Szukaj

Najnowsze raporty Fiat

6,3
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Auto kupione nowe miało nie palić tak dużo jak pali… 7 litrów benzyny po Łodzi to trochę za dużo. Niby miękka hybryda do świateł dojeżdża się na wyłączonym silniku ale paliwa zużywa dość dużo. Obecnie auto ma przejechane 2 tys km może po dotarciu będzie ciut lepiej. Ogólnie auto całkiem fajne chodź silnik jest słaby. Jazda po autostradzie tylko prawym pasem bo po lewym zablokujemy cały ruch. Jednostka do miasta jak najbardziej odpowiednia. Ze względu że to nowe auto planujemy je eksploatować około 10 lat. Niby można założyć LPG od LandiRenzo ale koszt obecnie to 4 tysi i nie ma informacji czy wszytsko jest ok na tej instalacji.
7,4
Fiat Doblo IV
Van 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Kupiłem ten samochód z przebiegiem prawie 280tys krajowy w wersji Maxi z ładownością 1t w wersji Cargo. W drodze powrotnej (zima) po trasie nie przekraczając 130km/h palił mi 8l przy temperaturze 4°C na pusto na letnich oponach. Po ogarnięciu mechaniki, płukankach, usunięciu nieszczelności w układzie wydechowym jeżdżąc jak dziadek palił średnio 7,5 - 7,8L po aglomeracji śląskiej nie przekraczając 130km/h i jeżdżąc w korkach. Pojechałem na hamownię i okazało się że silnik zamiast 105KM ma 92KM. Zwiększyłem moc do 119KM i oczywiście moment z 270 na 308NM. Samochód zrobił się żwawszy a spalanie średnie spadło do 7.2L/100km jednak już z załadowanym sprzętem ważącym około 250-300kg. Jednak nie wiem czy zasługą nie jest też zmiana techniki jazdy, nie jeżdżę już jak dziadek a staram się jak najszybciej osiągnąć pożądaną prędkość nie przekraczając 3tys obrotów. Najlepiej utrzymywać obroty na poziomie 2tys podczas poruszania się po mieście czy nawet w trasie. To mój pierwszy diesel i porównując do kosztów jazdy to na pewno 1.4t-jet z LPG wyjdzie znacznie taniej jeśli chodzi o koszt paliwa i pewnie serwis jednak bałem się że będzie zbyt słaby jak na tak duże auto a jednak większy moment przyda sie przy wyprzedzaniu jak samochód zapakowany. Bardzo rzadko są też spotykane 1.4t w wersji Cargo dlatego też taki wybór. Z dpfem nie ma żadnych problemów ale robię odcinki minimum po 25km.
6,7
Fiat Qubo
Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW
mojego qubusia rok 2012 euro 5 kupiłem gdy miał nakręcone 110 000 km (stan przebiegu sprawdzony) . Od początku miał podwyższone obroty na biegu jałowym (900) i lekko falujące obroty na zimnym. Został calkowicie oczyszczony egr, chłodnica egr, dolot, sprawdzone wtryski w serwisie boscha (były ok) nowe podkladki+uszczelki górne, wszystkie uszczelki dolotu, oleje, filtry i płyny nowe. Olej motul 5w30. Dolot był tak zasyfiony jak auto po przebiegu 300 tys Prawdopodobnie poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście i tylko kilka kilometrów dziennie. Ten model silnika nie osiąga temperatury 90 stopni tylko Maks 80-82. Słyszałem że modele do 2010 spalają dużo miej paliwa U mnie średnie minimalne na trasie 400km 5,5 l a w mieście 6,7 - 7,8 l na 100km
8,0
Fiat 500 II
Hatchback 3d 1.4 100KM 74kW
Wiadomo, że spalanie dużo zależy od warunków w jakich samochód jest używany ( autostrada, miasto itd.). Poruszanie się w zakorkowanym trójmieście(górki, doły itd.) średnie mieszane 8.1 w sezonie zimowym z 3.5tyś km, po resecie i poruszaniu się tylko po mieście w korkach, spalanie 9.7(dużo? mało?), jak na samochód tych gabarytów i tą moc oraz masę, to o wiele za dużo.
6,3
Fiat Bravo II
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
jak sie pojezdzi wiadomo dosc agresywnie przy czym pelno sie co chwile hamuje no to trochę sie podnosi te spalanie w mieście u mnie max 7.8 chyba bylo na trasie spokojna jazda, hamowanie silnikiem i inne bzdety udało mi sie zrobić 4.9 to jest raczej bardzo dobrym wynikiem
5,9
Fiat Linea
Sedan 1.4 8v 77KM 57kW
Auto faktycznie bez tzw. dołu ale przy lekkiej nodze odwdzięcza się niskim spalaniem. Przy bardzo dobrej pogodzie i nawierzchni spokojnie schodziłem poniżej 5.0/100km . Silnik nie jest słaby, mnie się wydaje że to jest kwestia softu. Ten typ tak ma i juz.
7,1
Fiat Punto Punto Evo
Hatchback 5d 1.4 77KM 57kW
Auto podczas spokojnej jazdy 60-80km/h pali w okolicach 5 litrów. Po mieście na spokojnie 6.5-7.5L, przy dynamicznej w okolicach 9L. Na trasie +120km/h czuć że nie do tego został ten samochód zaprojektowany, 120km/h okolice 7-7.5L. Raz jechałem przez jakieś 30km praktycznie ciągle z gazem w podłodze 150-170km/h to spalanie wyszło 9.7L więc nie jest źle, tylko reakcja tego auta na gaz przy prędkościach +100km/h nie istnieje ;D
4,8
Fiat Tipo II
Sedan 1.3 Multijet 95KM 70kW
Spalanie oscyluje w okolicach 4.4-7.0 litrów. Spalanie mierzone przy temperaturze minus 3. Odziwo spalanie od razu spadło po wymianie opon wielosezonowych na zimowe. I spadło praktycznie o 2litry. Dojeżdżam do pracy codziennie 25km. Na wielosezonowych spalanie 6.5 na 100km, na zimówkach 4.5l. a już myślałem że coś jest nie tak z tym autem. W trasie ostatnio na 500km wyszło zima 5.4 l na 100km więc w sumie ok.
8,1
Fiat Panda II
Hatchback 5d 1.2 MPI 4X4 60KM 44kW
W sezonie letnim spalanie waha się pomiędzy 7,4, a 8l LPG. Zimą wzrasta do około 8,2-8,9l. Duże znaczenie ma styl jazdy oraz trasy. Często używam pandy na drogach gruntowych i leśnych więc najczęściej spalanie oscyluje wśród tych wyższych wartości. Przy śnieżnej zimie i trudnych warunkach drogowych spalanie dobija prawie do 9l. Nie jest to mało ale coś za coś - napęd 4x4 robi robotę, jest bezpieczniej.
10,0
Fiat Qubo
Qubo Seria 1 1.4 77KM 57kW
Nie da się zejść poniżej 10 litrów od nowości. Było zgłaszane w serwisie o dużym spalaniu, ale dla nich wszystko było ok.