Szukaj

Informacje o Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1800 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik chłodzony cieczą
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Mariusz
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Dwie ważne zalety Subaru : 1. To SUBARU - made in Japan 2. Silnik + napęd na 4 łapy I wady. Być może gdybym nie miał doświadczenia z innymi autami w życiu nie pomyslałbym , że Subaru może mieć wady 1. Brak ksenonów AFL - w nocy przy dynamicznej jeździe widzisz na światłach mijania tylko 100m do przodu. Nie trudno sobie obliczyć w ile przejedziesz i masz czasu na reakcje przy prędkości 100km/h a nie zawsze możesz używać świateł drogowych (długich) 2. Lusterka nie są fotochromatyczne - boli jazda w nocy 3. Tylk szyba kierowcy jest opuszczana i zamykana przy 1 naciśnięciu - i to dość szybko - szyba chodzi jak gilotyna 4. Brak podświetlenia otworów wentylatora 5. Brak delikatnego podświetlenia na nogi - w nocy jak coś spadnie na podłoge to ... 6. Beznadziejna obsługa telefonu - koszmar ! Oczywiście + jest więcej i to przeważyło za zakupem ale to są rzeczy , które bolą mnie osobiście. kolejna rzecz jaką otrzymujesz kupując Subaru to prestiż i co dla mnie było szczgólnie miłym zaskoczeniem to pozdrowienia wlaścicieli tych aut - stwarza to nie samowitą atmosferę i czujesz, że nie jesteś burakiem z BMW tylko kimś wyjątkowym...
4,6
~inz.golos
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Zajebiste auto, tnie jak przecinak. Ciche, pojemne, tanie, nie kradną, Jedyne pierdoly co bym chciał to łapa ręcznego, żeby o pasy kierowcy i pasażera krzyczało z tego samego miejsca, skrzynia z przelozeniami choć te łopatki robią robotę, tylko 3.6 i lpg i wersja EU. Najlepiej przedlift na 1 wałku bez TMPS i drugi komplet kół na przekładkę.Nie zapamiętuje czy włączałes Cruise jak w moździe zawsze czeba klikać. Jedyne co mi się zepsuło to pilot kluczyka nie unia naprawić w Krakowie
3,6
~Tomek
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Super samochód, prawie niezawodny. Po 250 000 wymiana sprzęgła, po 270 000 usunięcie DPF, poza tym same drobne usterki, najbardziej denerwującą - nieszkodliwą- stukanie luźnych klocków hamulcowych. A po 200 000 dobielające szmery i stuki z okolic bagażnika.
Średnie spalanie dla Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Bardzo oszczędne auto, przy normalnej/pół dynamicznej jeździe więcej niż 7.4l/100km nie zauważyłem. Spokojnie można zejść na dłuższych trasach poniżej 6 (a nawet poniżej 5 - dla emerytów/masochistów). Komputer zawyża o jakieś pół litra, podałem rzeczywiste spalanie. Przy tych osiągach (auto zachowuje się żwawiej niż by miało 150KM, w końcu to japońskie konie, a nie niemieckie) oraz stałym napędem na wszystkie koła totalna rewelacja! Uwaga! W korkach (<20km/h przez więcej niż 1h) mocno żłopie, zjechało mi koło 11-12l, ale to norma do poruszania się 1-ka/2-ka.
6,1
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
silnik super oszczędny i dynamiczny, pracuje inaczej i znacznie ciszej niż niemieckie diesle. Oprócz wycięcia dpf prze 215 tys nic sie nie działo. niestety silnik ma wade fabryczną i wszystkie padaja przy przebiegu około 200. Koszt wymiany, bo naprawa nie ma sensu jest bardzo nieopłacalny, mimo wszystko auto na mały plus
7,1
Subaru Outback IV
Crossover 2.0 D 150KM 110kW
Najwięcej kosztów do tej pory generował DPF, choć właściwie powinienem napisać niedouczeni mechanicy - pęknięta rura od dolotu turbo zasysała powietrze, co skutkowało ciągłym wypalaniem DPFu. Niestety nie byli w stanie tego zdjagnozować... Części droższe niż do europejskich konkurentów (oczywiście nie myślę o segmencie premium) ale auto jak na razie jest trwałe.
Subaru Outback IV Crossover