Szukaj

Informacje o Seat Altea Standard 1.6 TDI CR 105KM 77kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Arkadiusz (Matrix)
Seat Altea
Standard 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Auto użytkuję ponad 6 lat, dlatego mogę coś więcej powiedzieć. Zaznaczę, że Seat jest z polskiego salonu - pewny przebieg itd. Altea sprawuje się świetnie. Co najważniejsze, brak jakichkolwiek awarii. Doskonałe właściwości jezdne, układ kierowniczy super precyzyjny, zawieszenie raczej twarde przez co dobrze trzyma się na zakrętach (jeżeli ktoś lubi miękkie, francuskie zawieszenia, będzie mu na pewno przeszkadzało). Silnik bardzo cichy jak na diesla i oszczędny. Spalanie na trasie w zależności od jazdy 4,6 (bardzo spokojna jazda) - 5,6 (dynamiczna). Co do mocy, to zależy jakie paliwo się wleje - różnica pomiędzy zwykłą ropą, a B0 jest kolosalna (oczywiście na korzyść B0). 105KM wystarcza do zwykłego podróżowania. Do 5-cio biegowej skrzyni biegów trzeba się przyzwyczaić. Nie jest do końca prawdą, że brakuje mu 6 biegu, gdyż przełożenia są baaaaardzooo długie i silnik na 5-tym biegu przy prędkościach autostradowych, nie ma wcale wysokich obrotów, a czwórką spokojnie się jeździ na prędkościach 60-110km/h. Jeżeli ktoś powie, że mogłaby być lepsza elastyczność na 5-tym biegu to tak, jakby powiedział w aucie z 6-cio biegową skrzynią, że na 6-tce jest słabo. Poza tym, skrzynia biegów jest baaardzo precyzyjna. Co wnętrza: wygodne (może ciut za twarde) fotele, z regulacją lędźwiową, dużo miejsca (szczególnie nad głową i na nogi z tyłu), ogrzewanie super wydajne - nigdy nie ustawiam na max, bo byłoby po prostu gooorącoooo, climatronic - wiem, że duża kabina, ale.. mógłby lepiej chłodzić, poza tym, co mnie trochę irytuje, to kratki nawiewu w środkowej konsoli, które nie dadzą się skierować na dół. Z hałasem nie jest źle, ale drzwi mogły być wyciszone - są duże i słychać wiatr (nie przez nieszczelność uszczelek). Ogólnie polecam. Jeszcze raz podkreślę, że w seacie kompletnie nic, a nic się nie psuje. Polecam!
4,2
~Greg
Seat Altea
Standard 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Auto kupiłem z przebiegiem 132000 km i w ciągu 1.5 roku przejechałem 42000 km. Z samochodu jestem zadowolony, spełnia moje oczekiwania. Nie jest to pojazd porywający, emocjonujący czy wzbudzający pożądanie. Raczej wielofunkcyjny środek codziennego transportu, który nie generuje wielkich kosztów utrzymania. Idealne auto dla rodziny 2+1 lub max 2+2, choć czasami przydała by się wersja XL, bo bagażnik jest przeciętnych rozmiarów (409L). Autem przejeżdzam codziennie około 100km do pracy i spowrotem. Poza tym 2razy w roku dłuższe wyjazdy ponad 2000 km.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Seat Altea Standard