Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Vectra

Lata produkcji: 1988 - 2008
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. W ofercie Opla Vectra z powodzeniem zastąpiła popularną Asconę. W latach 1990-1992 i 1996-1998 model był najlepiej sprzedającym się autem w swojej klasie w Europie. Jeden z najważniejszych modeli w historii marki, wyprodukowany w liczbie blisko 6,5 miliona egzemplarzy. Dotychczas powstały trzy generacje Vectry. Poza granicami Europy oferowany również pod szyldem Vauxhall (Wielka Brytania), Holden (Australia) i Chevrolet (Brazylia).

Komentarze redakcji

Powagosław: Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy.
Luzacjusz: To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą.

Jeśli potrzebujesz auta klasy średniej, które oferowałoby maksimum przestrzeni, to mamy dla Ciebie idealną propozycję. Nazywa się Opel Vectra C, a pod wielkim, elegancko narysowanym nadwoziem kryje wnętrze, które ilością miejsca dla podróżnych i na bagaże posyła konkurentów na łopatki. Gigantyczna kabina powinna się spodobać nie tylko rodzinom, ale i fanom luksusu, bo jakość materiałów wykończeniowych i bogactwo wyposażenia to absolutna ekstraklasa. Wady? Przeciętna staranność wykonania egzemplarzy sprzed liftingu i nieco utrudniona obsługa kokpitu.

Kupującym Vectrę, Opel oferował mnóstwo wersji silnikowych - włącznie z benzynowymi V6 osiągającymi nawet 280 KM. My oczywiście przyjrzymy się znacznie rozsądniejszym propozycjom. Wśród nich warto wyróżnić benzynowe odmiany 1.8 i 2.0T (wystarczająco żwawe, mało usterkowe i "akceptujące" LPG) oraz dieslowskie wersje 1.9 CDTI i 2.2 DTI (elastyczne, bardzo oszczędne i niezawodne w wersjach bez filtra DPF). Zaawansowane technicznie zawieszenie świetnie radzi sobie z ciasnymi łukami, oferując przy tym wystarczający komfort.

W dyscyplinie niezawodności trudno jednoznacznie ocenić bohatera naszego opisu - z jednej strony świeci przykładem pod względem zabezpieczenia przed korozją czy bezawaryjności polecanych silników, a z drugiej nieco rozczarowuje trwałością zawieszenia oraz usterkowością skomplikowanej elektryki. Szczególnie narażone na usterki są wersje z dieslem 3.0 CDTI, automatyczną przekładnią i topowym wyposażeniem. Na plus - rozsądne ceny używanych aut oraz tanie i łatwo dostępne części zamienne.

Dane techniczne Opel Vectra

Silniki

Moc silników 57-280 KM

Poj. silników 1 396-3 175 cm3

Prędkość maks. 152-248 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,7-20,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Vectra

Średnia ocena modelu

na podstawie 3534 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Opel Vectra

Doskonałe, bezawaryjne, ekonomiczne auto. Bardzo wygodne, bezpieczne i komfortowe. Pewne podczas jazdy. Doskonale skonstruowane, dające przyjemność z codziennego użytkowania. Auto ... więcejdoskonale zabezpieczone przed korozją. Nie posiadające większych usterek. Zadbane i dobrze utrzymane gwarantuje najlepszą z możliwych w klasie 4 kółek. Naprawdę polecam, ale tylko zadbane i bezwypadkowe auta z pewną przeszłością!!! ukryj
dodano 21.10.2009 przez
Polecam to autko. Mam wersję sport ze skórą i szyberdachem. Auto daję dużo frajdy i jednocześnie uspokaja człowieka. Pozwala odpoczywać ... więcejpo kilometrach pokonywanych służbowym Mondeo dieslem. Szukałem go 2 lata i cieszę się ze zdesperowany nie rzuciłem się na 1.9. Osobiście wolałbym GTS niż Kombii( ciszej mniej pali i wyglad)pomino 13 cm wiecej miejca na tylnej kanapie. W porównaniu z Vectrą B jest to dużo lepsze auto. Jeździłem Insignią 2.0 CDTI 160 i nawet sprzedawca salonu stwierdził że moje autko przebija nowy produkt OPla. Zrobiłem z rodziną kilka tras po 1200 km i wszyscy byli zadowoleni z komfortu. ukryj
dodano 22.10.2009 przez
W ciągu 6lat przejechałem 140 tys km. Od razu powiem że moje auto sprowadzałem z Belgii po małej kolizji. W ... więcejciągu całej eksploatacji wymieniłem: końcówki drążka, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, "banany" tył 80tys.km 700zł,napinacz paska i pasek 90tys.km 300zł,amortyzatory z tyłu 90tys km, 540zł, koło pasowe z tłumikiem drgań 110tys.km,600zł, klocki kpl 115 tys.km 320zł,tulejki w "bananach" tył. 140tys.km 120zł, ponad to filtry kabiny, paliwa, oleju oraz olej razem około około 1500zł. AUTO MAM BARDZO UDANE I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁO. Vectra jest na pewno bardzo dobrze wyciszona, silnik 2.2 Diesel jest bardzo elastyczny,ma piękny dół i "ciągnie już od 1400obr/min, tu naprawdę czuje się moment obrotowy wynikający z pojemności a nie doładowania. Turbosprężarka wbrew opiniom nie przyspożyła żadnych kłopotów. Wady: Trakcja koł przednich: duża masa silnika i skrzyni przy ostrej jeździe daje tendecje do wyjeżdzania przodem z zakrętów (sprawdzone na torze kartingowym) Nawiewy powietrza na przednią szybę znajdują się z nisko, ciągle skrzypią tulejki stabilizatora, systematycznie co 30-40tys km siadają wahacze tylne tj. banany, 9120-180zł/szt lub 60zł tulejka) słabej jakości uchwyty do zamykania drzwi w środku oraz kilka plastikowych elementów zaczyna się łuszczyć, źle zaplanowany plastikowy pas pod zderzakiem - pod wpływem tarcia o śnieg odczepia się miejscami. Zalety: bardzo oszczędny i elestyczny silnik dobre hamulce niezawodnośc i ekonomiczność podczas eksploatacji, tanie częsci stosunkowo duza zywotność przedniego zawieszenia auto jest bardzo komfortowe (dobre fotele, duże siedziska) i dobrze prowadzi sie w trasie duzy bagaznik ukryj
dodano 21.01.2010 przez
Dałbym 5 ale wyciszenie silnika nie jest doskonałe, no cóż. Powiem szczerze, że to auto zawsze jest krytykowane przez pismaków ... więcejza design ablo wykonanie, a ja uważam, że wygląda bardzo dobrze zarówno na zewnątrz jak i w środku. I wszystkim osobom których sie pytam również sie podoba ten samochów. Nierozumiem również krytyki jakości lub materiałów. Nie znam auta w tej klasie z lepszymi materiałami w środku, deska rozdzielcza mięciutka, boki drzwi: mięciutkie tworzywo z dodatkiem materiału, nie to co w nowym mondeo że przednie drzwi miękkie a tylne już zrobione z twardego plastiku . Do tego Prawdziwe metalowe chromowane elementy. Już 40 000 km a nie widać ani śladu zużycia w środku, wygląda jak nowe. Daje duży plus i polecam innym. ukryj
dodano 21.02.2009 przez
Zobacz oceny Opel Vectra Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Vectra

Pb
4,70 - 15,60
Na podstawie 1676 raportów spalania
ON
4,23 - 14,83
Na podstawie 1312 raportów spalania
LPG
5,30 - 20,50
Na podstawie 958 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Vectra

Dzień dobry! Ponieważ większość opinii to badziewia typu ale mało pali jestem w szoku, postanowiłem bardziej przybliżyć wam korzyści trzylitrowego ... więcejsilnika. Podane średnie liczby są całkowicie prawdziwe. Tankując w Polsce czy Niemczech spalanie na trasie na tempomacie przy 140 + wyprzedzanie natrętów max 7,5l/100, Rekord padł o dziwo na zatankowanym holenderskim paliwie, stacji nie pamiętam z nazwy ale za taką jakość paliwa w Polsce bym się dał pociąć. Przy gazie w podłodze i prędkościach rzędu 180km/h spalił o dziwo 6,5l co można zaliczyć zdecydowanie do rekordu i się cieszyć że takie paliwo się wlało do baku. W mieście można zejść na 8l/100km ale przy bardzo lekkiej nodze. Moje miasto jest malutkie i silnik się nawet nie nagrzewa więc na tych trasach spali kolo 10-12l zależy jak cisnę maszynkę. Ostatnio typowy Janusz znawca passata pyta jak ty możesz to tankować, mówię normalnie, pali mniej niż twój polski synonim luksusu 1,9 z zajechanym dieslem od niemca z przebiegiem 400-500tyś. Co ty gadasz? To kpina? Mój ma 180tyś, haha uśmiałem się do łez. Silnik chodzi jak by tam gwoździ nawalił ale burak kupił od niemca co po paliwko jeździł w niedzielę. Moim zdaniem auta z 3 litrowym silnikiem i tylko 177 koni co daje w sam raz efekty jest zadowalający. V6 i 3 litry daje małą zużywalność sprzętu, natomiast opel 1.9 ze 150koni moim wyrobionym zdaniem bardzo szybko prosi się o wymiany a nawet remont, taka prawda, jak się z czterocylindrówki wynosi 150km to silnik musi się zużywać błyskawicznie. Jeżdżę ponad rok dlatego chciałem się podzielić wrażeniami. Pozostaje kwestia automatu. Byłem zwolennikiem manuala, mieszałem kupę lat, ale dopiero automat dał mi satysfakcję jazdy po mieście. Wygoda i praktyczność musiały dać o sobie znać w moim pierwszym automacie. Pyta się inny gość który o automatach słyszał od starego Janka z garażu. Jak ty możesz tym jeździć? Automat to najgorsze zło:D Pytam: miałeś w życiu choć jednego automata czy nasłuchałeś się opowieści Wója Zenka jak to kiedyś golfem jedynką w automacie poniósł klęskę i pół życia narzeka? Zgasiła się chłopina, super spec automata nie miał ale mówi że to szajs bo tak inni mówią co prawko zdawali za PRL-u na poczciwych maluszkach. Nie chcem nikogo zmuszać, sam byłem zwolennikiem mieszania lewarkiem, jednak automat dał mi to czego nie dał manual po mieście- wygoda, sporo szybciej się przemieszczam, nie martwię się biegami, skupiam na jeździe miejskiej bo aut masa do tego rowery i piesi... w tych czasach 3litrowy automat spali mniej jak 1.9 kibel w manualu którego napaleniec ciśnie do dechy. Uważam że obciążenia są znikome przy tak dużej różnicy w silniku aniżeli w 1.9- takie moje zdanie, nie musicie się zgadzać, ale 2 cylindry więcej odciążają konstrukcję pewnie o prawie połowę przeciążeń. Nikogo nie zmuszam, nikogo nie nakłaniam, sam kiedyś marzyłem o 18 biegowej skrzyni w ciągniku żeby mieszać tymi biegami, niestety czas pokazał że mieszkanie w ciągniku i jazda po europie nie bardzo mi odpowiadają. Jak wspomniałem - to mój pierwszy automat, ale na bank nie ostatni i już manuala nie chcem. Każdy lubi co innego. Zauważyłem że po puszczeniu gazu automat niskim kosztem utrzymuje na długim odcinku prędkość taka jaka była podczas ściągania nogi- 2,5 do 2,8l/100 co moim zdaniem jest kolejnym atutem żeby automata mieć. W manualu puszczasz gaz i od razu czujesz hamowanie więc przejedziesz mniej co jest oczywiste. Co mnie boli? Jedyna wada automatu w Oplu- przy 140 jak chce szybko dać gazu z 5 biegu zredukuje na 4 i zaraz z powrotem wskoczy jak się zorientuje że za mały bieg, nic więcej zarzucić nie można. Jeżeli ktoś sobie ceni wygodę zachęcam do kupna autka ze skrzynią automatyczną. Zarejstrowałęm się tylko dlatego żeby dodać tą opinię i być może po jej przeczytaniu kilku mądrzejszych kierowców doceni urok tak znienawidzonej przez polskich "Januszy" automatycznej skrzyni biegów. Tak samo można by rzec że to pozwoli na docenienie czegoś innego niż passata w tedeiku z 400 kapci przebiegu. Nie jestem fanem Opla, jeżdżę nim przez przypadek. Kolejne za? 3.0 w dieslu przeważnie posiadają prywatni użytkownicy, a 1.9 wiadomo- ma walić duże trasy i mały przebieg to tylko mit. Czy coś jeszcze mogę dodać? Chyba nie. Zadziwiło mnie spalanie- niskie jak na 6 garów. Współczesne diesle w automacie oferują dużo praktycznych rozwiązań, to nie lata osiemdziesiąte. Ps. Jeżeli ktoś nie potrafi docenić szczerości i chęci niesienia pomocy innym, niech po prostu zignoruje moją opinię. Jak wspomniałem wcześniej fanem Opla nie jestem i marzyła mi się inna marka, jednak stan i to że pojeździ sporo lat bez remontu wzięły górę nad moimi marzeniami. Szczerze mówiąc prócz tej marki z czystym sumieniem poleciłbym jakąkolwiek markę samochodu z 3 litrowym dieslem. Ps2. Marzyła mi się beemka siódemka z takim samym motorem piękna w sedanie i czarna rzecz jasna, jednak myśl trefnego okazu i konieczności wsadzania w jej kaski na remonty skutecznie trzyma mnie przy obecnym pojeździe. Może kiedyś jak się Opelek skończy nabędę tamten okaz i znów po sporym przebiegu podzielę się na tej stronie wrażeniami. Pozdrawiam; i co złego to nie ja. Nie zachęcam do zakupu konkretnej marki, mój wpis dotyczy tylko odczucia jakie towarzyszy mi podczas eksploatacji trzylitrowej jednostki, i radości którą mi daje. Może to być zbyt pochopne stwierdzenie, ale myślę że każdy 3.0 V6 jest lepszy niż wyżyłowany 4cylindry 1.9. ukryj
dodano 12.06.2015 przez
Silnik ma już prawie 18 lat a spalanie na poziomie nowych samochodów. Na benzynie w trasie spala 6 litrów a ... więcejczasami nawet mniej. W mieście pali ok 9 litrów benzyny. Nie ma najmniejszego problemu aby przy jeździe "z głową" osiągnąć spalanie rzędu 7,5 l GAZU/100 km na trasie. Wiele razy udało mi się osiągnąć taki wynik. Najwyższe spalanie jakie odnotowałem kiedykolwiek to 14 litrów gazu ale to była ciężka zima, korki i przejechanie 100 kilometrów po mieście zajęło mi prawie 4 godziny. Najczęściej samochodem jeżdżę po trasie (90% trasa, 10% miasto) i spalanie wychodzi poniżej 8 litrów gazu. Na autostradzie przy prędkościach 120-130 auto spali 8 litrów LPG. Kiedyś jeszcze jak nie miałem gazu sprawdziłem ile spali przy bardzo szybkiej jeździe i przy 160-170 km/h na autostradzie wyszło 10 litrów benzyny na 100 km co uważam za bardzo dobry wynik. Nie udało mi się NIGDY uzyskać spalania większego jak 10 litrów gazu na trasie. To pewnie dlatego, że musiałbym jeździć ze znacznymi prędkościami, powyżej 150 km/h a to zdarza się bardzo rzadko. Najniższe spalanie jakie udało mi się kilka razy uzyskać przy bardzo spokojnej jeździe na długim dystansie to 6,9 l LPG/100 km. Przez 5 lat eksploatacji samochodu z instalacją gazową zaoszczędziłem około 12 tysięcy złotych w porównaniu do sytuacji, gdybym gazu nie założył. Oczywiście uwzględniłem koszt instalacji i wszystkie przeglądy, wymiany filtrów, kabli i świec, które trzeba niestety robić częściej ze względu na to, że gaz wymaga wysokiej sprawności układu zapłonowego. Co ciekawe, ten silnik mniej pali kiedy trzyma się go na odpowiednio wysokich obrotach. Jazda na emeryta się po prostu nie opłaca. Ja staram się w miarę szybko rozpędzić (3/4 gazu wciskam) i po osiągnięciu wymaganej prędkości staram się jechać na możliwie najwyższym biegu. Spokojnie na 4 rozpędzam się do stówki i dopiero wtedy wrzucam piątkę. Taka jazda paradoksalnie daje mniejsze spalanie niż gdybym przy 70-80 km/h wrzucał piątkę i dusił. ukryj
dodano 26.03.2011 przez
Z początku w trasie spalała mi średnio 7,5 - 8,0 litra/100km. Nie byłem z tego wyniku zadowolony. Ale po zmianie: ... więcejfiltru paliwa(!), oleju (Comma - polecam), filtru oleju oraz wymienia rozrządu - zaczął spalać mniej, a po wymianie filtru powietrza i innych drobnych korektach - wynik jest bardzo zadowalający. Przy wyłączonej klimie, 2 osoby na pokładzie (plus kot :)) i 2 walizki - około 6,4 l (raczej spokojna jazda 90-100 km/h, oczywiście w naszym kraju zdarzają się sytuacje, że w trasie max 50 jedziesz... no ale staram się "dobić" do 90-100 i utrzymywać tę prędkość, wiadomo - przy wyprzedzaniu dochodzi do ok. 130). Na autostradzie (odcinek Stryków - Konin) cały czas około 130 - spalanie na poziomie 6,9 (wyłączona klima), ten sam odcinek przy prędkości ok. 150-170 - spalanie około 7,5. Gdy włączam klimę trzeba dodać około 0,5 litra więcej. Miasto - no tu już jest gorzej. W Warszawie raz spalił mi 12 litrów! Należy liczyć, że będzie powyżej 10 litrów... Aha! Tankuję głównie na: Lukoilu, od czasu do czasu na Orlenie i BP (BP chyba lepsze od Orlenu i Lukoilu, choć droższe). Bywało, że zatankowałem w Auchanie lub Intermarche. Generalnie w ilości spalonej benzyny - raczej nie było widać różnicy, ale przy przyspieszaniu - warto zainwestować w markowe paliwo - szczególnie w trasie. Kiedyś zatankowałem też 98 (Auchan) też było czuć różnicę przy przyspieszaniu. Jeżdżę nim ponad rok i odpukać nic złego się nie dzieje. Oleju raczej nie bierze (mililitrowe dolewki), części tanie, w miarę komfortowy, pakowny (kombi). Mam kolegę, który ma 2,0 w automacie. W mieście spala bardzo podobnie, w trasie około litra więcej, ale przyspieszenie o niebo lepsze... Czasem muszę redukować do 3 biegu przy wyprzedzaniu... Dlatego następnym razem szukałbym Vectry z silnikiem 2,0... ukryj
dodano 05.01.2012 przez
Witam. Vectrą przejechałem 60 tyś. km w ciągu 1,5 roku, więc uważam że mogę coś powiedzieć na ten temat. Auto ... więcejprowadzi się świetnie, kiedyś znajomy powiedział, który jeździł ze mną do pracy, że Vectra jeździ jak pociąg, chodzi o to że nie ma przechyłów, podskoków, bardzo mało wrażliwa na wiatr boczny, ale dodam że nie nadaje się do wyścigów, idzie za prosto, ze względu na duży rozstaw osi. Auto paliło mi około 8 L gazu, tak uśredniając wszystko. Była to instalacja gazowa II generacji, czyli nie sekwencja, ale nie można było wymuszać włączenia się gazu, silnik musiał się nagrzać i sam się gaz załączał, było u mnie nastawione na 15 C, żeby jak najszybciej się włączał gaz, wiadomo, chodzi o oszczędność. Auto ma poważną wadę techniczą, termostat otwiera się przy 92 C, a wiatrak załącza przy 102 C. Powoduje to, że tego auta z gazem nie polecam do dużych miast np. Warszawa, gdyż powoduje to przepalanie oleju silnikowego, co finalnie powoduje uszkodzenie pierścieni. Nie da się nic z tym zrobić, auto na trasę idealne, zwłaszcza że do pracy mam 55 km w 1 stronę. Za takie pieniądze nie da się kupić dużego auta, auto sprzedałem 1 rok temu. W dniu sprzedaży nie miało grama rdzy mimo wieku około 15 lat, było w 100% bezwypadkowe, co jest eXtremalnie trudne do znalezienia. W aucie zmieniłem jedynie, albo aż całe zawieszenie, amortyzatory, tuleje, sprężyny. Samochodem można jechać na autostradzie koło 160 km/h żeby go nie zakatować, polecam dobry olej silnikowy, ja lałem 10W 60, dobrej firmy, o nazwie na "C", dzięki temu spadło mi zużycie tego oleju. Podsumowując, poza tym że samochód brał olej, nie dużo nawet, ale dobrego, naprawdę bardzo dobrego oleju, to nie było żadnych probelemów. Auto polecam na trasy, w mieście samochód padnie, to nie wóz na taryfę do Warszawy. ukryj
dodano 01.05.2012 przez
Czytajac opinie na temat spalania na tej stronie na prawde trzeba patrzec na nie z duzym przymrozeniem oka. Niektorzy pisza ... więcejtakie kosmiczne bzdury ze az szkoda gadac... Komentarze typu "Po miescie na krotkich trasach przy ciezkiej nodze pali 9 litrow!´ sa na prawde smieszne.. Przejdzmy teraz do rzeczywistosci. Co do spalania na trasie niewiele moge powiedziec, natomiast moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o spalanie w miescie i nie mam tu na mysli "MIAST" w ktorych to ludzie osiagaja spalanie jak na trasie, tylko Warszawe. Zaczne od tego ze mam automat i jest to hatchback nie kombi. Srednie spalanie z 800 km po miescie to 9 litrow. Teraz opis jak wygladalo te 800 km: odcinki glownie sredniej dlugosci powiedzmy 10/15 km. Styl jazdy: 40% - normalna jazda, 40% - jazda oszczeedna z tempomatem, 20% - jak to sie mowi BUTOWANIE. Na prawde nie widze mozliwosci zejscia ze spalaniem w miescie ponizej 9 litrow, przynajmiej z automatem. Wachania sa dosc spore, zalezne od odcinkow jazdy. Krotkie odcinki, korki, swiatla, znacznie zwiekszaja spalanie; natomiast fragmenty jazdy ze stala predkoscia diametralnie je zmniejszaja (stala predkosc czy to 50 czy 90 spalanie miedzy 5,5 a 6,5). Przykladowe spalanie z dwoch odcinkow po 6 km po miescie, z czego 40% czasu w korku, silnik nie zdazyl sie nagrzac na zadnym z nich - srednio z obu tras 11,5 litra, podczas jazdy w korku srednio do 13 litrow. I to sa moim zdaniem realne wartosci spalania po normalnym miescie, a nie te glupoty co to niektorzy tutaj wypisuja. ukryj
dodano 07.01.2012 przez
Zobacz raporty spalania Opel Vectra Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Vectra

