Szukaj

Informacje o Ssangyong Korando III

Lata produkcji: 2010 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia generacja Ssangyonga Korando wytwarzana była w latach 2010-2016. Po czteroletniej przerwie koreański producent reaktywował model Korando ze względu na wzrastającą popularność kompaktowych crossoverów. Pierwowzorami koncepcyjnymi auta była seria prototypów SsangYong C200, a także prototyp z lat 2009-2010 o nazwie Korando C. Stylistykę produkcyjnej wersji samochodu opracowało studio Italdesign Giugiaro. Korando III poddano faceliftingowi w roku 2012. Na rynku rosyjskim i w Kazachstanie sprzedawany był jako New Actyon. Zarazem w latach 2008-2010 w Rosji firma TagAZ na licencji SsangYonga produkowała Korando II generacji, pod marką TagAZ Tager.
czytaj więcej
Powagosław

Nissan Qashqai. Sukces tego modelu i idący za tym potencjał rynku kompaktowych crossoverów działają na wyobraźnię. Korando wygląda na tyle poprawnie, że może ludzie nie będą pamiętać, z czym kojarzyły im się auta koreańskiej marki w przeszłości.

~Powagosław
Luzacjusz

Marka SsangYong do charyzmy kierowcy wiele nie dodaje, ale ci, których to nie dotyczy albo po prostu mają to gdzieś, byliby pewnie w stanie spojrzeć na to auto łaskawym okiem. Skoro może Dacia czy Suzuki, to czemu nie może SsangYong.

~Luzacjusz

Ssangyong Korando III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Całokształt - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Mateusz
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
4,6
~Mateusz
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
4,6
~Mateusz
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Samochód zakupiłem w 2018 roku w Niemczech od pierwszego właściciela z przebiegiem 48 000 km. Skusiła mnie niska cena i młody rocznik auta z prostym silnikiem idealnym pod instalacje gazową. Obecnie auto ma przejechane 107 000 km. Samochód bezawaryjnie jeździ. Z plusów to oszczędny silnik który potrzebuje około 10 L LPG na 100 km. Bardzo wygodna pozycja za kierownicą ( wzrost około 200 cm). Bardzo dobre wyciszenie kabiny i szybko nagrzewający się silnik, tanie części eksploatacyjne (filtr oleju 15 zł, filtr powietrza 20 zł, f. kabinowy 18 zł zakup części e-autoparts.pl) Do minusów auta trzeba zaliczyć mało dynamiczny silnik, słabe hamulce. Czy drugi raz kupiłbym Ssangyonga? Oczywiście tak ale w automacie :) Na koniec dodam iż bardzo miło też zaskoczył mnie serwis SSangyong Polska. Od razu po zakupie wykryłem stuki w układzie kierowniczym, serwis wymienił mi maglownicę w ramach naprawy gwarancyjnej, pomimo że auto było cały czas serwisowane w Niemczech.
Średnie spalanie dla Ssangyong Korando III
8,7 – 9,1
l/100 km
6,3 – 9,1
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 D 175KM 129kW
Diesel 175, 4x4 i AT pali sporo ale jest to porównywalnie do Kia i Hyunday 184 KM AT 4x4. Spalanie podobne do deklarowanego a le w optymalnych warunkach. Miasto: 1. Zima minus 20 , fotele podgrzewane włączone, szyby podgrzewane właczone , tryb WINTER. pierwsze kilometry do 13,5/100 2. Zima po rozgrzaniu silnika średnio 11/100 3. Zima jazda rozgrzanym silnikiem dłuższe dystanse- pzrestrzeganie przepisów i jazda ekonomiczna - 9,8l/100 4. Poza zimą - od 7,4 super ekonomicznie nocą do 11 dynamiczna jazda. POza miastem: 90 km/h trasa 2 pasmowa bez obciażenia minimalnie 4,7 średnio 5,3 120 kk/h 8,5 140 km/h 9,3 na autostradzie w 1- 2 osoby plus bagaże. Serwisy ok 1100.
5,7
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
Ok. 70% przebiegu na trasie - drogi powiatowe średniej jakości. Jest to przebieg ok. 7000 km w okresie grudzień - marzec 2016/17. Opony NEXEN CP672a. Obniżone ciśnienie w tylnych kołach do 30 psi. Styl jazdy - przeciętny, czasem nieco za szybki.
6,2
Ssangyong Korando III
SUV Facelifting 2.0 Low Emission 150KM 110kW
zuzycie paliwa średnie z 1800 ostatnich km. 6,4 l/100 km. części dość drogie, ale wraz z otwarciem stoku w Belgii jest ich coraz więcej i taniej. Serwis okresowy w ASO wraz z częściami 820,00 zł (uwaga! warto się targować, u mnie cena wyjściowa była 1000 zł)
Ssangyong Korando III