Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~SIMA
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
W ciągu ostatnich 10 lat różnymi modelami Skody zrobiłem ponad 600.000 km. Wszystkie łącznie nie przysporzyły mi tylu problemów co ta przez 20.000 km. Na bogato skonfigurowany egzemplarz czekałem niemal rok. Co chwilę coś się pasuje. Z pracownikami ASO niedługo będę po imieniu. Względem OCT III FL, która jeździłem wcześniej to nie jeden, a dwa kroki wstecz. Po atrakcyjną sylwetką karoserii kryje się niedopracowany paździerz i sztrucel, którego niedopracowana elektronika wywołuje furię. Przez 6 miesięcy miałem 4 razy wgrywany nowy system, który miał teoretycznie wszystko uzdrowić. System i tak jednak co i rusz się zawiesza lub kompletnie nie reaguje. Kilkukrotnie miałem problem z odpaleniem auta (dodam, że stoi w ogrzewanym garażu). Więc co? Zdejmuję klemę z akumulatora, czekam 2 minuty i wszystko jak ręką odjął. Potem już "tylko" ustawianie daty / czasu / ulubionych stacji radiowych / ulubionych kontaktów z książki telefonicznej / ustawień adaptacyjnego tempomatu / koloru oświetlenia ambiantowego itd. itp. i... po 10 minutach klikania można jechać. Notorycznie pojawiają się błędy wszelkich asystentów. A to ten nie działa, a tamten w ograniczonym zakresie. Zgroza. Okres jesienno zimowy pokazał jeszcze jedną - szczególnie irytującą bolączkę - światła LED MATRIX. Ich działanie pozostawia wiele do życzenia. Notorycznie ktoś mi miga, że nadal go oślepiam, bo wycinanie snopu światła następuje za późno. Nieraz było już tak, że ktoś po chamsku 100 metrów przede mną włączył mi długi, bo wychodziło na to, że ja swoimi LED-ami dałem mocno w kość wzrokowi kierowcy jadącego z naprzeciwka. Dwie wisienki na torcie: 1) Mam wpięty w USB-C pendrive z muzyką. W zasadzie niemal zawsze jak włączę losowe wyszukiwanie utworów to działa ale kiedy piosenka A się kończy i automatycznie przełączy losowo na piosnkę B. Ale jeśli np. chcę zmienić utwór na kolejny w trakcie trwania utworu A to... utwór A zaczyna się od początku. W ASO mówili mi, że "źle zgrałem na pendrive piosenki". Ale na pytanie w jaki inny, poprawny sposób można wgrać piosenki odpowiedzi już nie otrzymałem. 2) Gniazdo USB-C w obudowie lusterka wstecznego za wideorejestratora. Cześć pakietu za 1.200zł. Próba wpięcia kabla od kamery niemal za każdym razem kończy się wpadnięcie gniazda do obudowy lusterka. ASO naprawiało mi to już 6 (słownie: sześć razy!!!). Za każdym razem miałem być super co... gniazdo znów wpadało do środka przy wyjęciu / włożeniu kabla. Wiem, że to nie jest Audi czy Mercedes, ale ilość irytujących rzecz jest tak duża, że przy następnym aucie mocno rozważę czy nie skierować kroków do salonów konkurencji, co wcześniej nawet nie przechodziło mi przez myślę, że ze wszystkie poprzednich 4 Skód byłem wybitnie zadowolony.
4,5
~Artii
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto naprawdę da się lubić! Zaprojektowane zdroworozsądkowo, bez wodotrysków ale każdy element przemyślany. Największy plus to spalanie, imponująco niskie jak na całkiem spore kombi. Przy tak niskim spalaniu byłem w stanie nawet wybaczyć ubytki oleju od nowości (już po 17k brakowało 1litr). Największy minus to zawieszenie - po załadowaniu 2 osób i bagaży tył już wlecze się z autem. W zakrętach nie wzbudza zaufania. Pakowność, liczba schowków, zakamarków haczyków naprawdę imponująca. Elektroniczne sterowanie pracą silnika robi świetną robotę nawet z manualną skrzynią. Światła LED już w wersji podstawowej to rewelacja (poza poziomowaniem po załadowaniu). Wnętrze eleganckie. Całokształt robi całkiem dobre wrażenie.
3,1
~Bartosz
Skoda Octavia IV
Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW
Auto prowadzi się słabo , pozycja za kierownica i komfort foteli przeciętna , wyciszenie kiepskie , ergonomia słaba , rozwiązania związane z wentylacja kratki w idiotycznym miejscu i obsługa słabe , wykonanie przeciętne , lakier bardzo kiepski , osiągi mamy realne nie tam jakieś 8,3s jak bajko pisarze piszą ale zaledwie 9 - 9,5 s elastyczność nie lepsza a od 80 do 100 z rodziną 2+2 za wyprzedzanie lepiej się nie brać . Rozumiem ze jak ktoś się przesiadł z Octavi 3 to skacze z radości ale ci co poznali inne marki widza zaledwie przeciętność . Ja osobiście nie widzę w tym aucie absolutnie niczego co by mnie skłoniło do ponownego zakupu .

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 4
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Kombi