Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki Splash

Miejski samochód segmentu B produkowany od 2008 roku. W europejskiej ofercie Suzuki Splash zastąpił model Wagon R+. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżnia się znacznie ciekawszą, bardziej opływową sylwetką zaprojektowaną przez Akirę Kamio. Splash został zbudowany na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Swift. Bazuje na prototypie Project Splash zaprezentowanym w 2006 roku. Splash jest owocem współpracy Suzuki z Oplem. Wiele rozwiązań dzieli z bliźniaczym modelem Agila.

Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Wystarczy rzut oka na karoserię Splasha, aby domyślić się, że ma on wiele wspólnego z Oplem Agilą – zastosowanie w obu autach niemal identycznej mechaniki poszło bowiem w parze z opakowaniem całości w wygląd zewnętrzny różniący się jedynie detalami. W praktyce oznacza to, że małe Suzuki wyróżnia z zewnątrz zgrabna linia nadwozia z wyraźnymi przetłoczeniami i wąskimi szybami. Do sylwetki nadwozia nie pasują jedynie zbyt małe koła.

Splasha łączy ze wspomnianą Agilą również projekt wnętrza. Fakt ten przejawia się w estetycznej tablicy rozdzielczej, w której czołowe miejsce zajmuje ciekawie zaprojektowany, a przede wszystkim bardzo czytelny zestaw wskaźników. „Centrum dowodzenia” kierowcy zachęca do siebie znakomitą prostotą obsługi – prowadzący auto nie musi odrywać wzroku od drogi, aby ustawić nawiewy czy zmienić stację radiową. Suzuki nie popisało się niestety w doborze materiałów wykończeniowych, przez co kierowca nieustannie uświadamia sobie, że siedzi w samochodzie produkowanym niskim nakładem kosztów.

Ci, którzy prowadząc auto chcą mieć wszystko jak na dłoni będą z miejskiego Suzuki zadowoleni – wysoka pozycja za „kółkiem” gwarantuje świetną widoczność na zewnątrz. Narzekać nie można na przestronność kabiny pasażerskiej – jak na tak niewielkie rozmiary zewnętrzne, w środku siedzi się całkiem wygodnie, szczególnie z przodu. Pochwalić trzeba ponadto bagażnik – co prawda dostęp do niego do idealnych nie należy (tylna klapa unosi się na zbyt małą wysokość), jednak oferuje on przyzwoitą pojemność, regularne kształty i płaską podłogę powstającą po złożeniu tylnej kanapy.

Duża wysokość nadwozia wymusiła na konstruktorach zawieszenia zastosowanie dość sztywnych nastawów. Dzięki nim, Splash okazuje się nie tylko zwrotny podczas jazdy miejską dżunglą, ale i stabilny podczas pokonywania zakrętów na trasie (przechyły nadwozia są wyraźne, jednak zachowanie pojazdu jest cały czas przewidywalne). Samochód nie jest mistrzem pochłaniania nierówności, ale biorąc pod uwagę klasę modelu komfort należy uznać za wystarczający. Układ kierowniczy mógłby być działać bardziej precyzyjniej.

Po zapoznaniu się z cennikiem opisywanego modelu nasuwa się jedno podstawowe pytanie – dlaczego tak drogo?! Na pierwszy rzut oka ceny wydają się bezsensowne, bowiem za podobne pieniądze można kupić porządny samochód segmentu B. Po przyglądnięciu się ofercie Suzuki z bliska dochodzimy jednak do wniosku, że producent miał powód dla którego właśnie tak wycenił Splasha – gdyby auto kosztowało mniej mogłoby odebrać klientów modelowi Alto, dlatego aby uniknąć wewnętrznej konkurencji podniesiono ceny zwiększając standard wyposażenia. I trzeba przyznać, że ten ostatni prezentuje się imponująco – nabywca pojazdu segmentu A nie musi dopłacać ani za boczne poduszki powietrzne, ani za elektrycznie sterowane szyby przednie, ani nawet za klimatyzację!

Komentarze redakcji

Powagosław: Całkiem zgrabny i przyjemnie wyglądający samochodzik. Patrząc na Wagon R+ nie sposób uwierzyć, jak wielki postęp w projektowaniu aut dokonał się w ostatnich latach w Suzuki.
Luzacjusz: Wiecie, że w Japonii, przed każdą poranną odprawą, załogi odśpiewują hymny ku czci swego chlebodawcy? W Suzuki te pieśni muszą być strasznie nudne, bo Splash jakiś taki bez polotu. Bardziej fajny niż niefajny, ale bez polotu.

Wersje nadwozia Suzuki Splash

Silniki Suzuki Splash

Lista silników:
1.0 (68KM), 1.0 (65KM), 1.2 (86KM), 1.2 (94KM), 1.2 VVT (94KM), 1.3 DDiS (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Tu trzeba rozgraniczyć dwie rzeczy. Jeśli nie zamierzacie opuszczać miasta, to nie przepłacajcie – benzynowy 1.0 68KM wystarczy. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że ten silnik prawie dławi się podczas podjeżdżania pod górkę, a wyprzedzenie innych aut to walka na śmierć i życie – 1.2 94KM będzie lepszy przy bardziej aktywnym życiu. Silnik sprawnie rozpędza Splash’a – choć lubi wysokie obroty i tylko wtedy jest dynamiczny. Starsze wersje oferowały nieco mniejszą moc, ale różnica podczas jazdy nie jest duża.

Publikacje o Suzuki Splash

Suzuki Splash - podsumowanie testu długodystansowego
 
Nasz test Suzuki Splash 1.2

Przez ostatni miesiąc mieliśmy przyjemność testować Suzuki Splasha - małego i zwinnego przedstawiciela segmentu A. Niestety, nadszedł czas pożegnania. Sprawdźmy jakie wady i zalety udało nam się znaleźć podczas jego pobytu w redakcji.

Suzuki Splash - testy osiągów i obciążenia

Jedną z rzeczy, na którą zwróciliśmy uwagę pisząc o Suzuki Splashu, był dość mocny silnik pracujący pod jego maską i niezła dynamika, którą owa jednostka zapewnia. Postanowiliśmy więc sprawdzić ile tego temperamentu japoński mieszczuch zachowa, kiedy będziemy chcieli w pełni wykorzystać jego możliwości...

Suzuki Splash - sympatyczny mieszczuch
 
Nasz test Suzuki Splash

Kierowcy szukający praktycznego, miejskiego autka z wysokim nadwoziem, mają całkiem niezły wybór. Mogą zdecydować się na Chevroleta Sparka albo Fiata Pandę, ewentualnie na nieco większą Hondę Jazz lub Toyotę Verso-S. Na rynku jest jednak jeszcze jedno takie auto, które wyróżnia się na tle konkurentów....

Suzuki Splash - rozpoczynamy test długodystansowy!

Na rynku małych, miejskich samochodów trwa zażarta walka o klienta. Znaczna większość producentów posiada w swojej gamie miejskie auto o niewielkich rozmiarach i małym zapotrzebowaniu na paliwo. Nie inaczej jest z Suzuki. Postanowiliśmy sprawdzić, jak przedstawiciel tej marki, model Splash, poradzi sobie...

Suzuki Splash - spotkanie ze starym znajomym

Całkiem niedawno mieliśmy okazję ponownie spotkać się z samochodem, którego test publikowaliśmy już na początku tego roku. Korzystając z okazji postanowiliśmy przyjrzeć się, jak maluch z Japonii przetrwał rok na polskich drogach.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki Splash

Suzuki Splash na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SplashautoWcentrum - społeczność Suzuki Splash

najwyższe oktanyAuta - Suzuki Splash

Suzuki Splash 30,20

Suzuki Splash 43,68

Suzuki Splash Suzek 31,52

Suzuki Splash 37,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki Splash

wojnart 30,50

Sebak80 32,13

erkaerka 30,10

witurb 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki Splash

Jest dobrze
Jest dobrze Komputer pokładowy pokazał wreszcie spalanie na poziomie 6,0 l/100km. Przy ciężk...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki Splash

35 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (68 KM): 1.0

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Suzuki Splash
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Splash

Suzuki Splash 1.0 68KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

35 900

Zobacz ofertę Suzuki Splash 1.0 68KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Suzuki Splash najczęściej porównywane z:

Skoda Citigo
1.0 (60 KM)
Opel Adam
1.2 (70 KM)
Seat Mii
1.0 (60 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Suzuki Splash Club Suzuki Splash Club
Rocznik: 2012. Przebieg: 14 777 km. Silnik: 1.0 50KM .
Cena: 28 900 zł 28 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Splash Club Suzuki Splash Club
Rocznik: 2012. Przebieg: 28 878 km. Silnik: 1.0 50KM .
Cena: 27 900 zł 27 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Splash

Suzuki Splash
1.2 benzyna 94 KM
12 355 km, 2012
35 900 PLN
Suzuki Splash
1.3 diesel 75 KM
64 000 km, 2008
23 700 PLN
Suzuki Splash
1.2 benzyna 94 KM
12 728 km, 2012
34 900 PLN
Suzuki Splash
1.2 benzyna 86 KM
66 902 km, 2009
24 850 PLN

Ocena auta Suzuki Splash

Wybrane opinie

Suzuki Splash Hatchback 1.2 (86 KM)

Samochód fajny i o unikalnym wyglądzie dotychczas nie widzialem innego Splasha i gdy jade widze jak ludzie się za mną oglądają

dodał: zb

Galerie Suzuki Splash

Suzuki Splash Hatchback 5d Facelifting 1.0 68KM - galeria redakcyjna Suzuki Splash Suzuki Splash Facelifting
Zobacz inne galerie Suzuki

Suzuki Splash

27 komentarzy

21 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~wol~wol

mam zrobione 91 tys spleszi sprzęgło siada prawda i coś tam jeszcze dzwoni ale to będę wiedział klocki też siadają

~TOM~TOM

w moim splashu sprzęgło piszczy przy ruszaniu- praktycznie od nowości. Samochód ma 6 lat, serwisowany w ASO i w zasadzie nic się z nim nie działo- zaznaczam że jest mało jeżdżony. Lakier dostał dziwnych plam.

~kmw~kmw

Witam ! mAM TEN SAM PROBLEM ZE SPRZĘGŁEM, PRZEJECHAŁAM 36000 KM SPALIŁO MI SIĘ SPRZĘGŁO. CZYTAM WASZE WPISY I ZASTANAWIAM SIĘ NAD REKLAMACJĄ ZBIOROWĄ.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 643
Przejechany dystans
2 953 554 km
Zatankowanego paliwa
185 545 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
730
Wydanych pieniędzy
279 116 zł
Średnie wydatki na auto
1 158 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 382
Wydanych pieniędzy
515 503 zł
Średnie wydatki na auto
2 139 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (241)

Testy zderzeniowe Suzuki Splash

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki Splash przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki Splash 1.2 GLS

Suzuki Splash
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki Splash

Na podstawie 42 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Bobik, dodano: 22.01.2009 21:25

Średnio ~7 l/100 (95% miasto)

pełny raport Suzuki Hatchback 1.2

autor: goga, dodano: 25.03.2009 11:14

nie wiem co jest grane , ale po mieście nie mogę zejść poniżej 8l/100 km

pełny raport Suzuki Hatchback 1.2

autor: odo, dodano: 10.02.2010 14:14

z automatem spalanie na poziomie 7.2 - 8.5. Przeciętnie.

pełny raport Suzuki Hatchback 1.2

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Prośby o diagnozę

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki Splash

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Splash

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki Splash
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Splash 1.2 94KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki Splash, oglądali także