Szukaj

Informacje o Subaru Outback III

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz

Subaru Outback III – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Wiktor Walas
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Auto z duszą. Kupowanie go z rozsądku nie ma sensu, choć co prawda nie jest takie drkgie w utrzymaniu. Miewa swoje bolączki, ale są egzemplarze co zrobiły 700tys km i dalej jeżdżą ;) Koszmarnie wytrzymałe, ale trzeszczy i stuka w nim tysiąc rzeczy. W zasadzie można go odpalić w środku nocy po ciężkim tygodniu i jechać na Nordkapp . Dojedzie. Zawieszenie jest znośne, czuć w nim każdy centymetr drogi. I to jest jego urok! Sprawia wrażenie jak dobre dopasowane buty. Nie ma w nim żadnych bajerów (nawigacja jest nie do zaktualizowania). Ale ma dosłownie wszystko czego potrzeba; grzane fotele i podgrzewanie szyby w miejscu wycieraczek nie raz mocno umiliły mi drogę do pracy o 5. A somsiad w Mercedesie się wkurzał ;) No i napęd... Po przesiadce z terenówki mam wrażenie, że to SymmetricalAWD jest lepsze niż rasowe 4x4. Co prawda brak ramy i kąty natarcia to kpina, ale nie zdążyło mi się mieć jakichkolwiek problemów. Niesamowicie bezpieczne!!! Oberwanie chmury to kpina, bo napęd genialnie trzyma auto na drodze pomimo aquaplaningu. Śnieg? Hehe... Wracałem końcem stycznia z Ustronia przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Myślenic. 135km białej drogi; 0 solarek i może jeden pług. Najlepsza droga mojego życia. Słowa tego nie opiszą :)
4,4
~Adam Sobczak
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Dobre auto na trase i w pole. Dokąd chciałem, dojechałem. Mam trochę górek i zakrętów. Przez cztery lata do pracy 20 km w jedną stronę... 8 górek i chyba 34 zakretasy... Świetnie się prowadzi.... Czasem ciężarówka stanęła w poprzek drogi na oblodzonej lub zaśnieżonej górce, to subarem jżdziłem po trawnikach i było ok. Jest fajny silnik, dobrze się wyprzedza w razie potrzeby i nie tylko do 100 km/h :D Dobrze wyciszone wnętrze. Miałem wcześniej Forestera z 2007 r. i byłem zadowolony, ale Outb to inna klasa. Długie trasy nie męczyły mnie, było cicho i wygodnie. Mam mało miasta więc spalanie jak na 3.0 chyba ok. średnio 11 LPG i troszeczkę benzyny. Z minusów: nagłośnienie takie ooo... i klimatyzacja jakaś taka powolna
3,2
~3.0 H6 245km
Subaru Outback III
Kombi 3.0 245KM 180kW
Świetne auto ale silnik i skrzynia biegów padlina. Skrzynia długo myśli i zamula. Tylko 5 biegów w automacie... Auto spala gigantyczne ilości paliwa od 12-30litrów benzyny, gazu nie pamiętam żeby zszedł poniżej 16litrów. Silnik a właściwie głowica i zawory są delikatne i nie nadaje się do lpg. Po założeniu lpg szybko musiałem remontować silnik. Za słabe hamulce w wersji 3.0 h6 zaraz po zakupie wymieniałem tarcze hamulcowe by po 10tys tarcze były zwichrowane wymiana na nowe i to samo po 10tys km tarcze do wymiany tym razem przód i tył. Zawsze do aut zakładam tarcze ate i nigdy takich problemów nie było. Auto waży 1800kg jest mocne i fabryczne hamulce to śmiech do tej wagi i mocy. Poszły więc większe tarcze chyba 316albo 313mm (nie pamiętam dokładnie i zaciski 4 tłoczkowe) tarcze nacinane i nawiercane no i dopiero po tym zabiegu auto zaczęło hamować jak należy tarcze pojeździły 20 tys i nic im się nie działo. Moja wersja nie miała regulacji kierownicy w 2 płaszczyznach (jak wszystkie przedlifty) i ciężko było znaleźć wygodna pozycję Trochę słabe światła na zwykłych żarówkach h7 Sprzedałem 3.0 i kupiłem zadbanego outbacka 2.5 167koni z LPG spalanie mam 8-13litrów gazu, a z silnikiem od 5 lat zero problemów. Jedynie co to robię luzy zaworowe i świece około 450zł co 20tyś km a nie 10tyś jakie włożyłem w remont 3.0h6 po 1.5 roku jazdy na lpg. Hamulce są wystarczające do tej mocy i masy (takie same jak w seryjnym H6 3.0 ) i mam w końcu dobra pozycję za kierownicą gdyż ta po lifcie ma regulacje w 2 płaszczyznach. W polifcie są też dużo mocniejsze światła (xenon) Po za tym auto rewelacyjnie się prowadzi jest ciche i wygodne , wszędzie wjedzie i jest bezawaryjne. H6 moim zdaniem jest przereklamowane i za drogie.
Średnie spalanie dla Subaru Outback III
10,7 – 12,6
l/100 km
6,5
l/100 km
10,2 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Ten samochód jest świetny!!! Mam go od pół roku jeżdżąc zgodnie z przepisami , czyli normalna oszczędna jazda pali z odczytów z komputera benzynowego 7-7.2 7.4 benzyny w trasie co przekłada się na litr większe spalanie gazu, jak więcej wyprzedzam to 1.5-2litry gazu więcej niż benzyny. Na ekspresówce mieści się w okolicy 9 9.5 litrów gazu , na polskiej autostradzie 12.5 140-150km/h na klimatyzacji. W mieście praktycznie nim nie jeżdżę bo jest dla mnie za duży, spali nawet 15-16 gazu w korkach. Codzienna jazda 40km w jedną stronę spokojnie w 9 gazu się mieszczę żaden diesel nie jest tak ekonomiczny przy dzisiejszej cenie paliwa 7-8zł, a tym bardziej tak wielkie auto z napędem 4x4. Jedyny minus tych samochodów to wiek , koszt serwisu, trzeba też sprawdzać poziom oleju i dbać o auto. Ps nie nadaje się na autostrady buja przy większej prędkości, hamulce słabe bardziej na Amerykę 110-120km/h i długie proste jak na nasze autostrady gdzie każdy jedzie na zderzaku 140-160km/h. Mój bardzo szumi świszczy z uszczelki drzwi ale jest mocno zniszczona , u kolegi tego nie ma, co prawda jest głośno ale nie ma świstu powyżej 70km/h. Skrzynia pracuje bardzo głośno, a zwłaszcza po włączeniu reduktora szumi ale to trzeba się przyzwyczaić taka uroda tego napędu 4x4, szumi też cały napęd mimo że był sprawdzany i jest 100% sprawny. Taki już jest i kropka , cicha limuzyna to nie jest i nie będzie. Za ładny egzemplarz początkiem 2022r dałem 39900zł przebieg w dniu zakupu 239tys km , dziś mam 255tys km,
7,6
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Genialne auto, koszty paliwa jak w jakieś turbopierdziawce 1.0 7-7.2 sporadycznie dobija w trasie do 7.6-7.8litrów benzyny. Skrzynię mam oczywiście manualna 5biegowa z reduktorem. Reduktor czasem się przydaje wjechać gdzieś w trudny teren pod las czy nad jezioro albo na łąkę. Po mieście nie użytkuję auta tylko weekendowo na wycieczki bliższe lub dalsze, nigdzie mi się nie śpieszy więc jeżdżę tylko drogami krajowymi i lokalnymi bez autostrad. Z bagażnikiem dachowym i rowerami spalanie skoczyło mi max do 9litrów, zwykle jednak rowery wożę w środku gdyż bagażnik jest bardzo duży i spokojnie mieszczą się dwa rowery z kołami 29" po ściągnięciu kół może nawet i 3 lub 4. Gdy jadę sam to nie ściągam kół z roweru , bagażnik po złożeniu kanapy ma długość około 190-200cm, A po rozłożeniu fotela pasażera z przodu zdarzyło mi się wieźć drabinę 8 czy 9 stopniową (+-3metry)
9,8
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
165km 2.5 skrzynia 5manualna + reduktor Samochód rewelacyjny, jak na napęd AWD , swoja wielkość i silnik 2.5litra spala śmiesznie małe ilości paliwa. Gdy gaz był po 1.5-2zł można było jeździć taniej niż PKSem, w okolicy 15-16zł za 100km Jeśli komuś pali po 16litrów to ma zepsute auto lub niewyregulowaną instalację gazową. Minimalne spalanie gazu u mnie to 8-8.2 litra LPG po drogach krajowych do 90-100km/h max. Autostrady jazda 130-140km/h klimatyzacja włączona, zapakowane auto pod dach i pasażerowie spala maksymalnie 12-12.5litra gazu!!! W mieście jako tako dużo zależy od miasta, ruchu na ulicach i kierowcy może spalić 10-11 a może i dojść do 12.5 13 litrów gazu. PS. nie umiem jeździć eko , ale na autostradach nie szaleję max 130-140km/h gdyż outback nie lubi prędkości powyżej 120-130km/h, (auto zdecydowanie bardziej na amerykańskie autostrady niż europejskie) . Z moim stylem jazdy na drogach lokalnych i krajowych non stop widuję spalania z komputera pokładowego 7-7.2 czasem 7.6-7.8litrów benzyny. Pewnie gdyby siadł jakiś ekodriver spadło by poniżej 7litrów benzyny na 100km
Subaru Outback III