Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki SX4

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), aczkolwiek posiadający cechy auta typu SUV, stąd SX4 zaliczany jest również do grupy crossoverów. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. SX4 zbudowano na platformie podłogowej Swifta. Samochód jest owocem współpracy Suzuki z Fiatem i w ofercie japońskiej marki zastąpił model Aerio/Liana. Bliźniaczym modelem włoskiej marki jest Fiat Sedici. Projektantem obu aut był Giorgetto Giugiaro z Italdesign Giugiaro. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Na innych rynkach oferowano go m.in. jako Suzuki Baleno, Changan Suzuki SX4 oraz Maruti Suzuki SX4.

Generacje Suzuki SX4

  • Wybierz generację: Suzuki SX4 II (2013 - teraz)
    Suzuki SX4 II
    Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - widok z przodu Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - widok z tyłu Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - widok z przodu Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - szyberdach Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Suzuki SX4 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem SX4 II był prototyp o nazwie S-Cross zaprezentowany w roku poprzednim. Wersja produkcyjna auta stylistycznie nawiązuje też do Suzuki Kizashi....

    więcej o Suzuki SX4 II

  • Wybierz generację: Suzuki SX4 I (2006 - teraz)
    Suzuki SX4 I

    Suzuki SX4 I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2006-2013. W ofercie Suzuki SX4 zajął miejsce modelu Liana (zwanego też Aerio), choć przedstawiciele marki podkreślali jego związki z pamiętnymi małymi SUV-ami Suzuki: SJ, Jimny i Vitara. Skrót SX4 pochodzi...

    więcej o Suzuki SX4 I

Suzuki SX4 S-Cross (SX4 II)

W odróżnieniu od większości segmentów rynku, ten gromadzący crossovery jest prawdziwą rewią mody. Samochody tego typu kupowane są w dużej mierze oczami, jak więc pod względem estetyki prezentuje się SX4 S-Cross? Jak na pseudo-terenówkę wygląda dość zachowawczo, przez co nie jest materiałem na miss, jednak jego zgrabna bryła i kilka akcentów typowych dla tej klasy sprawiają, że to auto przyjemne dla oka.

Łagodne kształty charakteryzują również deskę rozdzielczą i chociaż taki styl może się podobać, wrażenie psuje monotonna kolorystyka. Znacznie większe powody do skarg dają jednak twarde materiały użyte do wykończenia wnętrza. Z praktycznego punktu widzenia kokpit należy ocenić wysoko - wspomniane materiały zostały solidnie poskładane, obsługa elementów pokładowych nie sprawia kłopotów, wszelkie wskaźniki są czytelne, a widoczność z miejsca kierowcy okazuje się bardzo dobra.

W stosunku do poprzednika Suzuki SX4 II. generacji wyraźnie urosło, co z kolei przełożyło się na wzrost ilości miejsca w środku. Efekt jest taki, że kabina pasażerska zachwyca przestronnością, a swobodą ruchów w drugim rzędzie wręcz deklasuje wielu rywali. Na doskonałą notę zasługuje także pojemność bagażnika, którego podwójna podłoga umożliwia otrzymanie płaskiej przestrzeni po złożeniu kanapy.

Rodzinnemu wykorzystaniu japońskiego SUV-a sprzyja nie tylko wnętrze, ale i zestrojenie podwozia. Zawieszenie jest na tyle komfortowe, że nie wstrząsa podróżnymi na nierównościach, a jednocześnie na tyle sztywne, że pozwala bezpiecznie pokonywać kręte odcinki dróg. Do delikatnej poprawki kwalifikuje się układ kierowniczy, żadnych uwag nie mamy natomiast do napędu - w wersji 4x4 auto pokona nie tylko miejskie krawężniki.

Dopracowanie konstrukcyjne Suzuki SX4 S-Cross potrafi wywołać uśmiech na twarzy, ale ten znika, kiedy prześwietlimy cennik modelu. Podstawowe wersje nie kosztują jeszcze dużo, ale za te bogatsze trzeba zapłacić konkretną sumę pieniędzy. Okazuje się jednak, że spore kwoty są konsekwencją zastosowania bogatego wyposażenia, więc oferta jest jak najbardziej godna rozważenia. Zwłaszcza że auto ma w zanadrzu dobre warunki gwarancyjne.

Suzuki SX4 I

Weź nadwozie kompaktowego hatchbacka, dodaj do tego podniesione zawieszenie, a całość przypraw akcentami stylistycznymi w stylu terenówek – właśnie według tego przepisu Suzuki

Weź nadwozie hatchbacka, przypraw je podniesionym zawieszeniem, a do tego dodaj szczyptę akcentów wizualnych w stylu terenówek - właśnie według tego przepisu Suzuki zaprojektowało swojego crossovera. W efekcie powstało atrakcyjne wizualnie auto, które zgrabnie łączy kompaktowe rozmiary ze stylizacją nawiązującą do większych SUV-ów. Rekreacyjny wizerunek modelu demonstrują plastikowe nakładki zdobiące dolną część nadwozia, pseudo-osłony podwozia oraz relingi dachowe. Warto wspomnieć, że sporadycznie można spotkać SX4 w formie 4-drzwiowego sedana o zupełnie odmiennej, bardziej tradycyjnej stylistyce.

Po otwarciu drzwi kierowcy wita nas schludny kokpit, który może nie ujmuje designerskim kunsztem, ale ma wiele praktycznych zalet. Wszelkie klawisze pokładowe zostały rozplanowane z głową, dzięki czemu nie trzeba ich szukać. Z kolei zegary otrzymały prostą formę i należytą wielkość, co przekłada się na ich doskonałą czytelność. Na pochwałę zasługuje też jakość wykonania kokpitu, albowiem nawet po latach plastiki nie powinny skrzypieć. Wprawdzie tworzywa mogłyby mieć przyjemniejszą dla oka i w dotyku fakturę, jednak w aucie tej klasy trudno uznać to za poważny mankament.

Istotne zastrzeżenia mamy natomiast do przestronności wnętrza. Karoseria Suzuki SX4 ma raczej skromne rozmiary, co sprawia, że w kabinie pasażerskiej wygodnie będzie co najwyżej dwóm dorosłym osobom o średnim wzroście oraz dwójce dzieci. Największą ciasnotę czuć jednak w bagażniku, który ustępuje pojemnością nawet wielu samochodom miejskim. Tego problemu nie ma sedan, ale jego gigantyczny kufer nie należy do szczególnie funkcjonalnych. Niezależnie od wersji nadwoziowej, podróżni mają do dyspozycji wygodne fotele, niemęczące nawet na długiej trasie.

Z pokonywaniem utwardzonych dróg japoński crossover radzi sobie znakomicie. Dość sztywno zestrojone zawieszenie gwarantuje należytą stabilność jazdy i utrzymuje karoserię cały czas w optymalnej pozycji. Powodów do narzekań nie daje ponadto skuteczność resorowania wybojów oraz wydajność działania układu hamulcowego. Znacznie gorzej wygląda sprawa ze zdolnościami terenowymi - z opcjonalnym napędem 4x4 na pokładzie auto dzielnie brnie przez polne drogi czy ośnieżone ulice, ale poważniejsze bezdroża to dla niego przeszkoda nie do pokonania. Powodem takiego stanu rzeczy jest w dużej mierze nadwozie o słabych kątach terenowych.

Jeżeli szukacie crossovera, który - w odróżnieniu od większych i droższych pojazdów tej klasy - będzie autem zapewniającym niskie koszty eksploatacji, to trafiliście w dziesiątkę. Suzuki SX4 I. generacji nie naraża na duże wydatki zarówno podczas kupna, jak i podczas późniejszego użytkowania. Samochód ma w zanadrzu niezbyt skomplikowaną budowę, tanie i łatwo dostępne części zamienne oraz stojącą na dobrym poziomie niezawodność. Właściciele donoszą o problemach z układem kierowniczym, szybko zużywających się hamulcach czy awariach turbosprężarki w 1,9-litrowym dieslu, trudno za to wyszukać negatywne głosy na temat jakości zabezpieczenia antykorozyjnego, trwałości silników oraz wytrzymałości układu napędowego. Na koniec warto dodać, że zamiast na SX4 można zdecydować się na bliźniaczego technicznie Fiata Sedici.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.
Luzacjusz: Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

Silniki Suzuki SX4

Suzuki SX4 II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.

Publikacje o Suzuki SX4

Suzuki SX4 S-Cross - na podbój rynku crossoverów
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT (120 KM)

Samochody z segmentu crossoverów cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Suzuki postanowiło powalczyć o klientów, a do walki wystawiło zaprezentowany całkiem niedawno model SX4 S-Cross. Czy ma on szansę na sukces w obliczu ogromnej konkurencji?

Suzuki SX4 S-Cross - poszukiwanie nowych dróg
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross

Salony Suzuki rozpoczęły sprzedaż modelu SX4 S-Cross. Kompaktowy crossover jest dużo bardziej przestronny oraz lepiej wykonany od dobrze znanego SX4. Z pewnością pozwoli marce na pozyskanie nowych klientów.

Suzuki SX4 Explore - więcej za mniej
 
Nasz test Suzuki SX4 Explore

Lubisz oszczędzać? Cieszysz się, kiedy dostajesz coś za darmo? Mamy dla Ciebie okazję prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni - Suzuki SX4 Explore.

Wielofunkcyjny kompakt - Suzuki SX4 (2006- )

Suzuki SX4 to nieszablonowy samochód. Dla jednych to po prostu niewielki kompakt, dla innych - crossover lub krzyżówka kombi z minivanem. Ceny używanych egzemplarzy nie należą do niskich, co rekompensują liczne zalety modelu SX4.

Suzuki SX4 sedan 1.6 2 WD

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to wysokość wersji sedan. Wydaje się, że samochód mógłby być 10-15 cm niższy. Rozczarowuje automatyczna skrzynia biegów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki SX4

Suzuki SX4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SX4autoWcentrum - społeczność Suzuki SX4

najwyższe oktanyAuta - Suzuki SX4

Suzuki SX4 black moonlight priv 72,19

Suzuki SX4 54,69

Suzuki SX4 Suzuki DL 1000 32,06

Suzuki SX4 SUZI 35,17

Suzuki SX4 Puszek 71,93

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki SX4

lukaszpotar 32,39

alk81 30,16

krzyzak666 30,17

danielos22 30,07

kampop7 30,01

kapec31 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki SX4

Pierwsze doznania
Pierwsze doznania Zacznę od tego że jestem bardzo zadowolony z autka, spalanie na poziomie 7 litów...
Pierwszy serwis na 1000 km - udany !
Pierwszy serwis na 1000 km - udany ! Pierwszy serwis na 1000 km - wymiana tylko oleju na 5W30 MAGNATEC i oczywiście z...
Kupno pojazdu i automatyczna homologacja na ciężarowe.
Kupno pojazdu i automatyczna homologacja na ciężarowe. Zakup pojazdu i automatyczna zamiana na pojazd ciężarowy z homologacją. Szkoda, ...
ODPRYSKI LAKIERU PRZED TYLNYM KOŁEM
ODPRYSKI LAKIERU PRZED TYLNYM KOŁEM Witam podczas mycia auta, zauważyłem odpryski lakieru w okolicy tylnego koła. M...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki SX4

od 49 900 zł do 110 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (112 - 120 KM): 1.5 VVT, 1.6 VVT

 

Diesel (120 KM): 1.6 DDiS

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Suzuki SX4
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki SX4

Suzuki SX4 1.6 VVT 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Outdoor - 0

Cena katalogowa

49 900

Zobacz ofertę Suzuki SX4 1.6 VVT 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Suzuki SX4 najczęściej porównywane z:

Jeep Cherokee
2.0 TD (140 KM)
Kia Sorento
2.0 CRDi (150 KM)
Land Rover Freelander
2.0 Si4 (240 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 71 890 zł 61 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 120KM 4WD Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 300 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 73 090 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 13 190 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki SX4

Suzuki SX4
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2008
29 900 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
16 716 km, 2012
54 800 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
7 563 km, 2012
54 800 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
6 308 km, 2012
54 800 PLN

Ocena auta Suzuki SX4

Wybrane opinie

Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Samochodu po roku czasu i 30,000km spisuje sie nieźle. Niezawodność jest na wystarczającym poziomie. W wersji 1.6 Benzynowej samochód powinien zdecydowanie mniej palić. Problemem jest tez hałas powyżej 3000 obrotów. Hałas okropny na autostradzie powyżej 110 km/h. Jakość wykonania taka sobie wiele skrzypiących elementów. Do tego dochodzi słaba jakość materiałów na siedzeniach – widać ślady zużycia już po roku czasu od daty zakupu. Słaba widoczność do przodu na boki z powodu potężnych belek. Widoczność do tylu również nie zachwyca. Silnik mógłby być trochę mocniejszy – ale nikt nie kupuje chyba SX4 po to by jeździć na wyścigach. Jazda po ostrych zakrętach z włączonym 4x4 jest świetna - samochód jest przyklejony do nawierzchni. Nie rekomenduje jazy terenowej - a) można się rozczarować a b) zakopać lub uszkodzić to miejskie autko z lekkimi aspiracjami terenowymi. Samochód jest ładny wizualnie szczególnie w wersji 4x4 GS - wzbudza zainteresowanie.

dodał: sawarski@yahoo.com
Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Jeśli chodzi o ten samochód to . 1. Jeżeli nastawiasz się na samochód z napędem na 4x4 , zamierzasz ,poszaleć na polnych drogach to samochód dla ciebie Jeżeli wracając do domu wiecznie gdzieś sie zawieszasz i juz 5 raz zerwałeś plastiki pod silnikiem - to samochód dla ciebie 2. Jeżeli chcesz kupić z napędem tylko na przód , bo i tak zazwyczaj jeździsz po mieście to go nie kupuj - namęczysz się przy parkowaniu , spalisz dużo benzyny , mało zmieścisz do bagażnika 3. masz 2 dzieci i chcesz jeździć nim na wakacje, zapomnij nie zmieścisz połowe bagaży.

dodał: tacak@tlen.pl
Suzuki SX4 Hatchback 2.0 (146 KM)

napęd na 4, silnik i skrzynia automat Made in Japan -dodatki z włoch musiałem po miesiącu wymieniać, szkoda że nie ma poplielniczek w standardzie i takich innych dodatków które jeszcxze 10 lat temu były czyms naturalnym, bardzo dobra jest funkcja i4WD -dzięki której automatycznie załącza się tylna os - w zimę sprawdziła się nadzwyczaj dobrze

dodał: ttyfus@wp.pl
Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Mały ale pojemny i wygodny. Wiekie koła, bardzo dobry napęd na 4 koła (3 zakresy) i niezły prześwit dodają mu dzielności. Świetny dla tych co czasem muszą wjechać do lasu lub mieszkają w górach (zima). Gorzej w długich trasach jeśli nie jedziemy po dobrej nawierzchni. Autko raczej nie dla rozwojowej rodziny. Przy tym wszystkim ładny.

dodał: Jarek
Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Za kompakt z takim wyposażeniem i silnikiem trzeba zapłacić minimum kilkanascie tys. więcej. W suzuki za ok. 61 tys. dostajemy dobre jakościowe auto dodatkwo z napędem na cztery koła. Nie jest to terenówka to pewne ale wyższe zawieszenie pozwala bezpiecznie poruszać się po naszych drogach. Fajny i poprawny samochód, ciekawy wygląd

dodał: mar

Galerie Suzuki SX4

Suzuki SX4 Suzuki SX4 FL Suzuki SX4 4WD - galeria redakcyjna Suzuki SX4 Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna Suzuki SX4 II (2013) Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki SX4

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki SX4

Suzuki SX4

62 komentarze

50 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Łukasz~Łukasz

Witam. mam pytanie gdzie znajduję się bezpiecznik od wentylatora klimatyzacji w suzuki SX4??

~zenada~zenada

Do ~janwendrowniczek:

"spalanie średnio min.8l zima to tragedia około 10l w mieście."

To dużo? lol

Mój golf 1.9 tdi pali w trasie 6 litrow i miescie do 8 dojdzie, a jest o wiele mniejszym autem...

~zatarra~zatarra

Posiadam to auto od paru m-cy 4x4 benzynka 1.6 2008r. 140tyś. Spalanie 7- 7,5. Jeśli ktoś chce gwiazdorzyć na drogach to polecam przeznaczone do tego marki z agro tuningiem. Póki co nie doświadczyłem żadnych opisanych niżej defektów poza wibrującym lusterkiem wstecznym. fakt też, że jest głośniejszy po osiągnięciu ponad 100km ale nie demonizujcie. Czy jest mały?... Jak dla mnie 2+1 i nie mam problemów z zapakowaniem wózka itp. wyposażenie...? porównajcie sobie francuzy z podobnej półki (plastik fantastik rządzi światem, ale przynajmniej pokrętła siedzą na miejscu a nie kręcą się po elipsie i nie sprawiają wrażenia jakby były przyklejone na kozie z nosa). Póki co... odpukać... jestem zadowolony.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 362
Przejechany dystans
2 840 401 km
Zatankowanego paliwa
180 767 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
709
Wydanych pieniędzy
267 051 zł
Średnie wydatki na auto
1 166 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 323
Wydanych pieniędzy
520 034 zł
Średnie wydatki na auto
2 271 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (229)

Testy zderzeniowe Suzuki SX4

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki SX4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki SX4 1.6 GL+, LHD
2013

Suzuki SX4
Suzuki SX4

Suzuki SX4
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki SX4

Na podstawie 244 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jarek, dodano: 13.03.2007 21:50

Przejechałem już 10 000 km i w kontekście spalania nie zmienia się na lepsze. To nie jest najoszczędniejszy samochód! Dla tych co to sobie mówią że zależy jak jeżdżę - to prawda ale raczej jeżdżę oszczędnie (mam 28 letnie porównanie i kilknaście smochodów

pełny raport Suzuki Hatchback 1.6 i 16V VVT

autor: gavroche8, dodano: 05.11.2013 12:44

Średnie spalanie przez pierwsze 500 km (głównie miasto, trochę trasa miasto - podmiasto) to 7,2 (z komputera). Czy komputer mówi prawdę? Szczerze mówiąc nie sprawdzałem go, bo mi się nie chciało.

pełny raport Suzuki Hatchback Facelifting 1.6 VVT

autor: esiksiak, dodano: 11.10.2008 16:52

w pierwszym roku użytkowania spalanie średnie w cyklu mieszanym około 7l/100km, obecnie po roku użytkowania skoczyło na 8l/100km a w terenie około 7,8l/100km, to zdecydowanie zadużo jak na wagę , litraż i model samochodu, jestem zawiedziony choć początki były miłe

pełny raport Suzuki Hatchback 1.5 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki SX4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki SX4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki SX4
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki SX4, oglądali także