Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6

Samochód należący do wyższej klasy średniej (segment E) i flagowy model francuskiej marki produkowany w latach 2002-2009. Vel Satis zastąpił model Safrane. Auto bazuje na prototypie z 2000 roku. Wersja produkcyjna dzieliła płytę podłogową z Renault Laguną i Espace IV. Vel Satis jest rzadkim przykładem limuzyny z nadwoziem typu hatchback. W 2005 roku auto zostało poddane modernizacji. W 2009 roku zostało wycofane z rynku, a dwa lata później zastąpił je model Latitude. Nazwa Vel Satis to akronim stworzony ze słów „velocity” (szybkość) i „satisfaction” (satysfakcja).

Może jego wygląd budzi kontrowersje, ale bez takich aut, jak Vel Satis, świat motoryzacji byłby nudny. Przesyconej tradycyjnymi limuzynami klasie wyższej, Renault przyniosło bowiem niespotykany powiew świeżości. Co ważne, nadwozie dopracowano pod względem bezpieczeństwa, a pod nim zdołano stworzyć ultra-luksusowe warunki podróżowania. Wnętrze kusi ogromem wolnego miejsca, niespotykanie komfortowymi fotelami, perfekcyjnym wyciszeniem, kapitalną jakością wykończenia oraz kompletnym wyposażeniem. Kierowcy może przeszkadzać jedynie utrudniona obsługa i słaba widoczność.

Do atmosfery panującej w środku idealnie pasuje zestrojenie zawieszenia - komfort, jaki zapewnia, jest nie do opisania. Niestety, ma to swoje odbicie we właściwościach jezdnych, a dynamikę jazdy temperują też przeciętne osiągi. Najlepsze w kategorii przyspieszenia okazują się benzynowy motor 3.5 V6 i wysokoprężny 3.0 dCi, których jednak nie polecimy ze względu na bardzo wysokie koszty eksploatacji (pierwszy dużo "pali", a naprawa drugiego może przekroczyć wartość auta). Najbardziej godne uwagi są wersje 2.0T i 2.0 dCi, które okazują się oszczędne i nieprzesadnie kosztowne w serwisie.

W Renault Vel Satis znalazło się tyle elektroniki, że chyba sami twórcy nie potrafiliby odpowiedzieć, jak "upchnięto" kilometry kabli czy multum czujników. Rozbudowana instalacja okazuje się niestety kapryśna, a - co gorsza - jej naprawy są drogie, czasochłonne i podejmują się ich tylko nieliczni. Co psuje się poza tym? Przede wszystkim, większe diesle (2.2 i 3.0) oraz "automat", choć nie należy zapominać też o nietrwałym zawieszeniu przednim (jego naprawy są jednak tanie). Koszty eksploatacji mogą przerazić, za to same auta są tanie jak barszcz.

Komentarze redakcji

Powagosław: Niewątpliwie najodważniejsza próba zaistnienia w bardzo konserwatywnym segmencie E. Choćby dlatego Vel Satis jest godny uwagi. Ale stosunek ceny do niszowości i „inności” tego auta bynajmniej nie działa na jego korzyść.
Luzacjusz: Mimo najszczerszych chęci i designerskiej brawury, szanse na to, że potencjalni odbiorcy luksusowych sedanów zmienią upodobania i nagle zapałają miłością do Van Satisa, są mniej więcej takie, jak szanse na to, że Angelina Jolie adoptuje cię jako kolejne dziecko.

Silniki Renault Vel Satis Hatchback

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Renault Vel Satis

Flaming w stadzie wróbli - Vel Satis
 
Nasz test

Jakie są auta z segmentu E? Czarne. To co prawda żart, ale trudno się z nim nie zgodzić. Poza tym jak limuzyna, to musi być 4-drzwiowa i z emblematem Mercedesa, Audi lub BMW. Tak się przyjęło w Europie, choć dam sobie głowę uciąć, że indywidualiści wybiorą... no właśnie. Co?

Ofiara awangardy - Renault Vel Satis

Tydzień temu pisałem o jednym z najbardziej odważnych aut wprowadzonych do seryjnej produkcji, które niestety okazało się kompletną porażką. Renault Avantime był zbyt niezwykły i zbyt oryginalny, tak pod względem stylistyki i samej bryły, jak i zastosowanych w nim rozwiązań. 3-drzwiowe, vanopodobne nadwozie...

Nie przepłacaj za komfort - Renault Vel Satis (2002-2009)

Szukasz wygodnej limuzyny, jednak nie chciałbyś przepłacać? Powinieneś więc wziąć pod uwagę przedstawiciela francuskiej ekstraklasy. Używany Renault Vel Satis zapewnia królewski komfort i nie kosztuje kroci. Są jednak pewne "ale"...

Indywidualny styl

Samochód jako zjawisko ? Po intrygującym modelu Renault Avantime, w ofercie firmy pozostał Vel Satis. Po dwóch latach produkcji dokonano w nim pierwszych zmian.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Vel Satis

Społeczność kierowców Renault Vel SatisautoWcentrum - społeczność Renault Vel Satis

najwyższe oktanyAuta - Renault Vel Satis

Renault Vel Satis 32,60

Renault Vel Satis 43,98

Renault Vel Satis 2.0T 62,44

Renault Vel Satis Kruszynka :) 74,92

Renault Vel Satis kaprysna kobieta... 47,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Vel Satis

piotrwajszczak 30,04

_VIGGEN_ 30,05

v6clio 79,15

Mr_Artur 30,26

haseone 30,00

pawelmi 30,00

szuli 30,15

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Vel Satis

Stuki z zawieszenia przy opadaniu koła
Stuki z zawieszenia przy opadaniu koła Od jakiegoś doskwierało mi to postukiwanie ale nie było czasu się tym zająć, tym...
Antena GPS
Antena GPS Padła mi antenka od GPS :( Najgorsze jest to że trzeba się do niej dostać prze...
Gaz 2.0Turbo Benzyna Vel Satis
Gaz 2.0Turbo Benzyna Vel Satis Koniec końców się zdecydowałem po 2000km pełna bajka!!! 1. spalanie gazu w tra...
Wrażenia po zakupie
Wrażenia po zakupie Od zakupu zrobiłem nim około 2000 km i jestem zadowolony. Welek prowadzi się wyś...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Vel Satis

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Renault Vel Satis
 

Najpopularniejsza wersja Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Renault Vel Satis
 

Renault Vel Satis najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon SC FR Demonstracyjny SEAT Leon SC FR
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 238 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 92 343 zł 78 900 zł
Zyskujesz: 13 443 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Vel Satis

Renault Vel Satis
2.2 diesel
140 000 km, 2006
16 900 PLN
Renault Vel Satis
3.0 diesel 180 KM
152 800 km, 2004
8 200 PLN
Renault Vel Satis
3.0 diesel
189 000 km, 2002
12 900 PLN
Renault Vel Satis
3.0 diesel 180 KM
215 000 km, 2003
16 000 PLN

Ocena auta Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6

  • Średnia ocena
    na podstawie 20 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6 (245 KM)

dopiero 6900 km ale jestem pelen zachwytu, na dlugich trasach po 10 -12 godz jazdy wcale nie jestem zmeczony, w porownaniu z tymi samochodami ktorymi dotychczas jezdzilem to rewelacja (35 lat za kierownica i prawie wszystkie marki aut , pow. 70tys km rocznie)

dodał: marek lambor
Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6 (245 KM)

auto niedopracowane, ale wkładając trochę pray i pieniędzy można je doprowadzić do odpowiedniego poziomu.system audio do wymiany, amortyzatory do wymiany, wiele drobnych usterek.

dodał: akaserwis@vp.pl
Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6 (245 KM)

Fotele są bardzo,bardo,bardzo wygodne ,lepsze niz w s-klasie

dodał: MaxiK

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Vel Satis

Renault Vel Satis 2005 Renault Vel Satis 2007 Renault Vel Satis
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Vel Satis

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

26 komentarzy

22 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Toporek~Toporek

Witajcie jestem po wymianie uszczelek pod głowicą w espace 3.0 dci i mam problem z odpowietrzeniem czy ktos moze mi napisac jak to zrobic z góry dziekuje

~zywce~zywce

Do ~Wojtek 793102405: sam jest wynalazkiem który reguluje przez "rególacje"

~alamsok1~alamsok1

Do ~lukas: Ja miałem tą sama usterkę,ale objawiała się tym że dawał 19V.To usterka regulatora napięcia,jest nietypowy jak cały alternator Hitachi-150A.W aso krzyczą za niego 3000zł.ja dałem do regeneracji i za 270zł mam jak nowy.793633885

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
46 249
Przejechany dystans
29 208 442 km
Zatankowanego paliwa
1 501 751 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 338
Wydanych pieniędzy
2 434 303 zł
Średnie wydatki na auto
1 321 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 124
Wydanych pieniędzy
2 628 566 zł
Średnie wydatki na auto
1 426 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 843)

Testy zderzeniowe Renault Vel Satis

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Vel Satis przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis
2005

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tasznik, dodano: 01.06.2010 14:39

Niestety 8,5 litra/100 i nie chce mniej. Passat 7 litrów. Wydaje mi sie ze jak polece po autostrada to i 10 przebije.

pełny raport Renault Hatchback 2.0 dCi

autor: Seweryn, dodano: 17.09.2011 12:35

Wysokie spalanie wymagane jest przy aktywnej jeździe. Serwis jak pisałem nie jest naj większa pozycji w kosztach.

pełny raport Renault Hatchback 3.5 V6

autor: me, dodano: 03.02.2012 20:03

Auto jest duże i waży 1800 KG do tego automat i 18" alufelgi - więc pije....- W mieście potrafi spalić 11l. średnio (przewaga miasta) zamyka się w 10 litrach. W długiej trasie (ok 4000 km) spalił mi 6.4 litra (autostrada 120 km/h + drogi ekspresowe 105-110 km/h, 70% czasu na tempomacie). Poniżej 6l chyba się nieda.

pełny raport Renault Hatchback 2.2 dCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Renault Vel Satis Hatchback 3.5 V6 245KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Vel Satis, oglądali także