Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ssangyong Korando

Mały SUV (segment I) produkowany w latach 1983-2006 oraz ponownie od 2010 roku. Początkowo model budowała firma Geohwa, potem Dong-A Motor, poprzednik SsangYonga. Pierwsza generacja auta była zmodyfikowaną wersją Jeepa CJ-7. Korando II powstał w 1996 roku. Pięć lat później model został zmodernizowany. W Polsce znany był pod nazwą Daewoo Korando (produkowany w latach 1998-2000 w Lublinie). Od 2008 roku samochód wytwarzany jest na licencji przez rosyjską firmę TagAZ, jako TagAZ Tager. W 2010 roku SsangYong zaprezentował trzecią generację Korando, w oparciu o prototyp C200.

Generacje Ssangyong Korando

Nazbyt oryginalna stylizacja, która ponoć u niektórych osób wywoływała odruchy wymiotne, nie przyniosła sukcesu takim modelom SsangYonga jak Actyon czy Kyron. Wręcz przeciwnie - tych "brzydalów" nikt nie chciał kupować. Dlatego też przygotowując nowe Korando koreańska firma zdecydowała się odłożyć na bok wszelkie designerskie fantazje i zlecić wystylizowanie auta specjalistom (dokładnie specom ze słynnego studia Giugiaro). Efekt? Zgrabna karoseria z harmonijną bryłą, eleganckim wizerunkiem i nieprzesadnie mocno zaznaczonymi akcentami "terenowymi".

Podczas, gdy z zewnątrz już na pierwszy rzut oka widzimy, że mamy do czynienia z nowoczesną konstrukcją, wygląd wnętrza przywołuje nieco na myśl auta z początku XXI. wieku. Na szczęście, kilka detali ożywia panel przedni, a z praktycznego punktu widzenia ma on sporo atutów. Po pierwsze, wszelkie przyciski pokładowe są dokładnie tam, gdzie się ich spodziewamy. Po drugie, wskaźniki pozwalają łatwo odczytać wszelkie informacje. Wreszcie po trzecie, deska rozdzielcza jest solidnie poskładana. Szkoda jedynie, że do wykończenia nie użyto lepszych plastików.

O kolejnych zaletach kabiny pasażerskiej dowiadujemy się przy ocenie jej przestronności. I z przodu, i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, co w połączeniu z całkiem wygodnymi siedzeniami pozwala pokonać długi dystans bez specjalnego zmęczenia. Na pochwały zasługują też możliwości przewozowe koreańskiego modelu - kufer jest wystarczająco pojemny, a jego wykorzystanie ułatwiają funkcjonalne schowki, płaska podłoga powstająca po złożeniu tylnych siedzeń, jak i duża ładowność. Gdy wnętrze nie wystarczy, auto może pociągnąć sporą przyczepę.

W odróżnienia od poprzednika, który dzięki solidnej budowie (rama, sztywny most tylny, porządny napęd) świetnie sprawdzał się na bezdrożach, nowe Korando stawia zdecydowanie na wygodę podróżowania na asfalcie. W rezultacie, samochód szybko "poddaje się" w terenie (podobnie zresztą jak rywale), ale podczas jazdy "zwykłymi" drogami zapewnia doskonały komfort podróżowania, jeden z najwyższych w klasie lekkich SUV-ów. Zasługa w tym miękkiego zawieszenia, które niestety nie najlepiej znosi ostre zakręty. Do dynamicznej jazdy nie nadaje się zresztą także układ kierowniczy dający bardzo słabe wyczucie auta.

Pod względem cenowym pseudo-terenówka SsangYonga prezentuje się bardzo atrakcyjnie - można ją mieć za znacznie mniejsze pieniądze niż w przypadku niemieckich czy japońskich modeli. I nie oznacza to, że producent oszczędzał na wyposażeniu - seryjnych elementów jest naprawdę sporo. Problem w tym, że choć auto wzbudza zaufanie dopracowaniem konstrukcji, jest reprezentantem marki, której brakuje i renomy, i punktów sprzedaży/serwisu.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ssangyong Korando

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Ssang Yong Korando - poważny gracz w segmencie SUV

W styczniu 2011 roku w Europie zadebiutował Ssang Yong Korando, koreański crossover o ciekawie zaprojektowanej karoserii przez Giorgetto Giugiaro.

SsangYong Korando - misja specjalna
 
Nasz test

W ostatnim dniu przed ciszą wyborczą ciężko było kupić szampon bez rozmowy z ekspedientką o polityce. Kiedy po ogłoszeniu wyników zacząłem pisać relację z jazdy testowej, cały Internet także pękał od polityki. Ciężko napisać cokolwiek apolitycznego, ale spróbuję...

Ssangyong Korando - Faza poeksperymentowa

Ssangyong starał się w ostatnich latach znaleźć swoją drogę w oryginalnej stylistyce. Klienci nie zaakceptowali tego wyboru. Obecna generacja Korando, czy przygotowany na salon genewski prototyp SUT1 wskazują, że ten etap poszukiwań firma ma za sobą.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ssangyong Korando

Ssangyong Korando na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ssangyong KorandoautoWcentrum - społeczność Ssangyong Korando

najwyższe oktanyAuta - Ssangyong Korando

Ssangyong Korando 69,83

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ssangyong Korando

Katalog nowych aut

Ssangyong Korando

od 76 000 zł do 103 900

Dostępne silniki

Benzyna (150 KM): 2.0i

 

Diesel (150 - 175 KM): 2.0 D, 2.0 Low Emission

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

Katalog nowych aut Ssangyong Korando
 

Najpopularniejsza wersja Ssangyong Korando

Ssangyong Korando 2.0i 150KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
komputer
ESP
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
szyberdach

Dostępne kolory

Cena katalogowa

76 000

Zobacz ofertę Ssangyong Korando 2.0i 150KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Ssangyong Korando najczęściej porównywane z:

Opel Antara
2.2 CDTI ECOTEC (163 KM)
Mazda CX-5
2.0 SKYACTIV-G (160 KM)
Dacia Duster
1.5 dCi (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2.4 benz Premium 5d Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara 2.4 benz Premium 5d
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 400 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 114 400 zł 92 900 zł
Zyskujesz: 21 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,2 Intense Plus 4wd Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,2 Intense Plus 4wd
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 2.3 150KM, diesel.
Cena: 146 890 zł 119 000 zł
Zyskujesz: 27 890 zł Zobacz szczegóły »

Używane SsangYong Korando

SsangYong Korando
2.0 diesel 175 KM
5 400 km, 2011
89 000 PLN
SsangYong Korando
diesel 74 KM
165 000 km, 1998
7 900 PLN
SsangYong Korando
2.9 diesel 120 KM
2003
12 999 PLN
SsangYong Korando
2.0 benzyna 150 KM
2012
74 900 PLN

Ocena auta Ssangyong Korando

Wybrane opinie

Ssangyong Korando Standard 2.9 TD (120 KM)

Wydaje mi się,że ten samochód obala mit o jakości samochodów koreańskiej produkcji.Zyczę aby wszystkie samochody miały tak mało wad. Może ja trafiłem na tak udany egzemplarz, ale naprawde mało jest rzeczy do których można by się przyczepić. Polecam kilkuletni samochód, ponieważ utrata wartosci jest ogromna.

dodał: korek
Ssangyong Korando Standard 2.9 TD (120 KM)

MIły samochodzik, ale nie spełniał moich wszystkich oczekiwań.

dodał: Marek
Ssangyong Korando Standard 3.2 i 24V (220 KM)

mi się przede wszystkim podoba wygląd i przednie światła

dodał: krawol

Ssangyong Korando

18 komentarzy

13 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kris~Kris

Witam
Czy ktos moglby mi udzielic informacji dotyczacych Ssangyoung Korando z rocznika 2011 129 kw/175 PS Disel.
Mam okezje kupic ale nie moge sie zdecydowac gdyz niewiwm ile spala .
Dzieki za pomoc Kris

~Driver~Driver

Korando to bardzo przyzwoite auto w całkiem przyzwoitej cenie, W Polsce mało znane bo prawie nie reklamowane.Jeśli chodzi o jakość to jest niezłe jeżdżę 100-tysięcznikiem sprowadzonym z niemiec , po przejechaniu kolejnych 30 nie miałem z nim kłopotu .2 litrowy diesel ma wystarczającą moc i przeciętny apetyt na paliwo przy delikatnej jeżdzie pali nieco ponad 8 litrów. Myślę że u nas jest to niedoceniane auto ale dzięki temu jest tańsze od konkurentów.

~Suvak~Suvak

Moim zdaniem to naprawdę bardzo przyzwoite auto, które nie ma szczęścia do PR w przeciwieństwie do konkurencji. Nim kupiłem Korando testowałem niemal wszystkie suv-y w tej klasie. Mogę powiedzieć że nie ustępuje Kii ,Hundaiowie czy Mitsibishi a także Nissanowi a przy tym oferując lepsze wyposażenie jest tańszy. Po długim zastanowienia kupiłem Saphirea diesla 4x4 i jak dotąd nie żałuję. Pali umiarkowanie ca 8 l/100km a napęd na 4 koła to coś znakomitego. Konkurencja za tak wyposażone auto życzy sobie o 30 tys. Więcej. Jak dotąd nie miałem żadnych kłopotów z autorem po...35 tys km..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ssangyong

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
0
Przejechany dystans
0 km
Zatankowanego paliwa
0 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
0
Wydanych pieniędzy
0 zł
Średnie wydatki na auto
0 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
0
Wydanych pieniędzy
0 zł
Średnie wydatki na auto
0 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ssangyong (1)

Zużycie paliwa Ssangyong Korando

Na podstawie 38 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Janusz M., dodano: 23.10.2009 17:16

Spalanie zależny od stylu jazdy(zona 7-9) ja(9-11) Korando zaskoczyło mnie pozytywnie,bo spalanie w okolicy 10 litrów przy wadze przeszło 2 t i takiej pojemności to bdb wynik. Z przeglądami nie mam problemów bo jednostka 2.9 mercedesa jest bardzo popularna i bezawaryjna.

pełny raport Ssangyong Standard 2.9 TD

autor: Jaca, dodano: 02.10.2013 15:11

wcina jak opętany...

pełny raport Ssangyong SUV 2.0 e-XDi200

autor: te.zet@op.pl, dodano: 16.03.2009 08:45

Jak na cięzar auta i moc spala poniżej średniej normy.

pełny raport Ssangyong Standard 2.0 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ssangyong Korando

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ssangyong Korando

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ssangyong Korando

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ssangyong Korando, oglądali także