei trochę w Zakopanem i na takie krążenie jest super. Tylny napęd włącza się w sposób nieutrudniający życia kierowcy. Auto raczej średnio nadaje się na dłuzsze trasy międzymiastowe ze względu na hałas i zużycie paliwa. Typowy SUV o zgrabnym ponadczasowym wyglądzie i całkiem sporych wymiarach wnętrza (bagażnik też jest OK).

dodał: Jarek
Renault Scenic RX4 2.0 i (140 KM)

3 w jednym to właściwe określnie. Funkcjonalny, komfortowy i szybki. Idealny typ samochodu dla kogoś kto wozi rodzinę. Nawet jeśli nie to można wyjąc foteliki tylne i wrzucić np 3 rowery + bagaże. Jest to minivan ale na podjazdach musiałem strąbić już niejednego Passata czy opla bo wloką się lewym pasem i blokują ruch.

dodał: kk62@interia.pl
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Scenic

Renault Scenic 1.6 16V Confort Expression - galeria redakcyjna Renault Grand Scenic 2009 Renault Scenic RX4 Renault Grand Scenic Facelifting 1.6 dCi eco2 130KM - galeria redakcyjna Renault Scenic II Van - galeria społeczności Renault Scenic 2006 Renault Scenic II Renault Scenic II Grand - galeria społeczności Renault Scenic III Facelifting Renault Scenic XMOD
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Scenic

  • 1.
  • 4,00 Renault Scenic II 1.6 i 16V (115KM) 2004r.
    dodał: kypisek, 01.09.2011

    D.T. GAS SYSTEM firma oraz jej pracownicy to wielka pomyłka sam na swojej skórze odczułem tj. przy montażu instalacji zainstalowano butlę gazową na której mogłem przejechać zaledwie 180 km. zaproponowano mi wymianę na większą za dopłatą w której była wliczona stawka za demontaż starej i montaż nowej butli choć sami przyznali się do pomyłki, źle działający wskaźnik poziomu gazu ustawiany trzykrotnie który po przejechaniu ok 60 km. pokazuje rezerwę choć jest jeszcze ok 35l gazu, BRAK zawleczek zaciskowych na krańcach przewodów doprowadzających gas od rozdzielaczy do cylindrów które na wskutek drgań silnika same wypadają w tej sprawie ostatnio udałem się do serwisu gdzie w żaden sposób nie mogłem namówić "fachowca" do założenia "od ręki" 8 klamer zaciskowych (sam kupiłem i zamontowałem czas ok.20 min. koszt 8 zł.) gość nie rozumiał iż samoczynnie spadające wężyki powodują wydostawanie się gazu do komory silnikowej (co grozi wybuchem) i zagraża bezpieczeństwu życia i zdrowia mojego oraz innych... zadzwoniłem w tej sprawie do biura do Poznania aby wpłynęli na swojego pracownika...i nic! kolejną sprawą jest montaż rozdzielacza gazu który jest zamocowany w taki sposób iż nie mogę wyjąć bagnetu w celu sprawdzenia poziomy oleju silnikowego!!! zaproponowano mi montaż na plastikowej osłonie silnika!!! TA FIRMA ORAZ JEJ PRACOWNICY TO POMYŁKA JA WSZYSTKIM ODRADZAM !!!!

  • 2.
  • 5,00 Renault Scenic III 1.6 16v (110KM) 2010r.
    dodał: zdzisław, 29.01.2014

    gaz założyłem do prawie nowiutkiego autka i jest to moja pierwsza instalacja lpg i nie bardzo chciałem auto mieć na gazie ale sytuacja finansowa mnie zmusiła i teraz sadze ze była to najlepsza decyzja w moim życiu warsztatu szukałem długo kolega właśnie polecał mi kameleona wiec się tam udałem na miejscu zastałem bardzo milo i przyjęty przez panią która obsługuję klienta wszystko mi dokładnie wytłumaczyła co nawet mnie bardzo zdziwiło ze kobieta tyle zna się na rzeczy wiec zostałem przekonany i nie żałuje jestem bardzo zadowolony z funkcjonowania mojego auta na gazie montaż wykonany bardzo profesjonalnie mechanicy dali z siebie wszystko naprawdę polecam ten warsztat i na pewno tam wrócę.

  • 3.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 1999r.
    dodał: Tomek, 27.04.2012

    Po zamontowaniu instalacji 3 wizyty celem regulacji(mapowanie, oprogramowanie).zestaw- reduktor Alaska , listwa Valtek , sterownik Compact.Silnik odpala i pracuje dobrze ("grzechocze" na gazie ale wtryski Valtki tak maja najtańsze chyba na rynku więc cena mówi swoje ale można się przyzwyczaić :) spalanie to 10 l gazu w tym 70 % miasto i 30% trasa + ok 3 l benzyny na ok 300km, jakoś nikt ego faktu nie dodaje .Jestem zadowolony.

  • 4.
  • 4,75 Renault Scenic I 2.0 i 16V (140KM) 2001r.
    dodał: slawoos, 10.08.2011

    Jak najbardziej polecam montaż instalacji gazowej. Jednak nie dla przesadnie skąpych:)Chodzi o to żeby raz na jakiś czas wyjeżdzić przynajmniej zbiornik benzyny żeby silnik nie zapomniał jak smakuje:)Poza tym serwis, częsta wymiana oleju i można naprawdę sporo oszczędzić. A te wszystkie bajki o zaworach o uszkodzeniach...piszą ludzie, którzy albo nie mają auta w ogóle...albo gdzieś od kogoś o gazie słyszeli.

  • 5.
  • 5,00 Renault Scenic I 1.6 i (90KM) 1998r.
    dodał: Stan, 31.01.2010

    Instalacja sprawuje się rewelacyjnie. Tankuję wyłącnzie na markowych stacjach i nie mam żadnych problemów z gazem. Po założeniu w pewnym zakładzie i dobrym zestrojeniu spalanie prawie nie wzrosło: na trasie od 6,4 do max.8 l/100km (zależnie od stylu jazdy), w mieście 8-9 l/100km. Jak czytam o spalaniu rzędu 10-12 litrów to wierzyć mi się nie chce...

  • 6.
  • 3,00 Renault Scenic I 1.6 i 16V (110KM) 2001r.
    dodał: DiabloSlk, 18.04.2011

    Chcesz mieć wydatki to załóż tam instalacje. Jakość założenia dramat!!!Instalacja ma niecały miesiąc. Koszty po założeniu instalacji żeby jakoś jeździć to ok 500 zł ale najprawdopodobniej swoim nieudacznictwem panowie zajechali mi zawory (opiłki w silniku) i trzeba targać głowicę!!! Więc jeśli chcesz zabić swój pojazd to wal tam jak w dym.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Scenic

Renault Scenic

460 komentarzy

342 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Miewo~Miewo

Scenic 1.5 dci 2004
Proponowałbym rozdzielić opinie na te dotyczące aut kupionych u dealera w Polsce od tych aut sprowadzanych.
Z moich doswiadczeń -
scenic krajowy = bezproblemowy
Scenic sprowadzany = masa problemów. Zresztą psuje to opinie wielu autom nie tylko Scenicowi.

~jan~jan

witam,syn posiada grand scenica 7 osobowego silnik 1,9 diesel ,przebieg 130000 tyś.2005 rok.Jak dotąd samochód poddawany tylko przeglądom w warsztacie u znajomych mechaników i wymianie drobnych detali,egzemplarz naprawdę udany i bezawaryjny chciałbym taki mieć.Silnik 131KM zużycie w granicach 6-7 litrów na 100km.Pozdrawiam.

~Wladek~Wladek

Do ~vic: tak w Anglii wymieniają liczniki na nowe za stala oplata 150 funtow ( faktycznie za darmo tylko jedna/dwie dniówki pracy na wyspach )

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 229
Przejechany dystans
28 988 624 km
Zatankowanego paliwa
1 501 208 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 345
Wydanych pieniędzy
2 432 485 zł
Średnie wydatki na auto
1 320 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 134
Wydanych pieniędzy
2 629 462 zł
Średnie wydatki na auto
1 427 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 843)

Testy zderzeniowe Renault Scenic

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Scenic przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Grand Scenic, 1.5 diesel 'Expression', LHD
2009

Renault Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Scenic I RX4

Na podstawie 60 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: damian1982@pocz, dodano: 04.12.2011 18:33

Nie wiem, jak auto zachowa się zimą, zanim przyjdą mrozy sprawuje się następująco: Po pierwsze trzeba uwzględnić, że autem należy jeździć mało dynamicznie, bo w przeciwnym razie spalenie należy powiększyć o dobre 2-4 lity (to nie żart, tak się sprawuje nawet 15l/100 potrafi spalić) MIASTO: - krótkie trasy wychodzi ok. 10.5l/100km. - trochę dynamiki , czy korków i wyjdzie 11,5. - jak silnik zagrzeje się, przy ciut dłuższej trasie to wyjdzie k. 9,5l., umiejętna jazda 9l/100km. Może i da się niżej zejść, ale na drodze byłbym utrapieniem….. Trasa - do 90km/h wyjdzie ok. 7.5l/100km (poniżej 7 raczej nie realne) - do max 110km/h wyjdzie 8-9/100km - więcej niż 120 nie ma sensu, do dobra 100, zresztą tym aktem to max jest 130….. Czytałem Wasze komentarze, inaczej się zapatrywałem. Musze dodać, że samochodem jeżdżę ja i żona, więc to też ma wpływ na spalenie. Samochód jest duży i mało aerodynamiczny, za to wygodny i przestronny. Podałem Wam szczere wyniki, nie zaniżone. Jak ktoś pisze, że wyszło mu 5 litrów z hakiem w trasie, to tylko pozazdrościć, bo tak to tylko w dieslu czy w o połowie mniejszym (wymiarowo i poj. silnika) Cinquecento. Takich danych spalania nawet w fabrycznie nowych samochodach nie podawali…. ale jeżeli nie mam racji, ktoś wie, co ma wpływ na spalenie (kierujący, czy jakas wada) proszę pisać, za co bardzo dziękuje....

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

autor: wczymzecz@poczt, dodano: 31.01.2009 16:27

Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za drogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą \"troszkę\" droższe niż dla wersji asfaltowej.

pełny raport Renault RX4 1.9 dCi

autor: Piotr, dodano: 02.02.2013 10:06

Jak to Renault - chyba ciężko o tańsze w utrzymaniu auto (tak, również w ASO). Spalanie na benzynie (jeżdże 80% trasa, 20% miasto) - 6,76/100, na gazie (sekwencja AG) max 8,8. Jeżdżę dość dynamicznie, stąd jestem pewien, że te wyniki można by jeszcze obniżyć. Ceny przeglądów - wioząc do ASO swój olej (Elf STI 10/40) schodzimy do kwoty śmiesznej - 350-400 zł za przegląd. Dodatkowo ASO częściej ma promocje dla aut starszych - np. kompletny przegląd za 1 zł. Przykładowe ceny napraw: wymiana płynu chłodniczego i test szczelności układu: 176 brutto (ASO), wymiana łożyska oporowego sprzęgła wraz z częścią: 450 brutto, wymiana akumulatora + przegląd zimowy ASO: 370 brutto. Nie miałem dotąd auta tańszego w eksploatacji.

pełny raport Renault Minivan 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Renault Scenic I RX4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Scenic I RX4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Opis techniczny Renault Scenic I

Model Scenic powstał na płycie podłogowej popularnej Meganki. Początkowa nazwa to Renalut Megane Scenic, jednak koncern w późniejszym czasie zdecydował się wyodrębnić nowy model i z Megane Scenic pozostało tylko Scenic jako odrębna nazwa.

Zobacz dane techniczne Renault Scenic I RX4
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Scenic, oglądali także