Szukaj

Informacje o Smart Fortwo I Coupe 0.6 45KM 33kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Auta najmniejsze
Produkowana w latach 1998-2007 pierwsza generacja Smarta Fortwo jest flagowym autem niemieckiego producenta i zarazem (jak oznajmia sama nazwa) najmniejszym modelem w jego ofercie, a do tego jednym z najmniejszych aut produkowanych seryjnie na świecie. Auto pierwotnie sprzedawano pod inną nazwą – SmartCar. Ta następnie zastała zmieniona na City Coupe i dopiero od roku 2002, w którym model przeszedł facelifting, funkcjonuje nazwa Fortwo (czyli „Dla dwóch/dwojga” – auto ma bowiem tylko dwa miejsca). Smart Fortwo dostępny był także w wariancie cabrio oraz limitowanej wersji roadster (Crossblade).
czytaj więcej
Powagosław
Smart to jakby odrębny segment na rynku i pewnie takim pozostanie, choć w mniejszym stopniu. Bo Fortwo zmienił się diametralnie i nie ma w nim już świeżości jego pierwowzoru. Ten samochód powinien bardziej wyróżniać się w tłumie. ~Powagosław
Luzacjusz
W Chinach, czyli tam gdzie zbudowano m.in. kopię Paryża (jest np. wieża Eiffla i Pola Marsowe), powstała też podróbka Smarta Fortwo (wygląda jak samochodzik dla 5-latka). Smart odpowiedział na to trzecią generacją swojego modelu, która ociera się o parodię pierwszej. Wszystko już było ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 599 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 70 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z tyłu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Wojciech
Smart Fortwo I
Coupe 0.6 45KM 33kW
Ma parę dużych plusów i parę dużych minusów. Jest zaskakująco wygodny, duże drzwi,siedzi się jak na krześle, świetna widoczność, oczywiście parkowanie i zwrotność, mój egzemplarz jest bezawaryjny. Pomysłowe gadżety w wyposażeniu. Większość karoserii to plastki, a co nie jest plastikowe to i tak wcale nie gnije. Minusy to fatalna skrzynia biegów: automat, który zbyt długo myśli i wybrzydza, jest po prostu niebezpieczny podczas włączania się do ruchu w typowym ruchu miejskim. Fatalny, absurdalnie zły, dostęp do żarówek. Lód czy śnieg na drodze sprawia, że lepiej zostawić samochód. Bardzo niska masa sprawia, że nie pomaga nic, ani szersze opony, ani elektronika (myślałem nawet o tym, aby do bagażnika wrzucić ze 100 kilo żwiru, czy co - ale wtedy przód by podskakiwał :). Zimą to jest, k..wa, taniec na lodzie, a nie jazda. Mały silnik, a żre olej jak głupi, żłopie benzynę jak głupi. 7,5 l na 100 km to nie to czego się spodziewałem. Strach o życie podczas jazdy poza miastem, świadomość, że siedzi się pół metra (!) od przedniej zewnętrznej krawędzi auta nie nastraja optymistycznie. Ogólnie polecam tylko i wyłącznie jako narzędzie do dojazdów do pracy (do ruchu tylko w obrębie miasta), gdzie nie ma gdzie parkować. Dla smarta zawsze jest gdzie parkować.
3,1
~PatrykGDA
Smart Fortwo I
Coupe 0.6 45KM 33kW
Kierowca w wieku 36 lat, 90% czasu jezdzone autami w leasingu i wynajmowanymi, roznej klasy i pochodzenia. Smart jest autem na poziomie Fiata CC, ale nie ma co sie dziwic jezeli chodzi o lata produkcji i ze byl to pierwszy projekt. Generalnie do miasta, na zakupy, na uczelnie w zimie i w deszczu zeby zaparkowac gdzies w krzakach, a nie szarpac sie o miejsce parkingowe. Auto mozna zostawic na dworcu na kilka tygodni, itp, itd. Caloksztalt slabo ale to ponizej. Wszystko zalezy do czego kupujemy auto i za ile. OC cena smieszna rocznie w cenie biletu rocznego na komunikacje miejska i PKP. Na korki rewelacja. Generalnie kupujesz auto za 3000-8000zl, i masz zadaszony rower ktorego nie musisz traktowac jak czlonka rodziny lub trzymac w kuchni w specjalnej szafce ze swoja wkretarka hiliti za 800zl.
2,9
~były_posiadacz
Smart Fortwo I
Coupe 0.6 45KM 33kW
Szczerze i zdecydowanie odradzam. Auto sprawdza się w roli wózka na zakupy i nic po za tym. Drogie w utrzymaniu – ciągłe usterki, awarie i duże zużycie paliwa jak na taki mały silniczek. Poza tym użytkowanie zimą tego pojazdu jest niebezpieczne. Ogólnie nie polecam

Usterki Smart Fortwo I

Liczba wpisów: 20
Ukochany dach wielu posiadaczy Smart'a cabrio....
  • Smart Fortwo I Cabrio 0.6 62KM 46kW 1998-2003
  • nadwozie
Zgrzytające zębatki - na początku, potem już nierówne otwieranie się dachu i finalnie brak możliwości pełnego otworzenia dachu :-( Za główną przyczynę podaję takie coś jak "Mercedes", a konkretniej ich pomysł plastikowych zębatek podatnych na wszystko a już szczególnie na nasze zmiany klimatyczne :p Niestety firma MCC smart w oparciu o nie wiadomo jakie nowinki techniczne nie daje możliwości wymiany samych zębatek, trzeba wymienić CAŁY DACH, a jak się Państwo domyślacie nie jest to tania impreza, skończyło się tym, że Smart z wielkim żalem poszedł do ludzi :-(
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
COŚ PUKA Z TYŁU SAMOCHODU
  • Smart Fortwo I Coupe 0.6 62KM 46kW 1998-2003
  • zawieszenie
Od jakiegoś miesiąca coś puka z tyłu samochodu.Gdybym miała bagażnik na zewnątrz jak większość samochodów, to pomyślałabym że to w nim coś "stuka".Wcześniej takie odgłosy było słychać na nierównej nawierzchni, teraz nawet na prostej drodze. 2 razy słychać było jakby osgłos spręzyny, ale tylko chwilkę.Nie wiem co to może być.Proszę o jakieś wskazówki:( ostatnio było kilka napraw i już mam dość :( .
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik gaśnie
  • Smart Fortwo I Coupe 0.8 CDI 41KM 30kW 1998-2004
  • silnik
Jak zimny to jedzie, jak się nagrzeje (dwie / trzy kropki na wyświetlaczu) to gaśnie i nie można odpalić - rozrusznik kręci ale nie odpala. Po kilku minutach (jak ostygnie) znów można odpalić i przejechać kilka kilometrów i znów zgaśnie. Na komputerze wyskakuje czujnik temperatury. Przyczyną takiego zachowania jest czujnik położenia wału. Koszt czujnika około 100zł z wymianą pewnie 150zł. Czujnik znajduje się z lewej strony i można się do niego dostać po zdjęciu wentylatora intercoolera.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Smart Fortwo I Coupe