Szukaj

Informacje o Suzuki Liana Sedan 1.6 i 16V 2WD 103KM 76kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie japońskiej marki Liana zastąpiła model Baleno/Estrem oraz Cultus Crescent. Nazwa Liana to skrót od hasła „Life In A New Age” („Życie w nowej erze”). Na innych rynkach, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, Suzuki oferowało ten samochód pod nazwą Aerio. W 2004 roku Liana, podobnie jak Aerio został poddany modernizacji. Dwa lata później zastąpił go model SX4.
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1586 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~kali
Suzuki Liana
Sedan 1.6 i 16V 2WD 103KM 76kW
Na plus zawieszenie idealnie gorsze drogi z dziurami. Świetne wygodne fotele. Pojemny w kabinie i bagażniku. Ale najlepsze z tego auta jest odtwarzacz Clarion z głośnikami. A po za tym legendarna niezawodność nie jest bajeczką to dzieci. Jedyna wada to wygląd. Przejechana żaba z wykonaną resuscytacją. Projektant powinien być skazany na wieczne potępienie. Aerodynamiki brak. Oceniając całokształt auto godne polecenia. Służy mi jako dojazd do pracy i niezawodzi. Od lipca zrobiłem ponad 6 tysięcy głównie w trasie. Za małe pieniądze można kupić pewny środek transportu. Przy zakupie nie brałem go pod uwagę ale widząc podwozie kilku samochodów wybrałem rozsądek i to był dobry wybór. Przekonałem się do niego po 2 dniach jazdy. Jest w bardzo dobrym stanie w bardzo rzadkiej wersji Special. Wiele egzemplarzy Suzuki Liana w Polsce i Niemczech jest w bardzo dobrym stanie więc nie ma się dużo zastanawiać to pewne auta. Pilnować tylko korozji która pojawia się na podłużnicach. Najlepiej zabezpieczyć antykorozyjnie i mieć spokój na lata.
4,1
~pelengajew@poczta.onet.pl
Suzuki Liana
Sedan 1.6 i 16V 2WD 103KM 76kW
Liana to przyzwoicie wykonany samochód bez fajerwerków ale i bez poważnych wpadek. Sporo miejsca, dobry silnik z bezobsługowym łańcuchem, może i nie mistrz jazdy na kropelce ale i nie żłopie jak szalony, dobra dynamika na wyższych obrotach, niezłe wyposażenie z naprawdę dobrze grającym audio. Samochód zdecydowanie nie dla osób szukających sportowych wrażeń ale przyjemnie się prowadzący środek umożliwiający miłe i bez problemowe dotarcie do celu czy to blisko czy daleko dla małej rodziny. Na minus: wielkosć schowków w drzwiach, w sedanie zawiasy od klapy wchodzące w objętości bagażnika (tu trochę chłopaki z Suzuki przegieli) i trochę za wysoki poziom hałasu ale dopiero powyżej 3,5tys. obrotów.
4,6
~Zadowolony
Suzuki Liana
Sedan 1.6 i 16V 2WD 103KM 76kW
Za te pieniądze (faktycznie spory upust - kilka ladnych tysiączków od ceny wyjściowej i trochę gratisów do i tak całkiem nieźle wypiasionego autka. Poprzednio tez miałem SUZUKI "śfista" i było to autko praktycznie bezawaryjne. na pewno rewelacyjny serwis - ("Gadimex") solidni i nie zdzierają na przeglądach. Potrzebowałem trochę większego autka, bo muszę wozić niezbyt sprawne starsze osoby, i faktycznie wysokie siedzienia, dobrze otwierajace sie drzwi, dobra wentylacja, dużo miejsca, sprawia, że i starsze osoby są zadowolene z jazdy Lianą. Faktycznie bagażnik dużo, dużo większy niż by to wynikało z informacji producenta.

Usterki Suzuki Liana

Liczba wpisów: 7
Skaczące obroty i nadmierne spalanie.
  • Suzuki Liana Hatchback 1.3 i 16V 2WD 90KM 66kW 2001-2007
  • silnik
Mechanicy wymiękli więc szukam pomocy tutaj. Problem dotyczy skaczących obrotów zarówno w trakcie jazdy jak i na luzie. Na luzie jest ok 900 i podnosi się do 1500. Po dodaniu gazu jakby się uspakajało. Zapala się kontrolka która samoistnie gaśnie po kilku dniach a obroty wracają do normy. Komputer wskazuje na przepustnicę. Została wyczyszczona ale problem nie zniknął. Nadal szarpie co jakiś czas. Czasem gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Nie potrafię powiedzieć w jakich okolicznościach to się pojawia. Myślałam że wilgoć ale nie zawsze. No i to spalanie :( Ok 10-11l/100km w mieście. ( średnie ok 8,5) . To chyba trochę dużo. Sondę mi wymienili, różne filtry a autko nadal "nadmiernie spożywa". Mechanicy mogą mi wmówić wszystko, chciałabym się przygotować do następnego "starcia".
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nadmierna korozja
  • Suzuki Liana Kombi 1.6 i 16V 2WD 103KM 76kW 2001-2007
  • części blacharskie
  • 182 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przednie nadkola, podłoga i progi wyglądają lepiej niż w 2 letnich skodach, tył natomiast rdzewieje w oczach. Rdza zjadła blachę zewnętrzną błotnika, nadkole i mocowanie rury dopływowej do zbiornika paliwa.
filtr paliwa
  • Suzuki Liana Hatchback 1.3 i 16V 2WD 90KM 66kW 2001-2007
  • układ wtryskowy
  • 150 tys. km
Powyżej 100km. dusi się i gaśnie, w którym miejscu jest filtr paliwowy może go trzeba wymienić.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Liana Sedan