Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Opel Vectra C - Oceń swoje auto

 
lista nadwozi Opel Vectra C
 
lista silników Opel Vectra C

Podsumowanie 731 ocen tego auta

Oceny Opel Vectra C

, produkowany od do roku
Średnia ocena
4,19
Podobnie jak w segmencie Klasa średnia (4,18)

Całokształt

Całokształt

4,19

Mechanika

Silnik

4,31

Skrzynia biegów

4,16

Układ jezdny

4,23

Komfort

Widoczność

4,09

Ergonomia

4,25

Wentylacja i ogrzewanie

4,33

Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

4,55

Wyciszenie

4,14

Ekonomiczność

Koszty utrzymania

4,10

Stosunek jakość/cena

4,18

Niezawodność

Drobne usterki

3,95

Poważne usterki

4,06

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
84%
16%
NIE
na podstawie 497 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Zawieszenie

Silnik

Filtr

Lista 731 ocen

sortuj komentarze od
4,31
dodano 08.11.2013 11:30:46 przez

Jest to moje pierwsze auto za ciężko uzbierane pieniądze:) wraz z żoną szukaliśmy przede wszystkim przestrzennego i komfortowego combi względnie hatchback. Początkowo wybór padł na mazdę 6 ale to zabiła nas głównie cena - wybór padł zatem na sprowadzoną z Holandii Vectrę C. Jest to wersja COSMO wiec ma wszystko co mieć powinno auto ale bez przesady. Auto użytkujemy już rok i w związku z tym postanowiłem podzielić się opinią o jego zaletach, wadach i ogólnym użytkowaniu. Jako całokształt to jesteśmy bardzo zadowoleni - auto jest mocno wyposażone, bardzo przestrzenne, duży pojemny bagażnik no i jak na te gabaryty to spalanie wychodzi bardzo ładnie bo średnio w okolicach 6,5 l co uważam za wynik bardzo dobry. Auto na szczęście (i oby tak dalej) bez większych usterek - jedynie co zauważyłem w moim modelu to elektryka, bardzo często przepalają się żarówki i czasami figle płatają np składane lusterka czy elektrycznie otwierana klapa bagażnika. Auto nie jest demonem mocy ale nie o to chodziło więc nie uznam tego za minus - przeznaczeniem miała być komfortowa podróż dla całej rodziny. Na pewno słabym elementem jest design deski rozdzielczej - tak jak napisał jeden z kolegów kojarzy się z PRLowską meblościanką - projektanci mogli pokusić się o trochę finezji. Na pewno przeszkadza też brak bezpośredniego przycisku od klimy - trzeba wejść najpierw w panel dotyczący wentylacji i nastąpcie ją włączyć/wyłączyć - zdecydowanym ułatwieniem byłby bezpośredni przycisk. Stylistyka zewnętrzna jest nawet przyjazna - początkowo nie byłem zwolennikiem Opli ale z czasem przekonałem się do mojej Vectry:) In plus to na pewno 6 stopniowa skrzynia biegów z kolei in minus to bardzo ograniczona liczba schowków - niestety mam egzemplarz z instalacją telefoniczną i nie mam gdzie postawić kubka z kawą - kasetka w oryginale kosztuje ponad 200 zł. Mam nadzieję że auto nam jeszcze długo posłuży. Wiem że na pewno z czystym i szczerym sumieniem mogę polecać ten model.

więcej »
4,08
dodano 30.05.2009 22:45:22 przez

Wybrałem ten samochód sam, ale gdybym miał za niego płacić stopień satysfakcji byłby dużo mniejszy. Jeżdżę już 2 lata (od nowego) doposażoną wersją kombi Cosmo. Auto jest bardzo wygodne i obszerne. Nawet na tylnej kanapie 3 osoby mogą podróżować naprawdę wygodnie. Świetnie się sprawdza jako samochód rodzinny na wyjazdy poza miasto. W mieście trochę gorzej - spore gabaryty i duża średnica zawracania utrudniają manewry - pomaga trochę pilot parkowania z przodu i z tyłu. Co do wyposażenia o które warto zadbać kupując takie auto to bardzo podobają mi się: czujnik deszczu - działa bez zarzutu, w dieslu elektryczna nagrzewnica powietrza - zanim silnik się nagrzeje szyba jest odmrożona a w środku zaczyna się robić ciepło. Navigacja Navteqa ma kiepskie mapy, dopiero aktualizacje od 2008 roku mają wiekszość pokrycia kraju. Audiofile mogą mieć kłopoty z instalacją włąsnego sprzętu - radia fabryczne ciężko zastąpić czymś innym, jednak fabrzcynie w Cosmo dostaem dobre głośniki z subwooferem - wszystko gra bardzo przyzwoicie. Auto często nękają dokuczliwe usterki, choć nigdy mi się nie zatrzymał wbrew mojej woli na drodze. W 2 lata wymieniono: silnik elektrycznego zamykania pokrywy bagażnika, przycisk bagażnika, sprężyna pedału sprzęgła, sterownik elektrycznego sterowania lusterek, skraplacz klimatyzacji - trochę sporo jak na bardzo spokojną eksploatację i garażowanie. Jakość materiałów wykończeniowych jest bez zarzutu. W środku wszystko jet przyjemne i się nie niszczy - samochód po 2 latach wygląda w środku jak nowy. Design... hmm... gdyby nie to to pewnie nie robili by Insigni. Auto wygląda zarówno w środku jak i wewnątrz dość topornie w porównianiu z nowymi modlami Opla i konkurencji. Myślę, że podobnie jak Omega auto to znajdzie grupę wielbicieli - szczególnie modele z oszczędnymi silnikami JTD1.9 mogą cieszyć długo powodzeniem.

więcej »
4,31
dodano 28.02.2012 17:15:34 przez

Samochód posiadam od roku, przez ten czas zrobiłem 30tys km. Szukałem dużego kombi z silnikiem diesla. To niekoniecznie miała być Vectra. Brałem także pod uwagę konkurencję. Samochód musiał być bezwypadkowy oraz pochodzić z polskiego salonu. Oczywiście takie wymagania bardzo uszczupliły oferte. Byłem gotowy auto przepłacić byle kupić pewny egzemplarz. Interesowała mnie nie nie tyle książka serwisowa którą można bez problemu sfałszować, co faktury VAT potwierdzające wpisy do książki. Na każdej fakturze widnieje stan licznika samochodu. Dziwią mnie opinie kierowców którzy kupują wyeksploatowany samochód z przekręconym licznikiem a pózniej wypisują na forum, że co to za złom bo wszystko się sypie. Ogólnie jestem z Vectry bardzo zadowolony, jak na razie nic się nie dzieje. Oczywiście ze może się zepsuć ale który konkurent jest bezawaryjny?? Samochodu stanowczo nie polecam do jazdy w mieście lub na krótkie trasy ze względu na DPF oraz gabaryty. 150PS oraz 6cio biegowa skrzynia sprawiają że Vectra sprawnie i co ważne ekonomicznie połyka kilometry. Dodatkowy plus to bardzo dobrze wyciszone wnętrze. Zaleta nie do przecenienia kiedy podróżuje się kilka lub kilkanaście godzin z prędkościami powyżej 150km/h a hałas męczy! Wnętrze ogromne ale bez polotu, deska przypomina meblościankę rodem z PRL-u, za to użyte materiały bez zarzutu, nic nie trzeszczy i nie stuka. Do deski trzeba się przyzwyczaić, przekombinowano obsługę kierunkowskazów oraz niektórych funkcji. Zawieszenie trochę za twarde. Fabryczne top radio CDC 40 Opera zadowoli większość kierowców. Jeżeli ktoś szuka dużego auta za rozsądne pieniądze i nie chce przepłacać za znaczek na masce to Vectrę C mogę polecić z czystym sumieniem.

więcej »
4,23
dodano 21.01.2010 15:23:01 przez

W ciągu 6lat przejechałem 140 tys km. Od razu powiem że moje auto sprowadzałem z Belgii po małej kolizji. W ciągu całej eksploatacji wymieniłem: końcówki drążka, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, "banany" tył 80tys.km 700zł,napinacz paska i pasek 90tys.km 300zł,amortyzatory z tyłu 90tys km, 540zł, koło pasowe z tłumikiem drgań 110tys.km,600zł, klocki kpl 115 tys.km 320zł,tulejki w "bananach" tył. 140tys.km 120zł, ponad to filtry kabiny, paliwa, oleju oraz olej razem około około 1500zł. AUTO MAM BARDZO UDANE I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁO. Vectra jest na pewno bardzo dobrze wyciszona, silnik 2.2 Diesel jest bardzo elastyczny,ma piękny dół i "ciągnie już od 1400obr/min, tu naprawdę czuje się moment obrotowy wynikający z pojemności a nie doładowania. Turbosprężarka wbrew opiniom nie przyspożyła żadnych kłopotów. Wady: Trakcja koł przednich: duża masa silnika i skrzyni przy ostrej jeździe daje tendecje do wyjeżdzania przodem z zakrętów (sprawdzone na torze kartingowym) Nawiewy powietrza na przednią szybę znajdują się z nisko, ciągle skrzypią tulejki stabilizatora, systematycznie co 30-40tys km siadają wahacze tylne tj. banany, 9120-180zł/szt lub 60zł tulejka) słabej jakości uchwyty do zamykania drzwi w środku oraz kilka plastikowych elementów zaczyna się łuszczyć, źle zaplanowany plastikowy pas pod zderzakiem - pod wpływem tarcia o śnieg odczepia się miejscami. Zalety: bardzo oszczędny i elestyczny silnik dobre hamulce niezawodnośc i ekonomiczność podczas eksploatacji, tanie częsci stosunkowo duza zywotność przedniego zawieszenia auto jest bardzo komfortowe (dobre fotele, duże siedziska) i dobrze prowadzi sie w trasie duzy bagaznik

więcej »
3,00
dodano 11.08.2012 12:02:41 przez

Chciałbym się podzielić refleksją po przeczytaniu dużej ilości komentarzy ludzi eksploatujących Vectrę C. Jest rzeczą oczywistą że o gustach się nie dyskutuje, jednemu linia tego autka podoba się bardziej innemu mniej ale coś chyba się podobało nabywcy że takie autko kupił. Mam natomiast poważne zastrzeżenia do oceniających którzy mają prawo ocenić autko w sposób jaki oni odczuwają ale gloryfikując taki produkt jakim jest Vectra C której i ja jestem posiadaczem należy zaznaczyć jakie autko posiadałem wcześniej. (co się wielu oceniającym nie zdarza)Stąd tak skrajne w niektórych ocenach opinie Teraz moja opinia o tym autku. Wcześniej Avensis I teraz BMW E46 i Vectra C. O silniku wiele nie powiem eksploatując dwa auta nie wiele nakręcam km, na razie chodzi ładnie pali 6.0 - 6.5 oby tak dalej. Jeżeli miałbym porównywać te układy jezdne to muszę użyć porównania. BMW to tramwaj, trochę sztywny ale w zakrętach jedziesz jak po szynach. Vectra (bez urazy) jeżeli miał ktoś przyjemność jechać wozem załadowanym wysoko sianem lub słomą to wrażenia są podobne siedząc w Vectrze i u góry na sienie w tej furmance. Dla mnie porażka. Na niekorzyść Vectry wypada również wyciszenie, szum z nadkoli i bagażnika (auto nigdy nie uczestniczyło w wypadku czy kolizji) znacznie wyższa niż w Avensis I i BMW E46, Reszta jest w normie tzn dużo miejsca, dobra widoczność, klimatronik dwustrefowy fajny wynalazek. Mam nadzieję że pomogłem przyszłemu nabywcy. Sam spodziewałem się troszkę więcej, mam nadzieje że zrekompensuje to w miarę tanią i bezawaryjną eksploatacją.

więcej »
2,62
dodano 02.03.2009 21:39:16 przez

Kupowałem ten samochód wierząc że nie ma nic lepszego od Niemieckiej dokładności i precyzji, będąc w zasadzie zadowolonym po prawie 8-mio letniej eksploatacji starszej Vectry. Dzisiaj wiem że popełniłem błąd (czego przykładem jest zakończenie produkcji tego samochodu) bo mogłem za mniejsze pieniądze kupić coś znacznie ładniejszego i conajmniej takiej samej jakości.Szczególnie zawiodłem sie na wyglądzie zewnętrznym oraz wykończeniu wnętrza. Awaryjność i ekonomia też ma duży wpływ na moją ocenę tego samochodu.Projektańci środka w zasadzie uwstecznili się do wzornictwa z lat 80-tych. Deska rozdzielcza mdła, zaprojektowana bez smaku, materiały conajwyżej średniego gatunku. Moi poprzednicy opisujacy piękny desing i chwalący wspaniałą ergonomię powinni jednak iść do okulisty albo choć raz spojżeć na samochody Włoskie lub Francuskie.Fanów "das auta" odsyłam do modeu Insygnia, może załapią o co mi chodzi. Z zewnątrz Vectra III wyglada jak nieudolnie obciosany pień drzewa.Od momentu kiedy Opel zdecydował się na wymianę silnika (poprzedni oplowski był beznadziejny jak na tą klasę samochodu) na silnik Fiata, jest conajmniej dobrze. Silnik ekonomiczny o całkiem niezłych osiągach i porządnej kulturze pracy.Mam nadzieję że projektanci kolejnych modeli Opla (w Insygni już to widać) będą więcej czerpali z dobrych wzorów konkurencji bo inaczej już w niedługim czasie zapomnimy o firmie OPEL.

więcej »
4,38
dodano 10.12.2012 08:06:13 przez

Autko kupiłem od 3 właściciela.Wszystko było na bieżąco robione i chyba przebieg prawdziwy autkiem jeżdzę od 179 tys.Jak na Opla mega zaskoczenie...z Toyoty tej klasy tu mam wszystko w dużo niższej cenie.Dinozaur jeśli chodzi o niezawodne silniki(niezawodny z fiata JTD), chodź popsuty przez magiczny wynalazek DPF FAP czy inne nazwy na to wspaniałe badziewie..Wypalnie i inne zabawy w serwisie rok się z tym badziewiem męczyłem...az w końcu mi to wycieli nie u Józka w garażu ale u goscia kumatego przeprogramowanie silnika, silnik chodzi o wiele lepiej nie mowie że nagle ze 120 zrobiło się 150 ale jakiś mały wzrost jest szczegółnie jak się zbiera z dołu. Niestety olej też trzeba wymieniac co max 8 tysiecy km jak sie duzo jeździ bywa że co 2 miesiace wymienia się olej ale kto nie smaruje...Polecam stosunek jakość do cena rewalka nie prowadzi się jak BMW nie ma komfortu jak w Mercedesie ale moim zdaniem genialny złoty środek. Jak narazie jestem w szoku że opel podchodzi pod 300 tys oprocz plynów, alternatora i hamulców nie wymieniłem jeszcze niczego nawet łozysko nie wybiło się jeszcze na polskich drogach.No i jak na dziadka z tym przebiegiem po 5 dniach stania w mega mrozach odpalił przy -14 za 2 razem :)

więcej »
4,23
dodano 11.01.2013 22:06:09 przez

Auto kupilem od kolegi jako prawie 2 letnie (ROCZNIK 2006) Wersja OPC z pełnym wyposażeniem. Jeżdżę 6 lat i ma teraz przejechane 150tys. km. Wymieniałem magistralę wodną (serwis ok 900zł), kolektor ssący serwis ok 1,5-2tys zł). Po za tym zepsuł się też alternator po ok 140tys na szczęście pod domem. Jeśli chodzi o duże naprawy to było by na tyle. Moim zdaniem warto to auto serwisować w ASO gdyż napakowane elektroniką jest nie lada wyzwaniem dla drobnych garażowców. Polecam Car Center we Wrocławiu. Specjaliści jakich mało, zawsze doradzą i nie zedrą skóry. Co do oceny końcowej to chyba polecam to auto. Jego największe walory to wyjazdy wakacyjne. Bierzemy zawsze "pół domu" i zawsze się zmieści, duży komfort co trzeba podkreślić grubą krechą i minimalne spalanie na trasie (Chorwacja, 4 osoby, full zapakowani =5,8/100km Automat. Na mieście i delikatna trasa (średnia z 8tys.km) 7,8l/100km. Silnik dynamiczny, mocny. Mam zawieszenie wzmocnione, nie wiem jak jest w innych ale w moim świetnie trzyma się na zakrętach i świetnie przyjmuje polskie dziurawe drogi.

więcej »
4,38
dodano 24.10.2013 20:18:01 przez

Bardzo dobry samochód na rynku wtórnym, w zasięgu przeciętnego Kowalskiego. Dający sporo, za stosunkowo niewielkie pieniądze. Kierowcom bez rajdowego zacięcia jednostka o pojemności 1.8 da dużo frajdy z jazdy i odwdzięczy się niewielkim spalaniem. Silnik wręcz stworzony do współpracy z instalacją gazową. Brak spadku mocy i bezawaryjna jazda za grosze chyba najlepiej o tym świadczą. Sporo miejsca w środku. Duża przyjemność prowadzenia. Użytkuję już auto ponad pół roku, niespełna 15000 km za mną, a ja wciąż wsiadam do Vectry z uśmiechem na twarzy, tym większym, im więcej mam do przejechania km. Na rynku dostępnych jest dużo egzemplarzy z bardzo fajnym wyposażeniem, które naprawdę cieszy. Auto solidnie wykonane, oczywiście niepozbawione drobnych usterek, ale jaki samochód ich nie ma... Podkreślenia wymaga również trwała karoseria. Powiem szczerze nie widziałem jeszcze zardzewiałej Vectry, a przecież to Opel :) Jeśli chodzi o wygląd to kwestia gustu (zarówno środek, jak i buda). Zdecydowanie, jak do tej pory najlepszy samochód jaki miałem. Osobiście polecam.

więcej »
2,85
dodano 14.11.2012 16:24:19 przez

Najgorsze auto, jakim jeździłem. Samochód bardzo nieudany. Najlepiej świadczy o tym rezygnacja firmy Opel z marki Vectra. Po prostu błędna ścieżka ewolucji. Bardzo usterkowy, nieergonomiczny. W swojej klasie nie wytrzymuje konkurencji innych marek. Wnętrze tak brzydkie, że aż człowiek ma wrażenie, iż zrobiono to z premedytacją. Brzydka i nieergonomiczna deska rozdzielcza. Przyciski źle umieszczone. Psujące się radio. Niewygodnie przednie fotele. Klamka w środku umieszczona w tak dziwnym miejscu, że czasem trudno otworzyć drzwi. Słabe hamulce, jak na taką masę samochodu. Nieprzyjemne zawieszenie. Samochód wychyla się na zakrętach, a jednocześnie na tyle twarde, że źle wybiera nierówności. Fatalna skrzynia biegów. Miękka z bardzo długimi skokami. Dobrze, że go nie kupiłem, a jedynie muszę użytkować. Za tą cenę jest wiele lepszych samochodów. Nie polecam. Jak lubisz coś niemieckiego, to kup sobie VW Passata.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 256 551  ►  229 000 zł

Zyskujesz 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.

Cena: 224 937  ►  191 000 zł

Zyskujesz 33 937 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Vectra, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Vectra

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Vectra

Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca
Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca By osiągnąć wewnętrzny spokój, trzeba dokończyć to, co się zaczęło. I tym sposobem u jednych po kostce czekolady znika cała tabliczka, a u innych rozwija się pragnienie osiągnięcia większego sukcesu - wszystko zależy od aspiracji. Opel należy do tej drugiej grupy, ponieważ po niezłych wynikach sprzedażowych Vectry A i B, zapragnął sięgnąć po więcej, dzięki Vectrze C. Auto zamknęło jednak tę linię modelową i dziś jest dostępne tylko na rynku wtórnym. Czy warto wziąć je pod uwagę podczas zakupu?
Dodaj nową ocenę Rankingi O serwisie

Oceń swoje auto to obszerny serwis tworzony od 2000 roku przez samych kierowców.


Zebrane oceny prezentowane są w czytelnej formie, a ich ogromną zaletą jest niezależność, która przy tak dużej liczbie ocen daje realne odzwierciedlenie wartości aut.


Zapraszamy do skorzystania z doświadczeń prawdziwych ekspertów - kierowców, którzy ocenili swoje auta.

Liczba wpisów
Wszystkich 190 813
Opel Vectra C 731

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum