Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ssangyong Korando

Lata produkcji: 1988 - teraz
Segment: Małe SUVy
Mały SUV (segment I) produkowany w latach 1983-2006 oraz ponownie od 2010 roku. Początkowo model budowała firma Geohwa, potem Dong-A Motor, poprzednik SsangYonga. Pierwsza generacja auta była zmodyfikowaną wersją Jeepa CJ-7. Korando II powstał w 1996 roku. Pięć lat później model został zmodernizowany. W Polsce znany był pod nazwą Daewoo Korando (produkowany w latach 1998-2000 w Lublinie). Od 2008 roku samochód wytwarzany jest na licencji przez rosyjską firmę TagAZ, jako TagAZ Tager. W 2010 roku SsangYong zaprezentował trzecią generację Korando, w oparciu o prototyp C200.

Komentarze redakcji

Nazbyt oryginalna stylizacja, która ponoć u niektórych osób wywoływała odruchy wymiotne, nie przyniosła sukcesu takim modelom SsangYonga jak Actyon czy Kyron. Wręcz przeciwnie - tych "brzydalów" nikt nie chciał kupować. Dlatego też przygotowując nowe Korando koreańska firma zdecydowała się odłożyć na bok wszelkie designerskie fantazje i zlecić wystylizowanie auta specjalistom (dokładnie specom ze słynnego studia Giugiaro). Efekt? Zgrabna karoseria z harmonijną bryłą, eleganckim wizerunkiem i nieprzesadnie mocno zaznaczonymi akcentami "terenowymi".

Podczas, gdy z zewnątrz już na pierwszy rzut oka widzimy, że mamy do czynienia z nowoczesną konstrukcją, wygląd wnętrza przywołuje nieco na myśl auta z początku XXI. wieku. Na szczęście, kilka detali ożywia panel przedni, a z praktycznego punktu widzenia ma on sporo atutów. Po pierwsze, wszelkie przyciski pokładowe są dokładnie tam, gdzie się ich spodziewamy. Po drugie, wskaźniki pozwalają łatwo odczytać wszelkie informacje. Wreszcie po trzecie, deska rozdzielcza jest solidnie poskładana. Szkoda jedynie, że do wykończenia nie użyto lepszych plastików.

O kolejnych zaletach kabiny pasażerskiej dowiadujemy się przy ocenie jej przestronności. I z przodu, i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, co w połączeniu z całkiem wygodnymi siedzeniami pozwala pokonać długi dystans bez specjalnego zmęczenia. Na pochwały zasługują też możliwości przewozowe koreańskiego modelu - kufer jest wystarczająco pojemny, a jego wykorzystanie ułatwiają funkcjonalne schowki, płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnych siedzeń, jak i duża ładowność. Gdy wnętrze nie wystarczy, auto może pociągnąć sporą przyczepę.

W odróżnienia od poprzednika, który dzięki solidnej budowie (rama, sztywny most tylny, porządny napęd) świetnie sprawdzał się na bezdrożach, nowe Korando stawia zdecydowanie na wygodę podróżowania na asfalcie. W rezultacie, samochód szybko "poddaje się" w terenie (podobnie zresztą jak rywale), ale podczas jazdy "zwykłymi" drogami zapewnia doskonały komfort podróżowania, jeden z najwyższych w klasie lekkich SUV-ów. Zasługa w tym miękkiego zawieszenia, które niestety nie najlepiej znosi ostre zakręty. Do dynamicznej jazdy nie nadaje się zresztą także układ kierowniczy dający bardzo słabe wyczucie auta.

Pod względem cenowym pseudo-terenówka SsangYonga prezentuje się bardzo atrakcyjnie - można ją mieć za znacznie mniejsze pieniądze niż w przypadku niemieckich czy japońskich modeli. I nie oznacza to, że producent oszczędzał na wyposażeniu - seryjnych elementów jest naprawdę sporo. Problem w tym, że choć auto wzbudza zaufanie dopracowaniem konstrukcji, jest reprezentantem marki, której brakuje i renomy, i punktów sprzedaży/serwisu.

Dane techniczne Ssangyong Korando

Silniki

Moc silników 68-220 KM

Poj. silników 1 998-3 199 cm3

Prędkość maks. 125-186 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,2-23,5 s

zobacz dane techniczne

Oceny Ssangyong Korando

Średnia ocena modelu

na podstawie 33 opinii

3.78

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Silnik

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Ssangyong Korando

bardzo dobra decyzja co do wyboru auta. szczerze polecam.
dodano 01.03.2012 przez
Wydaje mi się,że ten samochód obala mit o jakości samochodów koreańskiej produkcji.Zyczę aby wszystkie samochody miały tak mało wad. Może ... więcejja trafiłem na tak udany egzemplarz, ale naprawde mało jest rzeczy do których można by się przyczepić. Polecam kilkuletni samochód, ponieważ utrata wartosci jest ogromna. ukryj
dodano 09.05.2005 przez
Samochód mega hałasuje na dziurach, skrzypi w nim po prostu wszystko po niecałym roku używania byliśmy w serwisie 3x na ... więcejpoprawianiu plastików wewnątrz. ukryj
dodano 10.12.2014 przez
Zobacz oceny Ssangyong Korando Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ssangyong Korando

Pb
8,73 - 11,33
Na podstawie 6 raportów spalania
ON
6,00 - 13,33
Na podstawie 31 raportów spalania
LPG
12,00 - 12,53
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ssangyong Korando

Spalanie podane przez producenta ma się nijak do rzeczywistości. Pali ok. 2 litry więcej niż to co podaje producent. Dotychczas ... więcejjeździłem przez trzy lata A4 1,9 TDI i umiem jeździć dislem, a może mi się tak wydaje dlatego proszę Wojtka aby napisał jak mu się udaje osiągać takie niskie spalanie. ukryj
dodano 17.02.2012 przez
Spalanie zależny od stylu jazdy(zona 7-9) ja(9-11) Korando zaskoczyło mnie pozytywnie,bo spalanie w okolicy 10 litrów przy wadze przeszło 2 t ... więceji takiej pojemności to bdb wynik. Z przeglądami nie mam problemów bo jednostka 2.9 mercedesa jest bardzo popularna i bezawaryjna. ukryj
dodano 23.10.2009 przez
Nic w nim nie wymieniałem.Oprócz płynów i klocków.Ceny części są w przystępnej cenie z tego co się zorientowałem.Trzeba zaakceptować spalanie ... więcejna poziomie 10l.Ale jak na tą masę i te koła to jest wynik bardzo dobry. ukryj
dodano 20.05.2014 przez
to zalezy jak kto jezdzi, ja jezdze zeby dojechac, a nie zeby zaoszczedzic litr. ale na 175KM przy mojej jezdzie ... więcejsrednie spalanie jakie mam to bardzo dobry wynik. wiem, ze np. raf4 pali ok. 10l/100km. ukryj
dodano 01.03.2012 przez
W mieście na codziennej trasie 30 km w jedną stronę przez całą Warszawę i z powrotem, pali obecnie, przy temp. ... więcejminus 8, minus 10 st.C maksymalnie 7,8 l/100 km. ukryj
dodano 29.01.2013 przez
Zobacz raporty spalania Ssangyong Korando Dodaj raport spalania

Newsy o Ssangyong Korando

Przeczytaj pozostały 1 news o Ssangyong Korando

Generacje Ssangyong Korando

Nowe Ssangyong Korando

nowe Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
ceny od 68 800 zł do 99 700

Ssangyong Korando III SUV Facelifting 2.0i 150KM od 2013

w pakiecie CRYSTAL

w cenie katalogowej brutto

68 800 zł

Wyposażenie standardowe
Ręcznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
Tapicerka z tkaniny wysokiej jakości
Schowek pod podłogą bagażnika
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Komfort (4 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Komfort (4 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 9 oferty Ssangyong Korando

Dealerzy Ssangyong

VITRES

VITRES Ssangyong Katowice

śląskie, Katowice, Lubiny 10c

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź