Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Opel Vectra C - Zużycie paliwa

Opel
Vectra
C
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Vectra C
lista silników Opel Vectra C
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 992 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Opel Vectra C

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Opel Vectra C

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
7,7
8,9
11 / 5
38,1 zł
16,3 zł
 
7,1
-
6 / -
35,1 zł
-
 
8,5
9,1
104 / 48
42,0 zł
16,7 zł
 
8,0
9,1
35 / 8
39,6 zł
16,7 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
9,9
11,2
15 / 10
49,0 zł
20,6 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
9,1
9,6
33 / 8
45,0 zł
17,6 zł
 
8,2
-
1 / -
40,6 zł
-
 
9,2
-
23 / -
45,5 zł
-
 
-
13,5
- / 3
-
24,8 zł
 
11,6
-
8 / -
57,4 zł
-
 
11,4
13,3
3 / 1
56,4 zł
24,4 zł
 
11,2
12,8
35 / 10
55,4 zł
23,5 zł
 

Silniki Diesla Opel Vectra C

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
6,6
67
31,0 zł
 
6,8
199
31,9 zł
 
7,1
5
33,3 zł
 
6,6
11
31,0 zł
 
6,6
87
31,0 zł
 
6,4
74
30,0 zł
 
6,6
156
31,0 zł
 
Filtr

Lista 994 raportów spalania

ON
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 12.06.2015 przez

Dzień dobry! Ponieważ większość opinii to badziewia typu ale mało pali jestem w szoku, postanowiłem bardziej przybliżyć wam korzyści trzylitrowego silnika. Podane średnie liczby są całkowicie prawdziwe. Tankując w Polsce czy Niemczech spalanie na trasie na tempomacie przy 140 + wyprzedzanie natrętów max 7,5l/100, Rekord padł o dziwo na zatankowanym holenderskim paliwie, stacji nie pamiętam z nazwy ale za taką jakość paliwa w Polsce bym się dał pociąć. Przy gazie w podłodze i prędkościach rzędu 180km/h spalił o dziwo 6,5l co można zaliczyć zdecydowanie do rekordu i się cieszyć że takie paliwo się wlało do baku. W mieście można zejść na 8l/100km ale przy bardzo lekkiej nodze. Moje miasto jest malutkie i silnik się nawet nie nagrzewa więc na tych trasach spali kolo 10-12l zależy jak cisnę maszynkę. Ostatnio typowy Janusz znawca passata pyta jak ty możesz to tankować, mówię normalnie, pali mniej niż twój polski synonim luksusu 1,9 z zajechanym dieslem od niemca z przebiegiem 400-500tyś. Co ty gadasz? To kpina? Mój ma 180tyś, haha uśmiałem się do łez. Silnik chodzi jak by tam gwoździ nawalił ale burak kupił od niemca co po paliwko jeździł w niedzielę. Moim zdaniem auta z 3 litrowym silnikiem i tylko 177 koni co daje w sam raz efekty jest zadowalający. V6 i 3 litry daje małą zużywalność sprzętu, natomiast opel 1.9 ze 150koni moim wyrobionym zdaniem bardzo szybko prosi się o wymiany a nawet remont, taka prawda, jak się z czterocylindrówki wynosi 150km to silnik musi się zużywać błyskawicznie. Jeżdżę ponad rok dlatego chciałem się podzielić wrażeniami. Pozostaje kwestia automatu. Byłem zwolennikiem manuala, mieszałem kupę lat, ale dopiero automat dał mi satysfakcję jazdy po mieście. Wygoda i praktyczność musiały dać o sobie znać w moim pierwszym automacie. Pyta się inny gość który o automatach słyszał od starego Janka z garażu. Jak ty możesz tym jeździć? Automat to najgorsze zło:D Pytam: miałeś w życiu choć jednego automata czy nasłuchałeś się opowieści Wója Zenka jak to kiedyś golfem jedynką w automacie poniósł klęskę i pół życia narzeka? Zgasiła się chłopina, super spec automata nie miał ale mówi że to szajs bo tak inni mówią co prawko zdawali za PRL-u na poczciwych maluszkach. Nie chcem nikogo zmuszać, sam byłem zwolennikiem mieszania lewarkiem, jednak automat dał mi to czego nie dał manual po mieście- wygoda, sporo szybciej się przemieszczam, nie martwię się biegami, skupiam na jeździe miejskiej bo aut masa do tego rowery i piesi... w tych czasach 3litrowy automat spali mniej jak 1.9 kibel w manualu którego napaleniec ciśnie do dechy. Uważam że obciążenia są znikome przy tak dużej różnicy w silniku aniżeli w 1.9- takie moje zdanie, nie musicie się zgadzać, ale 2 cylindry więcej odciążają konstrukcję pewnie o prawie połowę przeciążeń. Nikogo nie zmuszam, nikogo nie nakłaniam, sam kiedyś marzyłem o 18 biegowej skrzyni w ciągniku żeby mieszać tymi biegami, niestety czas pokazał że mieszkanie w ciągniku i jazda po europie nie bardzo mi odpowiadają. Jak wspomniałem - to mój pierwszy automat, ale na bank nie ostatni i już manuala nie chcem. Każdy lubi co innego. Zauważyłem że po puszczeniu gazu automat niskim kosztem utrzymuje na długim odcinku prędkość taka jaka była podczas ściągania nogi- 2,5 do 2,8l/100 co moim zdaniem jest kolejnym atutem żeby automata mieć. W manualu puszczasz gaz i od razu czujesz hamowanie więc przejedziesz mniej co jest oczywiste. Co mnie boli? Jedyna wada automatu w Oplu- przy 140 jak chce szybko dać gazu z 5 biegu zredukuje na 4 i zaraz z powrotem wskoczy jak się zorientuje że za mały bieg, nic więcej zarzucić nie można. Jeżeli ktoś sobie ceni wygodę zachęcam do kupna autka ze skrzynią automatyczną. Zarejstrowałęm się tylko dlatego żeby dodać tą opinię i być może po jej przeczytaniu kilku mądrzejszych kierowców doceni urok tak znienawidzonej przez polskich "Januszy" automatycznej skrzyni biegów. Tak samo można by rzec że to pozwoli na docenienie czegoś innego niż passata w tedeiku z 400 kapci przebiegu. Nie jestem fanem Opla, jeżdżę nim przez przypadek. Kolejne za? 3.0 w dieslu przeważnie posiadają prywatni użytkownicy, a 1.9 wiadomo- ma walić duże trasy i mały przebieg to tylko mit. Czy coś jeszcze mogę dodać? Chyba nie. Zadziwiło mnie spalanie- niskie jak na 6 garów. Współczesne diesle w automacie oferują dużo praktycznych rozwiązań, to nie lata osiemdziesiąte. Ps. Jeżeli ktoś nie potrafi docenić szczerości i chęci niesienia pomocy innym, niech po prostu zignoruje moją opinię. Jak wspomniałem wcześniej fanem Opla nie jestem i marzyła mi się inna marka, jednak stan i to że pojeździ sporo lat bez remontu wzięły górę nad moimi marzeniami. Szczerze mówiąc prócz tej marki z czystym sumieniem poleciłbym jakąkolwiek markę samochodu z 3 litrowym dieslem. Ps2. Marzyła mi się beemka siódemka z takim samym motorem piękna w sedanie i czarna rzecz jasna, jednak myśl trefnego okazu i konieczności wsadzania w jej kaski na remonty skutecznie trzyma mnie przy obecnym pojeździe. Może kiedyś jak się Opelek skończy nabędę tamten okaz i znów po sporym przebiegu podzielę się na tej stronie wrażeniami. Pozdrawiam; i co złego to nie ja. Nie zachęcam do zakupu konkretnej marki, mój wpis dotyczy tylko odczucia jakie towarzyszy mi podczas eksploatacji trzylitrowej jednostki, i radości którą mi daje. Może to być zbyt pochopne stwierdzenie, ale myślę że każdy 3.0 V6 jest lepszy niż wyżyłowany 4cylindry 1.9.

więcej »
ON
8,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.01.2012 przez

Czytajac opinie na temat spalania na tej stronie na prawde trzeba patrzec na nie z duzym przymrozeniem oka. Niektorzy pisza takie kosmiczne bzdury ze az szkoda gadac... Komentarze typu "Po miescie na krotkich trasach przy ciezkiej nodze pali 9 litrow!´ sa na prawde smieszne.. Przejdzmy teraz do rzeczywistosci. Co do spalania na trasie niewiele moge powiedziec, natomiast moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o spalanie w miescie i nie mam tu na mysli "MIAST" w ktorych to ludzie osiagaja spalanie jak na trasie, tylko Warszawe. Zaczne od tego ze mam automat i jest to hatchback nie kombi. Srednie spalanie z 800 km po miescie to 9 litrow. Teraz opis jak wygladalo te 800 km: odcinki glownie sredniej dlugosci powiedzmy 10/15 km. Styl jazdy: 40% - normalna jazda, 40% - jazda oszczeedna z tempomatem, 20% - jak to sie mowi BUTOWANIE. Na prawde nie widze mozliwosci zejscia ze spalaniem w miescie ponizej 9 litrow, przynajmiej z automatem. Wachania sa dosc spore, zalezne od odcinkow jazdy. Krotkie odcinki, korki, swiatla, znacznie zwiekszaja spalanie; natomiast fragmenty jazdy ze stala predkoscia diametralnie je zmniejszaja (stala predkosc czy to 50 czy 90 spalanie miedzy 5,5 a 6,5). Przykladowe spalanie z dwoch odcinkow po 6 km po miescie, z czego 40% czasu w korku, silnik nie zdazyl sie nagrzac na zadnym z nich - srednio z obu tras 11,5 litra, podczas jazdy w korku srednio do 13 litrow. I to sa moim zdaniem realne wartosci spalania po normalnym miescie, a nie te glupoty co to niektorzy tutaj wypisuja.

więcej »
ON
8,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.01.2012 przez

Czytajac opinie na temat spalania na tej stronie na prawde trzeba patrzec na nie z duzym przymrozeniem oka. Niektorzy pisza takie kosmiczne bzdury ze az szkoda gadac... Komentarze typu "Po miescie na krotkich trasach przy ciezkiej nodze pali 9 litrow!´ sa na prawde smieszne.. Przejdzmy teraz do rzeczywistosci. Co do spalania na trasie niewiele moge powiedziec, natomiast moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o spalanie w miescie i nie mam tu na mysli "MIAST" w ktorych to ludzie osiagaja spalanie jak na trasie, tylko Warszawe. Zaczne od tego ze mam automat. Srednie spalanie z 800 km po miescie to 9 litrow. Teraz opis jak wygladalo te 800 km: odcinki glownie sredniej dlugosci powiedzmy 10/15 km. Styl jazdy: 40% - normalna jazda, 40% - jazda oszczeedna z tempomatem, 20% - jak to sie mowi BUTOWANIE. Na prawde nie widze mozliwosci zejscia ze spalaniem w miescie ponizej 9 litrow, przynajmiej z automatem. Wachania sa dosc spore, zalezne od odcinkow jazdy. Krotkie odcinki, korki, swiatla, znacznie zwiekszaja spalanie; natomiast fragmenty jazdy ze stala predkoscia diametralnie je zmniejszaja (stala predkosc czy to 50 czy 90 spalanie miedzy 5,5 a 6,5). Przykladowe spalanie z dwoch odcinkow po 6 km po miescie, z czego 40% czasu w korku, silnik nie zdazyl sie nagrzac na zadnym z nich - srednio z obu tras 11,5 litra, podczas jazdy w korku srednio do 13 litrow. I to sa moim zdaniem realne wartosci spalania po normalnym miescie, a nie te glupoty co to niektorzy tutaj wypisuja.

więcej »
LPG
8,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 29.12.2014 przez

Pokonuje codziennie trase do pracy 2x50km (odcinek zdunska wola-lodz). Niezaleznie czy jade stara DK14 (ok 50/50 miasto trasa) czy nowa S-8 (80% trasa) auto spala w zasadzie taka sama ilosc gazu ok 8,7l Lpg na kazde 100km). Jazda spokojna, do 3tus obrotow, przewaznie 100-110km/h czyli normalne poruszanie sie na tym odcinku s8 bez szarzowania. Wg mnie jak na taka mase i gabarty kozak wynik. Poprzednia honda civic 1,4 palila ok 7,5l lpg na sekwencji zatem jedynie litr mniej przy mega duzej rozni y gabarytow i masy (ta sama generacja lpg - sekwencja j regularnie serwisowania wiec o zapchanych filtrach, zlych ustawieniach nie ma mowy). W miescie jezdze sporadycznie wiec obiektywny nie bede ale 9-10l lpg trzeba policzyc. To i tak super wynik. Przy cenach gazu z konca grudnia 2014 (2,28zl za litr lpg na statoil w zdunskiej woli) wychodzi 20zl za 100km. Cena jak za pkp na tym samym odcinku. Autem przejechalem 12tys km, zero awarii, wymienione jedynie mat. eksploat., rozrzad oraz termostat bo nie trzymal temperatury. Sekwencja zakladana w polecanym na forum lpg serwisie Filartech w Lodzi. Ukryta pod maska ze az milo. Terminy odlegle ale gosc robi robote...Wtryski barracuda, sterownik kme silver, sterownik Agis po szynie can. Ustawianie parametrow podczas jazdy choc szkoda ze bez sondy szerokopasmowej AFR. Gwarancja 40.000km juz po pierwszym przegladzie. Korekty krotkoterminowe z odchylka 0%, dlugoterminowe 5%. Cena konkurencyjna :) Polecam Pana Macieja z Filartech Lodz

więcej »
ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.11.2012 przez

Witam, Z góry zaznaczam ze jeżdżę na Vervie;) Swoją Vc użytkuję od 2010 roku, (sprowadziłem z przebiegiem ok.100tys). Poprzedni właściciel - przedstawiciel chandlowy z hollandii nie żałował na paliwo, spalanie wychodziło mu około 6,5litra - prędkości mocno autostradowe:) Aktualnie przejechałem kolejne 76tys. po Polsce (wskazanie komputera pokłądowego 6,1 plus jakieś 0,3 na "oszustwa") i powiem tak: tym autkiem trzeba nauczyć sie jeździć aby osiagać zadowalające spalania. Ja potrafie zejść bardzo nisko - kwestia wprawy i chęci:) ale potrafie takze czerpać przyjemność z jazdy i czasmi zapłacić mandat za prędkość;p Silnik sprawuje sie bardzo dobrze i ja nie mam do niego zastrzeżeń (prowokuje do naciśniecia mocnej na pedał gazu :D), a ta frajda z szybkiej jazdy - BEZCENNE! człowiek sie nasłucha co to nie VW Passat, a ja mam Swoją VC i jakoś nie czuję sie gorszy, a nawet lepszy jak objeżdżam Passki po 170km pod Maską -> Zaznaczam ze mam wersje GTS Sport z Magicznym przyciskiem SPORT(robi róznice w dynamice - niekoniecznie odbijając sie na spalaniu). Ktoś przeczytajac stwierdzi bajki, dla mnie samo zycie. Przykład Trasa Gniezno - Praga , 3 dorosłe osoby na pokładzie plus bagaż. Preśdkości około 110/120, średnia pędkosc 70km/h - spalanie 6litrów realne(wskazanie komputera 5,7) Powrót około 110 bez CB radia średnia predkosć 64km/h spalanie 5,7 realne (na komputerze pokładowym 5,4) Jak dla mnie Ideał.

więcej »
ON
7,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2012 przez

Witam, moja vectra to 1.9 150 KM (automat) wersja kombi cosmo sport. automat 6 biegowy z tiptronikiem skrzynia AF 40. Przed zakup tego auta bardzo dużo czytałem na różnych forach na temat spalania (na tym również)Z optymizmem i nadziejami notowałem wyniki innych użytkowników spalanie 6.5 - 8.0 l/100km w mieście. Ale to jedna wielka ściema. Mieszkam w mieście 40 tyś. mieszkańców. do pracy mam 5 km. Co do trasy to faktycznie bajka 5.6 litra na odcinku 350 km.i to przy normalnej jeździe 100-140 km/h. Jeżeli ktoś szuka komfortowego, dużego i bezawaryjnego auta to szczerze polecam ale nie jeżeli ktoś chce jeździć za przysłowiową złotówkę to może się rozczarować. Mam wielu przyjaciół i członków rodziny jeżdżącymi vectrami i to w manualu u nich spalanie w mieście oscyluje w granicach 8.0 -8.5 l/100 km. Na początku myślałem że mam problemy z egr i pdf ale byłem w serwisie i wszystko jest ok. Szczerze polecam to autko ale trzeba liczyć się ze spalaniem w mieście 9 - 10 l/100 km. Ja w swoim opelku mam koła 17´215/50 może gdyby były 16´ to zaoszczędziłbym 0.5 l. Pamiętajcie że automat na 4 bieg przerzuca dopiero od 70 km/h więc po mieście bujasz sie cały czas na 2 i 3 biegu. można zaoszczędzić pewnie jeżdząc w trybie manualnym ale nie po to kupiłem automat żeby wajhować.

więcej »
Pb
7,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.01.2012 przez

Dane dotyczace spalania mojego auta dotycza warunkow drogowych w Anglii. Zuzycie minimalne zanotowalem podczas jazdy z Olsztyna do granicy niemieckiej w Swiecku wiec oprocz krotkiego odcinka autostrady kolo Poznania nie byla to zbyt dynamiczna jazda. Mimo wszystko bylem bardzo milo zaskoczony, poniewaz auto zaladowane na dluga podroz z rodzinka (czyli na maxa jak sie ma male dziecko) skonsumowalo tylko 6,1litra/100km I nie sa to wyliczenia komputera pokladowego bo w te wskazania nie wierze.Co do jazdy typowo miejskiej nie mam takich doswiadczen i problemow z wystawaniem w korkach wiec moje max. spalanie moze nieodzwierciedlac prawdziwych mozliwosci tego silnika co do pozerania. Zreszta mam raczej lekka noge. W codzienej eksploatacji 50/50 (miasto/autostrada zima)zadowala sie 8.3l/100km (latem udaje sie zejsc o 0,5-0,7 litra mniej na setke). Mam nadzieje, ze moj raport pomoze podjac decyzje czy warto kupic Vectre , jak dotychczas jestem zadowolonym bylym uzytkownikiem Vectry B i aktualnym uzytkownikiem Vectry C. Ja polecam. I jesli tylko znajdziesz odpowiednio dobrego mechanika i sam odrobinke wiesz jak dziala samochod to jest szansa eksploatowac auto bez wiekszych problemow.

więcej »
ON
6,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.01.2014 przez

Jeszcze nic nie naprawiałem poważnego oprócz termostatu i alternatora (po zakupie) z wymianą akumulatora. Auto pewnie było przygotowane do sprzedaży ale jeździło i nadal jeździ znakomicie z oryginalnym (raczej) przebiegiem i bez poważnych napraw blacharskich. Ubezpieczenie dość drogie, choć nie tak jak aut ze stajni VW.. Koszty oleju większe niż zwykle - specjalny olej do wersji silnika z DPF, polecam Liqui Molly TopTec 4600 (dexos2). Spalania nigdy nie liczyłem ręcznie, według BC podróż na Chorwację i spowrotem to spalanie rzędu 5.2 l/100km na trasie 3090 km przy prędkości średniej 75 km/h i autostradowej 130 ~ 140 km/h. W mieście BC pokazuje ponad 7 l/100km. W zimie nawet powyżej 8 l/100km. Auto posiada DPF i nigdy z nim nie miałem problemu, bo napisałem sobie własną aplikację do odczytu stanu nasycenia i zawsze podczas regeneracji staram się utrzymywać obroty silnika w granicach 3000 tak aby temp. wypalania w DPF osiągnęła i utrzymała 600 stC - 10 minut max i gotowe. Plus jazdy z DPF to brak dymu z rury. Przy okazji, jak ja jeżdżę to trzymam obroty w granicach powyżej 1600, zwykle około 2000 i nie mam problemu z niczym, plus łatwo przyśpieszać...

więcej »
LPG
11,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 19.05.2013 przez

Autem na lpg przejechałem jaieś 15k km. Mogę polecić każdemu ten silnik. Koszty utrzymania niewielewiększe od mniejszych oplowskich pojemności, a przyjemność z jazdy płynie szerokim strumieniem. 3.2 v6 w porównaniu do starszych V6 opla zaskakuję elastycznością na wysokich biegach. Jeździłem wcześniej 2.5 v6 w vb oraz 3.0 v6 w vb i mimo mniejszej masy oraz podobnej mocy (w 3.0) elastyczność jest naprawdę bardzo dobra jak na wolnossącą jednostkę. Najniższe spalanie zanotowane na trasie przy oszczędnej jeździe to niewiele ponad 8l/100 lpg ( sprawdzane na dystrybutorze), wiadomo przy szybszej trasie to i nawet 15l spali. Prędkości rzędu 130-180km/h na odcinku Katowice - Wrocław spalanie około 13l/100 lpg. Auto nie należy do lekkich ale mimo to ta jednostka napędowa w połączeniu z skrzynią manualną F35 daję radę, przełożenia nie są tak krótkie jak w 2.0T ( dla jednym plus dla drugich minus), ja osobiście wolę dłuższe skrzynie niż co chwilę zmiana biegu jak w dieslu. Co do kosztów utrzymania za oc płacę niecałę 600pln na w skali rocznej, uwzględniając że nie mam skończonych 24lat, dla mnie to jest dobra cena.

więcej »
ON
7,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.11.2011 przez

Po przejechaniu 15.000 km komputer pokazuje średnie spalanie 8,0 l jeżdżąc delikatnie było by ok 7,5 ale mniej już się nie da. Uściślając na trasie spokojnie czyli ok 90 -100 km/h spalanie ok 6,0 l/100 szybko na trasie od 120 - 180 o dziwo! góra 6,5l/100 za to po mieście od 8,0 do 9,5l na 100km. Vectra jest w wersji Cosmo z 6 biegowym tiptronik/automatem więc cięższa i automat swoje też dodatkowo weźmie.O kosztach serwisu nic nie mogę powiedzieć bo poza piórem wycieraczki tył za 45 zł nic więcej nie kupowałem przegląd z olejami dopiero będzie.Nie jest to moja pierwsza Vectra C a tym bardziej pierwszy Opel Jeżdżę tylko oplami od 15 lat i jestem zadowolony serwis jest w przystępnych cenach auta wcale nie są awaryjne /oczywiście z głową kupowane bo jak ktoś kupi starego diesla z pokręconym licznikiem który ma 700.000 przebiegu to trochę problemów będzie / miałem taką omegę diesla dawno temu wcisnął mi koleś się okazało później że ma ok 700.000 przebiegu :( / a spokój na parkingach oplem po prostu bezcenny:)) prędzej starego passata wezmą niż młodziutkiego opla i tak trzymać!

więcej »