Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Opel Vectra C - Oceń swoje auto

Opel
Vectra
C
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Vectra C
lista silników Opel Vectra C
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 799 ocen tego auta

Oceny Opel Vectra C

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,19
Podobnie jak w segmencie Klasa srednia (4,19)

Całokształt

Całokształt
4,19

Mechanika

Silnik
4,31
Skrzynia biegów
4,16
Układ jezdny
4,22

Komfort

Widoczność
4,11
Ergonomia
4,25
Wentylacja i ogrzewanie
4,31
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,56
Wyciszenie
4,13
autodna

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,10
Stosunek jakość/cena
4,18

Niezawodność

Drobne usterki
3,95
Poważne usterki
4,06

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
84%
16%
NIE
na podstawie 565 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Karoseria

Zawieszenie

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Układ elektryczny

Zawieszenie

Silnik

Filtr

Lista 799 ocen

4,46
dodano 08.12.2015 przez

Vectra C zakupiłem dwa lata temu, szukałem auta dużego i ładnego z dużym silnikiem benzynowym + LPG, albo dieselem, najlepiej z automatem, ale też nie byle jakim. Padło na Vectrę C Liftback z 1.9 CDTI. Trochę już pobyłem z tym autem i wygoda kosztuje, oj kosztuje.. Koszt utrzymania to największy minus auta. To nie to co kiedyś. 1.9 CDTI, bądź jak kto woli JTD, to fiatowska jednostka uchodząca za najlepszą konstrukcje forever. Zgadzam się, po za oczywiście klapami wirowymi, egr-em. Gdyby nie te dwa podzespoły była by piątka, ale EKOLOGIA.. Po usunięciu klap, egru i dpfu ( wiem... nie spełnia norm :( ) i zmienieniu mapki w ECU silnik ciągnie od 1400 obr do 3200 obr, reakcja na gaz odrazu, turbodziury brak, moment 370 NM i 172 KM - tyle wyszło na hamowni. Spalanie 6.5L mieszany cykl, 7 - 8L w mieście. Skrzynia biegów to znany i popularny automat Aisin TF-80SC AF40, znany z tego, że lubi od tak klęknąć i nie jechać. Jasne, ale przy niezmienianiu oleju. Sterowanie hydrauliczne w tej skrzyni nie cierpi kiepskiej jakości oleju i to właśnie ono siada najczęściej. Olej zmienia się co 30000 km statycznie albo co 50000 dynamicznie. Skrzynie z lat 2004 - 2007 mają wadę fabryczną w sterowaniu. Moja na jeździe próbnej szarpała i prześlizgiwała biegi. Dogadałem się ze sprzedającym o zniżkę 4500 zł, akurat na nowe poprawione sterowanie. Od 3 lat chodzi jak nóweczka, gładko i dostojnie zmienia biegi, błyskawicznie reaguje na gaz, redukuje już, bez myślenia. Ma Lock-UP przez co nie marnuje niutonometrów na oleju, gdy jedziemy >30km/h i nie pali więcej. Super skrzynka, tak jak pisałem, nie bylejaka. Design.. hmmh.. KWADRACIOK.. ale mi się to właśnie podoba, widzę nawiązanie do amerykańskiego Cadilaca z tyłu, bardzo mi się podoba. Z przodu to wypisz wymaluj Saturn Aura.. czyli korzenie Viki ma z US. Wnętrze.. W przedlifcie deska jest okropna, brzydka. W polifcie poprawili zegary, kierownice i kokpit. Ładniej wygląda, ale polotu nie ma, prostota do bólu.. :D Koszty.. Viktoria za wygodne wożenie tyłka każe sobie płacić i to nie mało, dla przeciętnego Kowalskiego 1500 - 2000 na naprawy rocznie to sporo, tyle mi wychodzi. Zaznaczam, że auto jest w super stanie i wszystko co wychodzi od razu robię. Aaa.. i te elektro-pierdoły, ciągle powtarzam, że to auto ma duszę, jest złośliwe.. :P Nagminnie śniedzieją styki żarówek i miga błędami. Od czasu do czasu coś musi wyskoczyć. Nadgorliwa klima automatyczna, niekiedy dramatycznie reaguje i zmienia agresywnie z ciepłego na zimne.. Jeśli coś zacznie pukać w zawieszeniu, długo trzeba szukać co to za część to powoduje. Część mechaników od razu chce wymieniać całość, bo nie idzie zlokalizować źródła bólu Vectry C.. Tak po za tymi złymi stronami to same plusy :P Auto jedzie po autostradzie jak po szynach i do tego jest skierowane. Na tor i do szaleństw się nie nadaje, podsterowne jak cholera. Na plus zasługuje dobry ASR, który nie dusi tak mocno silnika jak w VW i sprytnie hamuje koła w poślizgu. ESP też działa mało nachalnie z wyczuciem kontroluje auto.

więcej »
4,31
dodano 08.11.2013 przez

Jest to moje pierwsze auto za ciężko uzbierane pieniądze:) wraz z żoną szukaliśmy przede wszystkim przestrzennego i komfortowego combi względnie hatchback. Początkowo wybór padł na mazdę 6 ale to zabiła nas głównie cena - wybór padł zatem na sprowadzoną z Holandii Vectrę C. Jest to wersja COSMO wiec ma wszystko co mieć powinno auto ale bez przesady. Auto użytkujemy już rok i w związku z tym postanowiłem podzielić się opinią o jego zaletach, wadach i ogólnym użytkowaniu. Jako całokształt to jesteśmy bardzo zadowoleni - auto jest mocno wyposażone, bardzo przestrzenne, duży pojemny bagażnik no i jak na te gabaryty to spalanie wychodzi bardzo ładnie bo średnio w okolicach 6,5 l co uważam za wynik bardzo dobry. Auto na szczęście (i oby tak dalej) bez większych usterek - jedynie co zauważyłem w moim modelu to elektryka, bardzo często przepalają się żarówki i czasami figle płatają np składane lusterka czy elektrycznie otwierana klapa bagażnika. Auto nie jest demonem mocy ale nie o to chodziło więc nie uznam tego za minus - przeznaczeniem miała być komfortowa podróż dla całej rodziny. Na pewno słabym elementem jest design deski rozdzielczej - tak jak napisał jeden z kolegów kojarzy się z PRLowską meblościanką - projektanci mogli pokusić się o trochę finezji. Na pewno przeszkadza też brak bezpośredniego przycisku od klimy - trzeba wejść najpierw w panel dotyczący wentylacji i nastąpcie ją włączyć/wyłączyć - zdecydowanym ułatwieniem byłby bezpośredni przycisk. Stylistyka zewnętrzna jest nawet przyjazna - początkowo nie byłem zwolennikiem Opli ale z czasem przekonałem się do mojej Vectry:) In plus to na pewno 6 stopniowa skrzynia biegów z kolei in minus to bardzo ograniczona liczba schowków - niestety mam egzemplarz z instalacją telefoniczną i nie mam gdzie postawić kubka z kawą - kasetka w oryginale kosztuje ponad 200 zł. Mam nadzieję że auto nam jeszcze długo posłuży. Wiem że na pewno z czystym i szczerym sumieniem mogę polecać ten model.

więcej »
4,08
dodano 30.05.2009 przez

Wybrałem ten samochód sam, ale gdybym miał za niego płacić stopień satysfakcji byłby dużo mniejszy. Jeżdżę już 2 lata (od nowego) doposażoną wersją kombi Cosmo. Auto jest bardzo wygodne i obszerne. Nawet na tylnej kanapie 3 osoby mogą podróżować naprawdę wygodnie. Świetnie się sprawdza jako samochód rodzinny na wyjazdy poza miasto. W mieście trochę gorzej - spore gabaryty i duża średnica zawracania utrudniają manewry - pomaga trochę pilot parkowania z przodu i z tyłu. Co do wyposażenia o które warto zadbać kupując takie auto to bardzo podobają mi się: czujnik deszczu - działa bez zarzutu, w dieslu elektryczna nagrzewnica powietrza - zanim silnik się nagrzeje szyba jest odmrożona a w środku zaczyna się robić ciepło. Navigacja Navteqa ma kiepskie mapy, dopiero aktualizacje od 2008 roku mają wiekszość pokrycia kraju. Audiofile mogą mieć kłopoty z instalacją włąsnego sprzętu - radia fabryczne ciężko zastąpić czymś innym, jednak fabrzcynie w Cosmo dostaem dobre głośniki z subwooferem - wszystko gra bardzo przyzwoicie. Auto często nękają dokuczliwe usterki, choć nigdy mi się nie zatrzymał wbrew mojej woli na drodze. W 2 lata wymieniono: silnik elektrycznego zamykania pokrywy bagażnika, przycisk bagażnika, sprężyna pedału sprzęgła, sterownik elektrycznego sterowania lusterek, skraplacz klimatyzacji - trochę sporo jak na bardzo spokojną eksploatację i garażowanie. Jakość materiałów wykończeniowych jest bez zarzutu. W środku wszystko jet przyjemne i się nie niszczy - samochód po 2 latach wygląda w środku jak nowy. Design... hmm... gdyby nie to to pewnie nie robili by Insigni. Auto wygląda zarówno w środku jak i wewnątrz dość topornie w porównianiu z nowymi modlami Opla i konkurencji. Myślę, że podobnie jak Omega auto to znajdzie grupę wielbicieli - szczególnie modele z oszczędnymi silnikami JTD1.9 mogą cieszyć długo powodzeniem.

więcej »
4,31
dodano 28.02.2012 przez

Samochód posiadam od roku, przez ten czas zrobiłem 30tys km. Szukałem dużego kombi z silnikiem diesla. To niekoniecznie miała być Vectra. Brałem także pod uwagę konkurencję. Samochód musiał być bezwypadkowy oraz pochodzić z polskiego salonu. Oczywiście takie wymagania bardzo uszczupliły oferte. Byłem gotowy auto przepłacić byle kupić pewny egzemplarz. Interesowała mnie nie nie tyle książka serwisowa którą można bez problemu sfałszować, co faktury VAT potwierdzające wpisy do książki. Na każdej fakturze widnieje stan licznika samochodu. Dziwią mnie opinie kierowców którzy kupują wyeksploatowany samochód z przekręconym licznikiem a pózniej wypisują na forum, że co to za złom bo wszystko się sypie. Ogólnie jestem z Vectry bardzo zadowolony, jak na razie nic się nie dzieje. Oczywiście ze może się zepsuć ale który konkurent jest bezawaryjny?? Samochodu stanowczo nie polecam do jazdy w mieście lub na krótkie trasy ze względu na DPF oraz gabaryty. 150PS oraz 6cio biegowa skrzynia sprawiają że Vectra sprawnie i co ważne ekonomicznie połyka kilometry. Dodatkowy plus to bardzo dobrze wyciszone wnętrze. Zaleta nie do przecenienia kiedy podróżuje się kilka lub kilkanaście godzin z prędkościami powyżej 150km/h a hałas męczy! Wnętrze ogromne ale bez polotu, deska przypomina meblościankę rodem z PRL-u, za to użyte materiały bez zarzutu, nic nie trzeszczy i nie stuka. Do deski trzeba się przyzwyczaić, przekombinowano obsługę kierunkowskazów oraz niektórych funkcji. Zawieszenie trochę za twarde. Fabryczne top radio CDC 40 Opera zadowoli większość kierowców. Jeżeli ktoś szuka dużego auta za rozsądne pieniądze i nie chce przepłacać za znaczek na masce to Vectrę C mogę polecić z czystym sumieniem.

więcej »
4,23
dodano 21.01.2010 przez

W ciągu 6lat przejechałem 140 tys km. Od razu powiem że moje auto sprowadzałem z Belgii po małej kolizji. W ciągu całej eksploatacji wymieniłem: końcówki drążka, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, "banany" tył 80tys.km 700zł,napinacz paska i pasek 90tys.km 300zł,amortyzatory z tyłu 90tys km, 540zł, koło pasowe z tłumikiem drgań 110tys.km,600zł, klocki kpl 115 tys.km 320zł,tulejki w "bananach" tył. 140tys.km 120zł, ponad to filtry kabiny, paliwa, oleju oraz olej razem około około 1500zł. AUTO MAM BARDZO UDANE I NIGDY MNIE NIE ZAWIODŁO. Vectra jest na pewno bardzo dobrze wyciszona, silnik 2.2 Diesel jest bardzo elastyczny,ma piękny dół i "ciągnie już od 1400obr/min, tu naprawdę czuje się moment obrotowy wynikający z pojemności a nie doładowania. Turbosprężarka wbrew opiniom nie przyspożyła żadnych kłopotów. Wady: Trakcja koł przednich: duża masa silnika i skrzyni przy ostrej jeździe daje tendecje do wyjeżdzania przodem z zakrętów (sprawdzone na torze kartingowym) Nawiewy powietrza na przednią szybę znajdują się z nisko, ciągle skrzypią tulejki stabilizatora, systematycznie co 30-40tys km siadają wahacze tylne tj. banany, 9120-180zł/szt lub 60zł tulejka) słabej jakości uchwyty do zamykania drzwi w środku oraz kilka plastikowych elementów zaczyna się łuszczyć, źle zaplanowany plastikowy pas pod zderzakiem - pod wpływem tarcia o śnieg odczepia się miejscami. Zalety: bardzo oszczędny i elestyczny silnik dobre hamulce niezawodnośc i ekonomiczność podczas eksploatacji, tanie częsci stosunkowo duza zywotność przedniego zawieszenia auto jest bardzo komfortowe (dobre fotele, duże siedziska) i dobrze prowadzi sie w trasie duzy bagaznik

więcej »
2,92
dodano 07.09.2015 przez

UWAGA! Opel Vectra C jest samochodem ładnym - szczególnie w środku, plastiki są przeciętnej jakości. Ale o gustach się nie dyskutuje jednym się podoba innym nie. Bezwypadkowa karoseria rdzewieje, ale nie przerażająco.Najgorsze są awarie - KOSZTOWNE. Panuje opinia, że Vectra C to dobre auto ale jeśli nią dłużej pojeździmy to entuzjazm odchodzi i zaczynamy myśleć o sprzedaży. Awaryjność samochodu jest przeciętna ale koszt niektórych CZĘSTO PSUJĄCYCH SIĘ części jest PRZERAŻAJĄCY. Najgorsze są cztery z nich: 1. Moduł Cim awaryjny i kosztowny: prawie 3000zł. 2. Maglownica - bardzo awaryjna: 2500zł. o ile nie spali się pompa elektryczno - hydrauliczna. 3. Skrzynia biegów: nawet gdy wymieniamy często olej (jest on drogi 100zł. za litr) to i tak się zepsuje. 4. Tylne zawieszenie to porażka nawet jazda po równych asfaltowych drogach kończy się częstymi remontami. Jeśli mieszkasz na wsi lub Twoje okoliczne drogi są złej jakości - odpuść sobie to auto. Komfortu podróżowania nie odczujesz w VECTRZE GTS - jeśli uprzesz się na Vectrę kupuj zwykłą wersję jest bardziej komfortowa. GTS nadaje się tylko na tor wyścigowy, ale to nie z tym silnikiem. Bo silnik 1.8 122KM jest zadowalający tylko dla starszego spokojnego Pana. Nie dajcie się zwieść handlarzom piorącym wnętrze i, co gorsza, myjącym silnik. Silnik w dziesięcioletnim aucie wyglądający jak nowy gwarantuje problemy z elektryką, parciejącymi gumami i wiecznie utleniającym się aluminium. Reasumując: jeśli potrafisz wykroić corocznie z domowego budżetu te 3000 4000zł. na eksploatacje Vectry to jest to auto dla Ciebie.

więcej »
3,00
dodano 11.08.2012 przez

Chciałbym się podzielić refleksją po przeczytaniu dużej ilości komentarzy ludzi eksploatujących Vectrę C. Jest rzeczą oczywistą że o gustach się nie dyskutuje, jednemu linia tego autka podoba się bardziej innemu mniej ale coś chyba się podobało nabywcy że takie autko kupił. Mam natomiast poważne zastrzeżenia do oceniających którzy mają prawo ocenić autko w sposób jaki oni odczuwają ale gloryfikując taki produkt jakim jest Vectra C której i ja jestem posiadaczem należy zaznaczyć jakie autko posiadałem wcześniej. (co się wielu oceniającym nie zdarza)Stąd tak skrajne w niektórych ocenach opinie Teraz moja opinia o tym autku. Wcześniej Avensis I teraz BMW E46 i Vectra C. O silniku wiele nie powiem eksploatując dwa auta nie wiele nakręcam km, na razie chodzi ładnie pali 6.0 - 6.5 oby tak dalej. Jeżeli miałbym porównywać te układy jezdne to muszę użyć porównania. BMW to tramwaj, trochę sztywny ale w zakrętach jedziesz jak po szynach. Vectra (bez urazy) jeżeli miał ktoś przyjemność jechać wozem załadowanym wysoko sianem lub słomą to wrażenia są podobne siedząc w Vectrze i u góry na sienie w tej furmance. Dla mnie porażka. Na niekorzyść Vectry wypada również wyciszenie, szum z nadkoli i bagażnika (auto nigdy nie uczestniczyło w wypadku czy kolizji) znacznie wyższa niż w Avensis I i BMW E46, Reszta jest w normie tzn dużo miejsca, dobra widoczność, klimatronik dwustrefowy fajny wynalazek. Mam nadzieję że pomogłem przyszłemu nabywcy. Sam spodziewałem się troszkę więcej, mam nadzieje że zrekompensuje to w miarę tanią i bezawaryjną eksploatacją.

więcej »
4,31
dodano 05.06.2016 przez

Przesiadłem się z przeciętnego 20 letniego auta do Vectry C. Dla mnie to przeskok z jednej epoki w drugą, b. pozytywny.Kupowałem samochód 2 lata ale miałem inny na oku.Jednak gdy zobaczyłem u kolegi viki wiedziałem że będzie moja. Czytałem sporo opinii o Vectrze C w necie i między innymi tutaj ,więc muszę się zrewanżować i teraz podzielić się moimi odczuciami. Opinie nie były zbyt przychylne,główne grzechy to rozbudowana elektronika i zawieszenie- ten samochód ma duszę o której świadczy kopalnia wiedzy jaką jest forum vectry (forum.vectraklub.pl) Główna decyzja należała do żony- BIERZEMY !Za samochód zapłaciłem cenę średniorynkową. Wiadomo na początek pakiet startowy musi być; rozrząd, oleje ,filtry ,płyny,alarm,LPG,opony,klocki hamulcowe i parę innych. Od początku wiedziałem że koszt utrzymania viki będzie sporo wyższy od poprzedniego Escorta,więc nie jest to dla mnie jakimś szokiem. Samochód mam prawie rok i z nieplanowanych rzeczy jakie wymieniłem to chłodnica wody (na koszt sprzedającego) i moduł wentylatora na używany ze szrotu.Vectra nie jest autem nowym więc dużo części można już dostać w przyzwoitych cenach na szrotach i alle. Drobne naprawy w samochodach zawsze wykonuje sam a z poważniejszymi jadę do mechanika.Chciałem samochód duży ,rodzinny,komfortowy,ładny i bezpieczny. Viki mimo już nie młodego wieku, ma nadal ładną linię nadwozia i konserwatywne bez wodotrysków wnętrze. Wszystkie te cechy spełnia Vectra.Grunt to kupić samochód z pewnego źródła i cieszyć się nim. Polecam i mam nadzieję że jeszcze długo mi posłuży :)

więcej »
2,62
dodano 02.03.2009 przez

Kupowałem ten samochód wierząc że nie ma nic lepszego od Niemieckiej dokładności i precyzji, będąc w zasadzie zadowolonym po prawie 8-mio letniej eksploatacji starszej Vectry. Dzisiaj wiem że popełniłem błąd (czego przykładem jest zakończenie produkcji tego samochodu) bo mogłem za mniejsze pieniądze kupić coś znacznie ładniejszego i conajmniej takiej samej jakości.Szczególnie zawiodłem sie na wyglądzie zewnętrznym oraz wykończeniu wnętrza. Awaryjność i ekonomia też ma duży wpływ na moją ocenę tego samochodu.Projektańci środka w zasadzie uwstecznili się do wzornictwa z lat 80-tych. Deska rozdzielcza mdła, zaprojektowana bez smaku, materiały conajwyżej średniego gatunku. Moi poprzednicy opisujacy piękny desing i chwalący wspaniałą ergonomię powinni jednak iść do okulisty albo choć raz spojżeć na samochody Włoskie lub Francuskie.Fanów "das auta" odsyłam do modeu Insygnia, może załapią o co mi chodzi. Z zewnątrz Vectra III wyglada jak nieudolnie obciosany pień drzewa.Od momentu kiedy Opel zdecydował się na wymianę silnika (poprzedni oplowski był beznadziejny jak na tą klasę samochodu) na silnik Fiata, jest conajmniej dobrze. Silnik ekonomiczny o całkiem niezłych osiągach i porządnej kulturze pracy.Mam nadzieję że projektanci kolejnych modeli Opla (w Insygni już to widać) będą więcej czerpali z dobrych wzorów konkurencji bo inaczej już w niedługim czasie zapomnimy o firmie OPEL.

więcej »
2,69
dodano 17.02.2016 przez

Kupujący samochody w Polsce są poj..ani... I ja się do nich niestety zaliczam. Przed zakupem Vectry C czytałem opinie na tej stronie. Same pozytywy Vectry C i kilka negatywnych opinii. Przeczytałem wszystkie pozytywne i negatywne opinie i pomyślałem, że negatywnych jest dużo mniej - czyli to dobre auto. Kupiłem srebrną Vectrę C w hatchbacku w wersji GTS z półskórą itd. Pierwsze wrażenie super, czyściutki, pachnący, jakby auto wczoraj wyjechało z salonu, przebieg 200 tys. też O.K. Po około dwóch miesiącach się zaczęło. Jeżdżę dużo (40-50tys. rocznie), więc założyłem gaz i w drogę. Zaczął się koszmar. Auto psuje się na potęgę. Jedno naprawiam, drugie się psuje. Chyba nie mam innego wyjścia i podpicuje je i znajdę jakiegoś napalonego jelenia, bo auto z wyglądu jest naprawdę super, ale na tym zalety się kończą. Z poprzednią Vectrą B nie miałem takich problemów, tylko mi zardzewiała i już nie mogłem zrobić przeglądu, ale gdybym wiedział, że zamienię siekierkę na kijek to bym dał ją jakiemuś majstrowi, żeby ją pospawał, połatał i jeszcze bym spokojnie żył i miał pieniądze, które władowałem w to dziadostwo. Ale jak mnie ktoś zapyta jak się spisuje, odpowiadam: "fantastycznie, super wóz, nie chcesz kupić?".

więcej »