Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Seat Alhambra

Lata produkcji: 1996 - teraz
Segment: Vany
Duży, siedmiomiejscowy van (segment K) produkowany od 1996 roku. Model powstał we współpracy koncernu Volkswagena (na zlecenie VW auto produkuje firma AutoEuropa), do którego należy Seat, z Fordem. Jej owocem był nie tylko Alhambra, ale i bliźniacze: Ford Galaxy oraz VW Sharan. Nazwa auta pochodzi od imienia słynnej twierdzy mauretańskich kalifów w Hiszpanii. W 2000 roku model przeszedł gruntowny facelifting. W 2010 roku Seat przedstawił drugą generację Alhambry. Do tej pory model wyprodukowano w liczbie blisko 250 tys. egzemplarzy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Seat wyjątkowo długo kazał czekać na ten samochód. Aż w końcu okazało się, że kopia (Alhambra) jest ładniejsza od swojego pierwowzoru (VW Sharan). Z drugiej strony, na rynku znalazłoby się z 10 ładniejszych vanów innych marek. Na pewno chcesz nowe auto, które nie wygląda lepiej od starszej konkurencji?
Luzacjusz: Marka Seat ma momenty, w których staje się, jak mycie rąk w toalecie w pociągu PKP. Czyli bez sensu (nie chcę wiedzieć, skąd bierze się woda w tamtych kranach). Alhambra to wciąż przeciętnie ładny, przemalowany Sharan, który udaje inny model. Hiszpański temperament chyba traci temperaturę.

Alhambra II

Podobnie jak pierwsze wcielenie Alhambry, także i nową generację wystylizowano według starej szkoły tworzenia vanów. Jej stylistyka podporządkowana jest więc chęcią wygospodarowania jak najobszerniejszej kabiny – stąd pokaźne rozmiary, niemal jednobryłowy kształt nadwozia oraz wielkie szyby optycznie powiększające wnętrze. I podobnie jak pierwszą Alhambrę, również i drugą odsłonę opracowano na bazie Volkswagena Sharana. Widać to po karoserii hiszpańskiego vana chyba aż nadto – jedynie takie detale jak światła, grill czy wloty powietrza odróżniają Seata od VW.

Jeszcze drobniejszymi szczegółami odróżnimy od siebie wnętrza Alhambry i Sharana. Tak naprawdę jedynym odmiennym elementem jest… kierownica z innym emblematem producenta. Deska rozdzielcza, tunel środkowy, zegary, a nawet boczki drzwi wyglądają w obu autach identycznie. Oznacza to, że mamy do czynienia z kokpitem, który nie zachwyca swoim designem, ale przekonuje do siebie czytelnością wskaźników, rozplanowaniem elementów obsługi, a przede wszystkim jakością tworzyw i starannością montażu.

Projektantom wnętrza udało się efektywnie wykorzystać olbrzymią przestrzeń, jaką dali im do dyspozycji twórcy karoserii. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest aż nadto, dzięki czemu podróżni czują się jakby podróżowali małym autobusem. Zaskakująco wygodnie siedzi się w trzecim rzędzie, choć trzeba podkreślić, że jego wykorzystanie skutecznie ogranicza przestrzeń na bagaże. A ta przy 5-osobowej konfiguracji siedzeń powala na kolana, zaś po złożeniu drugiego rzędu i opuszczeniu oparcia fotela pasażera przeistacza się w luk ładunkowy godny lekkiego „dostawczaka”. Co ważne, fotele składa się szybko i bez problemów, a po ich złożeniu uzyskuje się przestrzeń równą nie tylko po bokach, ale i na podłodze.

Zachowanie Alhambry podczas jazdy może zaskoczyć niejednego przeciwnika rodzinnych vanów. Bo oto wielgachny i mocno ociężały mini-autobus jest w stanie pokonywać zakręty, nawet te bardzo ostre, z prawdziwą gracją. Jego prowadzenie uprzyjemnia dodatkowo układ kierowniczy, który precyzyjnie przekazuje kierowcy informacje o tym, co dzieje się aktualnie z kołami. Dynamicznej jeździe sprzyjają nawet hamulce, których skuteczność trzeba uznać – biorąc pod uwagę masę auta – za perfekcyjną. Idealnego obrazu tylko dopełnia całkiem wysoki komfort resorowania.

„Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać” – to stare jak świat hasło nasuwa się po porównaniu cenników Seata Alhambry i Volkswagena Sharana. Pomimo identycznej konstrukcji, hiszpański van kosztuje wyraźnie mniej, a jego standardowe wyposażenie niewiele ustępuje temu z niemieckiego pierwowzoru (seria obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, klimatyzację, przesuwne drzwi tylne, elektrycznie sterowane szyby boczne i lusterka oraz system Start-Stop).

Alhambra I

Stawiając obok siebie Seata Alhambrę I i Volkswagena Sharana I, nietrudno rozpoznać w nich "bliźniaków". Stylistyczne podobieństwo kontynuuje wnętrze, które - w ślad za niemieckim "bratem" - przyciąga do siebie gigantyczną ilością wolnego miejsca (wygodnie jest nawet w opcjonalnym, trzecim rzędzie siedzeń) oraz dopracowaną funkcjonalnością (indywidualne fotele łatwo jest przesunąć, złożyć czy wyjąć). Niestety, dopiero po liftingu jakość tworzyw i staranność wykonania kabiny osiągnęły satysfakcjonujący poziom. Plus za przejrzysty i gwarantujący perfekcyjną widoczność kokpit.

Spośród kilku silników stosowanych w Alhambrze najgodniejsze polecenia są benzynowy motor 2.0 oraz wysokoprężny 1.9 TDI. Dynamika nie jest ich najmocniejszą stroną, ale to trwałe konstrukcje, które da się użytkować bardzo tanio (2.0 świetnie współgra z LPG, a 1.9 TDI to mistrz oszczędności). Jednoznacznie odradzić trzeba za to diesla 2.0 TDI - jest awaryjny i bardzo kosztowny w obsłudze. Układ jezdny stanowi udany kompromis pomiędzy właściwościami jezdnymi a komfortem.

"Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?", głosi jedna z reklam. To hasło idealnie pasuje do zareklamowania Alhambry - po co kupować Sharana, skoro za mniejsze pieniądze możemy mieć identyczny model, z tym, że ze znaczkiem nie Volkswagena, a Seata? Podobnie jak niemiecki bliźniak, opisywany "Hiszpan" jest autem średnio niezawodnym (psują się najmocniejsze silniki, przednie zawieszenie czy elektryka), ale bardzo tanim w naprawach (nieskomplikowana konstrukcja, atrakcyjne ceny części).

Dane techniczne Seat Alhambra

Silniki

Moc silników 90-220 KM

Poj. silników 1 390-2 792 cm3

Prędkość maks. 160-225 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,8-19,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Seat Alhambra

Średnia ocena modelu

na podstawie 150 opinii

4.13

Średnia dla segmentu: Vany 4.13

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Widoczność

+ Silnik

Wady

- Wyciszenie

- Drobne usterki

- Wentylacja i ogrzewanie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Seat Alhambra

Wspaniały samochód dla KAŻDEJ rodziny. Pakowny, wygodny, zgrabny jak na VANa, ma wszystko co powinien mieć. Wyposażenie dodatkowe nie jest ... więcejprzesadnie drogie, jeżeli dobrze się wczyta w dostępne opcje i pakiety. Trzeba tylko uważać przy silnym bocznym wietrze. Jedna swoją powierzchnię ma. ukryj
dodano 12.08.2013 przez
To dopiero początek ale bardzo miły, szczególne zaskoczenie to łatwość prowadzenia i parkowania. AUTO DLA DUZEJ RODZINY!! pełno schowków etc. wszystko ... więcejprzemyślane. ukryj
dodano 25.02.2012 przez
Można z rodzinką jechać w Europę (po dokładnej diagnostyce). Za 120.000 trudno znaleźć coś przestronniejszego. Przy takich kosztach utrzymania lepiej ... więcejkupić inną wersję. ukryj
dodano 30.07.2003 przez
Zobacz oceny Seat Alhambra Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Seat Alhambra

Pb
6,97 - 14,63
Na podstawie 23 raportów spalania
ON
4,93 - 10,33
Na podstawie 134 raportów spalania
LPG
9,33 - 16,30
Na podstawie 17 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Seat Alhambra

Moja Alhambra 110KM jest w automacie więc może palić więcej niż manual. W mieście, w którym mieszkam (45000mieszkańców) pali mi ... więcej12,5 l/100km. W Łodzi zmieści się w 10,5l. W trasie przy prędkości do 90km/h pali od 5,5 do 6,5/100km. Ne wiem od czego zależą te rozbieżności. Nie potrafię tego wyczuć mimo przejechanych ok. 40tyś km. W dłuższej trasie przy 90-120km/h wychodzi mi 6,8. Autostrada 130-150km/h pali 8,2-8,5 l/100km. Dodam, że nie jest to przy dużym obciążeniu. Najczęściej jeżdżę z żoną i dzieckiem. Jeśli komuś taki sam model pali dużo mnie albo dużo więcej to proszę o opisanie wątku. Pozdrawiam użytkowników Alhambry. ukryj
dodano 28.10.2009 przez
Miałem sharana 2001 TDI 130 KM w trasie palił 8,3 litra ON i na 1000km od nowości ... więcejśrednio 10 litrów oleju z silnika cykl mieszany to 9,8 l mozna było zejść do 6,5 l ale trzeba by jechać z pręd ok 70-80 km/h teraz mam alhambre 115 z wtryskiem sekwencyjnym i jerzdze z predkościami ok 150km/h obrotomierz kręce do 6000 obr/min i pali mi w trasie do 12l a po mieście 14,5 l gazu po 2.1 zł a nie On po 4.25 zł no i nieżre mi oleju silnik po 90 zł za litr, stare TDI były dobre te natomias pompowtryskiwacze sa wysilone i palą dużo . ukryj
dodano 07.01.2008 przez
Stosunek masy/wymiarów oraz osiągów tego auta w stosunku do zużycia paliwa wypada niezwykle korzystnie, przy oszczędnej jeździe na trasie (nie ... więcejprzesadzanie z obrotami, umiejętne operowanie pedałem gazu i nie jechanie w trybie- gaz-hamulec-gaz-hamulec, czyli słowem przewidywanie kiedy przyspieszać a kiedy hamować) można zejść do poziomów nawet 4.5 l/100km, miasto przy "rozsądnej i spokojnej nodze" - 6.2-7.0, bez "wleczenia" się po drodze. Doskonałe i oszczędne auto, pod tym względem polecam bardzo !! ukryj
dodano 30.06.2009 przez
Mam takie autko od dwóch lat od 10 lat jeźdże automatami... Gorąco polecam takie autko właśnie w automacie :) mało ... więcejpali a człowiek po mieście nie denerwuje się ciągłymi zmianami biegów :) spalanie tak jak pisałem MAX 8l więcej mi nie wzięła :) a najmniej 4,2 l przy średniej prędkości 88km/h tyle że automatem trzeba się nauczyć jeździć :)) jak widziałem post że komuś takie auto po mieście spaliło 11l to albo wyregulować silnik ... albo raczej kierowcę :) ukryj
dodano 31.01.2012 przez
Ogólnie jeżdżę 70% miasto a 30% trasa. i dlatego przy spokojnej jezdzie pali mi okolo 7 l. maxymalne wyszło mi ... więcej9 ale zjadl by wiecej bo na trasie 8.5 wyskakuje a plus miast... do 100km na godzinie bez tempomatu na trasie 450km wyszło mi 5l. Na samochód o masie własnej okolo 1700kg to dobry wynik. najgorzej jest na miescie. a silnik 90km... wole jezdzic 115;] tez mam 2002r;] Rodzinny, fajny, bardzo wygodny samochód. Polecam ukryj
dodano 21.11.2008 przez
Zobacz raporty spalania Seat Alhambra Dodaj raport spalania

Publikacje o Seat Alhambra

Newsy o Seat Alhambra

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Seat Alhambra

Generacje Seat Alhambra

Nowe Seat Alhambra

nowe Seat Alhambra
Seat Alhambra
ceny od 103 500 zł do 158 500

Seat Alhambra II Van 2.0 TDI 150KM od 2015

w pakiecie REFERENCE

w cenie katalogowej brutto

123 300 zł

Wyposażenie standardowe
16-calowe felgi stalowe 6,5J x 16 z oponami 205/60 Mobility
System ostrzegania o spadku ciśnienia w ogumieniu
Dźwignia kierunkowskazów z funkcją krótkiej sygnalizacji (3 mignięcia)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet 4 kids + (5 121 zł)
Pakiet dla palących (102 zł)
Pakiet schowków (1 422 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet 4 kids + (5 121 zł)
Pakiet dla palących (102 zł)
Pakiet schowków (1 422 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 18 oferty Seat Alhambra

Dealerzy Seat

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Słoneczna 123

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Seat Kraków

małopolskie, Kraków, Zakopiańska 58B

Więcej

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a Seat Gliwice

śląskie, Gliwice, Kujawska 34

Więcej

EUROMOTOR

EUROMOTOR Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Seat Alhambra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

599

Przejechany dystans

74 736 zł

Zatankowanego paliwa

18 591 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

100

Wydanych pieniędzy

38 322 zł

Średnie wydatki na auto

1 474 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

109

Wydanych pieniędzy

20 000 zł

Średnie wydatki na auto

769 zł

ZOBACZ 26 dzienników kosztów Seat Alhambra Załóż dziennik kosztów

Autodiagnoza Seat Alhambra

Liczba wpisów: 11
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Seat Alhambra Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Seat Alhambra

Liczba wpisów: 3
Instalacja tragiczna - spalenia wzrosło z 10 litrów do 18 a czasami 22 gazu - nikt nie umiał jej ustawić ... więcej- wizyta co kilka dni w warsztacie - samochód wogóle nie chciał jeździć - wkońcu wymiana całej instalacji w renomowanej stacji pomogła - nigdy więcej żadne małe firmy montujące instalacje. ukryj
dodano 28.09.2012 przez
Wita Seat Alhambre kupiłem w maju 2013 r od razu zainstalowałem instalacje gazową cena instalacji 2800zł. w czerwcu pojechałem do ... więcejChorwacji gdzie zrobiłem 5tys km spalanie 11l przy 120km/g 13l przy 140km/g polecam jestem zadowolony z jazdy i prowadzenia seata. ukryj
dodano 05.01.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Alhambra

Skarbnica wiedzy o Seat Alhambra

Ciekawostki
dodano 31.12.2011 przez
To wyjątkowo wredna wada. Problemy z klimatyzacją w tak dużym samochodzie potrafią bowiem doprowadzić do szaleństwa - szczególnie gdy jedziemy większą grupą. Ustalenie temperatury, która…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą