Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki SX4

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), aczkolwiek posiadający cechy auta typu SUV, stąd SX4 zaliczany jest również do grupy crossoverów. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. SX4 zbudowano na platformie podłogowej Swifta. Samochód jest owocem współpracy Suzuki z Fiatem i w ofercie japońskiej marki zastąpił model Aerio/Liana. Bliźniaczym modelem włoskiej marki jest Fiat Sedici. Projektantem obu aut był Giorgetto Giugiaro z Italdesign Giugiaro. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Na innych rynkach oferowano go m.in. jako Suzuki Baleno, Changan Suzuki SX4 oraz Maruti Suzuki SX4.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.
Luzacjusz: Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

Suzuki SX4 S-Cross (SX4 II)

W odróżnieniu od większości segmentów rynku, ten gromadzący crossovery jest prawdziwą rewią mody. Samochody tego typu kupowane są w dużej mierze oczami, jak więc pod względem estetyki prezentuje się SX4 S-Cross? Jak na pseudo-terenówkę wygląda dość zachowawczo, przez co nie jest materiałem na miss, jednak jego zgrabna bryła i kilka akcentów typowych dla tej klasy sprawiają, że to auto przyjemne dla oka.

Łagodne kształty charakteryzują również deskę rozdzielczą i chociaż taki styl może się podobać, wrażenie psuje monotonna kolorystyka. Znacznie większe powody do skarg dają jednak twarde materiały użyte do wykończenia wnętrza. Z praktycznego punktu widzenia kokpit należy ocenić wysoko - wspomniane materiały zostały solidnie poskładane, obsługa elementów pokładowych nie sprawia kłopotów, wszelkie wskaźniki są czytelne, a widoczność z miejsca kierowcy okazuje się bardzo dobra.

W stosunku do poprzednika Suzuki SX4 II. generacji wyraźnie urosło, co z kolei przełożyło się na wzrost ilości miejsca w środku. Efekt jest taki, że kabina pasażerska zachwyca przestronnością, a swobodą ruchów w drugim rzędzie wręcz deklasuje wielu rywali. Na doskonałą notę zasługuje także pojemność bagażnika, którego podwójna podłoga umożliwia otrzymanie płaskiej przestrzeni po złożeniu kanapy.

Rodzinnemu wykorzystaniu japońskiego SUV-a sprzyja nie tylko wnętrze, ale i zestrojenie podwozia. Zawieszenie jest na tyle komfortowe, że nie wstrząsa podróżnymi na nierównościach, a jednocześnie na tyle sztywne, że pozwala bezpiecznie pokonywać kręte odcinki dróg. Do delikatnej poprawki kwalifikuje się układ kierowniczy, żadnych uwag nie mamy natomiast do napędu - w wersji 4x4 auto pokona nie tylko miejskie krawężniki.

Dopracowanie konstrukcyjne Suzuki SX4 S-Cross potrafi wywołać uśmiech na twarzy, ale ten znika, kiedy prześwietlimy cennik modelu. Podstawowe wersje nie kosztują jeszcze dużo, ale za te bogatsze trzeba zapłacić konkretną sumę pieniędzy. Okazuje się jednak, że spore kwoty są konsekwencją zastosowania bogatego wyposażenia, więc oferta jest jak najbardziej godna rozważenia. Zwłaszcza że auto ma w zanadrzu dobre warunki gwarancyjne.

Suzuki SX4 I

Weź nadwozie kompaktowego hatchbacka, dodaj do tego podniesione zawieszenie, a całość przypraw akcentami stylistycznymi w stylu terenówek – właśnie według tego przepisu Suzuki

Weź nadwozie hatchbacka, przypraw je podniesionym zawieszeniem, a do tego dodaj szczyptę akcentów wizualnych w stylu terenówek - właśnie według tego przepisu Suzuki zaprojektowało swojego crossovera. W efekcie powstało atrakcyjne wizualnie auto, które zgrabnie łączy kompaktowe rozmiary ze stylizacją nawiązującą do większych SUV-ów. Rekreacyjny wizerunek modelu demonstrują plastikowe nakładki zdobiące dolną część nadwozia, pseudo-osłony podwozia oraz relingi dachowe. Warto wspomnieć, że sporadycznie można spotkać SX4 w formie 4-drzwiowego sedana o zupełnie odmiennej, bardziej tradycyjnej stylistyce.

Po otwarciu drzwi kierowcy wita nas schludny kokpit, który może nie ujmuje designerskim kunsztem, ale ma wiele praktycznych zalet. Wszelkie klawisze pokładowe zostały rozplanowane z głową, dzięki czemu nie trzeba ich szukać. Z kolei zegary otrzymały prostą formę i należytą wielkość, co przekłada się na ich doskonałą czytelność. Na pochwałę zasługuje też jakość wykonania kokpitu, albowiem nawet po latach plastiki nie powinny skrzypieć. Wprawdzie tworzywa mogłyby mieć przyjemniejszą dla oka i w dotyku fakturę, jednak w aucie tej klasy trudno uznać to za poważny mankament.

Istotne zastrzeżenia mamy natomiast do przestronności wnętrza. Karoseria Suzuki SX4 ma raczej skromne rozmiary, co sprawia, że w kabinie pasażerskiej wygodnie będzie co najwyżej dwóm dorosłym osobom o średnim wzroście oraz dwójce dzieci. Największą ciasnotę czuć jednak w bagażniku, który ustępuje pojemnością nawet wielu samochodom miejskim. Tego problemu nie ma sedan, ale jego gigantyczny kufer nie należy do szczególnie funkcjonalnych. Niezależnie od wersji nadwoziowej, podróżni mają do dyspozycji wygodne fotele, niemęczące nawet na długiej trasie.

Z pokonywaniem utwardzonych dróg japoński crossover radzi sobie znakomicie. Dość sztywno zestrojone zawieszenie gwarantuje należytą stabilność jazdy i utrzymuje karoserię cały czas w optymalnej pozycji. Powodów do narzekań nie daje ponadto skuteczność resorowania wybojów oraz wydajność działania układu hamulcowego. Znacznie gorzej wygląda sprawa ze zdolnościami terenowymi - z opcjonalnym napędem 4x4 na pokładzie auto dzielnie brnie przez polne drogi czy ośnieżone ulice, ale poważniejsze bezdroża to dla niego przeszkoda nie do pokonania. Powodem takiego stanu rzeczy jest w dużej mierze nadwozie o słabych kątach terenowych.

Jeżeli szukacie crossovera, który - w odróżnieniu od większych i droższych pojazdów tej klasy - będzie autem zapewniającym niskie koszty eksploatacji, to trafiliście w dziesiątkę. Suzuki SX4 I. generacji nie naraża na duże wydatki zarówno podczas kupna, jak i podczas późniejszego użytkowania. Samochód ma w zanadrzu niezbyt skomplikowaną budowę, tanie i łatwo dostępne części zamienne oraz stojącą na dobrym poziomie niezawodność. Właściciele donoszą o problemach z układem kierowniczym, szybko zużywających się hamulcach czy awariach turbosprężarki w 1,9-litrowym dieslu, trudno za to wyszukać negatywne głosy na temat jakości zabezpieczenia antykorozyjnego, trwałości silników oraz wytrzymałości układu napędowego. Na koniec warto dodać, że zamiast na SX4 można zdecydować się na bliźniaczego technicznie Fiata Sedici.

Dane techniczne Suzuki SX4

Silniki

Moc silników 90-152 KM

Poj. silników 1 490-1 995 cm3

Prędkość maks. 175-190 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,7-12,3 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki SX4

Średnia ocena modelu

na podstawie 232 opinii

4.21

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki SX4

Ogólnie bez większych uwag. Plastiki nie trzeszczą chociaż mogłyby być lepszej jakości. Nawet siedzenia się nie wycierają jak u innych ... więcejużytkowników. A może miałem szczęście i trafił mnie sie lepszy egzemplarz. Spodziewam się że następca będzie mniej spartańsk,trochę przestrzenniejszy,mocniejszy i zachowa dynamiczną trochę poprawiona in-plus sylwetkę. Może warto pomyśleć o stałym proporcjonalnym napędzie 4x4-jako jedną z wersji. ukryj
dodano 15.12.2010 przez
Bardzo udany samóchod. posiadam go na razie krótko wiec trudno pisac o usterkach. Mam nadzieje miec ich jak najmniej lub ... więcejwogóle ukryj
dodano 17.12.2013 przez
Dość obszerny jak na klasę compact, rodzinny crossover o dobrym stosunku jakość (postrzegana) / wielkość / cena (wyprzedaż rocznika 2014). ... więcejInteresowała nas wersja 2WD, bez żadnych pseudo wynalazków typu Stop&Go, z prostym benzynowym silnikiem (stąd tez, pomimo całej sympatii do Qashqai'a 1, od jakiegoś czasu niedostępnego, skreśliliśmy na starcie nowego Qashqaia 2, po prostu nie wierze w trwałość przekombinowanego silniczka 1.2 z turbo). Uwzględniając wyposażenie, powiedziałbym wręcz, ze cena S-Crossa jest bardzo korzystna. Oczywiście, jeśli eksploatacja okaże się w miarę bezproblemowa, na co liczę. Nasze założenie było takie, ze szukamy samochodu "do zajeżdżenia", tj. bez perspektyw sprzedaży zanim się mocno nie zestarzeje, i pokonywania rocznie dystansu 15-20 tys. km, eksploatacja mniej więcej 40% W-wa, 60% drogi pozamiejskie. ukryj
dodano 16.02.2015 przez
Optymalne auto dla naszej rodziny (2+1+pies). Szukając samochodu staraliśmy się znaleźć auto, które będzie generować jak najmniej problemów na przestrzeni ... więcejlat, więc z góry odrzuciliśmy diesle i turbo-benzyny. Gdy dodaliśmy kryterium cenowe oraz gabarytowe na placu boju zostały w sumie tylko SX-4, i30 i ceed. S-cross wygrał, bo jako jedyny w tym towarzystwie był crossoverem, co dla mnie znaczenia nie miało, ale dla żony (i syna) owszem. ukryj
dodano 09.09.2014 przez
Zobacz oceny Suzuki SX4 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki SX4

Pb
5,07 - 14,97
Na podstawie 239 raportów spalania
ON
4,93 - 7,73
Na podstawie 20 raportów spalania
LPG
8,10 - 11,00
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki SX4

Dziwi mnie w jaki sposób właściciele SX-4 osiągają średnie spalanie poniżej 10 litrów. Po przejechaniu 17000km (30% poza miastem, 70% ... więcejmiasto) spalanie wynosi 12 średnio litrów. Oczywiście komputerek przekłamuje pokazuje 9,5 litra. Od początku zapisuję ilość zatankowanego paliwa i podane przeze mnie wartości to spalanie rzeczywiste. Na moje pytanie w serwisie dlaczego wskaźnik spalania przekłąmuje o 20% Pan z serwisu zrobił głupią minę i powiedział "no wie Pan". Oczywiście wskazania nie podlegają reklamacji Silnik i skrzynia biegów w tym samochodzie wielka porażka. Dodam, że staram się jeździć jak najbardziej oszczędnie, ale nic to nie zmienia. Dodam, jeszcze choć to nie miejsce na ten temat, że wymiana klockó hamulcowych po 15000km. Na moją uwagę, że jakoś szybko. Dział serwisu w Warszawie stwierdził (mam to na piśmie), że to pierwszy taki przypadek w kraju. Chyba chłopcy nie czytają forów na temat swoich aut. No nic jakoś do końca gwarancji pojeździmy tym nieudanym samochodzikiem, a później do ludzi i Suzuki nigdy więcej. Trzeba się będzie przeprosić ze starym poczciwym VW. ukryj
dodano 15.03.2012 przez
Chla jak smok, jezdze przy wylaczonym 4x4, auto bardzo nie udane, spalanie w trasie nieco ponad 6.5 dla predkosci ok ... więcej80km/h z klima, im szybciej tym wiecej, przy 120 spala 10L, generalnie bylem nim w gorach (asfaltowe dosyc strome gorki), 5 osob, caly bak i... auto niezbyt dawalo rade ciagnac! Na drugim biegu caly czas pod gorke 40km/h, po 2 km, smród sprzegla, nie spalone ale sie przypieklo, jazda w terenie 4x4 dosyc grząski, dziurawy teren i to samo, sprzeglo sie pali. Napewno nie jezdze na pol sprzegle, w terenie praktycznie nie zmieniam biegow (zawsze 2 chyba ze sie zatrzymam) wiec noga ze sprzegla. Niestety nie polecam nikomu, twarde zawieszenie (w zimie skrzypialo, byc moze to jakas wada u mnie tylko), auto malo komfortowe, nie czuje sie tej wielkości, doradzam zakup normalnej terenowki, a nie tej pseudo popierduly, chyba ze starszemu panu ktory chce dojechac do kosciola po dziurawej wiejskiej drodze. ukryj
dodano 01.05.2012 przez
Byłam średnio zadowolona z powodu zużycia paliwa (pije dużo)a po ostatnich opadach śniegu i totalnych zaspach na poboczach ulic jestem ... więcej wściekła. Wyjazd z zaspy w którą zostałam wmanewrowana przez jadący z na przeciwka samochód- kosztował mnie spaleniem się sprzęgła(w SX4x4 - podobno to się nigdy nie zdaża a mnie się zdażyło).W serwisie autoryzowanym wmawiają mi że jeżdzę na półsprzęgle - co jest nieprawdą.W listopadzie po 10 000 tyś byłam na przeglądzie i było wszystko ok.- po następnych 2 tyś. wg.serwisu -ogólne zużycie.Naprawa miała trwać 4dni-3 dni transport części z magazynu w Niemczech 1 dzień naprawa. Na sprzęgło czekam już 5 dni i części nadalbrak- nie ma na stanie w magazynie .Dotychczas jeżdziłam samochodami amerykańskimi (ostatnio 5 lat PT Chryslerem)- były niezawodne i spalanie trochę wieksze ale zupełnie inny komfort jazdy . ukryj
dodano 18.02.2010 przez
Na początku, po zakupie byłem załamany. Była jednak mocna zima, a wszystkie Suzuki mają strasznie ustawione ssanie i zimne piją ... więcejjak smoki. Średnio nie schodził z 10 l. Byłem już całkiem załamany, chodziłem po serwisach i wypytywałem co to za złom. Tłumaczyli że to się zmieni po ok. 4, 4,5 tys. kilometrów. Nie wierzyłem. Jednak stał się cud. Skończyła się zima!! Przejechałem ponad 4 tys. km i nagle auto średnio zaczęło palić około 8 l (raczej poniżej), a w czasie naturalnej, dostosowanej do warunków, jazdy na trasie typu Kraków-Kielce-Warszawa ok. 6,8 - 7,0 l (3 osoby, bagaż). Na autostradzie przy prędkości ok. 120-130 byłoby to ok 7,8 - 8,0 l, powyżej - powyżej. W sumie są to wartości całkiem OK. Dodam że moment w tych 16 zaworowych silnikach jest tak ustawiony że aby uzyskać dynamikę trzeba je kręcić pow. 4 tys.- a to kosztuje!!! ukryj
dodano 21.04.2010 przez
Nie jest problemem uzyskania spalania poniżej 6l/100km. Średnio: 5,5l/100km - 90% poza miastami, bo tam się głównie przemieszczam. 6,2l/100km - autostrady z prędkościami ... więcejw okolicy 130km/h. Póżniej im szybciej ty większe spalanie - gabaryt auta i ogromne lusterka robią swoje. 4,9l/100km - pamiętając o zasadach EcoDrivingu na trasach poza miastem z prędkościami przepisowymi. Pomiary/doświadczenia na podstawie ostatnich 62.000km. Średnią spalania wyliczam na podstawie faktycznie zatankowanego paliwa - po prostu dolewam do baku tak długo, aż zobaczę paliwo we wlewie :) Komputer pokazuje z niesamowitą regularnością 0,6l/100km więcej, niż faktycznie tankuje. Zatankowanie paliw serii FuelSave może zmniejszyć zużycie o jakieś 0,2l/100km, ale z tym różnie bywa. ukryj
dodano 07.03.2013 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki SX4 Dodaj raport spalania

Publikacje o Suzuki SX4

Przeczytaj pozostałe 12 publikacje o Suzuki SX4

Newsy o Suzuki SX4

Przeczytaj pozostały 1 news o Suzuki SX4

Generacje Suzuki SX4

2013 - teraz
2006 - teraz

Nowe Suzuki SX4

nowe Suzuki SX4
Suzuki SX4
ceny od 56 900 zł do 85 900

Suzuki SX4 I Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM 2009-2013

w pakiecie Comfort Plus

w cenie katalogowej brutto

56 900 zł

Wyposażenie standardowe
Czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
Regulacja wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa przednich foteli
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Outdoor (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Outdoor (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Suzuki SX4

Dealerzy Suzuki

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Suzuki Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Bałtycka 15

Więcej

A.S. R.BIŃKOWSKI

A.S. R.BIŃKOWSKI Suzuki Radom

mazowieckie, Radom, Chrobrego 22

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Biesiekierz k. Koszalina

pomorskie, Biesiekierz k. Koszalina, Stare Bielice 117D

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krakowska 169

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Suzuki SX4

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

455

Przejechany dystans

78 960 zł

Zatankowanego paliwa

14 696 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

44

Wydanych pieniędzy

25 450 zł

Średnie wydatki na auto

1 591 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

83

Wydanych pieniędzy

35 901 zł

Średnie wydatki na auto

2 244 zł

ZOBACZ 16 dzienników kosztów Suzuki SX4 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Suzuki SX4

Liczba wpisów: 26
komentarzy(10)
komentarzy(12)
komentarzy(7)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
Zobacz inne typowe słabe punkty Suzuki SX4 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Suzuki SX4

Liczba wpisów: 4
Super oszczędność i bezawaryjność. Montaż wykonany bardzo dokładnie. Dlatego też zakład godny polecenia.
dodano 29.05.2015 przez
montaż przy zakupie samochodu. Przeglądy co 30 tys km. Polecam
dodano 19.06.2009 przez
Bardzo polecam. Super montażyści
dodano 02.08.2014 przez
Super bardzo polecam
dodano 30.03.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki SX4

Skarbnica wiedzy o Suzuki SX4

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Po raz pierwszy samochód został przedstawiony w 2006 na Geneva Motor Show. Jego projektantem jest Giorgetto Giugiaro (pracujący dla Italdesign Giugiaro).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą