Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Rover 45

Lata produkcji: 1999 - 2005
Segment: Niższa klasa średnia

Dane techniczne Rover 45

Silniki

Moc silników 101-150 KM

Poj. silników 1 396-1 997 cm3

Prędkość maks. 185-203 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,3-11,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny Rover 45

Średnia ocena modelu

na podstawie 116 opinii

4.09

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Układ jezdny

+ Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (85%)
NIE (15%)

Wybrane oceny kierowców Rover 45

komfort: super; wykończenie, materiały: super (no - może poza obiciem drzwi kierowcy - tapicerka wyłazi spod plastiku klamki). Kierownica - SUPER ... więcej- pokryta dobrą skórą, właściwa średnica i GRUBOŚĆ z dwoma pogrubieniami pod kciuki, a z tyłu rowki pod palce - miodzio :). Zawieszenie - po 100tys. bez śladów zużycia ! Od 500km pierdzi coś z wydechu - czyli szykuje się pierwsza naprawa - NARESZCIE :(. Głośny przy dużych obrotach i prędkościach - huk powietrza przy>150. Lekka nadsterowność przy >140 - po geometrii ! ale poniżej - jak po sznurku. Woda skrapla się w niewielkiej ilości w bagażniku. Blacha - zabezpieczenie przed korozją - SUPER. Wnerwia mnie blaszany stuk kropel deszczu o dach. Ogrzewanie: DOSKONAŁE. Klima: latem - za zimno - lekko dogrzewam. Trochę wali pomimo czyszczenia, ale tylko przez chwilę po wyłączeniu klimy. Generalnie - autko godne polecenia. Duszę gaz i zawsze idzie do przodu. Jest ładne, eleganckie, inne. Szkoda tego wyciszenia. ukryj
dodano 29.08.2008 przez
Samochód nie nadaje się do szybkiej i dynamicznej jazdy z powodu mało precyzyjnej skrzyni biegów i zbyt miękkiego zawieszenia. Bardzo ... więcejwygodny, oferuje duży bagażnik. Dobry Silnik o dużej elastyczności. W tej cenie trudno o coś lepszego. Idealny samochód dla rodziny. Spalanie średnie na poziomie 7,8 litra. Bardzo dobra widoczność. Łatwy dostęp do części zarówno nowych jak i używanych.Częstym problemem jest w tych samochodach uszczelka pod głowica. Mechaników do tego samochodu trzeba szukać na stronach klubowych - problem z podpięciem komputera u innych mechaników i mała wiedza na temat marki (fachowców na szczęście znajdziemy w każdym większym mieście korzystając ze strony www.roverki.pl)Nie kupił bym tego auta jeszcze raz bo po co kupować coś co się już posiada wybrał bym mocniejszy silnik albo rovera 75. Bardzo wygodne siedzenia. W zimie samochód bardzo szybko się rozgrzewa. NA tylnych siedzeniach pełny komfort podróżowania, choć wole przednie :) ukryj
dodano 10.04.2010 przez
Fjne autko, ładnie wygląda z zewnątrz i w środku. Dobrze sie trzyma drogi. Ale sprawie dość duże problemy. ... więcej ukryj
dodano 12.11.2010 przez
silnik mimo że troche głosny przy predkościach powyżej 150km/h to poza tym super; przy ponad 300 000km nie bierze oleju, ... więcejlekko spocone jedynie turbo ale dolewac nic nie musze od wymiany do wymiany, Silnik na zwykłej pompie firmy VP BOSCH jak w większości 2 litrówek(Ford, BMW, OPEL) do tej pory wymianiłem to co opisuja fora czyli: przepływomierz- (wkład BOSCH ten sam co w astra 2 jedynie obudowa inna), , naprawa pompy BOSCH -kozt 500zł, nie regenerować jakby co jak polecają zakłady, w tej pompie przy 200tys wysiada jeden z oporników elektroniki,o godzinie pompa naprawiona. Zawieszenie nie srawia żadnych problemów mimo ciezkiej eksploatacji, brak problemów z rdzą, zawieszenie jak w Civic, silnik jest Rovera- tsra sprawdzona jeszcze w terenówkach jednostka która przeszła jedynie modyfikacje, a nie jak piszą czesto laicy, że niby od hondy, Słaba widoczność prze tylna szybe, ale super lusterka boczne ułatwija parkowanie oraz jazdę - praktycznie brak martwych punktów, Jako serwis polecam Nowe miasto nad Wartą. Spalanie w trasie wyjazd w góry średnio 5l.100km. W mieście do 7,5 przy ciężkiej nodze. zima do max 8 l/100km. Mogło by byc lepiej. ukryj
dodano 08.05.2010 przez
Zobacz oceny Rover 45 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Rover 45

Pb
6,33 - 9,67
Na podstawie 53 raportów spalania
ON
4,73 - 7,00
Na podstawie 61 raportów spalania
LPG
7,50 - 13,00
Na podstawie 8 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Rover 45

Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam ... więcejgranic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę! ukryj
dodano 24.02.2016 przez
AUTKO ANGLIK ,posiadam od 2 lat ,na początku miałem masę wydatków bo jak to w Anglii nikt o starsze auta ... więcejnie dba ,rozrząd (rolki+paski włącznie z paskiem pompy paliwa 490 fontów,pompa wspomagania 240 przepływomierz powietrza 60 no i na dodatek skorodowana rura cieczy chłodzącej połączona z rurkami paliwowymi 160, czy było warto? Warto bo autko jest rewelacyjne,Mała masa własna 1220 kilo 101 koni rozpędza rewelacyjnie, muszę przyznać ze nogę mam bardzo ciężką , średnie spalanie zawsze na poziomie 6.2 6.4 przy prędkościach 120-150, do pracy mam 40 kilosów krętymi drogami ,nie jestem zwolennikiem pieszczenia się z pedałem gazu i obserwowania wskaźnika paliwa, wiec wynik jaki to auto daje to porostu cud :) zawieszenie dostatecznie sztywne, od 2000 roku kiedy za drobne poprawki wzięło się bmw ,auto przestało się bujać jak stara huśtawka (przykład rover 400),100% godne polecenia :) ukryj
dodano 13.03.2011 przez
dojeżdżam do pracy około 40 km w jedną stronę i staram się jeździć dość oszczędnie to znaczy w granicach 90-120km/h ... więcejwtedy spalanie średnio wychodzi 5.5l/100km. najnizsze spalanie zanotowalem jadąc do pracy i trzymając prędkość 70-90km/h spalił wtedy około 4 litrow przy prędkosciach powyżej 120km/h(najwieksza jaką osiągnąłem moim roverkiem to było w granicach 175km/h)spalanie wyszło około 7 litrów. w jeździe mieszanej to jest trasa/miasto ze znaczna przewagą miasta i częstym gaszeniem i odpalaniem (czego diesle nie lubią)nie chce spalic więcej jak 6 litrów. jesli jeżdżę z właczoną klimatyzacją to auto pali około 5.5-6 litrów. uważam że jest jednym z bardziej ekonomicznych samochodów i zasługuje na bliższe poznanie. naprawde nie ma sie do czego przyczepić w roverku 45. ukryj
dodano 06.09.2010 przez
Ekonomiczność jest mocną stroną tego samochodu. W zasadzie to skłoniło mnie do jego zakupu. 90% przebiegu robię poza terenem zabudowanym ... więceji utrzymując 120-140 km/h spala mi średnio 5,6 l/100km. Nie sprawdzałem minimalnego spalania. Raz osiągnąłem 5 l/100 i sam się zdziwiłem bo nie jechałem jakoś spokojnie. Jak większość diesli z 5 biegową skrzynią cierpi na zbyt wysokie obroty na ostatnim biegu. Przy 3000obr jedzie około 135kmh co nie jest złym wynikiem ale zawsze pozostaje ten niedosyt, że mogło by być szybciej :) Jazda w mieście to max 8l ukryj
dodano 18.09.2013 przez
Minimalne spalanie na trasie - droga krajowa,średnio 70-90 km/h - 4,1 l Trasa 90-110 km/h 4,8-5,0 l Trasa 120-130 km/h 5,5 l Miasto ... więcejna krótkich odcinkach (dojazdy do pracy ok. 6 km) 7,5-8,0 l Trochę denerwuje krótka skrzynia biegów, ale może to kwestia przyzwyczajenia (to mój pierwszy diesel), ale ogólnie jeździ się przyjemnie. Na trasę brakuje trochę 6-go biegu, w mieście mógłby palić mniej, ale w końcu to 2.0 TD....Za te pieniądze polecam, choć do miasta IMO lepszy LPG. ukryj
dodano 24.11.2013 przez
Zobacz raporty spalania Rover 45 Dodaj raport spalania

Lista nadwozi Rover 45


Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Ford Kuga
Ford Kuga
cena 64 900 PLN
Peugeot Partner
Peugeot Partner
cena 33 900 PLN
Ford Mondeo
Ford Mondeo
cena 95 900 PLN

Dziennik kosztów Rover 45

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

692

Przejechany dystans

108 560 zł

Zatankowanego paliwa

22 690 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

87

Wydanych pieniędzy

28 642 zł

Średnie wydatki na auto

895 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

170

Wydanych pieniędzy

29 536 zł

Średnie wydatki na auto

923 zł

ZOBACZ 32 dzienniki kosztów Rover 45 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Rover 45

Liczba wpisów: 3
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(11)
Zobacz inne typowe słabe punkty Rover 45 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Rover 45

Liczba wpisów: 7
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Rover 45 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Rover 45

Liczba wpisów: 2
gaz plast kostrzyn. straszna porazka.chcialem aby mi wymieniono filtr w reduktorze za 4.5 a wymiana kosztowala mnie 154.50 zl. podszedl ... więcejz kluczem 24 pociagnal zamiast przytrzymac drugim od dolu i pękl kruciec. nie ich wina powiedzial. zamuwilem czecsi pojechalem aby mi zamontowali. a on jeszcze ze 30zl mnie skasowal. tak ulgowo.nie polecam ukryj
dodano 19.10.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Rover 45