Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Seat Ibiza

Lata produkcji: 1984 - teraz
Segment: Auta małe
Jeden z najpopularniejszych modeli należących do segmentu B oraz jeden z najbardziej udanych komercyjnie projektów Seata (ponad 5 mln sprzedanych egzemplarzy). Produkcja Ibizy ruszyła w 1985 roku. Pierwsza generacja modelu powstała we współpracy z Fiatem, a pozostałe – po przejęciu Seata przez Volkswagena. Wtedy też radykalnie zmieniła się stylistyka auta. Podstawową wersją Ibizy jest hatchback. Pozostałe wersje były wcześniej oferowane jako Seat Cordoba. Teraz wersja trzydrzwiowa nosi nazwę Ibiza SportCoupe, a kombi – Ibiza ST. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Seat Ibiza V

„SportCoupe” i „SportTourer” – oto, jakich oznaczeń Seat użył przygotowując Ibizę w wersjach nadwoziowych coupe i kombi. Musimy śmiało rzec, że przydomek „Sport” pojawił się w nazwach nieprzypadkowo. Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby dowiedzieć się, że jego stylistom postawiono za zadanie stworzyć auto przesycone dynamiką. Światła o agresywnej fakturze, opadająca linia dachu, a przede wszystkim głębokie przetłoczenia sprawiają, że Ibiza przyciąga wzrok, jak mało który „maluch”. Dla niektórych to zaleta nie do przecenienia.

W ciekawy design „ubrano” też wnętrze hiszpańskiego modelu. Umieszczone w „tubach” zegary z „wiszącymi” wskazówkami, „klapki” pełniące rolę osłon nawiewów, jak i sportowo wyprofilowana kierownica wzbudzają zainteresowanie, a wraz z licznymi wstawkami w jasnej barwie ożywiają kokpit. Niestety, przy bliższym poznaniu tablica rozdzielcza traci nieco na atrakcyjności – nie wszystkie przyciski pokładowe są tam, gdzie być powinny i nie wszystkie materiały użyte do wykończenia cechują się odpowiednią jakością. Drobne zastrzeżenia ślemy też ku widoczności z miejsca kierowcy.

W kwestii przestronności wnętrze prezentuje się przyzwoicie, ale na pewno nie wzorowo. Z przodu siedzi się na obszernych i udanie wyprofilowanych fotelach, a podróżowanie umila pokaźna ilość miejsca. Z tyłu nie jest już niestety tak różowo – nie trzeba być koszykarzem, żeby poczuć tam niedosyt przestrzeni. Ciasnotę na tylnej kanapie, Ibiza odrabia bardzo pojemnym bagażnikiem, który oferuje dodatkowo foremne kształty. Załadunek większych przedmiotów ułatwia nisko poprowadzona krawędź bagażnika, utrudnia zaś próg powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Z miejskiego Seata zadowoleni będą kierowcy z żyłką sportowca. Twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że auto pewnie trzyma się drogi nawet na najciaśniejszych łukach, zaś bezpośredni układ kierowniczy pozwala na wykonywanie szybkich manewrów bez utraty stabilności. Kapitalne własności trakcyjne nie idą niestety w parze z należytym komfortem jazdy – podczas pokonywania nierówności, kabiną pasażerską mocno wstrząsa.

Podstawowa wersja Ibizy nie kosztuje dużo, a jej dodatkowym atutem jest przyzwoite wyposażenie seryjne – znajdziemy w nim czołowe i boczne poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby przednie, jak i reflektory służące do jazdy w dzień. W przypadku droższych odmian – z nadwoziem kombi czy mocniejszym silnikiem – ceny szybują mocno w górę, a wysokich kwot nie rekompensuje wyższy standard wyposażenia.

Seat Ibiza IV

Design jest niezaprzeczalnie jedną z najmocniejszych stron Ibizy - zwarta sylwetka, agresywnie narysowany przód i masywny tył pracują na sportowy charakter nadwozia. Choć atrakcyjne wzornictwo zastosowano także w środku, nie przeszkodziło to w zaprojektowaniu czytelnego i banalnie łatwego w obsłudze kokpitu. Materiały wykończeniowe prezentują się nieźle, ale ich wykonanie nie nastraja optymizmem. Z przodu w Secie siedzi się bardzo wygodnie - wystarczająca przestrzeń i obszerne fotele pozwalają na komfortową podróż. Niestety, z tyłu jest ciasno, a kufer ma zaledwie przeciętną pojemność.

Mimo przynależności do segmentu B, Seat Ibiza IV. generacji oferowany był w naprawdę mocnych wersjach. Niestety, zwykle były one źle traktowane i mają na swoim koncie kolizje, przez co dzisiaj wymagają sporych wydatków. Takowych uniknie się wybierając benzynową odmianę 1.4 lub lepszy pod względem osiągów i spalania wysokoprężny wariant 1.9 TDI. Dusigroszom polecamy nieprzyjemne dla ucha, ale oszczędne i niezawodne motory 1.4 TDI oraz 1.9 SDI. Typowo dla Seata, twarde nastawy zawieszenia zachęcają do pokonywania zakrętów, ale mocno ograniczają komfort jazdy.

Zaparowane lampy, zużyty alternator, usterkowe wspomaganie układu kierowniczego oraz wymagające stałej troski zawieszenie - oto typowe przypadłości bohatera naszego opisu. Silniki są zwykle trwałe, choć wczesne egzemplarze "benzyniaka" 1.4 mają problemy z odmą, a w intensywnie eksploatowanym 1.9 TDI dochodzi do awarii turbodoładowania. Prosta konstrukcja oparta na szalenie popularnych podzespołach grupy VW gwarantuje niewielkie koszty znakomitej większości napraw.

Dane techniczne Seat Ibiza

Silniki

Moc silników 40-192 KM

Poj. silników 903-1 984 cm3

Prędkość maks. 129-235 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,7-22,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Seat Ibiza

Średnia ocena modelu

na podstawie 1503 opinii

3.99

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Seat Ibiza

Świetne autko dla singla, młodej pary lub małej rodzinki. Dynamiczne i zwinne, a przy tym oszczędne. Precyzyjny i sportowy układ ... więcejjezdny, dobre, sztywne zawieszenie. Autko z charakterem! Świetna propozycja jeśli szukasz "małego" autka. Nadal dość niepopularna. W porównaniu do polo czy nawet golfa moim zdaniem wygrywa. O francuzach nie wspomne :) Acha no i wygląd! Na zdjęciach nigdy nie wygląda tak ładnie jak w realu! Jest świetna, agresywna i dynamiczna. Po roku codziennej jazdy nadal bardzo mi się podoba, a to nie lada wyczyn!!! ukryj
dodano 11.01.2010 przez
Jedyną bzdurą jaką mogę wymienic jest tylna klapa. W momencie kiedy pada deszcz podnosząc ją do góry ociekająca woda czesto wpada ... więcejdo środka. Podobnie jest ze sniegiem otwierając dzrzwi rezultat siedzenia w sniegu. ukryj
dodano 26.02.2013 przez
Wydanych na to auto pieniędzy nie żałuję. Gdybym jeszcze raz miał podejmować decyzję posiadając wiedzę na temat tego modelu, którą ... więcejmam obecnie, wybrałbym go jeszcze raz. Auto ma niemało wad, ale ma 2 podstawowe dla mnie zalety - świetnie wygląda i daje radość z jazdy. Swoją drogą zastanawiające jest dlaczego wciąż tak mało tych aut jeździ po naszych drogach, mimo że od debiutu minęło już prawie 3 lata... ukryj
dodano 28.05.2011 przez
Auto sprowadzone z Belgi od pierwszego właściciela, z małym przebiegiem potwierdzonym przez ASO Seata. Wersja EVO II. Jak na taką ... więcejcenę to auto wg mnie super, można się przyczepić do plastików lipnej jakości, przedni fabryczny panel który wariuje ale ogólnie jest super. Niektórzy narzekają na podsterowność auta, ja jej nie odczuwam może dzięki 16' calowym felgom o szerokości 205 i sportowym oponom. Silnik cudeńko, świetnie wbija się na obroty i mało pali. Jak na swoją wielkość jest dosyć obszerne. Prezentuje się bardzo ładnie, najładniejsze auto w tej klasie z tamtego okresu, i jedno z najładniejszych w całej historii klasy B. Polecam dla młodych. ukryj
dodano 16.07.2011 przez
Zobacz oceny Seat Ibiza Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Seat Ibiza

Pb
4,60 - 18,83
Na podstawie 899 raportów spalania
ON
3,67 - 13,00
Na podstawie 513 raportów spalania
LPG
5,60 - 12,43
Na podstawie 149 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Seat Ibiza

witam spalanie w miescie lpg latem to 10,5l-11l trasa spokojna jazda na lpg 8-9l kiedys zrobilem na 28l lpg 365 ... więcejkm, ale jechalem 90-100 km/h, jadac 120-140 km/h trzeba liczyc 10l lpg,zima miasto to okolo 12 a czasami nawet 12,5l oczywiscie instalacja lpg sekwencyjna marki "ZENIT" jak na 1.6 i 75 KM i opony 195/50/15 nie sa to dobre wyniki zwlaszcza spalanie w miescie kolega ma golfa 3 1.8 z instalacja sekwencyjna i pali mu dokladnie tyle samo.trzeba tez dodac ze przy instalacji sekwencyjnej silnik startuje na benzynie caly bak ok 38l zima starcza na ok. 2-2.5 miesiaca a latem tak na 3 lub 3 z kawalkiem mowa tu o codziennym odpalaniu przez 7 dni w tygodniu.min.dwa razy dziennie od zupelnie zimnego.temperature przelaczania na lpg jest ustawiona chyba ok. 35C* dokladnie juz nie pamietam.ceny serwisowania w ASO ceny wziate z kosmosu ale to akurat normalka jak to ASO.np.cena lacznika stabilizatora w ASO 180 zl!!! i jeszcze powiedzieli ze trzeba zamowic i czekac bo, a w sklepie dalem za zamiennik 20 zl!!! i tak o to pierwszy i ostatni raz bylem sie o cos zapytac w ASO SEATA.na lpg zrobilem 70 tys.km po zakupie gdy mial 72 tys.km poszla skrzynia biegow wyskakiwal piaty bieg i cos sie tam pomieszalo,skrzynia ze szrotu od vw 650 zl+olej+wymiana to kosztowalo mnie 1000zl podobno te skrzynie sa felerne jak mowili mechanicy,wymienialem tez silniczek krokowy z przepustnica w Polsce to koszt ok.800-900zl chyba zamiennik mi udalo sie kupic na internecie za ok 450zl przeliczajac na zl za nowy zamiennik,zamawialem z angielskiej strony internetowej.uwaga tez na kolumne kierownicza lubia sie tam robic luzy na krzyzakach a krzyzak jest zespolony z cala kolumna kierownicza, i albo trzeba wymienic cala kolumne kierownicza cena chyba 2400 zl w ASO lub dac do regeneracji co pewnie tez kosztuje pare ladnych stowek. ukryj
dodano 16.04.2009 przez
Wszystkie wyniki spalania osiągnięte na przestrzeni 2 lat odkąd posiadam Ibizę (przejechałem nią 40 tys. km) zapisuje sobie każde tankowanie ... więcejod dwóch lat więc wyniki megarealne (komputer pokładowy "zakłamuje"wyniki o jakieś 0.5-0.8l na każdym baku; wyniki osiągnięte od pełnego do pełnego baku) --> pełny bak to ok. 600 km --> maksymalne spalanie - zeszłoroczna podróż Chałupy->Wawa - 9godzin jazdy na przemian 2km/h i autostrada - dało ostatecznie wynik 7.6l/100km Vervy --> minimalne spalanie to malownicza i płaska trasa ok. 200 km, ze średnią prędkością nie przekraczającą 110 km/h, z rzadka używając VI biegu, dało mi wynik 5l/100km Wynik średniego minimalnego spalania został osiągnięty w stosunku 400 km trasa, 200 km po Warszawie. Wszystko zależy od tego jak samochód jest deptany i w jakim zakresie obrotów zmieniane są biegi. Jeśli jeździ się w granicach 100-120km/h spalanie optymalne. Ceny części "ludzkie": oleje i filtry to koszt rzędu 160 zł, klocki przód 120 zł. Turbina chodzi pięknie, silnik łatwy do zmapowania - do 160-180KM. Mnie moje 131 koni w zupełności wystarcza. Uważajcie na przebiegi i na chłodzenie turbiny - 20tys. rocznie to dla tego silnika absolutne minimum, więc jeśli nie kupujecie auta od wujka/ojca/sąsiada, tylko z komisu - przebieg w 10 letniej Ibizie jak moja, z tym silnikiem rzędu 210-230 tys. km to fakt - w innym przypadku - licznik jest na bank przekręcony. Autko naprawdę polecam. Przyjemnie przyspiesza na każdym biegu, począwszy od 1800-2000obr./min. Idealne jako pierwsze auto aczkolwiek dla kierowcy z doświadczeniem (ze względu na specyfikę przyspieszania) Pozdrawiam, Mariusz ukryj
dodano 03.06.2014 przez
Ibizą z tym silnikiem jeżdżę niemal od roku. Spalaniem jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony. Ubiegłego lata, na odcinku niemal 400 kilometrów ... więcej(z dwukrotnym zahaczeniem Warszawy w jej centralnej części) spalanie nie przekroczyło 6 litrów. Tym, którzy pukają się w głowę muszę nadmienić, że na pokładzie byłem sam, temperatura na zewnątrz znacznie przekraczała 20 stopni Celsjusza, ja natomiast nie przekraczałem granicy 3 tyś. obrotów na minutę i 100 kilometrów na godzinę. Wszystkie te czynniki połączone z elementami jazdy ekonomicznej (dojeżdżanie do świateł hamując silnikiem itd.) złożyły się na taki wynik. Zimą, gdy temperatura spadała poniżej zera i zmuszony byłem używać ogrzewania średnie spalanie mierzone na przestrzeni kilkuset kilometrów raczej nie przekraczało 8 litrów. Kupując tą Ibizę nastawiałem się na montaż LPG. Nauczony doświadczeniem (wcześniej jeździłem Ibizą II rocznik 1996 1.4mpi b.+lpg) strasznie bałem się jazdy na benzynie. We wspomnianym starszym egzemplarzu zawsze takie próby kończyły się sporymi wynikami. Nic to jednak dziwnego, ponieważ gazu potrafiła zassać nawet 10 litrów na 100 km. A tu iła niespodzianka. Chyba zatem zrezygnuję z montażu instalacji, bo na dzisiejszych sekwencjach straty benzyny i tak są spore (ze względu na dogrzewanie się silnika). Poza tym jeśli coś szwankowało, to było to związane z instalacją gazową. Do tego droższe przeglądy, legalizowanie butli itp. Szkoda zachodu. ukryj
dodano 24.03.2014 przez
Średnie spalanie w ciepłe dni około 6,5 l (70 % krótkie trasy, 30% miasto). W jesienne dni spala mi już ... więcejokoło 7,0 l. Zimą szacuję orientacyjnie na 8,0 l. W trasie przy dynamicznej jeździe, lecz nie kręcony silnik po wysokich obrotach około 6,0 l. Myślę,że można zejść na trasie spokojnie poniżej 6,0 l, ponieważ mając kiedyś Ibizę z silnikiem 1.6 z 94 r. na długiej trasie zjechałem do 5,7 l, przy jeździe do 140 km/h. Jeśli chodzi o części to są tanie, ale auto strasznie się psuje, zwłaszcza jeśli trafi się na model powypadkowy. Bardzo częste awarię to: wycieki oleju ze skrzyni biegów (już w drugiej mojej Ibizie), łożyska, tuleje, twarde sprzęgło, synchronizacja na drugim biegu (masakra), słaba blacha (progi i nadkola). Auto fajne dla młodego, bo bardzo dynamiczne, ale już nigdy więcej tego auta bym już nie kupił. Jeśli jednak ktoś jest "napalony" już na to auto to radzę przed kupnem dokładnie sprawdzić na stacji kontroli pojazdów, bo inaczej będziecie wkładać w to auto po 50 zł, aż nazbiera się kilka 100-wek. Słabe wyposażenie zazwyczaj w rocznikach 93-96, mają słaby skręt, "szare" wnętrze (pusto jakoś i mało schowków) ale super krótkie przełożenia, dzięki czemu potrafi jeździć na niskich obrotach nie dusząc silnika (prawie jak diesel). ukryj
dodano 16.10.2009 przez
Witam! Ibize kupiłem ze względu na silnik oraz wygląd (używaną z niemiec - 164k km ksiązka) Posiadam wersje sport, obniżone zawieszenie, co ... więcejwpływa na dużo niższe opory powietrza. Jestem z Czechowic - Dziedzic, dojeżdżam do Katowic na studia 47km w jedna stronę. Jadąc oszczędnie hamując biegami prędkością 80km/h nie przekraczając 100km oraz warunek konieczny ciepła letnia pogoda udaje mi się osiągać średnie spalanie na poziomie 3,8litra a rekord padł wracając z katowic - komputer wyświetlił 3,6litra!! w lato jeżdżac tylko trase na baku (40litrów) na stacji wyzerowany licznik robiłem 950kilometrów i znów tankowałem 40 (tak wiem ze jest 45) Wymieniałem ostatnio aku nie wiem, miesiąc temu (przed mrozami) komputer się zresetował i po 3 tankowaniach mam średnią 5,2 (duzo miasta, kilka tras) mroz jak cholera był do -18stopni i długo palę auto zanim ruszę 3-5minut, jak jest koło zera ruszam od razu ale staram sie nie uzywać turbo zanim motor sie nie rozgrzeje... wiadomo trasa but, 4 osoby, 120-130 to te 6 spali... z drugiej strony ojciec ma fabke 1.2 i jak mu zejdzie poniżej 6litrów jest wniebowzięty :] pozdrawiam ! ukryj
dodano 07.12.2010 przez
Zobacz raporty spalania Seat Ibiza Dodaj raport spalania

Publikacje o Seat Ibiza

Przeczytaj pozostałe 29 publikacje o Seat Ibiza

Newsy o Seat Ibiza

Przeczytaj pozostałe 20 newsów o Seat Ibiza

Generacje Seat Ibiza

Nowe Seat Ibiza

nowe Seat Ibiza
Seat Ibiza
ceny od 37 400 zł do 82 600

Seat Ibiza V SportCoupe Facelifting 1.0 MPI 75KM od 2015

w pakiecie Entry

w cenie katalogowej brutto

37 400 zł

Wyposażenie standardowe
Tylny spoiler z dodatkowym światłem „STOP"
Zestaw naprawczy do kół
System kontroli ciśnienia w ogumieniu ze wskaźnikiem ostrzegawczym
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 39 oferty Seat Ibiza

Dealerzy Seat

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Słoneczna 123

Więcej

AUTO CENTRUM GOLEMO S.J.

AUTO CENTRUM GOLEMO Seat Kraków

małopolskie, Kraków, Zakopiańska 58B

Więcej

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a

Auto-Service Adam Magaczewski Autoryzowany Dealer SEAT-a Seat Gliwice

śląskie, Gliwice, Kujawska 34

Więcej

EUROMOTOR

EUROMOTOR Seat Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krasnobrodzka 5

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Seat Ibiza

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 977

Przejechany dystans

830 370 zł

Zatankowanego paliwa

188 083 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 131

Wydanych pieniędzy

326 250 zł

Średnie wydatki na auto

927 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 479

Wydanych pieniędzy

415 773 zł

Średnie wydatki na auto

1 181 zł

ZOBACZ 352 dzienniki kosztów Seat Ibiza Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Seat Ibiza

Liczba wpisów: 30
komentarzy(6)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Seat Ibiza dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Seat Ibiza

Liczba wpisów: 19
Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi ... więcejsie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi. ukryj
dodano 03.01.2011 przez
Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie ... więcejprzepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :) ukryj
dodano 02.12.2013 przez
Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania ... więcej(za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h ukryj
dodano 18.01.2009 przez
Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG ... więcejna trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania". ukryj
dodano 18.02.2010 przez
Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie ... więcejjak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna. ukryj
dodano 04.07.2010 przez
bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem ... więcejzawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i ukryj
dodano 27.10.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza

Ciekawostki
dodano 03.10.2012 przez
Przydomek Bocanegra wybrany dla nowej Ibizy SC SportCoupé nawiązuje do przeszłości SEAT-a i modelu 1200/1430 Sport produkowanego w latach 70 ubiegłego stulecia.
dodano 23.08.2011 przez
Czwarta generacja Ibizy (Typ 6J), zaprojektowany przez Luc Donckerwolke, został przedstawiony na salonie w Genewie w 2008 roku w formie concept car "Bocanegra". Wersja trzydrzwiowa…
dodano 23.08.2011 przez
Był to pierwszy SEAT, w którym nie użyto części karoserii z modelu Fiata. Nadwozie zaprojektował włoski designer Giorgetto Giugiaro.
dodano 26.07.2011 przez
Warto w Ibizie i Cordobie zainstalować metalową osłonę na spód komory silnikowej osłaniającą cały jej prześwit. Zalety to: poprawa aerodynamiki - wyczuwalne wyciszenie w czasie…
Sposoby wykonania czynności
dodano 16.01.2014 przez
Jakiś czas temu zatarła mi się klamka bagażnika i przestała obijać. Winę za to ponosi zabrudzona (zardzewiała) oś klamki. Smarowanie WD40 dało efekt połowiczny. Najlepszym…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą