Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki Splash

Lata produkcji: 2008 - 2015
Segment: Auta najmniejsze
Miejski samochód segmentu B produkowany od 2008 roku. W europejskiej ofercie Suzuki Splash zastąpił model Wagon R+. W porównaniu do swojego poprzednika wyróżnia się znacznie ciekawszą, bardziej opływową sylwetką zaprojektowaną przez Akirę Kamio. Splash został zbudowany na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Swift. Bazuje na prototypie Project Splash zaprezentowanym w 2006 roku. Splash jest owocem współpracy Suzuki z Oplem. Wiele rozwiązań dzieli z bliźniaczym modelem Agila.

Komentarze redakcji

Powagosław: Całkiem zgrabny i przyjemnie wyglądający samochodzik. Patrząc na Wagon R+ nie sposób uwierzyć, jak wielki postęp w projektowaniu aut dokonał się w ostatnich latach w Suzuki.
Luzacjusz: Wiecie, że w Japonii, przed każdą poranną odprawą, załogi odśpiewują hymny ku czci swego chlebodawcy? W Suzuki te pieśni muszą być strasznie nudne, bo Splash jakiś taki bez polotu. Bardziej fajny niż niefajny, ale bez polotu.

Wystarczy rzut oka na karoserię Splasha, aby domyślić się, że ma on wiele wspólnego z Oplem Agilą – zastosowanie w obu autach niemal identycznej mechaniki poszło bowiem w parze z opakowaniem całości w wygląd zewnętrzny różniący się jedynie detalami. W praktyce oznacza to, że małe Suzuki wyróżnia z zewnątrz zgrabna linia nadwozia z wyraźnymi przetłoczeniami i wąskimi szybami. Do sylwetki nadwozia nie pasują jedynie zbyt małe koła.

Splasha łączy ze wspomnianą Agilą również projekt wnętrza. Fakt ten przejawia się w estetycznej tablicy rozdzielczej, w której czołowe miejsce zajmuje ciekawie zaprojektowany, a przede wszystkim bardzo czytelny zestaw wskaźników. „Centrum dowodzenia” kierowcy zachęca do siebie znakomitą prostotą obsługi – prowadzący auto nie musi odrywać wzroku od drogi, aby ustawić nawiewy czy zmienić stację radiową. Suzuki nie popisało się niestety w doborze materiałów wykończeniowych, przez co kierowca nieustannie uświadamia sobie, że siedzi w samochodzie produkowanym niskim nakładem kosztów.

Ci, którzy prowadząc auto chcą mieć wszystko jak na dłoni będą z miejskiego Suzuki zadowoleni – wysoka pozycja za „kółkiem” gwarantuje świetną widoczność na zewnątrz. Narzekać nie można na przestronność kabiny pasażerskiej – jak na tak niewielkie rozmiary zewnętrzne, w środku siedzi się całkiem wygodnie, szczególnie z przodu. Pochwalić trzeba ponadto bagażnik – co prawda dostęp do niego do idealnych nie należy (tylna klapa unosi się na zbyt małą wysokość), jednak oferuje on przyzwoitą pojemność, regularne kształty i płaską podłogę powstającą po złożeniu tylnej kanapy.

Duża wysokość nadwozia wymusiła na konstruktorach zawieszenia zastosowanie dość sztywnych nastawów. Dzięki nim, Splash okazuje się nie tylko zwrotny podczas jazdy miejską dżunglą, ale i stabilny podczas pokonywania zakrętów na trasie (przechyły nadwozia są wyraźne, jednak zachowanie pojazdu jest cały czas przewidywalne). Samochód nie jest mistrzem pochłaniania nierówności, ale biorąc pod uwagę klasę modelu komfort należy uznać za wystarczający. Układ kierowniczy mógłby być działać bardziej precyzyjniej.

Po zapoznaniu się z cennikiem opisywanego modelu nasuwa się jedno podstawowe pytanie – dlaczego tak drogo?! Na pierwszy rzut oka ceny wydają się bezsensowne, bowiem za podobne pieniądze można kupić porządny samochód segmentu B. Po przyglądnięciu się ofercie Suzuki z bliska dochodzimy jednak do wniosku, że producent miał powód dla którego właśnie tak wycenił Splasha – gdyby auto kosztowało mniej mogłoby odebrać klientów modelowi Alto, dlatego aby uniknąć wewnętrznej konkurencji podniesiono ceny zwiększając standard wyposażenia. I trzeba przyznać, że ten ostatni prezentuje się imponująco – nabywca pojazdu segmentu A nie musi dopłacać ani za boczne poduszki powietrzne, ani za elektrycznie sterowane szyby przednie, ani nawet za klimatyzację!

Dane techniczne Suzuki Splash

Silniki

Moc silników 65-94 KM

Poj. silników 996-1 248 cm3

Prędkość maks. 160-175 km/h

Przyspieszenia 0-100 13,9-14,9 s

zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki Splash

Średnia ocena modelu

na podstawie 37 opinii

4.36

Średnia dla segmentu: Auta najmniejsze 3.76

Zalety

+ Układ jezdny

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki Splash

Opis może krytyczny, ale wskazuję na wady. Należy jednak podkreślić, że dotyczą głównie elastyczności (może subiektywnej), prześfitu i widoczności oraz ... więcejmiejsca z tyłu dla osoby o moim wzroście. Problem widocznosci jest moim zdaniem bardzo poważny. Suzuki daje regulację foteli, kierownicy, ogrom miejsca nad głową - ale lusterko mam przed oczami. Wysokim osobom proponuję w salonie zrobić sobie jazdę próbną. Osoby poniżej 180 cm, które nie mają tony bagażu będą zadowolone. Trzeba podkrelić, że jest to mały samochód i relatywnie tani - także oczekiwania muszą być również takie. Jest to samochód chyba taki jak reklamują - dla młodego małżeństwa z 1 dzieckiem do jazdu po asfalcie. Niedrogi w utrzmaniu, sympatyczny, 1,2 przy wyższych obr. dynamiczny - dziecko do fotelika a wózek po złożeniu 3/4 kanapy do bagażnika. Za dzieckiem jeszcze mała torba z pieluchami i soczkami się zmieści. Przejechałem dopiero 4000 km i jak dale będzie bezawaryjne to super. Ja pomimo w/w wad coraz bardziej lubię to autko. ukryj
dodano 11.08.2009 przez
Usterki (jak wyżej) uciążliwe, ale nieumiejętność ich usunięcia wynika pewnie z niedouczenia pracowników serwisu - a jestem na ASO skazana ... więcej(gwarancja). W sumie autko bardzo udane, nawet bagażnik, choć mały, daje radę wozić moje zakupy :). Jest zwrotny, mocny, wszędzie się wciśnie... no i jest śliczny. Jednak na samochód rodzinny zdecydowanie nie nadaje się. ukryj
dodano 20.08.2010 przez
Samochód wbrew pozorom bardzo pojemny, nawet jeżeli chodzi o bagażnik. Spalanie niskie - trzeba jedynie pamiętać że to bardzo mały ... więcejsilnik i używać częściej skrzyni biegów. Samochód jest sztywny co ujmuje komfortu w mieście natomiast bardzo wpływa na bezpieczeństwo na trasie. Samochód posiada łańcuszek rozrządu co bardzo mile mnie zaskoczyło. Niestety są dwie rzeczy które mnie w tym samochodzie irytują: - skrzynia biegów która haczy i jest głośna przy redukcji, - chociaż mam tylko 180 cm wzrostu to ciężko mi obrać wygodną pozycję za kółkiem, pewnie przez ograniczoną regulację kolumny kierownicy -tylko w jednej płaszczyźnie. Jeśli chodzi o resztę to nie jest źle, zwłaszcza jak na tak małe pieniądze. Niektórzy piszą, że hamulce piszczą - racja ale klocki można wymienić na cichsze. ukryj
dodano 25.01.2011 przez
Samochód fajny i o unikalnym wyglądzie dotychczas nie widzialem innego Splasha i gdy jade widze jak ludzie się za mną ... więcejoglądają ukryj
dodano 09.08.2008 przez
Zobacz oceny Suzuki Splash Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki Splash

Pb
4,33 - 8,43
Na podstawie 41 raportów spalania
ON
4,30 - 5,47
Na podstawie 4 raportów spalania
LPG
4,70 - 7,57
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki Splash

auto rewelacyjnie ekonomiczne ! Udało mi sie zejsc ze spalaniem do 3,8 litra ale to przy PSJ :) dojazdy do ... więcejpracy - predkosć do 110 km/h - do 2,5 tys obrotów i spalanie 4,3 l wiec rewelka. Zima miałem przygode z letnim paliwem (zatankowanym 23. grudnia na dużej stacji Orlenu) wiec juz teraz bede pamietal zeby w razie watpliwości co do zamarzalności paliwa -> dodawać uszlachetniacz. Po ogrzaniu silnika auto odpaliło, ale wczesniej straciłem duzo nerwów- a to po pprostu wytrąciła sie parafina w filtrze paliwa bo olej napędowy nie był odpowiedni do niskich temperatur. Auto zdecydowanie polecam ! ukryj
dodano 22.01.2015 przez
autko trzeba nieźle pogonić w mieście żeby spaliło 6.5 - 7l. nie jestem fanem eco drivingu, w mieście jeżdżę dynamicznie ... więceji wtedy spalanie wynosi 6-6.2l. na trasie nie przekraczając 100 km/h niecałe 5l. prędkości na autostradzie 150-160 km pije ponad 8-9 l. ale to nie autko na autostradę. generalnie jeżdżę miasto/poza miastem w proporcji ok 50/50 %. miasto - jazda w miarę dynamiczna, poza miastem 100-120 km/h i średnio wychodzi mi 5.5 - 6l. auto ma 20.000 km i nic przy nim nie robiłem, tylko leję paliwo. polecam jako małe, zwinne miejskie autko. ukryj
dodano 23.01.2015 przez
Przejechałem dopiero 5 tys km. Ale odpisuje dokładnie licznik i tankuję pod kurek. Spalanie nigdy jeszcze nie przekroczyło mi 6 ... więcejlitrów, obojętnie jak bym nie jeździł. Przy jeździe 50% poza miastem spaliło mi po 600km 5,6l. Wydaje mi się, że nie jest najgorzej, zważywszy na to, że jest to auto o wiele wygodniejsze niż np. Citroen C1 albo Peugot 107 itp. Nie miałem okazji jechać gdzieś daleko tym autem, ponieważ mam do tego drugi samochód większy, dlatego nie wiem jakie może być jego spalanie na takiej trasie. ukryj
dodano 02.06.2010 przez
Ludzie 1.0 silniczek a spalanie 10,7 l-szok! Kupowałem to mówili że około 5 l a teraz tłumaczą w salonie że ... więcejtak 5 litrów to on pali przy 70km/h na 5 biegu bez obciążenie(bez świateł, wycieraczek, nadmuchu, itd) a przecież to jest kobiecy samochód na miasto!!! Ludzie nie dość że nie ma czym jechać to jeszcze pali więcej niż Mercedesz 3,2 litrowym silnikiem. Jeżeli ktoś ma takie kłopoty nich napisze - może to tylko mój model...??? ukryj
dodano 20.10.2009 przez
W mieście 7-7,5 / 100. Dane producenta jak dla mnie nierealne do osiągnięcia (zaznaczam, że w innych autach schodzę na ... więcejogół 1-1,5 l. poniżej tych danych). Przy bardzo ostrożnym operowaniu pedałem gazu możliwe zejście do ok. 6 l. Zimą problemy z akumulatorem (kolejnym), generalnie w moim egzemplarzu problemy z elektryką. Poza tym bardzo wygodne autko, z niewielkim promieniem skrętu i dobrą widocznością - super do parkowania. ukryj
dodano 03.05.2013 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki Splash Dodaj raport spalania

Publikacje o Suzuki Splash

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Suzuki Splash

Dealerzy Suzuki

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Suzuki Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Bałtycka 15

Więcej

A.S. R.BIŃKOWSKI

A.S. R.BIŃKOWSKI Suzuki Radom

mazowieckie, Radom, Chrobrego 22

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Biesiekierz k. Koszalina

pomorskie, Biesiekierz k. Koszalina, Stare Bielice 117D

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krakowska 169

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Suzuki Splash

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

115

Przejechany dystans

20 114 zł

Zatankowanego paliwa

3 885 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

9

Wydanych pieniędzy

4 161 zł

Średnie wydatki na auto

416 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

14 262 zł

Średnie wydatki na auto

1 426 zł

ZOBACZ 10 dzienników kosztów Suzuki Splash Załóż dziennik kosztów