Szukaj

Informacje o Skoda Felicia I Kombi

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Felicii produkowana w latach 1994-1998 jako następczyni modelu Favorit. Był to pierwszy samochód czeskiej marki powstały przy udziale Volkswagena po przejęciu Skody przez niemiecki koncern. Za projekt zgrabnego nadwozia odpowiadał Bertone. Auto szybko zdobyło dużą rzeszę klientów, głównie dzięki atrakcyjnej cenie. W 1995 roku, niedługo po drobnej modernizacji modelu, produkcja Felicii ruszyła w zakładach Skody w Poznaniu. Auto oferowano w wersjach hatchback, kombi i pick-up.
czytaj więcej

Skoda Felicia I Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4205 mm
Szerokość 1635 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2450 mm
Rozstaw kół - przód 1420 mm
Rozstaw kół - tył 1380 mm
Zwis przedni 790 mm
Zwis tylny 965 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1365 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~kerbete
Skoda Felicia I
Kombi 1.3 LXI 68KM 50kW
To było moje pierwsze własne auto. Kupiłem ten postczechosłowacko-niemiecki cud techniki, bo skusił mnie niską ceną, dobrymi blachami i brakiem śladów po wypadku. W teorii samochód miał być tani w eksploatacji dzięki prostej konstrukcji i częściom tanim jak barszcz. W praktyce było odwrotnie. W ciągu 9 miesięcy na naprawy samochodu, za który dałem 4 tys zł, wydałem 3600 zł. Czyli 400 zł miesięcznie! A wtedy w pracy byłem jeszcze na okresie próbnym, więc to było dla mnie duże obciążenie finansowe. Pojedyncza naprawa nie była droga, ale w tym złomie to trzeba było usuwać usterki całymi grupami. Co kilka dni musiałem zaglądać pod maskę, żeby na bieżąco kontrolować płyny. Bo inaczej ten pojazd rozkraczyłby mi się na drodze z zatartym i przegrzanym silnikiem. Najważniejszym wskaźnikiem na desce rozdzielczej nie był prędkościomierz czy obrotomierz, ale właśnie wskaźnik temperatury płynu chłodniczego. To próchno sprawiało nieliczne chwile przyjemności z jazdy tylko tuż po wyjechaniu z warsztatów. Miałem naprawdę duzo dobrej woli, uparcie naprawiałem, wydawałem kase, jeździłem po warsztatach. A ta niewdzieczna suka i tak wciąż wołała o więcej i więcej kasy. No to po 9 miesiącach udręki wkurwiłem się i pogoniłem tą francę w lud, choć zasługiwała co najwyżej na zepchnięcie w przepaść. Przy sprzedaży musiałem użyć wszystkich swoich talentów - wypolerowałem rupiecia na błysk, zrobiłem fotosesję jak do prospektu, napisałem starannie i szczegółowo ogłoszenie. Po tygodniu wypchnąłem tego strupa za 3250 zł. Miałem naprawdę dużego farta, bo trafił się klient-majsterkowicz, który miał felicię w angielskiej wersji, więc mógł z niej przełożyć swoją niecieknącą skrzynię z niej do ex-mojej skody. Mam nadzieję, że auto sprawia mu już mniej problemów niż mnie, no bo w końcu wymieniłem w niej tyle części... Za tego parcha znienawidziłem Skodę. W życiu już nie kupie żadnego auta z zieloną kurą, nawet gdyby kiedyś byłoby stać mnie na nowego Superba. Cieszyłem się, gdy kupowałem tą skodę, ale po jej sprzedaży to dopiero byłem nieziemsko szczęśliwy. Po tym gracie kupiłem corollę. To jak niebo i ziemia! Mimo, że 9-letnia toyota miała nastukane 220 tys na zegarze i pofirmową przeszlość, to i tak sprawia mi duzo mniej problemow niż ta felicia. Toyota mimo intensywnej eksploatacji przeszła duży przegląd w ASO na tyle dobrze, że aż się zastanawiałem, czy aby mechanicy nie zrobili tego przeglądu po łebkach. Wciąż pamiętam swój szok, jak po próbie naprawy jakiegoś elementu w skodzie w ASO przyslano mi maila z listą usterek do usunięcia za 3 tys zl! Po zmianie samochodu skończyły się docinki ze strony moich znajomych. W sumie to się im nie dziwię. Przyglądając się kierowcom innych kilkunastoletnich skód, zauwazyłem, że całkiem często za kółkiem siedzieli wąsaci, czerwoni na twarzy chłopi, wiozący babcie w chustach. NIE KUPUJCIE FELICII! Ta pijawka wyssie z was kasę i radość życia!
3,8
~pniowekart@gazeta.pl
Skoda Felicia I
Kombi 1.3 LX 54KM 40kW
Kupiłem (12.2005) sprowadzany z niemiec pewnie był bity. Wymieniłem 4 amortyzatory, oleje (poza skrzynią), płyny, filtry, rozrząd, pasek, silniczek wycieraczek przód sprężyny amortyz. tył (z kombi), opony kpl. letnie i zimowe, kable zapłonowe, osłonę i gałkę zmiany biegów, tłumik środkowy, szczotki rozrusznika.. i nie wiem co jeszcze (w drodze aparat zapłonowy). Mimo to uważam że to świetne auto (gdyby nie ta rdza!), i wygodne mam większą przyjemność jazdy niż z golfa3. Polecam wszystkim młodym którzy sami na siebie pracują.
3,9
~J. M. Jarre
Skoda Felicia I
Kombi 1.3 LX 54KM 40kW
Dzis ten samochód jest już nieprodukowany- był to bardzo dobry samochód, zresztą nadal jest ale ma powazną wade a tą wadą jest szybka korozja elementów nadwozia/podwozia praktycznie pod tym względem to można ją porównać do poloneza- równie szybko "chla" ja zimowa solanka co naszego poloneza czy malucha. Gdyby nie ta wada to z pewnościa za te pieniądze i z tą małą awaryjnoscia można by powiedzieć że jest to najleprzy samochód w tej klasie. Szkoda że skoda w tym czasie jak wdrażała ją do produkcji ani w pózniejszym terminie niedopracowała tej małej ale jakże ważnej sprawy jakią jest skuteczna i trwała ochrona antykorozyjna- która decyduje o "trwałości samochodu przez długie lata"
Åšrednie spalanie dla Skoda Felicia I Kombi
7,3 – 9,0
l/100 km
5,7
l/100 km
6,7 – 9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Skoda Felicia I
Kombi 1.3 LXI 68KM 50kW
Bardzo oszczędne autko - szczególnie, że to kombi - nie straszne mu podróżowanie z mnóstwem bagażu po krętych drogach Austrii czy Chorwacji. Przy zachowaniu ekonomicznego stylu jazdy z uwzględnieniem przepisów :-) średnie spalanie (monitorowane od paru lat) wynosi 6l/100km. Części i serwis przystępny cenowo. Jak do tej pory (odpukać, a jeżdżę szkodnikiem sporo) nigdy nie przydarzyła się awaria uniemożliwiająca dalszą podróż. Jedyne czego brakuje to klimy w upalne dni (szczególnie podczas wakacyjnych wojaży - a były wersje z klimą...)
7,3
Skoda Felicia I
Kombi 1.3 LX 54KM 40kW
WITAM SWOJ RAPORT PRZEDSTAWIE TAK. W ZIEMIE PO MIESCIE JEST NAPRAWDE DUZE SPALANIE MAKSYMALNIE ZANOTOWALEM 10L/100 BYLY NIZSZE ALE W ZIEMIE MINIMUM PO MIESCIE SPALA 8 W LATO TROCHJE LEPIEJ BO 7-8L/100 A TRASIE JEST TO NAPRAWDE EKONOMICZNY SAMOCHOD OCZYWISCIE ZALEZY JAK KTO JEZDZI MOJ REKORD 5.5L/100 SREDNIO 6-7L
8,0
Skoda Felicia I
Kombi 1.3 LXI 68KM 50kW
Zużycie paliwa - 7,6 litra na setkę w trybie mieszanym, w zakresie 2000-2500 obrotów. W zakresie 3000-4000 - 9 litrów. Do tego systematyczne dolewki płynu chłodniczego. Na naprawy w 9 miesięcy wydałem aż 3600 zł, i to mimo taniutkich cżęści zamiennych.

Usterki Skoda Felicia I

Liczba wpisów: 42
Nagły przyrost temperatury cieczy chłodzacej
  • Skoda Felicia I Hatchback 1.6 LX 75KM 55kW 1995-1998
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Po uruchomieniu silnika szybki niekontrolowany przyrost temperatury cieczy aż do 110 stopni i wyżej. Niezałączenie się silnika wentylatora sterowanego czujnikiem temperatury w chłodnicy. Sprawdź po pierwsze poziom wody w zbiorniku i temperaturę węży łączących silnik z chłodnica jeżeli górny jest ciepły a dolny zimny to oznacza awarie termostatu Zatarcie termostatu i uszkodzenie króćca podtrzymującego. Na drodze spuszczamy płyn, odpinamy węże gumowe od króćca i odkręcamy całość. Wyjmujemy termostat (jeżeli mamy nowy wkładamy), skręcamy całość, zakładamy węże i zalewamy płynem (możemy jechać bez termostatu ale silnik dłużej się rozgrzewa i więcej spala)
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Nie równa praca silnika przy odpaleniu na zimnym
  • Skoda Felicia I Hatchback
  • silnik
  • 144 tys. km
Witam mam problem mianowicie posiadam skodę felicia 1.3 mpi 99 r Przy odpaleniu na zimnym nie rowno pracuje Swiece były zmienione jak się rozgrzeje to silnik pracuje poprawnie Czy to może być wina cewki (listwy) Proszę o podpowiedź Dziekuje
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Nie równa praca silnika przy odpaleniu na zimnym
  • Skoda Felicia I Hatchback
  • silnik
  • 144 tys. km
Witam mam problem mianowicie posiadam skodę felicia 1.3 mpi 99 r Przy odpaleniu na zimnym nie rowno pracuje Swiece były zmienione jak się rozgrzeje to silnik pracuje poprawnie Czy to może być wina cewki (listwy) Proszę o podpowiedź Dziekuje
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Skoda Felicia I Kombi