Przeczytaj pozostałe 17 publikacje o Opel Vectra

Generacje Opel Vectra

Dealerzy Opel

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Świdnik, Kalinówka 17A

Więcej

ENERGOZAM SP. Z O.O.

Opel Energozam

lubelskie, Zamość, Starowiejska 4

Więcej

FIJAŁKOWSKI

FIJAŁKOWSKI Opel Rybnik

śląskie, Rybnik, Żorska 75

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Opel Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 62

Więcej

KANCLERZ SP. Z O.O.

KANCLERZ SP. Z O.O. Opel Przyszowice

śląskie, Przyszowice, Gliwicka 9

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Opel Vectra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

20 630

Przejechany dystans

2 470 426 zł

Zatankowanego paliwa

658 412 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 540

Wydanych pieniędzy

1 175 430 zł

Średnie wydatki na auto

1 533 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 101

Wydanych pieniędzy

1 222 652 zł

Średnie wydatki na auto

1 594 zł

ZOBACZ 767 dzienników kosztów Opel Vectra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Vectra

Liczba wpisów: 108
komentarzy(214)
komentarzy(124)
komentarzy(57)
komentarzy(40)
komentarzy(68)
komentarzy(43)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Vectra dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Vectra

Liczba wpisów: 203
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Vectra Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Vectra

Liczba wpisów: 111
Pojazd kupiłem z zamontowaną już instalacją LPG z przebiegiem 210 000km. Wg dokumentacji gaz założono przy przebiegu 79 690 km, ... więcejobecnie ma 280 000km i 6 tygodni temu wymontowałem gaz. Silnik na gazie miewał humory, był utrudniony rozruch, zwłaszcza zimą.Butla pełna lpg zwiększała masę auta o prawie 100kg co wpływało na osiągi auta i zużycie tylnego zawieszenia. Poza tym falujące obroty na biegu jałowym, "dziura w mocy" powyżej 5000 obrotów, gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, przepalanie cewki zapłonowej. Wydmuchało mi również uszczelkę pod głowicą- robiłem planowanie głowicy -silnik mimo takiego przebiegu na gazie - mechanicznie żyleta, tak więc gaz go nie uszkodził. Podsumowując - problemy sprawiała elektronika w aucie co w połączeniu ze zmniejszeniem bagażnika ( zbiornik walcowy )i zwiększeniem masy własnej zadecydowało o usunięciu instalacji. ukryj
dodano 16.03.2011 przez
Stanowczo odradzam instalacje lpg do tego silnika 1.8 140 KM !. Jakąkolwiek. Ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy zaworów, więc ... więcejpo jakiś czasie ok 30-50 tyś km, będą wypalone zawory i głowica do remontu. Ja sie spostrzegłem rychło wczas i zrobiłem tylko 20 tyś km i teraz jeżdze na Pb, kosz naprawy głowicy to ok 2000 zł wiec sie nie opłaca taka zabawa. Lubryfikator może troceh pomoże ale dla mnie to gra nie warta świeczki. Poza tym już zepsuł mi sie wtryskiwacz benzyny, jest to spowodowane tym że wtryskiwacze benzyny nie pracują i narażone są na wysoką, temperature i staniemy na skrzyżowaniu. ukryj
dodano 05.01.2010 przez
od samego poczatku borykam sie z silniczkiem krokowym, juz przed monazem nie bylo ekstra ale gaz uwypukla te problemy. 2 ... więcejrazy instalacja strzelila mi tak ze wymienialem przeplywomierz (ok.230PLN) Fatalny dostep do serwisow, z braku mozliwosci jezdze bez zagladania do ustawien juz 3-ci rok. To akurat duza zaleta tej instalcji spalanie: trasa ok. 9l, miasto: 13-15l (jak na tai silniczek (1.8) to oczekiwalbym raczej 12-13.... ale jak pisalem nie mam jak tego ustawic w zadnym serwisie. Generalnie polecam gaz do tego silnika, ale II gen. to nie jest cos dla kogos kto chce tylko wlewac gaz i jezdzic. ukryj
dodano 11.05.2010 przez
Samochód jak na Opla przystało nie rozpieszcza pod względem wykończenia i wyciszenia , samochód jest stosunkowo głośny a jakoś materiałów ... więcejnie jest zbyt rewelacyjna , jednak w tej klasie aut nie może to dziwić , odnośnie instalacji jeśli chodzi o poprawność działania , przez przejechane 25tyś km nic się nie dzieje samochód nie szarpie , można przyczepić się do głośniejszej pracy wtryskiwaczy jednak nie uznał bym tego za problem i wielki dyskomfort. Instalacje Oceniam Na Bardzo dobrą ukryj
dodano 31.03.2015 przez
Instalacja to tylko mała część sukcesu, klucz to montaż I serwis. BG GAS to 2 fachowców z prawdziwego zdarzenia. nastawieni ... więcejna jakość nie masówkę. dodatkowo bazuja na poleceniach a nie reklamie. załatwiaja nawet trudne problemy, z którymi przyjeżdżaja użytkownicy instalacji montowanych gdzie indziej (wiem od kolegi, który jeździł po całej Małopolsce I dopiero Panowie pomogli). w mojej vectrze spalanie gazu - przeciętnie 8 l/100, kultura pracy silnika bez zmian. czego chcieć więcej?? ukryj
dodano 18.06.2015 przez
Gaz założony na ul.łęczyńskiej u S.Piekarza, tani nie sa, ale uwazam ze warto...po założeniu wszystko cykało, jedynie zawor w butli ... więcejza wczesnie odbijał i wchodziło jakies 3-4L gazu za malo, więc odrazu wymieniono na nowy. Poza rewelacja zrobiłem jakies 30tys, przeglądy co 15tys koszt 115zł, pracują tam młode konkretne chłopaki wiedzą co w trawie piszczy, nie zakładają gazu w 4godziny tylko cały dzień,a jak odbierasz auto wszystko jest dopicowane. polecam ukryj
dodano 16.09.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Vectra

Skarbnica wiedzy o Opel Vectra

Ciekawostki
dodano 30.11.2011 przez
W 1994r. Opel vectra A jeździł jako Safety Car w F1. Powyższa Vectra podobno przyczyniła się do śmierci Senna'y...
dodano 18.08.2011 przez
Uwe Alzen za kierwnicą Vectry B zajął trzecie miejsce w Super Tourenwagen Cup w 1997 i 1998 roku oraz drugie w 1999. Vectra B prowadzona…
dodano 18.08.2011 przez
Pojazd zajął drugie miejsce w konkursie Samochód Roku 1989.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą