Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki SX4

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), aczkolwiek posiadający cechy auta typu SUV, stąd SX4 zaliczany jest również do grupy crossoverów. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. SX4 zbudowano na platformie podłogowej Swifta. Samochód jest owocem współpracy Suzuki z Fiatem i w ofercie japońskiej marki zastąpił model Aerio/Liana. Bliźniaczym modelem włoskiej marki jest Fiat Sedici. Projektantem obu aut był Giorgetto Giugiaro z Italdesign Giugiaro. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Na innych rynkach oferowano go m.in. jako Suzuki Baleno, Changan Suzuki SX4 oraz Maruti Suzuki SX4.

Generacje Suzuki SX4

  • Wybierz generację: Suzuki SX4 II (2013 - teraz)
    Suzuki SX4 II
    Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - widok z przodu Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - widok z tyłu Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - widok z przodu Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - szyberdach Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Suzuki SX4 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem SX4 II był prototyp o nazwie S-Cross zaprezentowany w roku poprzednim. Wersja produkcyjna auta stylistycznie nawiązuje też do Suzuki Kizashi....

    więcej o Suzuki SX4 II

  • Wybierz generację: Suzuki SX4 I (2006 - 2013)
    Suzuki SX4 I

    Suzuki SX4 I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2006-2013. W ofercie Suzuki SX4 zajął miejsce modelu Liana (zwanego też Aerio), choć przedstawiciele marki podkreślali jego związki z pamiętnymi małymi SUV-ami Suzuki: SJ, Jimny i Vitara. Skrót SX4 pochodzi...

    więcej o Suzuki SX4 I

Suzuki SX4 S-Cross (SX4 II)

W odróżnieniu od większości segmentów rynku, ten gromadzący crossovery jest prawdziwą rewią mody. Samochody tego typu kupowane są w dużej mierze oczami, jak więc pod względem estetyki prezentuje się SX4 S-Cross? Jak na pseudo-terenówkę wygląda dość zachowawczo, przez co nie jest materiałem na miss, jednak jego zgrabna bryła i kilka akcentów typowych dla tej klasy sprawiają, że to auto przyjemne dla oka.

Łagodne kształty charakteryzują również deskę rozdzielczą i chociaż taki styl może się podobać, wrażenie psuje monotonna kolorystyka. Znacznie większe powody do skarg dają jednak twarde materiały użyte do wykończenia wnętrza. Z praktycznego punktu widzenia kokpit należy ocenić wysoko - wspomniane materiały zostały solidnie poskładane, obsługa elementów pokładowych nie sprawia kłopotów, wszelkie wskaźniki są czytelne, a widoczność z miejsca kierowcy okazuje się bardzo dobra.

W stosunku do poprzednika Suzuki SX4 II. generacji wyraźnie urosło, co z kolei przełożyło się na wzrost ilości miejsca w środku. Efekt jest taki, że kabina pasażerska zachwyca przestronnością, a swobodą ruchów w drugim rzędzie wręcz deklasuje wielu rywali. Na doskonałą notę zasługuje także pojemność bagażnika, którego podwójna podłoga umożliwia otrzymanie płaskiej przestrzeni po złożeniu kanapy.

Rodzinnemu wykorzystaniu japońskiego SUV-a sprzyja nie tylko wnętrze, ale i zestrojenie podwozia. Zawieszenie jest na tyle komfortowe, że nie wstrząsa podróżnymi na nierównościach, a jednocześnie na tyle sztywne, że pozwala bezpiecznie pokonywać kręte odcinki dróg. Do delikatnej poprawki kwalifikuje się układ kierowniczy, żadnych uwag nie mamy natomiast do napędu - w wersji 4x4 auto pokona nie tylko miejskie krawężniki.

Dopracowanie konstrukcyjne Suzuki SX4 S-Cross potrafi wywołać uśmiech na twarzy, ale ten znika, kiedy prześwietlimy cennik modelu. Podstawowe wersje nie kosztują jeszcze dużo, ale za te bogatsze trzeba zapłacić konkretną sumę pieniędzy. Okazuje się jednak, że spore kwoty są konsekwencją zastosowania bogatego wyposażenia, więc oferta jest jak najbardziej godna rozważenia. Zwłaszcza że auto ma w zanadrzu dobre warunki gwarancyjne.

Suzuki SX4 I

Weź nadwozie kompaktowego hatchbacka, dodaj do tego podniesione zawieszenie, a całość przypraw akcentami stylistycznymi w stylu terenówek – właśnie według tego przepisu Suzuki zaprojektowało swojego crossovera. W efekcie powstało atrakcyjne wizualnie auto, które zgrabnie łączy kompaktowe rozmiary ze stylizacją nawiązującą do większych SUV-ów. Rekreacyjny wizerunek modelu demonstrują plastikowe nakładki zdobiące dolną część nadwozia, pseudo-osłony podwozia oraz relingi dachowe.

Pod przyjemną dla oka karoserią udało się wygospodarować wystarczająco przestronne wnętrze. Podróż w piątkę może okazać się nieco męcząca, ale gdy na pokładzie są cztery osoby nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni. Pochwalić trzeba też zastosowane siedzenia – co prawda nie są wyprofilowane do szybkiego pokonywania zakrętów, jednak gwarantują naprawdę wygodną jazdę. Mimo to, SX4 nie jest idealnym materiałem na pojazd rodzinny – a to za sprawą bagażnika, który może i jest ustawny, ale swoją pojemnością może powalczyć co najwyżej z autami miejskimi.

Kokpit pseudo-terenowego Suzuki ustępuje atrakcyjnością stylistyczną nadwoziu, jednak trzeba przyznać, że jego proste kształty mają swoje zalety. Dzięki przejrzystemu rozplanowaniu instrumentów pokładowych, kokpit zachęca do siebie prostotą obsługi, a dzięki prostym zegarom zapewnia wyśmienitą czytelność. Pod względem jakości wykonania, miejsce pracy kierowcy pokazuje dwa oblicza – z jednej strony zachęca do siebie solidnym montażem poszczególnych elementów, ale z drugiej zniechęca zastosowaniem tanich plastików.

Z pokonywaniem utwardzonych dróg SX4 radzi sobie znakomicie. Dość sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że auto stabilnie trzyma się drogi nawet na najostrzejszych zakrętach, a karoseria pozostaje cały czas w optymalnej pozycji. Powodów do narzekań nie daje ponadto skuteczność resorowania wybojów oraz wydajność działania układu hamulcowego. Znacznie gorzej wygląda sprawa ze zdolnościami terenowymi – z napędem 4x4 na pokładzie auto dzielnie brnie przez polne drogi czy ośnieżone ulice, ale poważniejsze bezdroża to dla niego przeszkoda nie do pokonania.

Japoński crossover klasy kompakt przyciąga do salonów sprzedaży rozsądnie skalkulowanym cennikiem. Samochód kosztuje mniej niż typowe kompaktowe hatchbacki, a przy tym jest przyzwoicie wyposażony – w standardzie znalazła się klimatyzacja, elektryczne sterowanie szyb przednich i lusterek, a także radio z odtwarzaczem CD/MP3. Wersje wyposażone w napęd na obie osie kosztują oczywiście więcej, ale dopłata za ten przydatny mechanizm nie jest przesadnie wysoka.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.
Luzacjusz: Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

Silniki Suzuki SX4

Suzuki SX4 II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Suzuki SX4

Suzuki SX4 S-Cross - na podbój rynku crossoverów
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT (120 KM)

Samochody z segmentu crossoverów cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Suzuki postanowiło powalczyć o klientów, a do walki wystawiło zaprezentowany całkiem niedawno model SX4 S-Cross. Czy ma on szansę na sukces w obliczu ogromnej konkurencji?

Suzuki SX4 S-Cross - poszukiwanie nowych dróg
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross

Salony Suzuki rozpoczęły sprzedaż modelu SX4 S-Cross. Kompaktowy crossover jest dużo bardziej przestronny oraz lepiej wykonany od dobrze znanego SX4. Z pewnością pozwoli marce na pozyskanie nowych klientów.

Suzuki SX4 Explore - więcej za mniej
 
Nasz test Suzuki SX4 Explore

Lubisz oszczędzać? Cieszysz się, kiedy dostajesz coś za darmo? Mamy dla Ciebie okazję prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni - Suzuki SX4 Explore.

Wielofunkcyjny kompakt - Suzuki SX4 (2006- )

Suzuki SX4 to nieszablonowy samochód. Dla jednych to po prostu niewielki kompakt, dla innych - crossover lub krzyżówka kombi z minivanem. Ceny używanych egzemplarzy nie należą do niskich, co rekompensują liczne zalety modelu SX4.

Suzuki SX4 sedan 1.6 2 WD

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to wysokość wersji sedan. Wydaje się, że samochód mógłby być 10-15 cm niższy. Rozczarowuje automatyczna skrzynia biegów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki SX4

Suzuki SX4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SX4autoWcentrum - społeczność Suzuki SX4

najwyższe oktanyAuta - Suzuki SX4

Suzuki SX4 Puszek 71,75

Suzuki SX4 Suzuki DL 1000 30,30

Suzuki SX4 54,20

Suzuki SX4 1,6 66,76

Suzuki SX4 black moonlight priv 71,81

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki SX4

kampop7 30,01

kapec31 30,11

danielos22 30,15

krzyzak666 30,08

alk81 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki SX4

Pierwsze doznania
Pierwsze doznania Zacznę od tego że jestem bardzo zadowolony z autka, spalanie na poziomie 7 litów...
ODPRYSKI LAKIERU PRZED TYLNYM KOŁEM
ODPRYSKI LAKIERU PRZED TYLNYM KOŁEM Witam podczas mycia auta, zauważyłem odpryski lakieru w okolicy tylnego koła. M...
Kupno pojazdu i automatyczna homologacja na ciężarowe.
Kupno pojazdu i automatyczna homologacja na ciężarowe. Zakup pojazdu i automatyczna zamiana na pojazd ciężarowy z homologacją. Szkoda, ...
Pierwszy serwis na 1000 km - udany !
Pierwszy serwis na 1000 km - udany ! Pierwszy serwis na 1000 km - wymiana tylko oleju na 5W30 MAGNATEC i oczywiście z...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki SX4

od 47 900 zł do 109 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (112 - 120 KM): 1.5 VVT, 1.6 VVT

 

Diesel (120 KM): 1.6 DDiS

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Suzuki SX4
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki SX4

Suzuki SX4 1.6 VVT 120KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
komputer
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Outdoor - 0

Cena katalogowa

52 400

Zobacz ofertę Suzuki SX4 1.6 VVT 120KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Suzuki SX4 najczęściej porównywane z:

Volvo XC60
2.4 D4 (181 KM)
Renault Captur
Energy dCi (90 KM)
Nissan Juke
1.6i (94 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 190 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 15 290 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo Demonstracyjny Suzuki SX4 S-Cross Premium 2WD 1,6 demo
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 190 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 15 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki SX4

Suzuki SX4
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2008
29 900 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
16 716 km, 2012
54 800 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
7 563 km, 2012
54 800 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
6 308 km, 2012
54 800 PLN

Ocena auta Suzuki SX4

Wybrane opinie

Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Samochodu po roku czasu i 30,000km spisuje sie nieźle. Niezawodność jest na wystarczającym poziomie. W wersji 1.6 Benzynowej samochód powinien zdecydowanie mniej palić. Problemem jest tez hałas powyżej 3000 obrotów. Hałas okropny na autostradzie powyżej 110 km/h. Jakość wykonania taka sobie wiele skrzypiących elementów. Do tego dochodzi słaba jakość materiałów na siedzeniach – widać ślady zużycia już po roku czasu od daty zakupu. Słaba widoczność do przodu na boki z powodu potężnych belek. Widoczność do tylu również nie zachwyca. Silnik mógłby być trochę mocniejszy – ale nikt nie kupuje chyba SX4 po to by jeździć na wyścigach. Jazda po ostrych zakrętach z włączonym 4x4 jest świetna - samochód jest przyklejony do nawierzchni. Nie rekomenduje jazy terenowej - a) można się rozczarować a b) zakopać lub uszkodzić to miejskie autko z lekkimi aspiracjami terenowymi. Samochód jest ładny wizualnie szczególnie w wersji 4x4 GS - wzbudza zainteresowanie.

dodał: sawarski@yahoo.com
Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Jeśli chodzi o ten samochód to . 1. Jeżeli nastawiasz się na samochód z napędem na 4x4 , zamierzasz ,poszaleć na polnych drogach to samochód dla ciebie Jeżeli wracając do domu wiecznie gdzieś sie zawieszasz i juz 5 raz zerwałeś plastiki pod silnikiem - to samochód dla ciebie 2. Jeżeli chcesz kupić z napędem tylko na przód , bo i tak zazwyczaj jeździsz po mieście to go nie kupuj - namęczysz się przy parkowaniu , spalisz dużo benzyny , mało zmieścisz do bagażnika 3. masz 2 dzieci i chcesz jeździć nim na wakacje, zapomnij nie zmieścisz połowe bagaży.

dodał: tacak@tlen.pl
Suzuki SX4 Hatchback 2.0 (146 KM)

napęd na 4, silnik i skrzynia automat Made in Japan -dodatki z włoch musiałem po miesiącu wymieniać, szkoda że nie ma poplielniczek w standardzie i takich innych dodatków które jeszcxze 10 lat temu były czyms naturalnym, bardzo dobra jest funkcja i4WD -dzięki której automatycznie załącza się tylna os - w zimę sprawdziła się nadzwyczaj dobrze

dodał: ttyfus@wp.pl
Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Mały ale pojemny i wygodny. Wiekie koła, bardzo dobry napęd na 4 koła (3 zakresy) i niezły prześwit dodają mu dzielności. Świetny dla tych co czasem muszą wjechać do lasu lub mieszkają w górach (zima). Gorzej w długich trasach jeśli nie jedziemy po dobrej nawierzchni. Autko raczej nie dla rozwojowej rodziny. Przy tym wszystkim ładny.

dodał: Jarek
Suzuki SX4 Hatchback 1.6 i 16V VVT (107 KM)

Za kompakt z takim wyposażeniem i silnikiem trzeba zapłacić minimum kilkanascie tys. więcej. W suzuki za ok. 61 tys. dostajemy dobre jakościowe auto dodatkwo z napędem na cztery koła. Nie jest to terenówka to pewne ale wyższe zawieszenie pozwala bezpiecznie poruszać się po naszych drogach. Fajny i poprawny samochód, ciekawy wygląd

dodał: mar

Galerie Suzuki SX4

Suzuki SX4 II (2013) Suzuki SX4 FL Suzuki SX4 II - galeria redakcyjna Suzuki SX4 4WD - galeria redakcyjna Suzuki SX4 Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna Suzuki SX4
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki SX4

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki SX4

Suzuki SX4

61 komentarzy

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zenada~zenada

Do ~janwendrowniczek:

"spalanie średnio min.8l zima to tragedia około 10l w mieście."

To dużo? lol

Mój golf 1.9 tdi pali w trasie 6 litrow i miescie do 8 dojdzie, a jest o wiele mniejszym autem...

~zatarra~zatarra

Posiadam to auto od paru m-cy 4x4 benzynka 1.6 2008r. 140tyś. Spalanie 7- 7,5. Jeśli ktoś chce gwiazdorzyć na drogach to polecam przeznaczone do tego marki z agro tuningiem. Póki co nie doświadczyłem żadnych opisanych niżej defektów poza wibrującym lusterkiem wstecznym. fakt też, że jest głośniejszy po osiągnięciu ponad 100km ale nie demonizujcie. Czy jest mały?... Jak dla mnie 2+1 i nie mam problemów z zapakowaniem wózka itp. wyposażenie...? porównajcie sobie francuzy z podobnej półki (plastik fantastik rządzi światem, ale przynajmniej pokrętła siedzą na miejscu a nie kręcą się po elipsie i nie sprawiają wrażenia jakby były przyklejone na kozie z nosa). Póki co... odpukać... jestem zadowolony.

~janwendrowniczek~janwendrowniczek

Do ~Marcin K.: Mam sx4 od 3lat,totalne badziewie,chcę się go pozbyc tylko kto to badziewie kupi.Mam wersje japońską miała byc lepsza od europejskiej.Wczoraj padło mi sprzęgło po 35tyś.km,jedynka i dwójka wchodzą jak chcą,brak mocy do 3tyś.obrotów.Żeby jeździc dynamicznie trzeba go kręcic na wysokie obroty co zaraz widac w baku,spalanie średnio min.8l zima to tragedia około 10l w mieście.jest głośny mało dynamiczny

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 059
Przejechany dystans
2 686 471 km
Zatankowanego paliwa
171 524 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
686
Wydanych pieniędzy
247 701 zł
Średnie wydatki na auto
1 106 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 290
Wydanych pieniędzy
481 113 zł
Średnie wydatki na auto
2 148 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (224)

Testy zderzeniowe Suzuki SX4

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki SX4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki SX4 1.6 GL+, LHD
2013

Suzuki SX4
Suzuki SX4

Suzuki SX4
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki SX4

Na podstawie 235 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tomasz, dodano: 23.06.2010 22:26

Przejechane ponad 20 tys. bez żadnych napraw. Autko prowadzi się dobrze i pewnie trzyma się drogi. Ceny serwisu są umiarkowane, a co do części to taniej można kupić fiatowskie od sedici które są identyczne i połowe tańsze z tego co się dowiadywałem. W mieście sx4 spala 9 l. Na trasie przy normalnej jeździe w oklicach 120km/h z włączoną klimatyzacją, radiem, światłami uzyskałem 6.6 l , także jak na takie gabaryty i napęd na 4 koła który nawet jak jest wyłączony to i tak kilka % przekazuje na tył to bardzo niewelkie spalanie.

pełny raport Suzuki Hatchback 1.6 i 16V VVT

autor: dareksx4@wp.pl, dodano: 28.07.2007 23:05

przy szybkiej jeździe i klimie potrafi palić nawet 10 litrów, a ponieważ jeżdżę dużo i szybko to w trasie około 7 - 8 litrów. Na takie zużycie duży wpływ ma opór powietrza ponieważ ten samochód jest trochę wyższy od typowych kompaktów

pełny raport Suzuki Hatchback 1.6 i 16V VVT

autor: nosferatu, dodano: 25.03.2011 13:36

Części drogie, bo to amerykańska wersja, na szczęście auto jest bezawaryjne. Ostatnio w ciągu roku części się pojawiły w hurtowniach i są tańsze. Spalanie wysokie, bo jeżdżę po mieście głównie.

pełny raport Suzuki Hatchback 2.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki SX4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki SX4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki SX4
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki SX4, oglądali także