Szukaj

Informacje o Subaru Tribeca 3.6 260KM 191kW 2009-2014

Lata produkcji: 2009 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Model należący do SUV-ów crossover (segment I) produkowany od 2006 roku. Drugi po Foresterze terenowy samochód Subaru. Symbol B9 obecny w nazwie auta do 2008 roku odnosił się do silnika typu boxer oraz numeru, którym oznaczono platformę podłogową użytą do produkcji tego samochodu. Z kolei Tribeca, a właściwie TriBeCa, czyli Triangle Below Canal to dzielnica Manhattanu. Od 2007 roku na rynku obecna jest zmodernizowana wersja modelu. W Japonii Tribeca nie jest sprzedawana, zamiast niej Subaru oferuje podobny model Exiga.

czytaj więcej
Powagosław

Już sama nazwa wskazuje w czyim kierunku kłania się Subaru. Tribeca ma zdobywać Amerykę, a Europę ewentualnie i przy okazji. Dlatego właśnie Europejczyków raczej nie zachwyci, nawet jeśli po face-liftingu wygląda całkiem przyzwoicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Początkowo Tribeca wyglądała jak karykatura Porsche Cayenne. Na szczęście, to już przeszłość. Teraz Tribeca wygląda jak brzydszy brat Chryslera Pacifica. Jeszcze jedna modernizacja i zrobią z tego auta klon poczciwego Robura.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2014 roku
Pojemność skokowa 3630 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 260 KM (191 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Vesoly79
Subaru Tribeca
SUV 3.6 260KM 191kW
Nie będę koloryzował. Jest to moje drugie Subaru i nie wiem czy go kocham, czy to już stare małżeństwo. Gdy mi się przestaje podobać i czuję kryzys uczuć do niego, nagle pogoda się załamuje, temperatura spada do -20, a wcześniej śnieg zasypuje wszystko, zaskakując znów drogowców. Wówczas zostawiam moją nową Toyotę i Subaru wraca do łask. Na co dzień jest moim autem do pracy, bo do tego chyba został stworzony. Jest wszechstronny. Prawdziwa esencja SUVa: duży, ciężki, wszędzie jeżdżący. Pojedziesz nim na wakacje, zawieziesz dzieci z osiedla na trening, przywieziesz pół tony płytek z marketu. Pojedziesz po autostradzie, dojedziesz na ryby, przeprowadzisz dziecko na studia, zrobisz prawdziwy wypad za miasto, niemal w każdych warunkach dasz radę dojechać i wrócić. Oczywiście jeśli starczy ci paliwa, bo potrafi spalić każdą ilość. Zawsze mówię, że Subaru pali 6-8 litrów, tyle że na 50 km. Jest to wartość średnia, gdyż na autostradzie potrafi się rozkręcić. Mam LPG, więc to bardzo nie boli, ale znajomi żartują, że jadąc ze mną trasa musi być wzdłuż stacji, gdyż co 2 godz. trzeba zalać. Podsumowując, ten samochód ma to coś i takich aut już nie robią.
4,4
~pawel89_02
Subaru Tribeca
SUV 3.6 260KM 191kW
Ogólnie auto Z dużą ilością miejsca jak i z przodu tak i z tyłu, bagażnik z możliwością 2 siedzeń miejsca wystarczająco. 4x4 jest naprawdę dobre + opony premium klasy coś niesamowitego . Jak na wypady rodzinne i na spotkania czy do miasta i w trasę jest super auto użytkuje głównie Żona 160cm radzi sobie z autem naprawdę bez problemu. Spalanie trasa minimum 11 litrów max 20, gaz minimum 13 Max jak mi się osobiście udało 28 litrów na sporcie autostrada żona przy jeździe do 160 potrafi spalić 15 gazu nie wiem jak ona to robi...
4,6
~Kamil
Subaru Tribeca
SUV 3.6 260KM 191kW
Świetne auto rodzinne! Kapitalnie dopracowane wnętrze bez porównania jeśli chodzi o ten segment aut. 12 głośników z subwooferem robi robotę. Świetne wyciszenie. Wersja 7 osobowa pomieści dwoje nastolatków i 5 dorosłych- może nie w wypadzie na zagraniczne wakacje ale w 6 osób jazda to już przyjemność. Kłopotem może być kosztowna regulacja zaworów (min. 2500 zł), którą podobno trzeba na LPG co 60-100k wykonać... Skrzynia mogła by pracować nieco płynniej zwłaszcza przy niskich biegach i spokojniej jeździe. Kupując to auto trzeba zapomnieć o zamiennikach- lepiej nie stosować o ile w ogóle znajdziemy dla danej części. Z usterek które mi się przydarzyły: cewki zapłonowe, korek chłodnicy, rozszczelnienie układu klimatyzacji.
Subaru Tribeca