Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza Hatchback 1.4 TDi

Jeden z najpopularniejszych modeli należących do segmentu B oraz jeden z najbardziej udanych komercyjnie projektów Seata (ponad 5 mln sprzedanych egzemplarzy). Produkcja Ibizy ruszyła w 1985 roku. Pierwsza generacja modelu powstała we współpracy z Fiatem, a pozostałe – po przejęciu Seata przez Volkswagena. Wtedy też radykalnie zmieniła się stylistyka auta. Podstawową wersją Ibizy jest hatchback. Pozostałe wersje były wcześniej oferowane jako Seat Cordoba. Teraz wersja trzydrzwiowa nosi nazwę Ibiza SportCoupe, a kombi – Ibiza ST. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.

Seat Ibiza Sport Coupe - lewy bok
Seat Ibiza Sport Coupe - widok z przodu
Seat Ibiza Sport Coupe - widok z tyłu
Seat Ibiza Sport Coupe - przód - reflektory wyłączone
Seat Ibiza Sport Coupe - poduszki powietrzne
Seat Ibiza Sport Coupe - bagażnik
Seat Ibiza Sport Coupe - kokpit

Generacje Seat Ibiza

  • Wybierz generację: Seat Ibiza V (2008 - teraz)
    Seat Ibiza V

    Seat Ibiza V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1....

    więcej o Seat Ibiza V

  • Wybierz generację: Seat Ibiza IV (2001 - 2008)
    Seat Ibiza IV

    Seat Ibiza IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja Ibizy (oznaczenie 6L) debiutowała w 2001 roku (w Polsce pojawiła się rok później). Model zbudowano na platformie podłogowej A04 stworzonej przez inżynierów Volkswagena, zaś jego projektantem był Walter...

    więcej o Seat Ibiza IV

  • Wybierz generację: Seat Ibiza III (1999 - 2001)
    Seat Ibiza III

    Seat Ibiza III

    Trzecia generacja modelu była produkowana w latach 1999-2001. Była to de facto gruntownie zmodernizowana wersja Ibizy II. Zmiany objęły kształty nadwozia, dzięki nim samochód zyskał jeszcze bardziej sportowy charakter (dostępna była również usportowiona...

    więcej o Seat Ibiza III

  • Wybierz generację: Seat Ibiza II (1993 - 1999)
    Seat Ibiza II

    Seat Ibiza II

    Druga generacja Ibizy (symbol 6K) powstała po przejęciu hiszpańskiej marki przez niemiecki koncern Volkswagen. Model zaprezentowany w 1993 roku zbudowano na platformie podłogowej VW Polo, a wiele rozwiązań technicznych zostało zapożyczonych z Golfa trzeciej...

    więcej o Seat Ibiza II

  • Wybierz generację: Seat Ibiza I (1984 - 1993)
    Seat Ibiza I

    Seat Ibiza I

    Ibiza pierwszej generacji (oznaczona symbolem 021A) debiutowała w 1985 roku. W ofercie Seata zastąpiła model Fura. Ibiza I została stworzona na bazie Fiata 127, a jej nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku model został poddany face-liftingowi....

    więcej o Seat Ibiza I

Seat Ibiza V

„SportCoupe” i „SportTourer” – oto, jakich oznaczeń Seat użył przygotowując Ibizę w wersjach nadwoziowych coupe i kombi. Musimy śmiało rzec, że przydomek „Sport” pojawił się w nazwach nieprzypadkowo. Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby dowiedzieć się, że jego stylistom postawiono za zadanie stworzyć auto przesycone dynamiką. Światła o agresywnej fakturze, opadająca linia dachu, a przede wszystkim głębokie przetłoczenia sprawiają, że Ibiza przyciąga wzrok, jak mało który „maluch”. Dla niektórych to zaleta nie do przecenienia.

W ciekawy design „ubrano” też wnętrze hiszpańskiego modelu. Umieszczone w „tubach” zegary z „wiszącymi” wskazówkami, „klapki” pełniące rolę osłon nawiewów, jak i sportowo wyprofilowana kierownica wzbudzają zainteresowanie, a wraz z licznymi wstawkami w jasnej barwie ożywiają kokpit. Niestety, przy bliższym poznaniu tablica rozdzielcza traci nieco na atrakcyjności – nie wszystkie przyciski pokładowe są tam, gdzie być powinny i nie wszystkie materiały użyte do wykończenia cechują się odpowiednią jakością. Drobne zastrzeżenia ślemy też ku widoczności z miejsca kierowcy.

W kwestii przestronności wnętrze prezentuje się przyzwoicie, ale na pewno nie wzorowo. Z przodu siedzi się na obszernych i udanie wyprofilowanych fotelach, a podróżowanie umila pokaźna ilość miejsca. Z tyłu nie jest już niestety tak różowo – nie trzeba być koszykarzem, żeby poczuć tam niedosyt przestrzeni. Ciasnotę na tylnej kanapie, Ibiza odrabia bardzo pojemnym bagażnikiem, który oferuje dodatkowo foremne kształty. Załadunek większych przedmiotów ułatwia nisko poprowadzona krawędź bagażnika, utrudnia zaś próg powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Z miejskiego Seata zadowoleni będą kierowcy z żyłką sportowca. Twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że auto pewnie trzyma się drogi nawet na najciaśniejszych łukach, zaś bezpośredni układ kierowniczy pozwala na wykonywanie szybkich manewrów bez utraty stabilności. Kapitalne własności trakcyjne nie idą niestety w parze z należytym komfortem jazdy – podczas pokonywania nierówności, kabiną pasażerską mocno wstrząsa.

Podstawowa wersja Ibizy nie kosztuje dużo, a jej dodatkowym atutem jest przyzwoite wyposażenie seryjne – znajdziemy w nim czołowe i boczne poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby przednie, jak i reflektory służące do jazdy w dzień. W przypadku droższych odmian – z nadwoziem kombi czy mocniejszym silnikiem – ceny szybują mocno w górę, a wysokich kwot nie rekompensuje wyższy standard wyposażenia.

Seat Ibiza IV

Design jest niezaprzeczalnie jedną z najmocniejszych stron Ibizy - zwarta sylwetka, agresywnie narysowany przód i masywny tył pracują na sportowy charakter nadwozia. Choć atrakcyjne wzornictwo zastosowano także w środku, nie przeszkodziło to w zaprojektowaniu czytelnego i banalnie łatwego w obsłudze kokpitu. Materiały wykończeniowe prezentują się nieźle, ale ich wykonanie nie nastraja optymizmem. Z przodu w Secie siedzi się bardzo wygodnie - wystarczająca przestrzeń i obszerne fotele pozwalają na komfortową podróż. Niestety, z tyłu jest ciasno, a kufer ma zaledwie przeciętną pojemność.

Mimo przynależności do segmentu B, Seat Ibiza IV. generacji oferowany był w naprawdę mocnych wersjach. Niestety, zwykle były one źle traktowane i mają na swoim koncie kolizje, przez co dzisiaj wymagają sporych wydatków. Takowych uniknie się wybierając benzynową odmianę 1.4 lub lepszy pod względem osiągów i spalania wysokoprężny wariant 1.9 TDI. Dusigroszom polecamy nieprzyjemne dla ucha, ale oszczędne i niezawodne motory 1.4 TDI oraz 1.9 SDI. Typowo dla Seata, twarde nastawy zawieszenia zachęcają do pokonywania zakrętów, ale mocno ograniczają komfort jazdy.

Zaparowane lampy, zużyty alternator, usterkowe wspomaganie układu kierowniczego oraz wymagające stałej troski zawieszenie - oto typowe przypadłości bohatera naszego opisu. Silniki są zwykle trwałe, choć wczesne egzemplarze "benzyniaka" 1.4 mają problemy z odmą, a w intensywnie eksploatowanym 1.9 TDI dochodzi do awarii turbodoładowania. Prosta konstrukcja oparta na szalenie popularnych podzespołach grupy VW gwarantuje niewielkie koszty znakomitej większości napraw.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Silniki Seat Ibiza

Seat Ibiza V - jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza 1,9 TDI 67,88

Seat Ibiza black dynamite 85,10

Seat Ibiza Czerwona Perła 72,53

Seat Ibiza Cupra 69,80

Seat Ibiza BELPHEGOR TDI GT 73,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

qrczaczeq 32,93

trebuh_b 98,10

tommi dee 36,50

kowalu7 33,98

grzesztof777 37,26

bootlagers 45,25

Askaron 91,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Tankowanie
Tankowanie Bak chyba z gumy zrobiony, pojemność jego to 45 L. Ledwo się rezerwa zapaliła (o...
Ibiza w obiektywie Google Street View
Ibiza w obiektywie Google Street View Niecodzienne zdjęcie mojej Ibizy "w ruchu" na Google Street View. ...
Mały test żarówek H7.
Mały test żarówek H7. Przy kolejnej wymianie żarówek postanowiłem przeprowadzić mały test. Szukając ...
Wymiana oleju i naprawa przy stabilizatorze
Wymiana oleju i naprawa przy stabilizatorze Notoryczna robota serwisowa - wymiana oleju. Zalałem Mobil Super 2000 Diesel, wy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Ibiza
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.25 Duratec (82 KM)
Ford Fiesta
1.25 Duratec (82 KM)
Nissan Micra
1.2 (80 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza Hatchback 1.4 TDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 8 opinii
  • 4,17
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza FR TDI Seat Ibiza V 2.0 Sport Seat Ibiza SportTourer Ecomotive Seat Ibiza V SportTourer Facelifting Seat Ibiza V Cupra Seat Ibiza IV Cupra R Seat Ibiza V SC Trophy (2013) Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Seat Ibiza IV Cupra
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

512 komentarzy

376 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Damiano~Damiano

Posiadam Ibizę 1,2 i jak dotąd żadnych usterek.Auto szybko się rozpędza i jest dość oszczędne 5l na 100 powyżej 120 km

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
18 908
Przejechany dystans
14 188 694 km
Zatankowanego paliwa
554 071 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 918
Wydanych pieniędzy
909 113 zł
Średnie wydatki na auto
1 120 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 051
Wydanych pieniędzy
1 091 963 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (812)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza Hatchback 1.4 TDi

Na podstawie 14 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Gdańszczanin , dodano: 05.07.2012 16:37

Powiem tak wcześniej miałem forda probe 97 rok 2,5 l. 164koni z wszelkimi bajerami (podgrzewane klamki klima skóry) w LPG kupiłem seata bo LPG drożeje a diesel taki oszczędny dziś w Gdańsku LPG mam 2.49 i 100 km probe (164 ps) kosztowało by mnie na trasie ok 23-25 PLN na mieście 35-40 PLN z benzyną. Diesel kosztuje mnie 26PLN trasa i 48 zł miasto. 2x mniej koni, mniej miejsca mniej komfortu i parę procent więcej za paliwo heh. Co do kosztów eksploatacji drożej jak ford ale to pewnie wina nowszego auta jednym słowem nie polecam 3 cylindrowy silnik droższy od sześciocylindrowego. Jedyny plus to małe gówno łatwo parkuje.

pełny raport Seat Hatchback 1.4 TDi

autor: ., dodano: 05.09.2011 16:55

na początku jakoś nie mogłem sie przyzwyczaić do auta, trzeba było sie po prostu nauczyć nim jeździć. spalanie w gazie ok 10, tzn poniżej 10l w mieście (Wrocław). jeżdżę na szerokich oponach, 195mm to też swoje robi. dużą role odgrywa waga, jeździłem z zapchanym bagażnikiem, gdy wyciągnąłem z niego wszystko, a troche tego było, to spalanie po mieście wynosi teraz niecałe 9l/100. czuć różnicę, a właściwie ilość spalanego gazu gdy się zatankuje np na Orlenie. niby droższy o 10gr/l a potrafi spalić 1-2 l mniej. maksymalne spalanie w mieście to ponad 13 l, ale wtedy zmiana biegu byla przy 4000obr/min. w trasie przy 4 osobach + bagaż wyniosło 8,4 l/100km, więc nie jest źle. jak coś się zepsuje, to części nie są drogie, można coś na szrocie dostać za grosze. pomimo że gaz ma od ponad 5 lat, to pali na dotyk. niezniszczalny silnik VW.

pełny raport Seat Hatchback 1.6 i

autor: Bartek, dodano: 21.11.2008 14:26

Pali dość sporo po mieście - w trasie właściwie idealne. Coś o samochodzie. Autko właściwie bezawaryjne. kupiłem go trochę ponad rok temu i od tego czasu wymieniłem tłumik bo gwizdał gałki i linkę od sprzęgła bo się zerwała w drodze. Koszty części bardzo przystępne. Poprzedni właściciel zrobił hamulce klocki + tarcze amory rozrząd i konserwację i ze wszystkim zmieścił się w 1000 zł. Podobna zabawa w polonezie kosztowała mnie 1300 bez konserwacji. Autko naprawdę godne polecenia zwłaszcza że jeżeli nie było bite nie ma się co martwić o rdzę czy powłokę lakierniczą. Moja IBI ma prawie 13 lat i jestem z niej bardzo zadowolony.

pełny raport Seat Hatchback 1.4 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza Hatchback 1.4 TDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza Hatchback 1.4 TDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Seat Ibiza IV

Ibiza 4 podobnie jak poprzedniczka zbudowana jest na płycie podłogowej Volkswagena. W stosunku do poprzedniej wersji zmieniono wygląd zewnętrzny, wewnątrz również można dostrzec zmiany.

Zobacz dane techniczne Seat Ibiza IV Hatchback 1.4 TDi 80KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także