Szukaj

Najnowsze raporty Rover 45

7,8
Rover 45
Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW
Ciężko uwierzyć znajomym ale przy mojej ciężkiej nodze i jeździe dynamicznej na wysokich obrotach regularnie spala mi 10 litrów gazu na 100 kilometrów.Silnik jak dotąd bezawaryjny,oleju nie bierze.Bardzo wygodne fotele.Zadbany egzemplarz prezentuje się jak zgrabna limuzyna.Łatwo się zakochać w tym aucie :) Jedynymi wadami są: -bieg wsteczny (cięzko wchodzi) -1,2,3 bieg nawiewu (chyba każdemu się spaliły) ale już 4 i 5 jest na chodzie, a więc tragedii nie ma :) -wyciszenie :( niestety dźwięk silnika jest dość mocno słyszalny Ogólnie mówiąc za tą cenę warto się pokusić , ponieważ samochód jest jej wart :)
8,8
Rover 45
Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW
W chwili obecnej przy masie części używanych po niskich cenach oraz nowych po cenach części samochodów wychodzących z obiegu jest super. Jedynie świece platynowe polecane do auta to jakaś porażka (mam instalację gazową wiec może jak ktoś jeździ na samym paliwie się ni zgodzi). Świece platynowe 40 zł sztuka, przejechałem 5000 km do wyrzucenia jeździć się nie dało, podróbki denso K16TT , idealna inaczej od razu mi samochód chodzi, przejechałem 50 000 chodzi dalej chociaż już trochę zorane i już powinienem zmienić (koszt tych świec od 8 zło do 12 zł za sztukę )
6,3
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam granic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę!
6,1
Rover 45
Hatchback 2.0 TD 101KM 74kW
Ekonomiczność jest mocną stroną tego samochodu. W zasadzie to skłoniło mnie do jego zakupu. 90% przebiegu robię poza terenem zabudowanym i utrzymując 120-140 km/h spala mi średnio 5,6 l/100km. Nie sprawdzałem minimalnego spalania. Raz osiągnąłem 5 l/100 i sam się zdziwiłem bo nie jechałem jakoś spokojnie. Jak większość diesli z 5 biegową skrzynią cierpi na zbyt wysokie obroty na ostatnim biegu. Przy 3000obr jedzie około 135kmh co nie jest złym wynikiem ale zawsze pozostaje ten niedosyt, że mogło by być szybciej :) Jazda w mieście to max 8l
5,9
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
AUTKO ANGLIK ,posiadam od 2 lat ,na początku miałem masę wydatków bo jak to w Anglii nikt o starsze auta nie dba ,rozrząd (rolki+paski włącznie z paskiem pompy paliwa 490 fontów,pompa wspomagania 240 przepływomierz powietrza 60 no i na dodatek skorodowana rura cieczy chłodzącej połączona z rurkami paliwowymi 160, czy było warto? Warto bo autko jest rewelacyjne,Mała masa własna 1220 kilo 101 koni rozpędza rewelacyjnie, muszę przyznać ze nogę mam bardzo ciężką , średnie spalanie zawsze na poziomie 6.2 6.4 przy prędkościach 120-150, do pracy mam 40 kilosów krętymi drogami ,nie jestem zwolennikiem pieszczenia się z pedałem gazu i obserwowania wskaźnika paliwa, wiec wynik jaki to auto daje to porostu cud :) zawieszenie dostatecznie sztywne, od 2000 roku kiedy za drobne poprawki wzięło się bmw ,auto przestało się bujać jak stara huśtawka (przykład rover 400),100% godne polecenia :)
6,4
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Spalanie ok, autko generalnie jest w porząku. Model 2005 po lifcie. Jeździ się na prawdę super. Mam od 3 lat, nic nie trzeba robić (poza normalnymi rzeczami jak olej, hamulce itp). Nic się nie psuje ;)
8,0
Rover 45
Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW
W mieście i przy ostrej jeździe 10l. Normalnie, nie przekraczając zbyt często 3 tys. RPM jest 7 litrów. Na trasie można zejść poniżej 7l. Ogólnie jak na 1.8 i moc którą oferuje to rewelacja. Jestem bardzo zadowolony.
5,5
Rover 45
Sedan 2.0 TD 113KM 83kW
Samochód oszczędny jak na tą masę i pojemność. 6.3 (VERWY) spalił mi zimą w jeździe mieszanej. W trasie przy prędkości do 130 k 5.0. Części w normalnych cenach, dostępność dobra (przynajmniej w Wa-wie). Polecam.
5,9
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Minimalne spalanie na trasie - droga krajowa,średnio 70-90 km/h - 4,1 l Trasa 90-110 km/h 4,8-5,0 l Trasa 120-130 km/h 5,5 l Miasto na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy ok. 6 km) 7,5-8,0 l Trochę denerwuje krótka skrzynia biegów, ale może to kwestia przyzwyczajenia (to mój pierwszy diesel), ale ogólnie jeździ się przyjemnie. Na trasę brakuje trochę 6-go biegu, w mieście mógłby palić mniej, ale w końcu to 2.0 TD....Za te pieniądze polecam, choć do miasta IMO lepszy LPG.
7,3
Rover 45
Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW
Obawiałem się, że jako benzyna 1.8 po 190 tyś. km będzie pił sporo, och w jakim byłem błędzie. W mieście z dynamiczną jazdą ciężko żeby pił więcej niż 10l nawet zimą. Sprawdzony na trasie Łuków-Zakopane, przy pięcioosobowej załodze i bagażu, jednym słowem nad obciążenie rok temu 6.7l/100km. W tym roku trasa Łuków-Bieszczady taki sam skład 6.5l/100km, i pomimo stromych zjazdów i wjazdów nie miał trudności żeby dać radę. Tankowany 98Pb, żadnych problemów z odpaleniem.
Rover 45