Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Opel Astra H - Zużycie paliwa

Opel
Astra
H
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Astra H
lista silników Opel Astra H
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 1 004 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Opel Astra H

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Opel Astra H

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
8,3
-
1 / -
41,2 zł
-
 
6,9
-
1 / -
34,3 zł
-
 
7,0
7,7
174 / 8
34,7 zł
14,8 zł
 
9,9
7,7
11 / 4
49,1 zł
14,8 zł
 
8,9
-
1 / -
44,2 zł
-
 
7,5
8,0
91 / 8
37,2 zł
15,4 zł
 
8,5
9,5
13 / 4
42,2 zł
18,2 zł
 
7,7
-
5 / -
38,2 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
9,9
-
6 / -
49,1 zł
-
 
9,8
9,5
8 / 2
48,6 zł
18,2 zł
 
11,3
11,2
8 / 4
56,1 zł
21,5 zł
 

Silniki Diesla Opel Astra H

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
5,7
124
25,9 zł
 
6,2
205
28,1 zł
 
6,2
5
28,1 zł
 
6,0
6
27,2 zł
 
5,5
45
25,0 zł
 
6,7
49
30,4 zł
 
6,1
2
27,7 zł
 
6,5
72
29,5 zł
 
Filtr

Lista 1521 raportów spalania

ON
5,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.02.2011 przez

Astra 1.3 cdti, silnik Fiata, który uzyskał tytuł "engine of the year 2006". Bardzo dobry silnik. Pojemność 1248ccm, moc 90km. W Astrze H silnik zadowoli tych, którzy nie oczekują od samochodu by był drogowym demonem siedzącym innym na zderzaku. Jednak wbrew pozorom silnik daje sobie radę z ważącym ponad 1300kg autem. Moment obrotowy 200Nm dostępny w pełni już od 2000 obrotów powoduje, że mimo 90km pod górki podjeżdża się bez zadyszki nawet na 6 biegu. Tak więc w jeździe na trasie to auto pozwala szybko i sprawnie wyprzedzać. Wcale się nie czuje, że silnik ma tylko 90km. Jedyny mankament silnika, to brak dynamiki poniżej 1800 obrotów/min. Dopóki nie włączy się turbo to ma się przez moment wrażenie jakby ruszało się ciężkim czołgiem, następnie włącza się turbo i niemal wgniata człowieka w fotel. Krótko mówiąc: Ruszasz spod świateł powoli z majestatem pomimo wgniatania pedału gazu, aby gdy na 2 biegu pojawi się już 1800 obrotów drastycznie przyspieszyć zostawiając w tyle większość drogowego planktonu. Ta wyraźnie odczuwalna "turbodziura" dla osób jeżdżących wcześniej benzyniakiem może być na początku uciążliwa. Ale po jakimś czasie przzwyczajasz się. Można tę turbodziurę zlikwidować jadąc na profesjonalną hamownię, gdzie wgrają po dokładnych pomiarach silnika dostosowaną mapę sterownika wtrysku. Po tym zabiegu (kosztuje od 700 do 1500 zł) auto zyskuje około 10-15km i około 40 Nm więcej. W tym wariancie auto zyskuje równą dynamikę i spada spalanie nawet o około 5-10% (wszystko zależne od programu. Spalanie tego auta zależy w dużym stopniu od stylu jazdy i naszych nawyków w prowadzeniu auta. Gdy kupowałem swoją Astrę komputer pokazywał średnie spalnie aż 6,2 litra z prawie 50 000 km. Gdy ja zacząłem jeździć uzyskałem 5,6 litra przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym i wcale nie jeżdżę jak Taxi dziadek. Aby uzyskać niskie spalnie należy przyzwyczaić się do hamowania silnikiem (spalnie zero), podjeżdżania na wysprzęglonym aucie, jeśli nie ma pośpiechu- na spokojnym rozpędzaniu auta. Ekstremalnie można wtedy uzyskać średnie spalnie na poziomie 5 litrów. To świetny wynik jak na tak ciężkie auto. Tak więc jazdy autem z tym silnikiem należy się nauczyć bo spalnie może być wysokie przy nieumiejętnej jeździe. Silnik ten również posiada nieliniową charakterystykę spalnia. Tłumacząc na chłopski rozum: Na tym samym biegu gdy rosną obroty spalnie rośnie, następnie spada, aby następnie znowu rosnąć. Czyli jest pewien optymalny poziom obrotów dla każdego biegu, przy których spalanie jest dużo niższe. Tak więc jeśli jeździmy na trasie kupmy lepiej auto z tempomatem, bądź dokupmy tempomat.(200 zł manetka+ aktywacja techem lub op-comem, razem od 250 do 400zł) W zależności od auta (hatchback, sedan, kombi) te charakterystyki optymalnego spalania są różne. Jednak z moich obserwacji wynika, że np dla 4 i 5 biegu będzie to w okolicach 2250 obrotów(kombi). Wtedy komputer podaje optymalną mieszankę do komory spalania. Najbardziej wkurzające jest, że ten zakres optymalnej mieszanki jest mały i kiedy mamy już np 2350 obrótó to spalanie już rośnie. Oczywiście nie są to jakieś kosmiczne różnice, jednak jadąc w optymalnych obrotach na płaskim można zaoszczędzić coś około 0,3 l/100km i zejść poniżej 5l/100km. Taka informacja przydaje się kiedy jedziemy autostradą. No i na koniec: Wielu waha się pomiędzy silnikiem 1.7 cdti (Isuzu), bo ma spalanie tylko o 0,2 wyższe, 10km więcej i więcej o 40 Nm. Jednak moim zdaniem tamtym silnikiem trzeba bardziej nauczyć się jeździć bo rzadziej wybacza kierowcy popełniane błędy. Zresztą popatrzcie na forach internetowych. Aż roi się od właścicieli Asterek z silnikami 1.7. którzy ciągle mają jakieś problemy. Natomiast prawie wcale nie ma kierowców mających jakieś poważne problemy z 1.3 cdti. Tak więc ja bym zaryzykował ponownie 1.3 cdti, a jeśli potrzebuję większej dynamiki, to jadę na hamownię i mam już auto lepsze od 1.7 cdti.

więcej »
LPG
7,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.07.2015 przez

Opel Astra H 1.6 16V 115KM 2008r. Instalacja Gazowa firmy STAG ze sterownikiem STAG-4 Q-Box, wtryski HANA H2000. Opony wielosezonowe 205/55 R16. Spalanie w mojej Astrze uważam za rewelacyjne. Co ciekawe, przy mojej instalacji gazowej nie zmienia się znacząco spalanie w porównaniu do zużycia benzyny - zużycie na LPG w stosunku do PB wzrasta może o 0,2-0,3litra. Jeżdząc dosyć ekonomicznie na trasie, przy prędkości 90km/h potrafi zejść do 6 litrów, natomiast przy prędkośći 120km/h - 7 litrów. W mieście spalanie wzrasta do 9 litrów. Jazda agresywna przekłada się już na stosunkowo wyższe zużycie, wiadomo - coś za coś. Generalnie staram się stosować do zasad Eco Drivingu, więc moje wyniki w zużyciu paliwa są dość niskie. Spalanie w dużym stopniu zależy od kierowcy, a wiadomo, każdy kierowca jest inny i nie można stosować jednakowej miary. Najmniejsze średnie spalanie, jakie pokazał komputer pokładowy mojej Astry, wyniosło 4,8 l/100 km. To było możliwe na 25 kilometrowym dystansie i przy prędkości maksymalnej 60 km/h. Jeżeli ktoś lubi szybką i dynamiczną jazdę, musi liczyć się ze znacznie wyższym apetytem na paliwo (nawet 12 litrów na setkę w ruchu miejskim). Jeśli chodzi o awaryjność to nie ma powodu do narzekań. Auto jest praktycznie bezawaryjne. Wymieniłem jedynie cewkę zapłonową. Generalnie tylko tankować i jeździć. Osiągi tego samochodu są dosyć specyficzne. Tych 115 koni nie czuć przy niskich obrotach, co jest zauważalne dopiero przy wyższych. Jak już się wkręci to 200km/h osiąga bez problemu, przy tym samochód zachowuję się na drodze dość pewnie i stabilnie. Ale jak wiadomo - wysokie obroty = wyższe spalanie. Wlączenie klimy jest bardzo odczuwalne podczas jazdy, silnik wtedy jest trochę słabszy. Wadą jest brak wskaźnika temperatury płynu chłodniczego. Chyba producent zupełnie o tym zapomniał. Wnętrze dosyć obszerne, jakość użytych we wnętrzu materiałów bez zarzutu, siedzenia są wygodne i dobrze trzymają na boki, natomiast bagażnik jak na klasę kompakt jest wręcz rewelacyjny - 375 litrów! Nawet wiele nowych kompaktów nie może się tym pochwalić. Podsumowując: samochód bardzo przyjazny. Zarówno jazda nim, jak i ekonomia bez zarzutu. Opel Astra jest też dość tani w zakupie. Ma wszystko co potrzeba i co najważniejsze nie przepłaca się tu za znaczek na masce jak to często bywa z innymi markami... Ceny części do Opla są jednymi z najniższych na rynku - jest spory wybór w zamiennikach. Biorąc pod uwagę, że to silnik benzynowy to nie ma w nim tych wielu newralgicznych i drogich części, które zawsze rujnują kieszeń posiadaczom samochodów z Dieslem pod maską. Astra z instalacją LPG jest bardzo oszczędna. Pokonanie 100km kosztuje tu około 15zł. Żaden nawet najbardziej oszczędny diesel nie może się pochwalić takim wynikiem. Opel Astra H 1.6 16V 115 KM jest autem absolutnie godnym polecenia !

więcej »
LPG
7,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.07.2014 przez

opla astrę gtc mam od roku jestem zadowolony najbardziej silnik mi się podoba 115 koni w lekkim aucie daje możliwość dynamicznej jazdy i według mnie wystarcza w zupełności jeśli chcę trochę wrażeń włączam przycisk sport i staje się ostrzejszy lepiej przyspiesza spalanie lpg według mnie rewelacja bardzo niskie samochód ma moc a spalanie jest takie jak w jakichś tam pierdziawkach z silnikami 1,2 czy 1 l które teraz można kupić w salonie z fabryczną instalacją gazową . u mnie instalacvja gazowa była montowana zaraz po zakupie auta gazownik zaproponował mi instalację na dobrych podzespołach była droższa trochę od innych 2600 zł ale jestem zadowolony i polecam dopłacić więcej przy montażu i potem niczym się nie martwić pracuje na gazie ekstra . auto ma 76000 km przebiegu skórzane siedzenia w kolorze jasny brąz okazało się po jakimś miesiącu oglądania go do okoła że to nie jest naturalna skóra teraz wiem dlaczego na siedzeniu kierowcy widać już zużycie które wygląda jak by samochód miał 2 razy większy przebieg tak samo kierownica ale chyba jest z naturalnej skóry ale też widać ślady zużycia poza tym tylko jakieś drobiazgi mnie wkurzyły czyli szkło lusterka zewnętrznego od strony kierowcy się odkleiło od reszty i odpadło podczas parkowania na szczęście nie pękło i udało się je przymocować na taśmę dwustronną , osłona aluminniowa nad tłumikiem która ma za zadanie odbijać temperaturę też odpadła w sumie to jej się nie dziwię bo jest grubości puszki po piwie wywaliłem więc ją wywaliłem . moja astra jest w wersji z panoramiczną szybą bardzo fajna opcja ale ma to 2 wady roleta zasuwająca szybę na której są takie 2 klapki osłaniająca kierowcę i pasażera z przodu przed słońcem świecącym w oczy więc te klapki są tak małe że nie spełniają swojej funkcji i nie da się ich przekręcić w bok żeby osłaniały oczy kierowcy przed słońcem z bocznej szyby . druga wada szyby panoramicznej to jej ewentualny koszt wymiany w razie pęknięcia naprawdę warto przed zakupem wersji panoramicznej się głębiej zastanowić czy faktycznie ten gajer jest nam potrzebny . samochód oceniam ogólnie bardzo dobrze jest piękny i komfortowy sztywne zawieszenie wymaga od kierowcy uwagi na nierównościach ale daje cudowne wrażenia z jazdy w zakrętach samochód prowadzi się jak sportowy

więcej »
Pb
8,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.09.2013 przez

Witam. Postanowilem napisac ten komentarz/post poniewaz sam szukajac auta kierowalem sie miedzy innymi opiniami innych (patrzac jednak z dystansu na to co pisza inni, wiem ze wiekszosc ludzi lubi sobie rekompensowac bledne decyzje wymyslami piszac ze auto pali 3L jest bezawaryjne i jezdzi jak gallardo)Powiem kazdemu kto interesuje sie modelem Gtc w wersji 140 konnej PB jak sprawy maja sie w rzeczywistosci. Zacznijmy od komfortu. Jesli chodzi o mnie jezdzilem kilkoma autami, komfort jak na auto niby o sportowym zacieciu jest mega komfortowe (jezdze na 17´ felgach z "niska" opona) Auto mam z roku 2007, poki co nic nie trzeszczy nie skrzypi we wnetrzu co jest naprawde fajne. Spalanie. Na wstepie wyjasnie wszystkim iz jesli jest tylko ku temu mozliwosc jezdze szybko a przedewszystkim dynamicznie. Dziennie pokonuje 50 km. W jedna str jezdze w miare spokojnie(wczesne godziny mozna pozwolic sobie na plynna jazde 80km/h) Wracajac jezdze wylacznie w trybie sport chcac nadrobic czas spedzony na czerwonych swiatalch ktorych mam mase do pokonania. Srednie spalanie 8.2(naprawde jest to dobry wynik przy mojej jezdzie, jezdze wylacznie lewym pasem ;d ) Awaryjnosc. Hm ciezko mi jeszcze na ten temat cos powiedziec auto mam rok czasu, poki co odpukac absolutnie nic sie nie dzieje (wymienilem amortyzatory tylnie, eksploatacja) A teraz co do odczuc. Jestem zachwycony poki co tym autem. Za kazdym razem jak mu sie przygladam robi na mnie wrazenie pomimo iz jezdze nim chwile czasu ( wiadomo wolalbum Mrc Bnz CL 500 ) Jesli moge byc szczery 140 kM jak dla mnie po miesiacu stalo sie nudne. Na mega plus przyczepnosc auta i jego sztywnosc, nadrabia brak mocy, przyspieszenia. Reasumujac ciezko mi sie wypowiadac na temat silnikow 2.0 T ale kupujac auto w tym momencie zdecydowal bym sie na wersje 200 kM. W tym momencie nie mam nic innego do zarzucenia. Acha i jeszcze jedna informacja, jesli ktos szuka silnika do zagazowania to z tego co udalo mi sie dowiedziec od profesjonalistow i z opinii ludzi z internetu niech potencjalni kupcy wybiora silnik 125 konny tam nie ma zadnych problemow. Pozdrawiam

więcej »
ON
5,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 19.08.2012 przez

Witam. Na wstępie zaznaczę, że nie miałem okazji sprawdzenia średniego maksymalnego spalania i minimalnego spalania na długiej trasie, ponieważ tylko po mieście staram się w ogóle nie jeździć (chyba, że do sklepu, etc., ale to są bardzo krótkie dystanse) i nie byłem jeszcze w długiej trasie (dlatego podane wartości nie są poparte liczbami, podałem je "na oko", bo inaczej nie dałoby się umieścić tego wpisu). Mam starszą wersję komputera pokładowego i nie bawiłem się w przeprogramowywanie, żeby pokazywał spalanie, więc mój wynik to manualna kalkulacja: ilość litrów vs przejechane kilometry. Jeżdżę na razie głównie do pracy, relacja trasa - miasto powiedzmy 80% - 20%. Astrę posiadam od ok miesiąca i jestem jak na razie zachwycony spalaniem. Nie ukrywam, że przed zakupem (używana, 2005 rok) zwracałem uwagę na ekonomiczność auta i niskie raporty Astry były jednym z czynników, które mnie do niej przekonały. Póki co nie zawiodłem się - jest nawet lepiej niż myślałem. Z pierwszego pomiaru wyszło spalanie 4,85l/100 (Wlałem 18,32l ON i przejechałem 377.8KM - w tym momencie tankowałem)! Muszę zaznaczyć, że staram się jeździć oszczędnie, tzn. nie wychodzę poza 2500 obr/min, zresztą jak się ma 80 KM i tak nie można liczyć na nie wiadomo jaką prędkość, więc na trasie trzymam się zazwyczaj koło 100-110 Km/h, co mnie akurat w zupełności wystarcza. Redukuję biegi i nie testuję na każdym kroku sprawności turbiny - to po prostu nie jest auto do tego typu jazdy. Reasumując: jeśli ktoś liczy na ekonomiczny samochód i zachowuje standardy eco-drivingu, Astra 3 1.7 cdti 80km jest pozycją absolutnie godną polecenia!

więcej »
ON
7,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 31.07.2011 przez

Czytam te raporty i postanowiłem się z wami podzielić swoją opinią ,z mojego punktu widzenia.W ciągu 3 lat miałem takie trzy auta (ogólnie w firmie było ich sześć)i zrobiłem nimi łącznie ok.200 tyś km.Jeśli idzie o dynamikę to wiadomo jest kiepska! i z tym nawet nie ma co dyskutować(choć można się przyzwyczaić) a jako ciekawostkę powiem wam,że auta po lifcie są dynamiczniejsze ,zwłaszcza przy ruszaniu jest mniejsza dziura turbinowa,w codziennej jezdzie auta paliły ok.6,5litra,czasami jak nie nie jezdziłem po mieście potrafiły zejść do ok.6litrów, ale za to na autostradzie przy wciskaniu na maksa paliły ok.10litrów tak,tak to nie pomyłka! w trasie z rodziną nie było nic mniej niż 6,5litra ponieważ,żeby zachować jakąś dynamikę to trzeba ostro wciskać zwłaszcza z włączoną klimą a próba dynamicznego ruszenia np.ucieczki ze skrzyżowania (z klimą) prawie zawsze kończyła się wstydem :( W firmie nawet śmialiśmy się,żeby nie dawać dużo gazu bo zrywna jest!, wiem,że niektórzy kierowcy w trasie potrafią spalić tym autem mniej niż 5litrów!,ale uwierzcie mi ,że trzeba nie mieć układu nerwowego lub być zaawansowanym wiekowo,żeby tego dokonać. Na koniec jeszcze dwie ciekawostki ,pierwsza to taka,że na zimówkach 195/65/15 czyli węższych auta były wyraznie żwawsze,a druga jest taka ,że we wszystkich! przy większym obciążeniu regularnie dochodziło do odcięcia turbiny,tzn. auta nagle traciły moc,a na desce zapalała się kontrolka silnika,trzeba było auto zgasić i odpalić ponownie ale w niektórych autach było to nagminne a w innych mniej ,serwis natomiast nie bardzo sobie radził z usunięciem tego zjawiska!

więcej »
ON
5,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.02.2012 przez

Astra 1,3 uzytkuje od 10m-cy. Auto ma przebieg 33kkm. Awarii - brak. Srednie spalanie jakie zanotowuje to ok. 5,2l - 5,6l na kazde 100km. Na krotkich odcinkach spalanie srednie ok. 5,5-5,6l, na trasie pozamiejskiej bez autostrad ok. 5,0l-5,2l, trasa i autostrady ok. 5,2l-5,4l. Trasa katowice - chorwacja srednia predkosc 140-160km/h 5,2l. trasa katowice - solina autostrady 140-160km inne jak warunki pozwalaja 5,2l przy temperaturach ujemnych -14C i 5 pasazerch. trasa katowice - gorzow wlk. 5,4l, trasa katowice szczecin - 5,3l. Usredniajc srednie spalanie od tankowania do tankowania (tak liczone bo moja astra nie ma komputera - to od 5,2 do 5,6 litra na kazde 100km a wiec moim zdaniem b.dobrze. Nigdy nie osiagnalem spalania ponizej 5 litrow ale to moze wina stylu jazdy poprostu lubie dynamiczna jazde, bez szalenstw. 6 bieg w trasie przydaje sie, poniewaz samochod nie jest dobrze wyciszony to mozna chociaz obroty silnika obnizyc, a na stacji milo sie zaskakiwac po szybkiej jezdzie. Porzedni samochod to passat b5fl 1,9tdi 130km szybszy, cichszy i palacy o ok. o 1-1,5 litra wiecej. Astra ma b.krotkie pierwszy bieg trzeba sie przyzwyczaic i szosty bieg dla takiego malego silniczka to tylko wtedy gdzy mamy conajmniej 2000tys obr/min, ponizej poprostu sie dlawi. Samochodem mozna jechac dosc dynamicznie, co na poczatku po przesiadce z w/w passata wydawalo mi sie nie mozliwe, poprostu trzeba sie przyzwyczaic do tego silniczka. Samochod z tym silnikiem polecam osoba chcacym jedzic osczednie co nie znaczy wolno. utzymywanie predkosci autostradowych rzedu 140-160 km/h nie stanowi problemu.

więcej »
Pb
7,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.02.2013 przez

Przebieg mojej Astry to 40000 .Autko jak na razie sprawuje się świetnie.Spalanie jak napisałem,obecnie zimą pali mi około 8.5l/100km.Jazda przeważnie 1 lub 2 osoby z czego 90 % po mieście.Jeżdżę dość dynamicznie ale też nie szaleję na światłach.przy 150km/godz.komp.pokazuje mi 7.5l/100km to chyba nie aż tak źle gdyż tu przy takiej prędkości to już są obroty ponad 4000 tyś.a jest to silnik tylko 1.4 i tu go trzeba trochę bujnąć na obrotach ale jak się go podgoni to śmignie nawet 180 bez kitu bo więcej nie chciałem ją gonić. W zimie przy -29 st. silnik nie ma najmniejszego problemu z opalaniem ,pali na dotyk.Jak wiadomo jest to silnik 1.4 i jest jednostką jak 1.9 CDTI najbardziej udaną i należą do mało awaryjnych silników.Są od lat już np.w corsach D i również cieszą się dużą popularnością.Autko wygodne,świetnie się prowadzi ,wspomaganie troszkę ciężej chodzi przy szerszych oponkach ale ogólnie jest ok ,pakowne w sam raz dla rodziny.Trzyma się świetnie drogi mam kapcie 215 16R Michelin.Polecam wymianę końcówek spryskiwaczy z Opla Insigni świetnie spryskują szybę przednią ( efekt mgły ) koszt około 25 zł. ale zobaczycie że warto.Autko naprawdę polecam w tym przedziale cenowym a zwłaszcza 1.4 mało pali,bezawaryjny silnik na łańcuchu rozrządu i jest idealny pod gaz,nawet Opel montuje oryginalnie w Corsach D. POLECAM I POZDRAWIAM .

więcej »
ON
4,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 29.07.2015 przez

Auto posiadam od 3 miesięcy w których już się nazbierało 9tys. km głównie w trasie po PL, więc mogę się wypowiedzieć. Astra GTC 8v Z19DT 120KM skrzynia 6 biegowa. Codziennie robię do pracy 30km w jedną stronę, trasa Katowicka w okolicach Wawy, 2 pasy co jakiś czas światła i tiry, średnia prędkość 60km/h, spalanie sięga 4.8l całkiem nieźle. Silnik woli dłuższe trasy jak to diesel, rozgrzewa się do optymalnego spalania po ok 10km przy umiarkowanej temperaturze. Więc robiąc jednorazowo do 15km dziennie mija się z celem dla tego auta i 6l może pochłonąć bez problemu przy normalnej jeździe, nie mówiąc o ciśnięciu. Jeżdżąc autostradą A2/A1 do Gdańska do dozwolonej prędkości 140km/h wychodzi coś od 4.8l, na drogach krajowych jadąc równo do 120km/h spada do 4.3-4.5l więc różnicę widać dość dobrze, że powyżej 120km/h już wiecej lubi wypić. 120KM i 280NM przy budzie 1370kg optymalnie wystarcza do żwawego poruszania się, a najlepszą frajdę daje poza miastem. Jazda w mieście przy dużym ruchu zaczyna się od 5.5l do.. w zależności od wyobraźni kierującego i aspiracji na mistrza prostej, więc burak cisnący do czerwonego pola, od świateł do świateł może wycisnąć i 8l :) Silnik Fiatowski Common Rail jest bardzo elastyczny i daje duże pole do popisu, świetni kompromis co do mocy i spalania, nie mówiąc o braku tego klekotu w uszach ;)

więcej »
ON
5,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.03.2013 przez

Spalanie osiągnięte przeze mnie w cyklu mieszanym (5.1l/100km) nie jest wynikiem jakiejś super oszczędnej jazdy. Podczas przejazdu drogami szybkiego ruchu staram się oscylować prędkością w granicach 100km/h, natomiast zdarza się jeździć w okolicach 140-150 po autostradzie. Nie mniej jednak to 4,5 bieg zapewniają najniższe chwilowe spalanie (ok 3.7l/100km). Zdarzają się również gwałtowne ruszania z miejsca, przyspieszenia, jazda w trybie sport. Sądzę, że dla kogoś spokojnego, uzyskanie wyniku 5.0l/100km bądź niższego nie będzie stanowiło problemu. Maksymalne spalanie w cyklu mieszanym to 6.2l/100km, praktycznie przy ciągłej jeździe w trybie sport, z wykorzystaniem całego potencjału samochodu. W trasie w granicach 4.5-4.7l, zależnie od załadunku, prędkości itd. Polecam jazdę na wyższym ciśnieniu opon, tzn według tabeli ECO na klapce wlewu paliwa. Dzięki temu samochód może troche gorzej zachowuje się na wyboistej nawierzchni (głośniej słychać dziury, stuki, jest troche mniej komfortowo), ale uzyskujemy obniżenie spalania o 0.5l/100km, co przy pełnym baku daje nam bonus do przejechania ok 150km. Jeżdżę na oponach Pirelli Sottozero 205/55 R16, wkrótce przesiądę się na letnie GoodYeary 225x45 R17, gdzie zapewne zmieni się spalanie, o czym poinformuję.

więcej »