Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Opel Vectra C

Lata produkcji: 2002 - 2008
Segment: Klasa średnia
Vectra III, zwana też Vectrą C produkowana jest od 2002 roku. Zbudowana jest na nowej platformie podłogowej GM Epsilon. Model jest większy od swoich poprzedników, zaś jego masywna sylwetka z charakterystycznymi wysokimi reflektorami nawiązuje do innego dzieła General Motors, Cadillaca CTS. W roku 2005 Vectra C została poddana solidnemu face-liftingowi, po którym diametralnie zmienił się głównie przód nadwozia, czym upodobnił się do modelu Astra. Na bazie Vectry C zbudowany jest inny model Opla, Signum.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nowa Vectra jest atrakcyjna wizualnie, ale przekona chyba tylko już przekonanych. Do Opla i samej Vectry. Choć z drugiej strony, jest czym przekonywać – rozsądna cena, niezłe osiągi i niezły komfort jazdy.
Luzacjusz: To auto dla biznesmena, którego nie stać na Mercedesa. Przed faceliftingiem Vectra udawała pancernego Cadillaka (te przednie reflektory i masywna całość). Teraz jest wyrośniętą Astrą.

Dane techniczne Opel Vectra C

Silniki

Moc silników 100-280 KM

Poj. silników 1 598-3 175 cm3

Prędkość maks. 180-260 km/h

Przyspieszenia 0-100 6,3-13,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Opel Vectra C

Średnia ocena modelu

na podstawie 796 opinii

4.19

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Opel Vectra C

Doskonałe, bezawaryjne, ekonomiczne auto. Bardzo wygodne, bezpieczne i komfortowe. Pewne podczas jazdy. Doskonale skonstruowane, dające przyjemność z codziennego użytkowania. Auto ... więcejdoskonale zabezpieczone przed korozją. Nie posiadające większych usterek. Zadbane i dobrze utrzymane gwarantuje najlepszą z możliwych w klasie 4 kółek. Naprawdę polecam, ale tylko zadbane i bezwypadkowe auta z pewną przeszłością!!! ukryj
dodano 21.10.2009 przez
Polecam to autko. Mam wersję sport ze skórą i szyberdachem. Auto daję dużo frajdy i jednocześnie uspokaja człowieka. Pozwala odpoczywać ... więcejpo kilometrach pokonywanych służbowym Mondeo dieslem. Szukałem go 2 lata i cieszę się ze zdesperowany nie rzuciłem się na 1.9. Osobiście wolałbym GTS niż Kombii( ciszej mniej pali i wyglad)pomino 13 cm wiecej miejca na tylnej kanapie. W porównaniu z Vectrą B jest to dużo lepsze auto. Jeździłem Insignią 2.0 CDTI 160 i nawet sprzedawca salonu stwierdził że moje autko przebija nowy produkt OPla. Zrobiłem z rodziną kilka tras po 1200 km i wszyscy byli zadowoleni z komfortu. ukryj
dodano 22.10.2009 przez
W ciągu 6lat przejechałem 140 tys km. Od razu powiem że moje auto sprowadzałem z Belgii po małej kolizji. W ... więcejciągu całej eksploatacji wymieniłem: końcówki drążka, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, "banany" tył 80tys.km 700zł,napinacz paska i pasek 90tys.km 300zł,amortyzatory z tyłu 90tys km, 540zł, koło pasowe z tłumikiem drgań 110tys.km,600zł, klocki kpl 115 tys.km 320zł,tulejki w "bananach" tył. 140tys.km 120zł, ponad to filtry kabiny, paliwa, oleju oraz olej razem około około 1500zł. AUTO MAM BARDZO UDANE I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁO. Vectra jest na pewno bardzo dobrze wyciszona, silnik 2.2 Diesel jest bardzo elastyczny,ma piękny dół i "ciągnie już od 1400obr/min, tu naprawdę czuje się moment obrotowy wynikający z pojemności a nie doładowania. Turbosprężarka wbrew opiniom nie przyspożyła żadnych kłopotów. Wady: Trakcja koł przednich: duża masa silnika i skrzyni przy ostrej jeździe daje tendecje do wyjeżdzania przodem z zakrętów (sprawdzone na torze kartingowym) Nawiewy powietrza na przednią szybę znajdują się z nisko, ciągle skrzypią tulejki stabilizatora, systematycznie co 30-40tys km siadają wahacze tylne tj. banany, 9120-180zł/szt lub 60zł tulejka) słabej jakości uchwyty do zamykania drzwi w środku oraz kilka plastikowych elementów zaczyna się łuszczyć, źle zaplanowany plastikowy pas pod zderzakiem - pod wpływem tarcia o śnieg odczepia się miejscami. Zalety: bardzo oszczędny i elestyczny silnik dobre hamulce niezawodnośc i ekonomiczność podczas eksploatacji, tanie częsci stosunkowo duza zywotność przedniego zawieszenia auto jest bardzo komfortowe (dobre fotele, duże siedziska) i dobrze prowadzi sie w trasie duzy bagaznik ukryj
dodano 21.01.2010 przez
Dałbym 5 ale wyciszenie silnika nie jest doskonałe, no cóż. Powiem szczerze, że to auto zawsze jest krytykowane przez pismaków ... więcejza design ablo wykonanie, a ja uważam, że wygląda bardzo dobrze zarówno na zewnątrz jak i w środku. I wszystkim osobom których sie pytam również sie podoba ten samochów. Nierozumiem również krytyki jakości lub materiałów. Nie znam auta w tej klasie z lepszymi materiałami w środku, deska rozdzielcza mięciutka, boki drzwi: mięciutkie tworzywo z dodatkiem materiału, nie to co w nowym mondeo że przednie drzwi miękkie a tylne już zrobione z twardego plastiku . Do tego Prawdziwe metalowe chromowane elementy. Już 40 000 km a nie widać ani śladu zużycia w środku, wygląda jak nowe. Daje duży plus i polecam innym. ukryj
dodano 21.02.2009 przez
Zobacz oceny Opel Vectra C Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Opel Vectra C

Pb
6,10 - 15,60
Na podstawie 283 raportów spalania
ON
4,30 - 14,83
Na podstawie 646 raportów spalania
LPG
6,17 - 14,67
Na podstawie 106 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Opel Vectra C

Hej, zrobiłem już trochę kilometrów Vectrą (2005 rok i 135 tys.) i czuję się wystarczająco kompetentny, aby dodać swój raport ... więcejspalania. Różne opinie czytałem odnośnie tego silnika i innych. Zazwyczaj większość wytyka mu rzekome niedostatki mocy. Jeździłeś? Wiesz? Jak jeździłeś i Ci brakowało to naucz się jeździć, a jak tylko tak podejrzewasz to się przejedź. Mowa o pełnosprawnym silniku, a nie jakimś trupie. Mój egzemplarz przy sprawnych amortyzatorach i markowej gumie szerokości 215 mm ma problemy trakcyjne, gdy nawet delikatnie wcisnę. Idzie jak powalony, ESP wkracza dość wcześnie co mi akurat odpowiada, gdyż sam w sobie system w sobie jak na tamte czasy działa fenomenalnie i nad wyraz sprawnie. Silnik ten w mojej ocenie ma najlepszy stosunek moc/koszty utrzymania. Auto zbiera się bardzo dobrze przy wyprzedzaniu nawet na wysokich biegach od niskich prędkości obrotowych silnika. Elastyczność wręcz szokuje. Najlepszym dowodem na nietuzinkowość tej konstrukcji była reakcja mojego Taty, który na co dzień jeździ bardzo mocną benzyną z automatem, a gdy go pierwszy raz przewiozłem Vectrą był zszokowany, że przy tej masie i tej mocy to ona ma "czym jechać". Gorąco polecam ten silnik wszystkim, którzy chcą mieć bezstresowe życie bez niespodziewanych wydatków na usterki silnika. Co do spalania oleju przez silnik to faktycznie takowe występuje i to nawet przy sprawnych konstrukcjach. Można to wyeliminując stosując inny olej, ale po co? Skoro pali to tak ma być. Szczególnie przy gazie nie uważam, że to minus a wręcz ma to dobry wpływ na komory spalania (szczególnie przy właściwościach fizycznych spalania gazu). Jeżdżę na bardzo dobrej klasy oleju syntetycznym 5W40. Tak, wiem, jest rzadki. Dlatego pali, ale zarazem idealnie smaruje wszystkie elementy w aucie, a to dla mnie cenne. Ubytki oleju to i tak nic strasznego. Ostatnio na trasie 1100 km (60% autostrady i ekspresówki, 30% krajówki, 10% miasto) spalił jakieś 150-200 ml. To tyle co nic. Należy podkreślić, że apetyt na olej, ma on tylko gdy kręcimy wyżej jak 3 tys. obrotów, gdy tego unikamy to od wymiany do wymiany nic nie dolejemy. Przechodząc, do kwestii spalania paliwa zacznę od opisu mojego stylu jazdy. Mianowicie określiłbym go jako umiarkowanym ekodriving. Pisałem nawet na ten temat artykuły, które wygrywały różne konkursy. Jeszcze raz podkreślę, że ekojazda nie oznacza wleczenia się, a wręcz dynamiczną jazdę podpartą zrozumieniem mechanizmów działania samochodu i jego podzespołów. Ja nie do końca jeżdżę eko, ponieważ nie potrafię odmówić sobie przyjemności używania tempomatu i używam go nad wyraz często, co nie pomaga zaoszczędzić paliwa, ale jest nad wyraz komfortowe. Generalnie zachęcam wszystkich do stosowania zasad ekojazdy, bo wtedy: 1 jest mniej korków (dzięki dynamice i płynności jazdy), 2 jest bezpieczniej (jeździmy płynnie, przewidujemy sytuacje na drodze, mamy na oku innych) 3 pozwala oszczędzić na paliwie :). Do do samego spalania mojej kobyły: podałem maksymalne spalanie 23 l/100 km, bo tak pali gdy chcemy się przemieścić w mieście takim jak Kraków i stoimy w korku od pkt a do pkt b :). Przy normalnym ruchu miejskim jaki mamy w Krakowie przy dynamicznej jeździe bez podstaw eko to będzie podobnie, natomiast przy jeździe z podstawami eko to 14-15, gdy są jakieś remonty i się dużo stoi to 16-17. Jak jest luźno na mieście to w zależności od trasy i świateł 11-13. Normalna trasa krajówkami w 2 osoby na pokładzie to 8,5-9 (benzyny palił mi poniżej 7), jazda w 4 dorosłe osoby plus bagaż 9-10. Ekspresówka przy 120 (GPS) na tempomacie i 2 osobach na pokładzie 9-9,2 przy 4 osobach 9,3-9,5. Przy 130 (GPS) na tempomacie 10-10,3. U nas w kraju nie da się podróżować na autostradzie z tempomatem przy większych prędkościach bo wymaga to wzmożonej uwagi na innych kierowców na autostradzie i jest najnormalniej męczące (zauważyłem, że większość ludzi na autostradzie głupieje i staje się niedzielnymi kierowcami z dziwnymi zachowaniami), ale nawet w tych warunkach przy próbach jazdy w okolicach 140 otrzymamy nawet przy tej mojej krótkiej skrzyni 11-11,5 (mocno zależy od wylęgu ludzi na autostradę). Większych prędkości raczej nie utrzymuje, bo w mojej ocenie to się mija z celem. Czasem oczywiście trzeba wdusić do tych 180, ale unikam i to nie ma wielkiego odzwierciedlenia w spalaniu. Bardziej istotne odbicie na spalanie mają wyprzedzające się Tiry i potem szybko przyspieszamy do tych 140-160. Wtedy wyniki mogą być już różne :) Tu nadmienię, że jestem pod wrażeniem jak Vectra przyśpiesza w zakresie 140-180. Masakra jak na 1.8. Zasługa leży w wysokich obrotach silnika z których startujemy przyśpieszanie przy tej prędkości. W mojej krótkiej skrzyni 5 biegowej przy 120 jest to jakieś 3,5 tys. obrotów a przy 140 4 tys. RPM. Generalnie jak na auto o masie powyżej 1700 kg (tyle waży gdy jestem sam w aucie) to jest REWELACJA! Gdy zastanawiasz się nad zakupem używki (innej niestety już nie kupisz) pod gaz to sugeruje zakup auta sprzed liftingu (najlepiej wersji przejściowej jaką ja mam). 1.8 przy liftingu trochę zmodyfikowano na minus jeśli myślisz o gazie w tym aucie na dłuższą metę (lata i dystans). Zyskał faktycznie te 15-18 kucy, ale tylko przy wysokich obrotach. Co przełożyło się może i na lepszy czas przyśpieszenia do 100, ale na co dzień nikt nie ciągnie auta pod odcięcie. Pozostałe krzywe momentu i mocy są bez większych zmian (wręcz w normie błędu statystycznego), dzięki czemu auto jeździ tak samo dynamicznie w wersji ze 122/5 KM jak i przy 140 KM, no ale respekt będzie mniejszy na dzielni... Generalnie spalanie ktoś może uznać za wysokie, ale gdy porównany stosunek tego, co dostajemy przy takim spalaniu to wypada w mojej ocenie naprawdę świetnie. Zastanawiasz się, że może lepiej diesel? Szczerze? W nawet przy bardzo niekorzytsnym przeliczeniu stosunku ceny LPG/ON to wychodzi że 1.8 pali średnio poniżej 5 litrów ON... A przy tym samym stylu jazdy nawet najbardziej ekonomiczny diesel vectry spali minimum 6,5. Jeśli już decydujesz się na ewentualne koszty inwestycyjne w utrzymanie wszystkich podzespołów auta z dieslem to lepiej kup sobie 2.0 Turbo (dostaniesz jeszcze większy zapas mocy niż w 1.8, i jeszcze większe problemy trakcyjne, ale zyskasz respekt na dzielni) Koszty utrzymania są i tak mniejsze jak w dieslu, a w przeliczeniu na ON spali Ci jakieś 7. Jednak gdy szukasz bezpiecznego środka transportu dla swojej rodziny, taniego w utrzymaniu, który potrafi dać dużo frajdy z jazdy i świetnie brzmi to kup sobie 1.8. Ja dostrzegam tylko jeden minus w tym aucie, brak automatycznej skrzyni :) Pozdrawiam! PS Vectra ma opinie auta dla ludzi, którzy nie kochają motoryzacji. Po dziś dzień, nie wiem dlaczego. Ja osobiście kocham motoryzacje i świetnie odnajduje się w tym samochodzie. Podejrzewam, że wiecie dlaczego tak myślą? Bo mało kto Wam szczerze powie, jak jest z tym autem, żebyś czasem nie miał lepiej jak on, albo chociaż tak samo. Bo Vectry właśnie nie trzeba jakoś strasznie kochać, bo jest dla większości ludzi bardzo wdzięczna i nie obraża się nawet jak ktoś jej nie kocha. Ludzie co kochają Vectrę jeżdżą dieslem :P ukryj
dodano 15.04.2016 przez
Dzień dobry! Ponieważ większość opinii to badziewia typu ale mało pali jestem w szoku, postanowiłem bardziej przybliżyć wam korzyści trzylitrowego ... więcejsilnika. Podane średnie liczby są całkowicie prawdziwe. Tankując w Polsce czy Niemczech spalanie na trasie na tempomacie przy 140 + wyprzedzanie natrętów max 7,5l/100, Rekord padł o dziwo na zatankowanym holenderskim paliwie, stacji nie pamiętam z nazwy ale za taką jakość paliwa w Polsce bym się dał pociąć. Przy gazie w podłodze i prędkościach rzędu 180km/h spalił o dziwo 6,5l co można zaliczyć zdecydowanie do rekordu i się cieszyć że takie paliwo się wlało do baku. W mieście można zejść na 8l/100km ale przy bardzo lekkiej nodze. Moje miasto jest malutkie i silnik się nawet nie nagrzewa więc na tych trasach spali kolo 10-12l zależy jak cisnę maszynkę. Ostatnio typowy Janusz znawca passata pyta jak ty możesz to tankować, mówię normalnie, pali mniej niż twój polski synonim luksusu 1,9 z zajechanym dieslem od niemca z przebiegiem 400-500tyś. Co ty gadasz? To kpina? Mój ma 180tyś, haha uśmiałem się do łez. Silnik chodzi jak by tam gwoździ nawalił ale burak kupił od niemca co po paliwko jeździł w niedzielę. Moim zdaniem auta z 3 litrowym silnikiem i tylko 177 koni co daje w sam raz efekty jest zadowalający. V6 i 3 litry daje małą zużywalność sprzętu, natomiast opel 1.9 ze 150koni moim wyrobionym zdaniem bardzo szybko prosi się o wymiany a nawet remont, taka prawda, jak się z czterocylindrówki wynosi 150km to silnik musi się zużywać błyskawicznie. Jeżdżę ponad rok dlatego chciałem się podzielić wrażeniami. Pozostaje kwestia automatu. Byłem zwolennikiem manuala, mieszałem kupę lat, ale dopiero automat dał mi satysfakcję jazdy po mieście. Wygoda i praktyczność musiały dać o sobie znać w moim pierwszym automacie. Pyta się inny gość który o automatach słyszał od starego Janka z garażu. Jak ty możesz tym jeździć? Automat to najgorsze zło:D Pytam: miałeś w życiu choć jednego automata czy nasłuchałeś się opowieści Wója Zenka jak to kiedyś golfem jedynką w automacie poniósł klęskę i pół życia narzeka? Zgasiła się chłopina, super spec automata nie miał ale mówi że to szajs bo tak inni mówią co prawko zdawali za PRL-u na poczciwych maluszkach. Nie chcem nikogo zmuszać, sam byłem zwolennikiem mieszania lewarkiem, jednak automat dał mi to czego nie dał manual po mieście- wygoda, sporo szybciej się przemieszczam, nie martwię się biegami, skupiam na jeździe miejskiej bo aut masa do tego rowery i piesi... w tych czasach 3litrowy automat spali mniej jak 1.9 kibel w manualu którego napaleniec ciśnie do dechy. Uważam że obciążenia są znikome przy tak dużej różnicy w silniku aniżeli w 1.9- takie moje zdanie, nie musicie się zgadzać, ale 2 cylindry więcej odciążają konstrukcję pewnie o prawie połowę przeciążeń. Nikogo nie zmuszam, nikogo nie nakłaniam, sam kiedyś marzyłem o 18 biegowej skrzyni w ciągniku żeby mieszać tymi biegami, niestety czas pokazał że mieszkanie w ciągniku i jazda po europie nie bardzo mi odpowiadają. Jak wspomniałem - to mój pierwszy automat, ale na bank nie ostatni i już manuala nie chcem. Każdy lubi co innego. Zauważyłem że po puszczeniu gazu automat niskim kosztem utrzymuje na długim odcinku prędkość taka jaka była podczas ściągania nogi- 2,5 do 2,8l/100 co moim zdaniem jest kolejnym atutem żeby automata mieć. W manualu puszczasz gaz i od razu czujesz hamowanie więc przejedziesz mniej co jest oczywiste. Co mnie boli? Jedyna wada automatu w Oplu- przy 140 jak chce szybko dać gazu z 5 biegu zredukuje na 4 i zaraz z powrotem wskoczy jak się zorientuje że za mały bieg, nic więcej zarzucić nie można. Jeżeli ktoś sobie ceni wygodę zachęcam do kupna autka ze skrzynią automatyczną. Zarejstrowałęm się tylko dlatego żeby dodać tą opinię i być może po jej przeczytaniu kilku mądrzejszych kierowców doceni urok tak znienawidzonej przez polskich "Januszy" automatycznej skrzyni biegów. Tak samo można by rzec że to pozwoli na docenienie czegoś innego niż passata w tedeiku z 400 kapci przebiegu. Nie jestem fanem Opla, jeżdżę nim przez przypadek. Kolejne za? 3.0 w dieslu przeważnie posiadają prywatni użytkownicy, a 1.9 wiadomo- ma walić duże trasy i mały przebieg to tylko mit. Czy coś jeszcze mogę dodać? Chyba nie. Zadziwiło mnie spalanie- niskie jak na 6 garów. Współczesne diesle w automacie oferują dużo praktycznych rozwiązań, to nie lata osiemdziesiąte. Ps. Jeżeli ktoś nie potrafi docenić szczerości i chęci niesienia pomocy innym, niech po prostu zignoruje moją opinię. Jak wspomniałem wcześniej fanem Opla nie jestem i marzyła mi się inna marka, jednak stan i to że pojeździ sporo lat bez remontu wzięły górę nad moimi marzeniami. Szczerze mówiąc prócz tej marki z czystym sumieniem poleciłbym jakąkolwiek markę samochodu z 3 litrowym dieslem. Ps2. Marzyła mi się beemka siódemka z takim samym motorem piękna w sedanie i czarna rzecz jasna, jednak myśl trefnego okazu i konieczności wsadzania w jej kaski na remonty skutecznie trzyma mnie przy obecnym pojeździe. Może kiedyś jak się Opelek skończy nabędę tamten okaz i znów po sporym przebiegu podzielę się na tej stronie wrażeniami. Pozdrawiam; i co złego to nie ja. Nie zachęcam do zakupu konkretnej marki, mój wpis dotyczy tylko odczucia jakie towarzyszy mi podczas eksploatacji trzylitrowej jednostki, i radości którą mi daje. Może to być zbyt pochopne stwierdzenie, ale myślę że każdy 3.0 V6 jest lepszy niż wyżyłowany 4cylindry 1.9. ukryj
dodano 12.06.2015 przez
Czytajac opinie na temat spalania na tej stronie na prawde trzeba patrzec na nie z duzym przymrozeniem oka. Niektorzy pisza ... więcejtakie kosmiczne bzdury ze az szkoda gadac... Komentarze typu "Po miescie na krotkich trasach przy ciezkiej nodze pali 9 litrow!´ sa na prawde smieszne.. Przejdzmy teraz do rzeczywistosci. Co do spalania na trasie niewiele moge powiedziec, natomiast moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o spalanie w miescie i nie mam tu na mysli "MIAST" w ktorych to ludzie osiagaja spalanie jak na trasie, tylko Warszawe. Zaczne od tego ze mam automat i jest to hatchback nie kombi. Srednie spalanie z 800 km po miescie to 9 litrow. Teraz opis jak wygladalo te 800 km: odcinki glownie sredniej dlugosci powiedzmy 10/15 km. Styl jazdy: 40% - normalna jazda, 40% - jazda oszczeedna z tempomatem, 20% - jak to sie mowi BUTOWANIE. Na prawde nie widze mozliwosci zejscia ze spalaniem w miescie ponizej 9 litrow, przynajmiej z automatem. Wachania sa dosc spore, zalezne od odcinkow jazdy. Krotkie odcinki, korki, swiatla, znacznie zwiekszaja spalanie; natomiast fragmenty jazdy ze stala predkoscia diametralnie je zmniejszaja (stala predkosc czy to 50 czy 90 spalanie miedzy 5,5 a 6,5). Przykladowe spalanie z dwoch odcinkow po 6 km po miescie, z czego 40% czasu w korku, silnik nie zdazyl sie nagrzac na zadnym z nich - srednio z obu tras 11,5 litra, podczas jazdy w korku srednio do 13 litrow. I to sa moim zdaniem realne wartosci spalania po normalnym miescie, a nie te glupoty co to niektorzy tutaj wypisuja. ukryj
dodano 07.01.2012 przez
Czytajac opinie na temat spalania na tej stronie na prawde trzeba patrzec na nie z duzym przymrozeniem oka. Niektorzy pisza ... więcejtakie kosmiczne bzdury ze az szkoda gadac... Komentarze typu "Po miescie na krotkich trasach przy ciezkiej nodze pali 9 litrow!´ sa na prawde smieszne.. Przejdzmy teraz do rzeczywistosci. Co do spalania na trasie niewiele moge powiedziec, natomiast moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o spalanie w miescie i nie mam tu na mysli "MIAST" w ktorych to ludzie osiagaja spalanie jak na trasie, tylko Warszawe. Zaczne od tego ze mam automat. Srednie spalanie z 800 km po miescie to 9 litrow. Teraz opis jak wygladalo te 800 km: odcinki glownie sredniej dlugosci powiedzmy 10/15 km. Styl jazdy: 40% - normalna jazda, 40% - jazda oszczeedna z tempomatem, 20% - jak to sie mowi BUTOWANIE. Na prawde nie widze mozliwosci zejscia ze spalaniem w miescie ponizej 9 litrow, przynajmiej z automatem. Wachania sa dosc spore, zalezne od odcinkow jazdy. Krotkie odcinki, korki, swiatla, znacznie zwiekszaja spalanie; natomiast fragmenty jazdy ze stala predkoscia diametralnie je zmniejszaja (stala predkosc czy to 50 czy 90 spalanie miedzy 5,5 a 6,5). Przykladowe spalanie z dwoch odcinkow po 6 km po miescie, z czego 40% czasu w korku, silnik nie zdazyl sie nagrzac na zadnym z nich - srednio z obu tras 11,5 litra, podczas jazdy w korku srednio do 13 litrow. I to sa moim zdaniem realne wartosci spalania po normalnym miescie, a nie te glupoty co to niektorzy tutaj wypisuja. ukryj
dodano 07.01.2012 przez
Pokonuje codziennie trase do pracy 2x50km (odcinek zdunska wola-lodz). Niezaleznie czy jade stara DK14 (ok 50/50 miasto trasa) czy nowa ... więcejS-8 (80% trasa) auto spala w zasadzie taka sama ilosc gazu ok 8,7l Lpg na kazde 100km). Jazda spokojna, do 3tus obrotow, przewaznie 100-110km/h czyli normalne poruszanie sie na tym odcinku s8 bez szarzowania. Wg mnie jak na taka mase i gabarty kozak wynik. Poprzednia honda civic 1,4 palila ok 7,5l lpg na sekwencji zatem jedynie litr mniej przy mega duzej rozni y gabarytow i masy (ta sama generacja lpg - sekwencja j regularnie serwisowania wiec o zapchanych filtrach, zlych ustawieniach nie ma mowy). W miescie jezdze sporadycznie wiec obiektywny nie bede ale 9-10l lpg trzeba policzyc. To i tak super wynik. Przy cenach gazu z konca grudnia 2014 (2,28zl za litr lpg na statoil w zdunskiej woli) wychodzi 20zl za 100km. Cena jak za pkp na tym samym odcinku. Autem przejechalem 12tys km, zero awarii, wymienione jedynie mat. eksploat., rozrzad oraz termostat bo nie trzymal temperatury. Sekwencja zakladana w polecanym na forum lpg serwisie Filartech w Lodzi. Ukryta pod maska ze az milo. Terminy odlegle ale gosc robi robote...Wtryski barracuda, sterownik kme silver, sterownik Agis po szynie can. Ustawianie parametrow podczas jazdy choc szkoda ze bez sondy szerokopasmowej AFR. Gwarancja 40.000km juz po pierwszym przegladzie. Korekty krotkoterminowe z odchylka 0%, dlugoterminowe 5%. Cena konkurencyjna :) Polecam Pana Macieja z Filartech Lodz ukryj
dodano 29.12.2014 przez
Zobacz raporty spalania Opel Vectra C Dodaj raport spalania

Publikacje o Opel Vectra

Przeczytaj pozostałe 11 publikacje o Opel Vectra
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Opel

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Opel Łomianki

mazowieckie, Łomianki, Kolejowa 16

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Opel Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Rudnickiego 3

Więcej

AUTO ŻOLIBORZ

AUTO ŻOLIBORZ Opel Ząbki

mazowieckie, Ząbki, Radzymińska 334

Więcej

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o.

Auto-Mróz Leszno Sp. z o.o. Opel Leszno-Strzyżewice

wielkopolskie, Leszno-Strzyżewice, Balonowa 57

Więcej

CK Auto

CK Auto Grupa Krotoski-Cichy

wielkopolskie, Poznań - Suchy Las, Obornicka 125

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Opel Vectra

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

22 596

Przejechany dystans

2 628 084 zł

Zatankowanego paliwa

714 894 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 736

Wydanych pieniędzy

1 252 925 zł

Średnie wydatki na auto

1 554 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 392

Wydanych pieniędzy

1 287 440 zł

Średnie wydatki na auto

1 597 zł

ZOBACZ 806 dzienników kosztów Opel Vectra Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Opel Vectra C

Liczba wpisów: 109
komentarzy(228)
komentarzy(78)
komentarzy(297)
komentarzy(4)
komentarzy(32)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Opel Vectra C dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Opel Vectra C

Liczba wpisów: 216
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Opel Vectra C Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Opel Vectra C

Liczba wpisów: 62
Stanowczo odradzam instalacje lpg do tego silnika 1.8 140 KM !. Jakąkolwiek. Ten silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy zaworów, więc ... więcejpo jakiś czasie ok 30-50 tyś km, będą wypalone zawory i głowica do remontu. Ja sie spostrzegłem rychło wczas i zrobiłem tylko 20 tyś km i teraz jeżdze na Pb, kosz naprawy głowicy to ok 2000 zł wiec sie nie opłaca taka zabawa. Lubryfikator może troceh pomoże ale dla mnie to gra nie warta świeczki. Poza tym już zepsuł mi sie wtryskiwacz benzyny, jest to spowodowane tym że wtryskiwacze benzyny nie pracują i narażone są na wysoką, temperature i staniemy na skrzyżowaniu. ukryj
dodano 05.01.2010 przez
Samochód jak na Opla przystało nie rozpieszcza pod względem wykończenia i wyciszenia , samochód jest stosunkowo głośny a jakoś materiałów ... więcejnie jest zbyt rewelacyjna , jednak w tej klasie aut nie może to dziwić , odnośnie instalacji jeśli chodzi o poprawność działania , przez przejechane 25tyś km nic się nie dzieje samochód nie szarpie , można przyczepić się do głośniejszej pracy wtryskiwaczy jednak nie uznał bym tego za problem i wielki dyskomfort. Instalacje Oceniam Na Bardzo dobrą ukryj
dodano 31.03.2015 przez
Instalacja to tylko mała część sukcesu, klucz to montaż I serwis. BG GAS to 2 fachowców z prawdziwego zdarzenia. nastawieni ... więcejna jakość nie masówkę. dodatkowo bazuja na poleceniach a nie reklamie. załatwiaja nawet trudne problemy, z którymi przyjeżdżaja użytkownicy instalacji montowanych gdzie indziej (wiem od kolegi, który jeździł po całej Małopolsce I dopiero Panowie pomogli). w mojej vectrze spalanie gazu - przeciętnie 8 l/100, kultura pracy silnika bez zmian. czego chcieć więcej?? ukryj
dodano 18.06.2015 przez
Gaz założony na ul.łęczyńskiej u S.Piekarza, tani nie sa, ale uwazam ze warto...po założeniu wszystko cykało, jedynie zawor w butli ... więcejza wczesnie odbijał i wchodziło jakies 3-4L gazu za malo, więc odrazu wymieniono na nowy. Poza rewelacja zrobiłem jakies 30tys, przeglądy co 15tys koszt 115zł, pracują tam młode konkretne chłopaki wiedzą co w trawie piszczy, nie zakładają gazu w 4godziny tylko cały dzień,a jak odbierasz auto wszystko jest dopicowane. polecam ukryj
dodano 16.09.2010 przez
wszystko ok, tylko na wolnych obrotach praca nie jest rowna. Z tego co sie dowiedzialem to moze byc wina montujacych ... więcejgaz. Prawdopodobnie krzywo wkrecony jeden wtrysk do kolektora edit: luty 2014 wtryski by³y wkrêcone niedbale. Bez odkrecania kolektora. Narazi³o mnie to na dodatkowe koszty i strate czasu. Teraz mam juz to wszystko poprawione, oczywiscie nie przez montujacych gaz, ktorzy zwodzili mnie, ze problemem jest samochod. ukryj
dodano 13.06.2011 przez
Auto nie jest idealne pod względem wykonania wnętrza i jakości materiałów jednak jest to Opel i nie oczekujmy od niego ... więcejcudów , odnośnie samej jazdy w miare dynamiczny silnik przy instalacji gazowej sprawuje się identycznie jak na benzynie , samochód po prostu jedzie . Polecam wszystkim którzy przemieszczają się z punktu A do B . ukryj
dodano 02.09.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Opel Vectra C

Skarbnica wiedzy o Opel Vectra

Ciekawostki
dodano 30.11.2011 przez
W 1994r. Opel vectra A jeździł jako Safety Car w F1. Powyższa Vectra podobno przyczyniła się do śmierci Senna'y...
dodano 18.08.2011 przez
Uwe Alzen za kierwnicą Vectry B zajął trzecie miejsce w Super Tourenwagen Cup w 1997 i 1998 roku oraz drugie w 1999. Vectra B prowadzona…
dodano 18.08.2011 przez
Pojazd zajął drugie miejsce w konkursie Samochód Roku 1989.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą